Ruzie met huisgenoten

14-12-2014 12:19 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Sinds dit jaar augustus woon ik op kamers met 3 andere meiden in 1 huis. Één van die meiden is een oud klasgenoot van mij geweest en voordat ik daadwerkelijk met haar hier woonde wist ik al dat er ruzie tussen ons zou ontstaan. Omdat zij een heel bazig type is en als ze haar zin niet krijgt gaat ze schreeuwen en helemaal boos op alles en iedereen worden. Dus toen ik hier heenging had ik niet zo'n lekker gevoel over haar. Het ging een tijd goed tot een maand geleden.



Een maand geleden kregen wij flinke ruzie over de wasmachine. Ik heb ervoor gezorgd dat er een wasmachine in dit huis was komen te staan. Deze kreeg ik van mijn oom omdat die hem nog over had staan. Omdat die wasmachine ook verslijt en ik hem zelf later ook nog wil gebruiken nadat ik hier weg ben heb ik aan mijn huisgenoten gevraagd ¤5,- per maand per persoon gebruikskosten. Hierover kregen we dus fikse ruzie, omdat zij dat onredelijk vindt en ik volgens haar die wasmachine maar gewoon heb gekregen. Maar nu maakt zij dus wel nog gewoon gebruik van mijn wasmachine en is er behoorlijk veel spanning in het huis te vinden tussen mij en mijn huisgenoten. Omdat zij ook een type is die mensen manipuleert, waardoor mijn andere 2 huisgenoten ook zich min of meer tegen mij zijn gaan keren.



Ik heb nu de stekker van de wasmachine in het stopcontact op de manier dat hij net niet genoeg stroom maakt zodat er niet door hun gewassen kan worden. Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet, maar ik wil het ook niet over mij heen laten lopen en dat iedereen er gewoon gebruik van kan maken. Dan krijgt zij namelijk haar zin zoals ze dat bijna altijd krijgt. Ook ben ik een persoon die heel erg gevoelig is voor spanning, dus wanneer er spanning in het huis hangt dan krijg ik nogal snel een rot gevoel daarbij...



Edit:

We zijn trouwens met z'n allen tegelijker tijd in het huis getrokken. En niet alleen dit speelt er maar ook nog een paar andere dingen tussen ons. Maar dit zorgde echt voor de ruzie.
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 14:42:

TO is geen bedrijf dus kost het uiteraard duurder om van haar te huren.



Maar TO, ik zou die wasmachine daar zsm weghalen en ergens opslaan en dan maar 'n gezamenlijk huurapparaat nemen en daarbij gelijk 'n droger. Liefst geregeld door de huisbaas, zodat het in de huur verwerkt wordt, zodat er niemand achter het geld aan moet jagen, want die studenten willen voor 'n dubbeltje op de eerste rang zitten.



Amen!



Huisgenoten zijn ondankbaar, jij stelt hem ter beschikking, vraagt een vergoeding, iedereen akkoord, hij staat er en... Gierigheid slaat toe!



Ze betalen om de machine te mogen gebruiken, het hoeft niet. Je kan de was ook elders doen. De machine is met een jaar weg. Weten ze ook van te voren, waarom dan voor vervanging zorgen?

Ze is een student geen wasserette!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 14:42:

TO is geen bedrijf dus kost het uiteraard duurder om van haar te huren.

Kost duurder?

TO is inderdaad geen bedrijf. En dus is het belachelijk en asociaal dat ze geld wil verdienen aan haar huisgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat redelijk zou zijn is een kleine vergoediing voor gebruik (50 cent ofzo).. puur voor de slijtage.. Ik neem aan dat iedereen zelf wasmiddel heeft etc..



Ik zou maar goed vast laten leggen dat je hem mee neemt als je vertrekt.. straks gaat dat mis..
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me trouwens af of die ¤5 afgesproken is voordat to de machine er neer heeft gezet of erna.

Bij erna hadden de huisgenoten nog kunnen denken: oh wat aardig dat jij voor een wasmachine zorgt dan hoeven we er niet samen een te halen. En als to dan opeens komt met het kost ¤5 per maand tja dan zou ik ook bedanken.



En to mag blij zijn dat de huisgenoten hem laten staan, het ding staat in gezamelijke ruimte en niet in hasr eigen kamer. Huisgenoten kunnen er nu niet een eigen neer zetten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Waarom blijft iedereen het 'verdienen' noemen? Het is gewoon puur afschrijving omdat het apparaat slijt als het veelvuldig gebruikt wordt. En okee, er zullen best 'n paar nette studenten bestaan, maar vlak het type ranzige zwijnen ook niet uit.
En waar hebben we 't in godsnaam over: 1,25 per week! Daar ga je toch niet met je berg wasgoed voor over straat?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vindt ik het niet ruimhartig om geld te gaan vragen voor een wasmachine die je gehad hebt niet en anders eigenlijk ook niet. Ik heb heel wat apparaten en huisgenoten gehad en altijd gedeeld en geen haar op mijn hoofd die aan geld vragen dacht.

In boekjes zal vast staan dat je dat kan doen maar in de praktijk, onderling werkt dat niet zo.



En tegenwoordig heb je veel belangeloze weggeef groepen, heb jij mocht ie het begeven zo weer een "nieuwe".
Alle reacties Link kopieren
Stel dat ik je huisgenoot was en ik zou zelf een wasmachine willen kopen, want no way dat ik 5 euro aan jou zou betalen...zitten we met een probleemje, omdat jij met jouw wasmachine de afvoer en ruimte in beslag neemt. Weghalen doe je hem vast niet, dus zou je me in een hoek zetten met 'jou' wasmachine.





Het is een gekregen dingetje en ja hoor ik vind je een opportunist.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 16:08:

En waar hebben we 't in godsnaam over: 1,25 per week! Daar ga je toch niet met je berg wasgoed voor over straat?



Nogmaals: voor het bedrag wat to vraagt kun je er ook een huren. Met reparatie, onderhoudt en gratis vervanging. Hoef je niet over straat met je was en weet je zeker dat je over een jaar nog steeds een wasmachine hebt.



En afschrijving van de machine is echt geen ¤20 per maand. ( ¤5 x 4 personen).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Als ze alledrie geen gebruik maken van dat ding kunnen ze de waterrekening ook wat anders verdelen. Jij gebruikt met jou wasmasjien een hoop meer.....
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ja precies water en stroom waar je huisgenoten ook aan meebetalen.

Dat verekend je huisbaas nl gewoon in de huur.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
15 eur per maand afschrijving is al absurd. Feit is dat de TO lekker 'verdient' aan haar huisgenoten. Want de kosten zijn totaal onredelijk.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 16:06:

Waarom blijft iedereen het 'verdienen' noemen? Het is gewoon puur afschrijving omdat het apparaat slijt als het veelvuldig gebruikt wordt. Een tweedehands wasmachine schrijft echt geen 240 euro per jaar af, zeker niet als het geen heel duur merk is. En zelfs een gloednieuwe Miele kost geen 240 euro per jaar, hooguit een paar tientjes. Alles wat TO meer krijgt dan de afschrijving verdient ze dus aan haar huisgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent zelf schuldig aan die ruzies. Jij bent namelijk zelf onredelijk. Om verschillende redenen, zie boven.
Alle reacties Link kopieren
De afschrijving van een normale wasmachine van rond de 800 euro is 10 jaar en omgerekend 6 euro per maand. Gedeeld door vier is dat anderhalve euro per man per maand. Drie hersencellen twee seconden googelen en je komt daar al achter. 5 per euro per man vragen is volslagen onredelijk en belachelijk en dus iemand afzetten....



Dan hebben we het over een nagelnieuwe machine van een al heel stevig merk. Geen overnemertje.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Dat stekkerverhaal is natuurlijk te kinderachtig voor woorden. Zo zet je de zaak nodeloos op scherp, terwijl je nog best een punt had ook maar als je zo begint kun je er op wachten dat er nog meer ruzie van komt.
Alle reacties Link kopieren
daarnaast is de wasmachine de grootste energie- en watervreter in huis. Kosten die de huisgenoten onvrijwillig moeten meebetalen. Zonder dat ze ervan gebruik mogen maken....



Ze kon bij mij echt mijn rug op en dat ding zou verdwijnen waarna er voor 9 euro per maand TOTAAL (incluis service en onderhoud) en dus gedeeld door 4 nog geen 2 euro de man.... Een huurmachine zou komen. Het ding van 'Ome Joop' duwt ze maar ergens in een opslag met haar 5 euro per maand.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet meebetalen om TO lekker snel rijk te laten worden aan een krijgertje. Belachelijk om daar geld mee te willen verdienen, en voor de huisgenoten is het niet de beste oplossing die je kunt krijgen voor dat geld.



Zet die wasmachine dan lekker in een opslag, en regel met zijn vieren een oplossing die wel eerlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Een krijgertje?

Die wasmachine was nog maar één jaar oud.

Dus vrijwel nieuw. (Tenzij er de was van een baby-opvang mee is gedaan.)



Het is handig om van te voren afspraken te maken voordat je een groot apparaat in een gezamenlijke ruimte zet.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat jij dus ook verantwoordelijk bent voor eventuele reparaties? Of laat je je huisgenoten daar ook voor meebetalen?

Als iemand weg gaat, krijgt deze dan ook zijn 'inleg' terug?

Je huisgenoten betalen immers ook al voor electro en water, dus ik neem aan dat deze 'huur' bedoeld is voor reparaties en dat JIJ daar dus verantwoordelijk voor bent.



Ik heb in mijn studentenhuis ook in een vergelijkbare situatie gezeten en wij hebben de desbetreffende huisgenoot uiteindelijk vriendelijk verzocht om zijn wasmachine weg te halen of ons gewoon van dat ding gebruik te laten maken zonder vergoeding.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op 14 december 2014 @ 16:44:

Een krijgertje?

Die wasmachine was nog maar één jaar oud.

Dus vrijwel nieuw. (Tenzij er de was van een baby-opvang mee is gedaan.).Aangezien dat ding TO geen cent heeft gekost is het inderdaad een krijgertje.
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op 14 december 2014 @ 16:44:

Een krijgertje?

Die wasmachine was nog maar één jaar oud.

Dus vrijwel nieuw. (Tenzij er de was van een baby-opvang mee is gedaan.)



Het is handig om van te voren afspraken te maken voordat je een groot apparaat in een gezamenlijke ruimte zet.Na een jaar is het ding niet eens meer de helft waard. En ja een krijgertje!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op 14 december 2014 @ 16:44:

Een krijgertje?

Die wasmachine was nog maar één jaar oud.

Dus vrijwel nieuw. (Tenzij er de was van een baby-opvang mee is gedaan.)

...



Gekregen van oom, niks voor betaald, dus gewoon een krijgertje ja.



Ik zou er geen geld voor durven vragen, maar als je dat toch doet dan kan het toch niet zo zijn dat die huisgenoten duurder uit zijn dan als ze commercieel een wasmachine huren, zonder angst dat ze nog eens moeten bijbetalen voor reparatiekosten/vervanging ook?
Denk dat TO zich voortaan wel bedenkt voordat ze ooit nog 'ns zegt iets gekregen te hebben. Waarom maakt dat voor jullie verschil? Omdat iemand iets krijgt, moet ze het maar gratis ter beschikking stellen? Vreemde gedachtengang...



Nou TO, ben je er al uit wat je gaat doen? Als ik jou was zou ik mijn apparaat zo snel mogelijk weghalen zodat die gierige huisgenoten van je er niets aan kunnen vergallen. En dan idd maar 'n huurding laten regelen en zorg maar dat 'n ander dat op zich neemt zodat jij niet degene bent die maandelijks achter de centen aan moet. Want dit stelletje krentenkakkers wat niet eens 1,25 per week over heeft voor gemakkelijk kunnen wassen, zou ik voor geen cent vertrouwen in geldzaken. (En dan te bedenken dat studenten wél geld hebben om zichzelf 'n stuk in hun kraag te zuipen elk weekend...)
Vijf euro per maand om te mogen wassen in een gekregen machine. Ik zou het nog liever naar de wasserij brengen denk ik.

Wat een belachelijk bedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven