Samsung wasmachine doet niets meer

30-01-2017 13:12 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik een monteur ga bellen, dacht ik wellicht heeft iemand dit ook weleens meegemaakt.

Mijn Samsung eco bubble wasmachine gaat aan en dat is dan ook alles. De programma kan ik niet veranderen, helemaal niets. Hij blijft alleen op 1 programma staan. Ik kan hem ook niet starten. Het enige wat hij doet is aan en uit. Ik heb de stekker er al een half uur eruit gehaald, de kraan staat gewoon aan. Heeft iemand enig idee of ik dit zelf kan oplossen? De hulplijn van Samsung kon mij helaas niet verder helpen, die willen gelijk een afspraak maken om een (dure) monteur te sturen. Wasmachine is ouder dan 2 jaar.
Wanneer heb je voor het laatst het filter schoongemaakt? Geen idee of het ermee te maken heeft, maar dat kan geen kwaad.
Ozo.
Misschien is de computer stuk? Omdat je geen programma's meer aan kan zetten?
Krijg je een foutmeldingscode of niet? Zo niet, dan klinkt het als een storing waar je zelf niet zo veel mee kan..
Zit er een kinderslot op?
quote:Saraatje schreef op 30 januari 2017 @ 13:20:

Zit er een kinderslot op?Kan er een kinderslot op dan? En weet je ook hoe je die aan moet zetten?
En t programma waar ie op staat kun je dat wel Laten draaien? Mijn Samsung heeft een speciaal reinigingsprogramma wat ie eens in de zoveel wassen wil draaien. Kan ik een paar keer weigeren maar uiteindelijk kan ik dan niets meer tot ik dat programma heb laten draaien. Zie je symbolen in display staan?
http://www.samsung.com/nl/support/skp/FAQ/408763
Hij geeft ook geen foutmelding?
Nee helaas geen foutmelding en de kinderslot zit er niet op. Ik kan het programma ook verder niet aan zetten. Het enige waar de machine nog op reageert is de aan en uit knop. De lichtjes branden wel allemaal maar verder kan ik helemaal niets veranderen aan het programma.

Wordt dus waarschijnlijk toch een monteur.
Stekker eruit trekken, even wachten en weer erin doen misschien?

Edit: sorry, dat heb je al gedaan lees ik in je op.
Zit er een aquastop op, en is die mss dichtgeklapt door een lekkage oid (is je vloer droog?)
Zit het deurtje wel goed dicht?

En staat er genoeg spanning op het stopcontact? Ik heb ooit gehad dat ik dacht dat mijn wasmachine kapot was, maar er bleek een probleem met de elektriciteitsgroep.

Met een verlengsnoer naar een stopcontact naar een andere ruimte deed ie het wel.
Ja de deur zit goed dicht. De verlengsnoer ga ik zo proberen.

Serena er zit volgens mij geen aquastop op en de vloer is droog.
THEAMUTS YYYYEEEEAAAH jij gaat door voor de wasmachine. Hij doet het gewoon, ik ben zo blij. Ik had al van alles geprobeerd en hij doet het gewoon. Thanks thanks, ik ben zo blij.
Yesss!

Maar nu heb je helaas wel een ander probleem. Ben bang dat je nog wel een elektricien moet laten komen voor dat stopcontact
Ja dat klopt, maar ik kan iig mijn overtollige wasgoed vandaag wegwerken
Fijn gevoel is dat hè. Als je het water weer hoort lopen in de wasmachine. De mijne was van de zomer ook een keer stuk. Een onderdeel hebben we zelf vervangen en hij deed het weer. Heb ook gelijk 3 wassen weggewerkt toen. Je bent echt afhankelijk van z'n ding.
Ja, lekker is dat idd
Ja zeker fijn, de was met 3 kinderen werd al een hele obstakel.
Fijn dat ie het nu weer doet. Mocht het weer voorkomen dan hoef je niet perse een monteur van Samsung te laten komen, die zijn vaak erg duur en moet je langer op wachten. Je kunt ook voor een plaatselijke monteur kiezen.
Toevallig heb ik precies hetzelfde. Ga zo de stopcontact truk proberen...

Maar onthoud: je hoeft in zo'n val niet zelf de reparatie te betalen. Garantie heeft er NIETS mee te maken. Als je apparaat veel te snel stuk gaat moet de verkoper hem kosteloos repareren. Google maar eens op ondeugdelijk product en kijk op de site van de acm.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen en wend je tot de verkoper (niet de fabrikant).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven