Schimmel in de koelkast: hoe krijg ik het weg?

24-05-2015 20:33 14 berichten
Dom dom dom...in de garage hebben we een extra koelkast staan die we vooral gebruiken in de zomer om extra drinken koud te kunnen houden. Op een gegeven moment heb ik de stekker eruit getrokken en ben ik zo stom geweest om de deur niet open te zetten. Gevolg: heul veel schimmel en zwarte plekken. En het was zo'n mooie koelkast. Wie o wie heeft de ideale tip om hem makkelijk schoon te maken? Of is het onbegonnen werk en tijd om hem weg te doen?
Chloor. Of de HG spray tegen schimmel, werkt ook perfect. Is op basis van chloor.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaken met pure azijn
quote:riannerianne schreef op 24 mei 2015 @ 20:36:

Chloor. Of de HG spray tegen schimmel, werkt ook perfect. Is op basis van chloor.HG tegen schimmel zou ik echt niet voor mijn koelkast durven gebruiken, het is vreselijk agressief spul en het stinkt verschrikkelijk. Dat is gemaakt voor schimmel in je badkamer, voor de koelkast hebben ze HG koelkastreiniger.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon chloor!
quote:mary57 schreef op 24 mei 2015 @ 20:53:

[...]





HG tegen schimmel zou ik echt niet voor mijn koelkast durven gebruiken, het is vreselijk agressief spul en het stinkt verschrikkelijk. Dat is gemaakt voor schimmel in je badkamer, voor de koelkast hebben ze HG koelkastreiniger.Oh, ik wel hoor. Is gewoon chloor.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet; ik had ooit zwarte schimmel in de tegelvoegen in een vroegere badkamer, maar ik was heel vaak bezig met chloor en het hielp voor geen meter. Dus ik was nogal geïmponeerd toen ik hoorde over die HG reiniger.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:riannerianne schreef op 24 mei 2015 @ 20:57:

[...]





Oh, ik wel hoor. Is gewoon chloor.Het is zeker geen gewone chloor, het zal er misschien ook inzitten, maar de samenstelling is veel sterker. Je moet de ruimte waarin je het gebruikt ook heel goed ventileren staat op de fles.
Hmm oke bedankt voor de reacties zover!

Volgens mij heb ik nog wel ergens zo'n HG flesje staan..inderdaad wel voor de badkamer geschikt.

Maar zou je het er niet mee schoon kunnen maken en daarna de deur een tijd open voordat je hem weer aanzet?
Denk het wel hoor, mits vervolgens echt goed luchten en een tijd niet gebruiken. En nareinigen met schoonmaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met gewoon handschoenen aan, een sopje en een schuursponsje. Schimmel in de badkamer is hardnekkig omdat het in kitranden en dergelijke gaat zitten, maar de binnenkant van een koelkast is toch gewoon glad? Dus flink poetsen en waarom zou het dan niet weer schoon kunnen worden?
Zeg maar Spijker.
quote:retrostar schreef op 24 mei 2015 @ 21:04:

Ik weet niet; ik had ooit zwarte schimmel in de tegelvoegen in een vroegere badkamer, maar ik was heel vaak bezig met chloor en het hielp voor geen meter. Dus ik was nogal geïmponeerd toen ik hoorde over die HG reiniger.Bleek.
Dikke bleek helpt beter dan dure HG reiniger.
Gelukt! Weer helemaal brandschoon! Met.....Dasty

Inspuiten, een goed tijdje laten intrekken en daarna met een sopje eraf boenen.



Thanks voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven