Schimmelaanslag in Badkamer en Slaapkamer!!

12-04-2015 20:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Schimmelaanslag in de badkamer en zelfs in de woonkamer. Hoe krijg ik dit weg!!? Graag niet te dure oplossingen
Ik heb sinds kort de SQ Aanslagreiniger van de Big Bazar gekocht. Paars etiket, werkt perfect en is niet duur! Goedkoper als HG!
Alle reacties Link kopieren
Chlooroplossing (chloor met water verdunnen) met spons aanbrengen. Binnen 5 minuten is de schimmel weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:a_anne schreef op 12 april 2015 @ 20:49:

Ik heb sinds kort de SQ Aanslagreiniger van de Big Bazar gekocht. Paars etiket, werkt perfect en is niet duur! Goedkoper als HG!Hoe werkt de SQ Aanslagreiniger dit dan precies? Komt de schimmel dan ook niet meer terug?
Alle reacties Link kopieren
Action schijnt goede schimmelreiniger te verkopen.
quote:erikavanh schreef op 12 april 2015 @ 20:51:

[...]





Hoe werkt de SQ Aanslagreiniger dit dan precies? Komt de schimmel dan ook niet meer terug?Hoi Erika! Ja kan het gewoon op de schimmel sprayen en dan is het binnen 5 minuten helemaal verdwenen. Het komt wel weer terug maar volgens mij wel minders snel. Maarja even sprayen en je kan er weer zeker 4 weken mee door! Succes met je schimmel aanval! Oja het is nu in de aanbieding bij Big bazar zag ik
Je zult het er af moeten schrobben. Maar dat is het belangrijkste niet. Als je niets doet aan de oorzaak, is het ook zo weer terug, en dat is echt heel ongezond!



Goed luchten is heel belangrijk. Minimaal eens per dag alle ramen tegen elkaar open zetten en de boel even laten luchten. Dat lijkt koud, maar je zult merken dat je huis veel warmer blijft als je dat dagelijks doet. (Dat komt doordat vochtige lucht, waarin schimmel kan ontstaan, veel moeilijker op te warmen is dan droge lucht, die ontstaan na luchten).
Alle reacties Link kopieren
Zo lang jij structureel niets op lost, zal de schimmel altijd terugkomen.

Schimmel komt door te veel vocht.

Er is dus of ergens lekkage of er is niet genoeg ventilatie.

Heb je wel een afzuiger in je badkamer?
Idd HG of een ander schimmelmiddel gebruiken. Goed de ruimtes laten luchten als je klaar bent. En succes, wij komen er hier maar niet vanaf. Ik blijf bezig :(
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 12 april 2015 @ 20:56:

. En succes, wij komen er hier maar niet vanaf. Ik blijf bezig :(

Met schimmelreiniger bestrijd je ook alleen maar de symptomen van jouw probleem.

Jouw probleem is niet de schimmel, maar te veel vocht in huis.

Dat kun je op verschillende manieren oplossen. Meer ventileren bijvoorbeeld.

Zorg in ieder geval dat je een afzuiger in je badkamer hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 12 april 2015 @ 20:59:

[...]



Met schimmelreiniger bestrijd je ook alleen maar de symptomen van jouw probleem.

Jouw probleem is niet de schimmel, maar te veel vocht in huis.

Dat kun je op verschillende manieren oplossen. Meer ventileren bijvoorbeeld.

Zorg in ieder geval dat je een afzuiger in je badkamer hebt.Ja dat probeer ik ook, maar onze badkamer heeft geen ramen en slecht afzuiging. Met 5 mensen die achter elkaar douchen slaat het vocht over op ook naar de slaapkamers..
quote:jo12345 schreef op 12 april 2015 @ 20:59:

[...]



Met schimmelreiniger bestrijd je ook alleen maar de symptomen van jouw probleem.

Jouw probleem is niet de schimmel, maar te veel vocht in huis.

Dat kun je op verschillende manieren oplossen. Meer ventileren bijvoorbeeld.

Zorg in ieder geval dat je een afzuiger in je badkamer hebt.Tja, vertel dat onze woningbouwvereniging
quote:erikavanh schreef op 12 april 2015 @ 21:03:

[...]





Ja dat probeer ik ook, maar onze badkamer heeft geen ramen en slecht afzuiging. Met 5 mensen die achter elkaar douchen slaat het vocht over op ook naar de slaapkamers..De deur open laten na het douchen en dan flink doorluchten kan helpen. De ventilatie een keer laten reinigen kan er voor zorgen dat het apparaat weer beter ventileert. En zolang dat niet gebeurd is, zou ik zeker niet met schimmelvreters aan de slag gaan, want dan kunnen jullie zeker 3 dagen niet douchen doordat de lucht op je longen slaat.
quote:matroesjka_ schreef op 12 april 2015 @ 21:04:

[...]



Tja, vertel dat onze woningbouwvereniging Zijn zij niet verplicht de ventilatieunit te onderhouden? Een ongezonde woning is wel degelijk noodzaak tot actie, dus beroep je op de gezondheidsaspecten en dien een formele klacht in.
Alle reacties Link kopieren
quote:erikavanh schreef op 12 april 2015 @ 21:03:

[...]





Ja dat probeer ik ook, maar onze badkamer heeft geen ramen en slecht afzuiging. Met 5 mensen die achter elkaar douchen slaat het vocht over op ook naar de slaapkamers..

Bij de bouwmarkt kun je voor ¤50,- een ventilatortje kopen die past in de afvoerbuis die er ongetwijfeld zit.

Een handige Harry kan hem zo aansluiten op de stroom van het licht in je badkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 12 april 2015 @ 21:09:

[...]





Zijn zij niet verplicht de ventilatieunit te onderhouden? Een ongezonde woning is wel degelijk noodzaak tot actie, dus beroep je op de gezondheidsaspecten en dien een formele klacht in.Inderdaad, als er al een apparaat aanwezig is, dan moet het wel werken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
"Zonder strijd, geen overwinning"
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 12 april 2015 @ 21:09:

[...]





Zijn zij niet verplicht de ventilatieunit te onderhouden? Een ongezonde woning is wel degelijk noodzaak tot actie, dus beroep je op de gezondheidsaspecten en dien een formele klacht in.Nee, huurder is zelf verantwoordelijk voor de interne boel. Extern, zoals buitenzijde kozijnen, dakgoot en dakpannen zijn voor de verhuurder.....
"Zonder strijd, geen overwinning"
quote:marjo67 schreef op 12 april 2015 @ 21:25:

[...]



Nee, huurder is zelf verantwoordelijk voor de interne boel. Extern, zoals buitenzijde kozijnen, dakgoot en dakpannen zijn voor de verhuurder.....



Ook dergelijke apparaten? Want bijv CV valt ook onder de verantwoordelijkheid van de verhuurder, toch?



Maar goed, als je het zelf doet is het ca 100 euro om zo'n ding te reinigen en daarna doen ze het vaak stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de woningbouw vereniging in Rotterdam die geen ene moer doet.

Sterker nog ze geven mij de schuld en zeggen dat IK niet goed ventileer!

Gaat een beetje moeilijk zonder roosters in de slaapkamers.

Mn dochter heeft er zelfs last van, zo erg dat ze er huiduitslag van heeft gekregen.

Gelukkig word t wat warmer zodat je alles open kan houden.

Goed boenen met soda, chloor.En na douchen gelijk alles goed droogmaken.
quote:caviadier schreef op 12 april 2015 @ 21:35:

Hier ook de woningbouw vereniging in Rotterdam die geen ene moer doet.

Sterker nog ze geven mij de schuld en zeggen dat IK niet goed ventileer!

Gaat een beetje moeilijk zonder roosters in de slaapkamers.

Mn dochter heeft er zelfs last van, zo erg dat ze er huiduitslag van heeft gekregen.

Gelukkig word t wat warmer zodat je alles open kan houden.

Goed boenen met soda, chloor.En na douchen gelijk alles goed droogmaken.Lees even mijn eerdere post, ook in de winter blijft het juist warmer in je huis als je elke dag alle ramen een kwartiertje tegen elkaar open zet. Roosters zijn pas van de laatste jaren, vroeger luchtte men ook zonder.
Ik ben groot fan van HG schimmel- en weerplekkenreiniger. Het ruikt chemisch, maar werkt als een trein! De schimmels lossen gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
quote:marjo67 schreef op 12 april 2015 @ 21:17:

Schimmel verwijderen heeft geen nut als je de oorzaak niet eerst aanpakt.

Weet je ook waardoor de schimmel veroorzaakt word??????



Ach, lees net dat waardoor het komt. VENTILEREN is idd de oplossing. Je zou om te beginnen de slaapkamer ramen eens open kunnen zetten. Is ook stukken gezonder om te slapen. Sorry hoor, maar je moet wel heel veel vocht produceren wil je in meerdere kamers schimmelvorming krijgen vanuit de badkamer.....Probeer uit te laten zoeken of er wellicht sprake is van een verborgen lekkage. Hebben wij gehad, valt niet tegenop te ventileren. En ja, dan kan de schimmel idd overslaan naar aangrenzende kamers.
Alle reacties Link kopieren
Als je op zoek bent naar een goedkope en niet chemische manier... Warm water met een beetje kristal soda. Zachtjes schrobben en het is weg én geen chemische lucht in de tent.
quote:NummerZoveel schreef op 12 april 2015 @ 21:47:

[...]





Lees even mijn eerdere post, ook in de winter blijft het juist warmer in je huis als je elke dag alle ramen een kwartiertje tegen elkaar open zet. Roosters zijn pas van de laatste jaren, vroeger luchtte men ook zonder.

Inderdaad, dit dus. Gewoon je ramen open zetten.

Ik heb het liefst altijd een raampje of 2 op een kier. Als je dat doet in een kamer waar je niet bent (bijvoorbeeld de slaapkamer), en dan de deur dicht dan valt het nog best mee met hoeveel warmte je verliest.

Maar omdat mijn man een koukleum is luchten wij ook maar een half uurtje per dag op de koude dagen. Even alles lekker laten doorluchten, dan is de lucht weer fris en schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven