Schoon huis

07-03-2017 21:11 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, misschien al de zoveelste topic over het schoonhouden van je huis. Maar mij valt het zo op dat het bij "andere" altijd zo schoon is...dan kom ik thuis en denk ik wat doe ik fout? Overal stof en het is vaak gewoon smoezelig, terwijl ik dagelijks bijna alles doe. Hoe doen mensen dat toch met kinderen, huisdieren en de dagelijkse dingen?
Alle reacties Link kopieren
Je ziet meer stof bij jezelf dan bij een ander! Tenminste dat houd ik mezelf voor
Het ene huis is stoffiger dan het andere. Hangt van zoveel factoren af.
Geen flauw idee, daar betaal ik iemand voor
Tja, bij 'anderen' kom ik voor de gezelligheid, en dan kijk ik niet zo kritisch. Thuis ben ik wel eens alleen een dan valt het mee eerder op dat er nog wat slingert.
Alle reacties Link kopieren
Mijn bezoek denkt ook altijd dat ik mijn huis superschoon houd. Kom maar eens onverwachts langs... ik schaam me dood
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bijhouden. Op tijd alles even een beurt geven, de ramen zemen, de keuken duchtig soppen, de bedden verschonen, enz. En opruimen, dus niet allerlei rommel eindeloos laten slingeren, maar gewoon direct op z'n plaats leggen of weggooien of wat er dan ook maar mee moet gebeuren. Heel simpel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb geen huisdieren en een erg net kind. Alleen stof hier soms op het kastje. Ik vind afstoffen nl onzinnig, dus dat doe ik niet. Als het heel erg is, haal ik de stofzuiger er even langs
Alle reacties Link kopieren
quote:bibi01 schreef op 07 maart 2017 @ 21:20:

Mijn bezoek denkt ook altijd dat ik mijn huis superschoon houd. Kom maar eens onverwachts langs... ik schaam me dood Herkenbaar :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:bibi01 schreef op 07 maart 2017 @ 21:20:

Mijn bezoek denkt ook altijd dat ik mijn huis superschoon houd. Kom maar eens onverwachts langs... ik schaam me dood
Alle reacties Link kopieren
quote:bibi01 schreef op 07 maart 2017 @ 21:20:

Mijn bezoek denkt ook altijd dat ik mijn huis superschoon houd. Kom maar eens onverwachts langs... ik schaam me dood +1
Vooral stofzuigen vlakvoor dat er bezoek komt... .
quote:Awina schreef op 07 maart 2017 @ 21:12:

Je ziet meer stof bij jezelf dan bij een ander! Tenminste dat houd ik mezelf voor Die ga ik in een tegeltje op onze wc hangen!!
quote:pejeka schreef op 07 maart 2017 @ 21:20:

Gewoon bijhouden. Op tijd alles even een beurt geven, de ramen zemen, de keuken duchtig soppen, de bedden verschonen, enz. En opruimen, dus niet allerlei rommel eindeloos laten slingeren, maar gewoon direct op z'n plaats leggen of weggooien of wat er dan ook maar mee moet gebeuren. Heel simpel.

Nou ik heb een hoogglans zwarte piano als ik die afstof ligt er een uur later alweer stof op.

Ik ga dat ding echt niet meerdere keren per dag stoffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 07 maart 2017 @ 21:24:

[...]





Die ga ik in een tegeltje op onze wc hangen!! Over stof en wc's gesproken, wat ligt daar altijd veel stof bij ons!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.

Zelf een bedrijfswoning welke snel stoffig is, ook door een kat en hond. Alles wat zwart is zoals fornuis of deksels van voorraadbussen zit zo weer onder de stof. Gek word ik er soms van...

En onze bank altijd onder de vlekken.

Huis is een never ending story.

Bijhouden met stofdoek en dweil om erger schrobben en zicht te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 07 maart 2017 @ 21:25:

[...]



Nou ik heb een hoogglans zwarte piano als ik die afstof ligt er een uur later alweer stof op.

Ik ga dat ding echt niet meerdere keren per dag stoffen.Eén keer per dag is toch ook genoeg?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wel vaak bij deze keurige, perfect schone huishoudens, dat de kinderen van jongs af aan worden opgevoed met het idee dat ze geen troep moeten maken en áls ze dat doen, de boel altijd netjes moeten achterlaten. Bovendien helpen ze hun moeder vaak en die moeder is erg kritisch.



Ik vind dat die kinderen daar best wat aan hebben.



Ik bedoel overigens niet dat de kinderen poetsfreakjes moeten worden, maar ordelijkheid is een prettige gewoonte die rust creëert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ruim trouwens altijd een beetje op als ik bezoek verwacht zodat het op het oog schoon lijkt



Het hoeft voor mij ook allemaal niet zo steriel, beetje bacterien is goed voor de weerstand (Niet dat het echt smerig is maar iedere dag stofzuigen en dweilen hoeft voor mij niet)
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 07 maart 2017 @ 21:36:

Ik zie wel vaak bij deze keurige, perfect schone huishoudens, dat de kinderen van jongs af aan worden opgevoed met het idee dat ze geen troep moeten maken en áls ze dat doen, de boel altijd netjes moeten achterlaten. Bovendien helpen ze hun moeder vaak en die moeder is erg kritisch.



Ik vind dat die kinderen daar best wat aan hebben.



Wij mochten thuis altijd troep maken. Als ik een hele garage matchbox-autootjes in de huiskamer wilde omkiepen, of een paar emmers Lego, en daar mee ging spelen, was dat helemaal OK. Maar uitgespeeld was opruimen alvorens de volgende spullen te pakken. En is dat raar ofzo? Mijn ouders vonden veel goed, maar die hoefden echt niet in een ontplofte peuterspeelzaal te zitten in hun huiskamer, echt niet dat daar stapels speelgoed opgeslagen stond, dat stond op de speelkamer, en waar we mee wilden spelen op dat moment, mochten we naar de huiskamer meenemen, maar echt niet dat die in de avond nog omringd door poppenhuizen en garages en stapels poppen en autootjes op de bank zaten.



En mijn ouders ruimden hun eigen rommel ook op. Echt geen dagenlange stapels van oude kranten en tijdschriften naast de bank, of een salontafel vol met troepjes, of een kast met verfrommelde post erop, enz. Nogmaals, goed voorbeeld doet goed volgen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik stofzuig 3x per week, dan stof ik meteen alles af en haal een doekje over de vensterbank en bijzettafeltjes. Op die 3 dagen lijkt het heel wat. Meestal plan ik dat voor bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik functioneer slecht in een rommelig huis, dus heb mezelf aangeleerd alles meteen na gebruik op een vaste plaats te ruimen. Ik maak eigenlijk niet vaak schoon, als ik tenminste de gemiddelden van de viva-vrouwen moet geloven

Mijn dochter is geen enorme rommelkont, en is inmiddels ook gewend om op te ruimen als ze ergens niet meer mee speelt. Speelgoed zit allemaal in kasten en kisten, ze ruimt op voor ze naar bed gaat. Wil niet zeggen dat er nooit wat ligt, maar opgeruimd oogt het wel en dat doet al heel wat als er bezoek komt.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 07 maart 2017 @ 21:48:

[...]





Wij mochten thuis altijd troep maken. Als ik een hele garage matchbox-autootjes in de huiskamer wilde omkiepen, of een paar emmers Lego, en daar mee ging spelen, was dat helemaal OK. Maar uitgespeeld was opruimen alvorens de volgende spullen te pakken. En is dat raar ofzo? Mijn ouders vonden veel goed, maar die hoefden echt niet in een ontplofte peuterspeelzaal te zitten in hun huiskamer, echt niet dat daar stapels speelgoed opgeslagen stond, dat stond op de speelkamer, en waar we mee wilden spelen op dat moment, mochten we naar de huiskamer meenemen, maar echt niet dat die in de avond nog omringd door poppenhuizen en garages en stapels poppen en autootjes op de bank zaten.



En mijn ouders ruimden hun eigen rommel ook op. Echt geen dagenlange stapels van oude kranten en tijdschriften naast de bank, of een salontafel vol met troepjes, of een kast met verfrommelde post erop, enz. Nogmaals, goed voorbeeld doet goed volgen.Ik wil dat ook, een speelkamer. Al dat speelgoed stoort me omdat het rommelig en vol oogt. Jammer genoeg geen ruimte voor.
Oh joh, als ik de Vivadames moet geloven ben ik een echt ransaap.



Laatst vertelde een vriendin dat zij dagelijks het toilet schoonmaakt, grote beurt, terwijl ze allebei bijna fulltime werken, geen kinderen. Dat is toch geschift?!



Ik doe het hooguit eens per maand, een grote beurt, met sop en dweilen en alles. Vaker even een lap erover, maar iedere dag?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 07 maart 2017 @ 21:57:

Oh joh, als ik de Vivadames moet geloven ben ik een echt ransaap.



Laatst vertelde een vriendin dat zij dagelijks het toilet schoonmaakt, grote beurt, terwijl ze allebei bijna fulltime werken, geen kinderen. Dat is toch geschift?!



Ik doe het hooguit eens per maand, een grote beurt, met sop en dweilen en alles. Vaker even een lap erover, maar iedere dag?!Toilet één keer per maand schoonmaken? Sorry, maar ja, dat vind ik echt niet fris...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven