Schoon huis

07-03-2017 21:11 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, misschien al de zoveelste topic over het schoonhouden van je huis. Maar mij valt het zo op dat het bij "andere" altijd zo schoon is...dan kom ik thuis en denk ik wat doe ik fout? Overal stof en het is vaak gewoon smoezelig, terwijl ik dagelijks bijna alles doe. Hoe doen mensen dat toch met kinderen, huisdieren en de dagelijkse dingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:pien6 schreef op 07 maart 2017 @ 21:52:

[...]





Ik wil dat ook, een speelkamer. Al dat speelgoed stoort me omdat het rommelig en vol oogt. Jammer genoeg geen ruimte voor.Maar kinderen hebben toch een eigen kamer? Dan ruim je het speelgoed daar op. Klaar. Hoeft toch niet huizenhoog opgestapeld te staan in de woonkamer?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 07 maart 2017 @ 21:57:

Oh joh, als ik de Vivadames moet geloven ben ik een echt ransaap.



Laatst vertelde een vriendin dat zij dagelijks het toilet schoonmaakt, grote beurt, terwijl ze allebei bijna fulltime werken, geen kinderen. Dat is toch geschift?!



Ik doe het hooguit eens per maand, een grote beurt, met sop en dweilen en alles. Vaker even een lap erover, maar iedere dag?!Jij bent een ransaap en je vriendin is obsessief.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem je bijna dagelijks voor om alles achter me op te ruimen, maar het lukt me gewoon niet. Ik mis een opruim gen helaas..
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 07 maart 2017 @ 21:48:

[...]





Wij mochten thuis altijd troep maken. Als ik een hele garage matchbox-autootjes in de huiskamer wilde omkiepen, of een paar emmers Lego, en daar mee ging spelen, was dat helemaal OK. Maar uitgespeeld was opruimen alvorens de volgende spullen te pakken. En is dat raar ofzo? Mijn ouders vonden veel goed, maar die hoefden echt niet in een ontplofte peuterspeelzaal te zitten in hun huiskamer, echt niet dat daar stapels speelgoed opgeslagen stond, dat stond op de speelkamer, en waar we mee wilden spelen op dat moment, mochten we naar de huiskamer meenemen, maar echt niet dat die in de avond nog omringd door poppenhuizen en garages en stapels poppen en autootjes op de bank zaten.



En mijn ouders ruimden hun eigen rommel ook op. Echt geen dagenlange stapels van oude kranten en tijdschriften naast de bank, of een salontafel vol met troepjes, of een kast met verfrommelde post erop, enz. Nogmaals, goed voorbeeld doet goed volgen.Ik vind inderdaad dat je je kinderen goed moet begeleiden. Sommige ouders durven geen eisen te stellen, omdat ze het zielig vinden of omdat ze bang zijn dat het kind het tóch niet doet. En dan willen ze geen dagelijkse strijd. Ouders en kinderen moeten eigenlijk een team vormen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je mag mijn moeder wel lenen..?! zij heeft een poetsdwang en mijn oma trouwes ook. (daar heeft zij het van)

Elke dag stofzuigen (alles, ook de bank uitzuigen), om de dag dweilen, alles afstoffen, nooit langer dan een uur vuile vaat op het aanrecht, beddengoed 2x per week in de was, wit/zwart/gekleurd heeft ook een vaste dag en wasmand, eens in de 3 weken ramen lappen en weet ik veel wat ze nog meer doet.



Ik word er soms gestoord van. Voordat ik mijn jas op de grond heb gegooid, heeft zij 'm alweer opgehangen bij wijze van spreken. En zij word gestoord van mij omdat ik het tegenovergestelde ben.



Mijn huis is wel schoon, maar zeker niet opgeruimd. Word daar zenuwachtig van. In een huis moet ook geleefd worden toch?
quote:pejeka schreef op 07 maart 2017 @ 22:02:

[...]





Toilet één keer per maand schoonmaken? Sorry, maar ja, dat vind ik echt niet fris...Ik leef nog steeds, geen ongedierte en mensen durven nog steeds op visite te komen en zelfs het toilet te gebruiken (ik zorg altijd dat het op het oog schoon is).
Ik vind het slecht voor het milieu al dat schoonmaakmiddel, het water, de energie. En waarom?? Nergens voor nodig.



Verspilling van onze kostbare aarde en verspilling van kostbare tijd dat we hier op aarde zijn.
quote:bibi01 schreef op 07 maart 2017 @ 21:20:

Mijn bezoek denkt ook altijd dat ik mijn huis superschoon houd. Kom maar eens onverwachts langs... ik schaam me dood Ik ben altijd zo blij met zo'n reactie want dan voel ik me normaal Herkenbaar dus!
Alle reacties Link kopieren
Velen maken hun huis extra toonbaar als er bezoek komt. Het wordt gezien als een afspiegeling van jezelf, je visitekaartje.



Verder is het gewoon echt tijd reserveren voor huishoudelijke klussen, zodat je het bij kan houden, en al je spullen gelijk opruimen als je ze niet meer gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebra123 schreef op 07 maart 2017 @ 22:19:

Ik neem je bijna dagelijks voor om alles achter me op te ruimen, maar het lukt me gewoon niet. Ik mis een opruim gen helaas..Daar heb je geen gen voor nodig. We zijn mensen. Intelligente wezens. We kunnen onszelf dingen gewoon aanleren. Je loopt toch ook niet elke dag naakt de straat op omdat je het "aankleed-gen" mist ofzo? En je zit toch ook niet elke dag honger te lijden thuis omdat je het "boodschappen-doen-gen" mist? Nou, dan kan je ook opruimen - of kunt het in elk geval leren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 07 maart 2017 @ 22:31:

[...]





Daar heb je geen gen voor nodig. We zijn mensen. Intelligente wezens. We kunnen onszelf dingen gewoon aanleren. Je loopt toch ook niet elke dag naakt de straat op omdat je het "aankleed-gen" mist ofzo? En je zit toch ook niet elke dag honger te lijden thuis omdat je het "boodschappen-doen-gen" mist? Nou, dan kan je ook opruimen - of kunt het in elk geval leren.Heb jij geen vrouw die het meeste doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 07 maart 2017 @ 22:34:

[...]





Heb jij geen vrouw die het meeste doet?Nee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Trek het je niet aan TO ik heb het (gen) ook niet geen talent voor en ook geen tijd.
quote:pejeka schreef op 07 maart 2017 @ 22:35:

[...]





Nee.Goh pejeka dat is je kortste antwoord in tijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat veel mensen schoonmaken voor er bezoek komt. Ik in ieder geval wel. Het ligt er wel aan wie. Bij schoonouders doe ik meer dan bij een goede vriendin die zelf ook niet heel netjes is.

Verder is t bij ons meestal meer niet goed opgeruimd dan echt vies. Allebei wat chaotisch en lui aangelegd.....We werken allebei fulltime, dus er kan ook niet zoveel vies worden.

Ook verschilt het per huis hoe stoffig het is. Ons vorige huis was veel stoffiger dan ons huidige huis.



Ik verbaas me altijd hoe snel een badkamer stoffig wordt.
quote:pejeka schreef op 07 maart 2017 @ 21:48:

[...]





Wij mochten thuis altijd troep maken. Als ik een hele garage matchbox-autootjes in de huiskamer wilde omkiepen, of een paar emmers Lego, en daar mee ging spelen, was dat helemaal OK. Maar uitgespeeld was opruimen alvorens de volgende spullen te pakken. En is dat raar ofzo? Mijn ouders vonden veel goed, maar die hoefden echt niet in een ontplofte peuterspeelzaal te zitten in hun huiskamer, echt niet dat daar stapels speelgoed opgeslagen stond, dat stond op de speelkamer, en waar we mee wilden spelen op dat moment, mochten we naar de huiskamer meenemen, maar echt niet dat die in de avond nog omringd door poppenhuizen en garages en stapels poppen en autootjes op de bank zaten.



En mijn ouders ruimden hun eigen rommel ook op. Echt geen dagenlange stapels van oude kranten en tijdschriften naast de bank, of een salontafel vol met troepjes, of een kast met verfrommelde post erop, enz. Nogmaals, goed voorbeeld doet goed volgen.Ik denk dat jij denkt dat jullie konden opruimen. Ik laat mijn kinderen ook hun spullen wel opruimen, om ze dat principe aan te leren. Dat betekent niet dat het dan netjes is... Staat moeders toch echt 'savonds nog de vloer van 'opgeruimde' klei te ontdoen, de autootjes weer bij de autootjes en de lego bij de lego te stoppen, de onder de bank verdwaalde stukken te pakken enz. enz.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vraag me dat ook altijd af. Maar als ik dan eens goed rondkijk is het meer rommelig dan vies. Ik laat gewoon ál-les slingeren, echt álles. En een heel oud huis met belachelijk veel stof, een uur na het schoonmaken is het alweer stoffig.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik kan ook niet tegen een te opgeruimd huis. Weet nog goed dat ik als kind mijn kamer mooi had opgeruimd, vond m'n moeder het nog en zooi omdat er een stapel boeken naast m'n bed lag met knuffels erop (had geen nachtkastje).
Soms ben ik na zo'n grote voor en najaars schoonmaak ( ja daar doe ik aan) super netjes maar langzamerhand verslonst het weer.

Bij mij zijn ramen, luxaflex, deuren een ramp, bleeh.



Heb ook honden en een kat, overal poot afdrukken na dweilen en langs deuren zo'n vieze vlek van langslopen.

Nog geen twee maanden geleden het hele huis extra gedaan maar kan weer opnieuw beginnen, ook al hou ik het best bij.
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Huisdieren hier, elke dag vijf minuten stofzuigen, eens per week een "kleine" beurt (kwartiertje stofzuigen, meubels krijgen een sopje, vlekken uit de vloer) en de andere week een grote beurt (uur stofzuigen, meubels krijgen een sopje en dweilen). Keuken en toilet gaan elke week mee.
quote:pejeka schreef op 07 maart 2017 @ 22:03:

[...]





Maar kinderen hebben toch een eigen kamer? Dan ruim je het speelgoed daar op. Klaar. Hoeft toch niet huizenhoog opgestapeld te staan in de woonkamer?Ik ben blij dat gezelligheid belangrijker is dan gezeur over rommel.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn thuis vrij netjes, maken weinig rommel.

We hebben 2 katten dus dagelijks even snel swifferen vooral bij de kattenbak.

Om de 2/3 dagen robotstofzuiger een rondje laten lopen.

Meubels afstoffen indien nodig.



Schoonmaker komt om de week.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter vindt het nu nog leuk. Ik heb me laten vertellen dat dat overgaat



We wonen hier samen, dus we ruimen ook samen op, dan kunnen we het snelst samen iets anders gaan doen, hou ik haar voor. En natuurlijk ruimt ze niet zo op als ik dat doe, maar als zij lego en auto's door elkaar doet moet ze dat mooi zelf weten, dat ga ik na bedtijd niet staan "herschikken" hoor.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
Maken jullie ook elke keer de buitencontainers schoon als die geleegd is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven