Schoonmaak krassen in RVS kookplaat, borg niet terug

17-11-2014 16:23 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Hebben 1,5 jaar leuk gewoond in ons huur appartement.

In de zomer een huis gekocht, waar we over 2 weken de sleutel van krijgen.

Altijd het appartement netjes onderhouden, nu kwam vandaag de vriendin van de huurbaas voor de voor oplevering. Zij gaf aan dat er te veel schoonmaak krassen zitten in het RVS kookplaat . Dit moet over 2 weken weg zijn anders krijgen we onze borg niet terug .



Heb me de hele dag al suf gebeld, enkele RVS bedrijven gaven aan dat er een scotch- brite doekje is, maar die halen de krassen niet helemaal eruit.



Nu ben ik even radeloos, weet niet wat ik nog meer kan doen.

Heeft iemand van jullie een idee?



Alvast bedankt,
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
Dit lijken mij de normale gevolgen van iets schoonmaken, als je daardoor je borg niet terugkrijgt is dat mens van lotje getikt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Foto's maken en die voorleggen aan de huurcommissie.
Alle reacties Link kopieren
Dankje wel voor het reageren.

Ik vindt het ook onzin om iemand zijn borg hierdoor niet terug te geven.

Heb net een mail van de huurbaas ontvangen. Hij gaf aan dat als de krassen er niet uit zijn, hij de gehele plaat moet vernieuwen.



Belachelijk toch?
*** Geniet tot het uiterste ***
Hmmm, krassen in een RVS plaat is niet perse normaal. Dat hoor je namelijk nooit af te nemen met schuursponsjes etc. Hoe erg is het?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb natuurlijk niet gezien hoe erg die krassen zijn, maar bij normaal gebruik ik het natuurlijk een nonargument. Het is gewoon gebruikt en dat is niet raar. Als hij dat wil vervangen is dat zijn probleem en op zijn kosten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een larie. Dit gaat de redelijkheid te boven lijkt mij. Weet niet hoe erg het is maar borg is meestal 2 maanden huur. Wel een erg zware straf. Zou er werk van maken huurcommissie.
wij hebben in 10 jaar gebruik nog nooit krassen in de RVS kookplaat gekregen?

ligt er blijkbaar aan hoe je het schoonmaakt
Inderdaad Itsme, als je kras gevoelige middelen gebruikt dan krijg je idd krassen, maar dat hoor je niet te gebruiken op RVS. Een kookplaat van RVS krijg je ook prima schoon op normale (niet krasgevoelige) wijze.



Het lijkt me dan ook niet onterecht dat borg wordt ingehouden als er daadwerkelijk schade is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik ben aan het proberen om foto's toe te voegen.

Vriend heeft per ongeluk met een sponsje de plaat schoongemaakt.

De krassen zijn dof.



Foto's volgen!
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
Foto's

[img]http://i59.tinypic.com/sg7jut.jpg[/img]

[img]http://i62.tinypic.com/2zir3ox.jpg[/IMG][/img]

[img][IMG]http://i59.tinypic.com/21o9gfs.jpg[/IMG][/img]



Ik hoop dat het nu lukt
*** Geniet tot het uiterste ***
quote:smiii123 schreef op 17 november 2014 @ 16:49:

Hallo iedereen,



Ik ben aan het proberen om foto's toe te voegen.

Vriend heeft per ongeluk met een sponsje de plaat schoongemaakt.

De krassen zijn dof.



Foto's volgen!



Ja daar heb je het al

Als jij jouw verhuurder was, zou je ws ook geen genoegen nemen met en vernachelde kookplaat, wel dan?

Gewoon de kosten voor een nieuwe kookplaat vergoeden.

Hou er rekening mee dat de maat kan afwijken dus dat het aanrechtblad misschien aangepast moet worden + de manuren erbij
Alle reacties Link kopieren
http://i59.tinypic.com/21o9gfs.jpg
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
Huur je particulier? Heb je rechtsbijstand? Ik zou het met dat doekje proberen en als ze dan nog niet tevreden zijn, bezwaar maken.



Ik vind krassen op de RVS plaat echt onzin. Moet je maar niet iets krasgevoeligs op een plek installeren waar heel snel vuil en vet verzamelt en het ook nog lekker inbrandt als je niet snel bent. In een huis dat je verhuurt notabene. Lag er misschien ook een satijnen deurmat?



Weet je trouwens zeker dat er nul krassen op de plaat zaten toen je er in trok? Zou lekker bijdehand zijn als jij nu van jaren huurders de kosten moet dragen.
Alle reacties Link kopieren




óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen krassen.
óu sont les neiges d'antan

quote:Dropdrop schreef op 17 november 2014 @ 16:54:

Huur je particulier? Heb je rechtsbijstand? Ik zou het met dat doekje proberen en als ze dan nog niet tevreden zijn, bezwaar maken.



Ik vind krassen op de RVS plaat echt onzin. Moet je maar niet iets krasgevoeligs op een plek installeren waar heel snel vuil en vet verzamelt en het ook nog lekker inbrandt als je niet snel bent. In een huis dat je verhuurt notabene. Lag er misschien ook een satijnen deurmat?



Weet je trouwens zeker dat er nul krassen op de plaat zaten toen je er in trok? Zou lekker bijdehand zijn als jij nu van jaren huurders de kosten moet dragen.inweken met wat water met afwasmiddel, dan met een zachte doek afnemen en schoon is het weer hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Dropdrop schreef op 17 november 2014 @ 16:54:

Huur je particulier? Heb je rechtsbijstand? Ik zou het met dat doekje proberen en als ze dan nog niet tevreden zijn, bezwaar maken.



Ik vind krassen op de RVS plaat echt onzin. Moet je maar niet iets krasgevoeligs op een plek installeren waar heel snel vuil en vet verzamelt en het ook nog lekker inbrandt als je niet snel bent. In een huis dat je verhuurt notabene. Lag er misschien ook een satijnen deurmat?



Weet je trouwens zeker dat er nul krassen op de plaat zaten toen je er in trok? Zou lekker bijdehand zijn als jij nu van jaren huurders de kosten moet dragen.



Beste Dropdrop,



Ik huur inderdaad particulier, als ik de huurbaas moet geloven, heeft de vorige eigenaar ook een kookplaat moeten kopen. De krassen vallen niet op, alleen wanneer je er goed naar kijkt. De makelaar als de nieuwe huurder gaven aan dat ze de krassen vinden meevallen. Daarnaast gaven enkele RVS bewerkers aan dat RVS nou eenmaal snel gebruikerssporen achterlaat.
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
Wat voor merk is die plaat? Lijkt mij dat zoiets niet meer dan 2/300e hoeft te kosten....
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook geen krassen.. haha die heb een klap van de molen gehad hoor!



Gewoon koken, heel vies laten worden en haar dan weer langs laten komen. Dan vindt ze dat het alleen schoongemaakt hoeft te worden ;)
Alle reacties Link kopieren
Dankje wel merano
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
quote: Ja daar heb je het al

Als jij jouw verhuurder was, zou je ws ook geen genoegen nemen met en vernachelde kookplaat, wel dan?

Gewoon de kosten voor een nieuwe kookplaat vergoeden.

Hou er rekening mee dat de maat kan afwijken dus dat het aanrechtblad misschien aangepast moet worden + de manuren erbij



Vernacheld vind ik echt zwaar overtrokken voor een paar krassen. Het is niet alsof ze dat ding heeft bewerkt met een klauwhamer.



To: ze proberen het gewoon. Ik zie niks heftigs op de foto en ik zou zeker in bezwaar gaan.



Wel vervelend. Je wilt gewoon leuk in je nieuwe huisje beginnen en dan krijg je dit gezeur.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 17 november 2014 @ 17:00:

Wat voor merk is die plaat? Lijkt mij dat zoiets niet meer dan 2/300e hoeft te kosten....De plaat is van Beko.
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
De vriendin van de huisbaas gaf aan dat ze al 20 jaar een RVS plaat heeft zonder enkele kras. En vindt het belachelijk dat ik na 1,5 jaar al krassen heb.
*** Geniet tot het uiterste ***
Ik heb al jaren alles rvs en geen kras te bekennen.....Op de foto vind ik het reuze meevallen hoor! Misschien zou je kunnen proberen om de plaat een keer in te boenen met babyolie.

Als de borg heel hoog was zou je mss zelf eenzelfde of soort gelijkige nieuwe plaat kunnen regelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven