Schoonmaak krassen in RVS kookplaat, borg niet terug

17-11-2014 16:23 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Hebben 1,5 jaar leuk gewoond in ons huur appartement.

In de zomer een huis gekocht, waar we over 2 weken de sleutel van krijgen.

Altijd het appartement netjes onderhouden, nu kwam vandaag de vriendin van de huurbaas voor de voor oplevering. Zij gaf aan dat er te veel schoonmaak krassen zitten in het RVS kookplaat . Dit moet over 2 weken weg zijn anders krijgen we onze borg niet terug .



Heb me de hele dag al suf gebeld, enkele RVS bedrijven gaven aan dat er een scotch- brite doekje is, maar die halen de krassen niet helemaal eruit.



Nu ben ik even radeloos, weet niet wat ik nog meer kan doen.

Heeft iemand van jullie een idee?



Alvast bedankt,
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je die voor 150e wel kunnen vinden... geen enkele reden om dan meer borg in te houden.
Valt me ineens te binnen, dat spul voor krassen op de auto, commandant!
Alle reacties Link kopieren
quote:lamamma1966 schreef op 17 november 2014 @ 17:06:

Ik heb al jaren alles rvs en geen kras te bekennen.....Op de foto vind ik het reuze meevallen hoor! Misschien zou je kunnen proberen om de plaat een keer in te boenen met babyolie.

Als de borg heel hoog was zou je mss zelf eenzelfde of soort gelijkige nieuwe plaat kunnen regelen?



Beste lamamma1966,

Dat is een goed idee dankje wel. De gehele keuken komt uit Duitsland, volgens de keukenzaak wordt de plaat niet meer gemaakt.
*** Geniet tot het uiterste ***
Er is een soort spul dat ook gebruikt wordt voor krassen in auto's. Dat is misschien te proberen.
Dit al geprobeerd?

Alle reacties Link kopieren
quote:smiii123 schreef op 17 november 2014 @ 17:06:

De vriendin van de huisbaas gaf aan dat ze al 20 jaar een RVS plaat heeft zonder enkele kras. En vindt het belachelijk dat ik na 1,5 jaar al krassen heb.



Dat soort mensen kan je niet mee discussiëren.



Als ik 5 kinderen heb gekregen en ik heb nog steeds een six-pack, is dat toch ook niet de standaard voor de rest van de wereld?



Dingen worden gebruikt en als zowel de makelaar, als de nieuwe huurder zeggen dat ze zich aanstellen. En wij zien ook niets bijzonders op de foto's, moeten ze misschien die paar kleine krasjes verlies nemen.



Lekkere binnenkomer voor die nieuwe huurder ook. Durft die plaat niet aan te raken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 17 november 2014 @ 17:19:

Dit al geprobeerd?

[img]http://www.drogistvoordeel.nl/img/p/4/0 ... ickbox.jpg[/img]



Beste Bij_zonder

Die heb ik al geprobeerd, werkt helaas niet
*** Geniet tot het uiterste ***
Jammer, werkte hier als een tierelier maar daar heb jij natuurlijk niets aan nu.



Ken je mensen die in een professionele keuken werken (restaurant, bedrijfskantine, cateraar)? Er is een spulletje op de markt waar de pro's bij zweren voor RVS, maar ik heb natuurlijk weer geen idee hoe dat heet...

Je hebt al wel bedrijven gebeld las ik, maar zijn dat fabrikanten? Eindgebruikers hebben soms andere oplossingen als fabrikanten willen weten/graag zien
Als de plaat niet meer gemaakt wordt kan je huurbaas die dus ook niet meer vervangen voor dezelfde. Ik zou even navragen in je familie en/of kennissen kring of iemand commandant heeft om te proberen als laatste oplossing voor deze plaat. Je kan wel allerlei (dure) middeltjes gaan proberen en dan straks alsnog een nieuwe plaat moeten kopen.



Ik zou op zoek gaan naar iets soortgelijks, met de huisbaas bespreken wat de mogelijkheden zijn of als dat allemaal niet lukt een rekening vragen van de nieuwe plaat straks en dat van de borg af laten trekken. Denk dat je hier juridisch vrij sterk in zal staan, mocht het erop aan komen! Succes, altijd vervelend zulke akkefietjes!
Alle reacties Link kopieren
Is die plaat onbruikbaar geworden door die krassen? Ok, het is niet handig om een schuursprons te gebruiken maar om er nou zo'n punt van te maken? Heb je geen boormachine met een polijstschijf?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik niemand uit mijn vrienden / familie die in een professionele keuken werken.

De bedrijven die ik heb gebeld, maken RVS platen.

Ik had net een vriend aan de lijn die commandant heeft. Dit ga ik morgen direct uitproberen.



MarianneDavids, De plaat is gewoon bruikbaar, wanneer de pannendragers erop liggen zie je het bijna niet.



Van de ene kant snap ik dat je niet met een schuursponsje de plaat moet schoonmaken. Maar van de andere kant vindt ik ze te ver gaan. De plaat is goed bruikbaar.
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 17 november 2014 @ 17:28:

Is die plaat onbruikbaar geworden door die krassen? Ok, het is niet handig om een schuursprons te gebruiken maar om er nou zo'n punt van te maken? Heb je geen boormachine met een polijstschijf?Heb enkele bedrijven gebeld en die gaven aan dat oppervlakkige krassen er nu eenmaal bij horen.
*** Geniet tot het uiterste ***
Wat een onzin!! Ik denk dat ze gewoon iets zoeken omdat ze je borg uit hebben gegeven..
Alle reacties Link kopieren
De verhuurder moet aan kunnen tonen dat de schade niet te wijten valt aan slijtage door normaal gebruik.



Mocht er een vervangende plaat moeten worden gekocht, dan moet de prijs van een vergelijkbare plaat worden ingehouden van de borg. Aangezien een huurwaarborg meestal 1 of 2 maanden huur betreft, kan het dus nooit zo zijn dat je je complete waarborg kwijt bent.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt het contract hierover? Als het goed is wordt er in het contract verwezen naar de algemene bepaling huurovereenkomst woonruimte. Wat staat hier in over gebruiksschade of verantwoordelijke klein of groot onderhoud?



Is er een opnamestaat bij de aanvang van huur opgenomen? Maw, kan de verhuurder bewijzen dat deze krassen er al niet eerder zaten?

Kun je aannemelijk maken dat de krassen valken onder normale slijtage? Elke verhuurder dient hier namelijk rekening nee te houden.
Alle reacties Link kopieren
[quote]smiii123 schreef op 17 november 2014 @ 16:34:

Dankje wel voor het reageren.

Ik vindt het ook onzin om iemand zijn borg hierdoor niet terug te geven.

Heb net een mail van de huurbaas ontvangen. Hij gaf aan dat als de krassen er niet uit zijn, hij de gehele plaat moet vernieuwen.



Belachelijk toch? :facepalm:[/quot

Ik vind het meer dan normaal dat je je borg niet terug krijg, Had je eerst maar even moeten vragen hoe je je het beste kan schoon maken,Niet met schuurspnsjes
quote:winnie2000 schreef op 17 november 2014 @ 17:56:

[quote]smiii123 schreef op 17 november 2014 @ 16:34:

Dankje wel voor het reageren.

Ik vindt het ook onzin om iemand zijn borg hierdoor niet terug te geven.

Heb net een mail van de huurbaas ontvangen. Hij gaf aan dat als de krassen er niet uit zijn, hij de gehele plaat moet vernieuwen.



Belachelijk toch? :facepalm:[/quot

Ik vind het meer dan normaal dat je je borg niet terug krijg, Had je eerst maar even moeten vragen hoe je je het beste kan schoon maken,Niet met schuurspnsjesPpfff wat een onzin, het is een gebruiksvoorwerp en het is gebruikt.. Ze had het ook helemaal niet schoon kunnen maken.. Waren er ook geen krassen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij het echt zo gaat spelen, dan zou ik van hem wel de bon willen zien van de nieuwe kookplaat. Goede kans namelijk, dat hij het geld in z'n zak steekt, en helemaal geen nieuwe plaat aanschaft.

Tuurlijk, dan is er nog sprake van waardevermindering, maar als hij de plaat niet vervangt, dan hoef je ook niet voor een hele nieuwe plaat te betalen, maar alleen voor de waardevermindering. En die plaat is niet 0 waard geworden, door die paar krassen.
quote:tof schreef op 17 november 2014 @ 18:02:

Als hij het echt zo gaat spelen, dan zou ik van hem wel de bon willen zien van de nieuwe kookplaat. Goede kans namelijk, dat hij het geld in z'n zak steekt, en helemaal geen nieuwe plaat aanschaft.

Tuurlijk, dan is er nog sprake van waardevermindering, maar als hij de plaat niet vervangt, dan hoef je ook niet voor een hele nieuwe plaat te betalen, maar alleen voor de waardevermindering. En die plaat is niet 0 waard geworden, door die paar krassen.Plus de bon van de huidige..
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 17 november 2014 @ 18:00:

[...]



Ppfff wat een onzin, het is een gebruiksvoorwerp en het is gebruikt.. Ze had het ook helemaal niet schoon kunnen maken.. Waren er ook geen krassen.Niks belachelijk tussen schoonmaken en schoonmaken zit een heel verschil
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Dankje wel voor het reageren. Ik kan morgen de commandant ophalen.

Dit gaan we morgen nog uitproberen.



Mocht dit helaas niet helpen, moeten we helaas een nieuwe kookplaat kopen. Echter sta ik er op dat we de huidige kookplaat meenemen.
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
gebruik GEEN commandant



Commandant is een polijstmiddel

Bij de auto verbergt het krasjes door een klein laagje lak van je auto te halen.

RVS heeft geen lak, je krijgt alleen meer krasjes.

Als je niet heel goed weet hoe je moet polijsten wordt het dus een fiasco.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Dezelfde plaat kost ¤240. Je kunt ook een goedkopere bij de Ikea halen. Maten zijn namelijk overal verkrijgbaar. Kijk anders maar eens op inbouw . nl. Heel veel kookplaten. Ze zijn er al vanaf ¤150.
Meestal is de regel dat je een huis moet achterlaten zoals het was toen je erin ging.

Als jij de kookplaat hebt beschadigd, dan dien je dat te vergoeden.

Tenzij dat niet in het huurcontract staat.

Overigens betaal je borg voor dit soort zaken, niet heel vreemd dat ze dat willen inhouden.
Dat de kookplaat nog bruikbaar is, is geen argument.

Een vloer waar vlekken op zitten, is ook bruikbaar.

Het gaat erom dat je de kookplaat hebt beschadigd, zodat het er niet meer fraai uitziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven