schoonmaakmiddelen

18-03-2013 13:37 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke schoonmaakmiddelen gebruiken jullie

Kijken jullie bewust naar de prijs,naar het merk of hebben jullie zoiets van als het maar goed schoon wordt
ik vermoed zomaar dat 90% procent van de antwoorden Dasty zal zijn....
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat bedacht ik me later pas maar ja wie weet zijn er nog andere ideeën
Alle reacties Link kopieren
Zand, zeep, soda en Dasty inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Maar serieus, ben van de basis schoonmaakmiddelen.

azijn, bleek, zachte zeep en soda.En zo nu en dan wat Dasty.
Alle reacties Link kopieren
Voor de was Robijntje. Wasmiddel en wasverzachter..



Voor de vaat altijd Dreft, maar telkens wel een ander geurtje.



Voor de rest. .is het wisselend, net wat er in de aanbieding is.. maar geen Dasty eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Nu witte reus allesreiniger maar ben niet merkvast. Let vooral op het geurtje: als ik dan eens in de weer ben met een sopje moet het erna wel lekker ruiken.

Verder ben ik dol op mijn swifferduster. Even dagelijks langs de vensterbank en kastjes en het stof is overal weg.
Alle reacties Link kopieren
Voor de was Sunil de wit met paarse fles( lange smalle fles)

als wasverzachter de blauwe van Lenor.



Voor de wc Chloor en brise luchtverfrisser.

Glassex voor het glaswerk. En bijv Ajax voor het sopje om dingen mee af tenemen.



En tevens een RVS Reinger voor mijn fornuis etc.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
anoniem_172629 wijzigde dit bericht op 18-03-2013 14:10
Reden: 1 x is meer dan voldoende
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohja en een cleaner voor de badkamer, en heb nu eco wasmiddel van Klok?
Alle reacties Link kopieren
Oja.. ik ben wel fan van de Ajax allesreiniger.. en dan de groene fles. Fleur de tete ofzo.. Heerlijk geur van bloemen door het hele huis!
Alle reacties Link kopieren
Blue Wonder.

De blauwe voor van alles en nog wat.

De roze voor de badkamer/douche

De groene voor de vloeren.

Dit is bij Action een stuk goedkoper dan bij de supermarkt.



Bleek/loda voor de wc pot.

Wasmiddelpoeder voor de kookwas.

Vloeibaar wasmiddel voor bont en licht wasgoed.
Alle reacties Link kopieren
Dasty, marseille zeep, schoonmaakazijn , cillit bang (met de brede verstuiver) voor de douche.

En soms HG voor het verwijderen van zeepresten. En voor de vloer heb ik speciale hout reiniger.
Ik heb een fles schoonmaakazijn, een zakje soda en een pot groene zeep. Daarmee lukt eigenlijk alles wel.

Voor de afwas Ecover afwasmiddel en voor de toilet Ecover toiletreiniger. Voor in de wasmachine een pak AH Puur & Eerlijk ecologisch poeder en een fles Persil (omdat die in de aanbieding was, maar ik ben verre van merkvast).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een luie schoonmaakster, ik gebruik voor bijna alles een spuitbus alles reiniger. Als ik ga dweilen, dan spuit ik allesreiniger op de grond en daarna met de dweil eroverheen. Diezelfde allesreiniger gebruik ik ook voor de douche, de keuken en de meubelen. Verder gebruik ik alleen chloor voor in het toilet.
Alle reacties Link kopieren
Soda, azijn, groene zeep en wat Ecover spullen, oa voor de wc.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb schoonmaakazijn voor de tegelvloer beneden, allesreiniger die wisselt van merk voor het soppen en dweilen van laminaat boven. Voor de badkamer heb ik dasty en glassex voor de spiegels
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn is hier een topper!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Huismerken (meestal AH): wasmiddel, vaatwastabletten, allesreiniger, bleekmiddel, glasreiniger etc.

Alleen afwasmiddel: Dubro
Alle reacties Link kopieren
Voor badkamer gebruik echt topspul: weet de naam zo niet maar het is bij de Action te koop, grijze spuitbus voor vlek- schimmelreiniger volgens mij. Zit aardig wat bleek in maar werkt echt erg goed.

Verder ook echt fan van Blue Wonder!
Alle reacties Link kopieren
quote:altijdonderweg schreef op 18 maart 2013 @ 14:27:

Ik heb een fles schoonmaakazijn, een zakje soda en een pot groene zeep. Daarmee lukt eigenlijk alles wel.

Voor de afwas Ecover afwasmiddel en voor de toilet Ecover toiletreiniger. Voor in de wasmachine een pak AH Puur & Eerlijk ecologisch poeder en een fles Persil (omdat die in de aanbieding was, maar ik ben verre van merkvast).





Kijk zo kan het ook



Wasmiddel maak ik zelf, en vaatwasser gebruik ik poeder aangemaakt met soda 1 theelepel is voldoende
Voor de was gebruik ik wasmiddel van de Hema of action. Wasverzachter van Lenor, die blijft lang fris en ik koop dat in Duitsland. Scheelt echt een hoop!

Voor de badkamer heb ik Dasty, de roze en nu iets van antikalk ofzo.

Allesreiniger van jumbo eigen merk en wc-reiniger ook. Verder nog van die allesreiniger doekjes van jumbo.

Voor de ramen heb ik een window vac van kärcher en daar zit spul bij wat je op de ramen sprayt.



Ik heb nog wel meer staan, van allemaal merken zoals cilit bang, iets van sealskin enz maar dat werkt toch niet echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier bij voorkeur merkloos maar het zal zo half/half zijn.

Wat ik in huis heb:

Soda, groene Biotex, Woolite, Klok afwasmiddel, flesje Dettol, Neutral wasverzachter want ik wil wel zachte was maar niet achteroverslaan van het parfum van mn wasverzachter (die witte van de Aldi of een huismerk en dan de Sensitive variant) en verder Aldi Lidl Action Wibra zooi (ja ook Dasty, topspul)

Chloor heb ik een hekel aan.

Spiritus voor de ramen. (eigenlijk meer vanwege de voor mij nostalgie oproepende geur ervan)



Ow en een pak van die meubeldoekjes van de Blokker, voor de houten tafels. Werkt uitstekend, jammer dat de verpakking snel uitdroogt (die plakker plakt na een tijdje de boel niet meer helemaal goed dicht)



Ik zoek nog wel een betere versie als vervanging voor mn nep Swiffer, want het klittenband plakt niet meer goed en dat dweilt uitermate irritant.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk Dasty, vooral de gele fles wordt veel gebruikt (ontvetter).

Voor de WC zo'n zwarte fles, Harpic Max. Voor de laminaatvloer de groene blue wonder, ruikt heerlijk. En allesreiniger wisselt eigenlijk telkens, hangt er maar net van af wat er in de aanbieding is. In de vaatwasser altijd calgonit, daarin zijn we ook erg merktrouw. Maar met glasreiniger, waspoeder e.d. zijn we niet erg merktrouw. Waspoeder halen we overigens vaak uit Duitsland.
quote:tijgermeisje schreef op 19 maart 2013 @ 14:50:

Hier bij voorkeur merkloos maar het zal zo half/half zijn.

Wat ik in huis heb:

Soda, groene Biotex, Woolite, Klok afwasmiddel, flesje Dettol, Neutral wasverzachter want ik wil wel zachte was maar niet achteroverslaan van het parfum van mn wasverzachter (die witte van de Aldi of een huismerk en dan de Sensitive variant) en verder Aldi Lidl Action Wibra zooi (ja ook Dasty, topspul)

Chloor heb ik een hekel aan.

Spiritus voor de ramen. (eigenlijk meer vanwege de voor mij nostalgie oproepende geur ervan)



Ow en een pak van die meubeldoekjes van de Blokker, voor de houten tafels. Werkt uitstekend, jammer dat de verpakking snel uitdroogt (die plakker plakt na een tijdje de boel niet meer helemaal goed dicht)



Ik zoek nog wel een betere versie als vervanging voor mn nep Swiffer, want het klittenband plakt niet meer goed en dat dweilt uitermate irritant.Ik heb van Tupperware een doosje voor dit soort doekjes. Met een gewoon klepje, werkt uitstekend! Zijn vast ook wel van een ander merk te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven