Schoonmaakster gebruikt wifi. Wat vinden jullie?

20-05-2016 08:28 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik zit met het volgende. Bij mij komt iedere 2 weken een schoonmaakster m'n huis schoonmaken. Heerlijk! Nu kwam ik laatst wat vroeger thuis en toen hoorde ik dat de radio aan stond. Geen enkel probleem natuurlijk alleen mijn radio werkt via wifi en ik heb nooit mijn wifi code aan de schoonmaakster gegeven.



Mijn modem staat in de meterkast. Dit betekent dus dat de schoonmaakster naar de meterkast is gegaan (wetende dat daar mijn modem staat?), vervolgens de wifi code heeft genoteerd en is ingelogd in mijn internetomgeving om vervolgens de app van mijn stereoinstallatie te downloaden en deze te gebruiken.



Ik heb hier een beetje een vreemd gevoel bij. Je gebruikt toch niet zomaar ongevraagd de wifi code van iemand? Op zich vind ik het geen probleem áls ze het had gevraagd. Nu krijg ik het idee dat ze door mijn huis aan het snuffelen is en ongevraagd gebruik maakt van mijn spullen.



Vinden jullie dat ik een punt heb of moet ik me er niet zo druk om maken?
Alle reacties Link kopieren
Wachtwoord veranderen, niet opschrijven. Probleem opgelost.
Ik zou het ook niet leuk vinden.
Nou. Echt. Verschrikkelijk. Doet het pijn of kost het geld? De schoonmaakster zal -zo is mijn ervaring- behalve je meterkast, ook weleens een fijn stuk wasgoed in handen hebben.



Ik heb lang als hulp gewerkt, en ik vroeg altijd om de WiFi code, en als ik hem kreeg was dat prettig. Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand er raar over deed. Maar het is tegenwoordig gewoon handig om bereikbaar te zijn en 4G slurpt je batterij op. En muziek tijdens het werk is ook fijn.



Ze heeft het dus ook niet verborgen gehouden, want je kon de radio horen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn nogal wat veronderstellingen.

Ik zou het eerst eens rustig vragen, misschien had ze zelf iets geregeld.

En als het een leuk gesprek is kun je haar misschien jouw stereo laten gebruiken tijdens poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je dat zeker of doe je nu een aanname?



Ik heb bijvoorbeeld onwijs veel data in mijn abonnement, misschien zij ook om lekker te streamen?
Is dat niet zwaar klote? Radio op Wifi? Bij mij stoort de internetverbinding altijd. Krijg je van die haperingen in ITunes. Of valt dat met internetradio wel mee?
Heb je het aan haar gevraagd ? Dat zou ik als eerste doen kijken wat ze zegt en dan daarop reageren. En idd wachtwoord veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er totaal niet druk over maken. Als ze nou graag muziek luistert tijdens het werk?

En onze modem staat ook in de meterkast. Zoals bij misschien wel 90% van de Nederlanders.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat Madderijn zegt kan ook. Misschien streamt ze haar eigen muziek via jouw geluidssysteem...
Best asociaal dat jij je werkster zelf niet de gelegenheid hebt geboden om radio te luisteren is mijn eerste gedachte.



Verder zou je kunnen aangeven dat als ze iets nodig heeft voor of tijdens haar werk ( wifi code, nieuwe zeem) dat jij het dan prettig vindt als ze het even vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Heel slim van je schoonmaakster en ik vind het zelfs raar dat jij het niet gegeven hebt zodat ze muziek bij haar werk had.

Als je in iemands huis aan het werk bent en er is verder niemand is muziek heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geen probleem vinden dat iemand mijn Wifi gebruikt, wel dat ze dat dus zomaar doet zonder te vragen en zelf opzoek gaat naar het wachtwoord.

Ik zou er geen probleem van maken als er verder nooit dingen zijn die opvallen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er zo verschrikkelijk aan als iemand die in jouw huis is gebruik maakt van je WiFi?
quote:Pretzel66 schreef op 20 mei 2016 @ 08:33:

Heb je het aan haar gevraagd ? Dat zou ik als eerste doen kijken wat ze zegt en dan daarop reageren. En idd wachtwoord veranderen.Waarom zou je het wachtwoord veranderen? De hulp mag wel de stront en pies van jouw pot schrapen, emmertjes waar tampons in hebben liggen fermenteren uitsoppen en je bed verschonen, maar geen muziek luisteren tijdens die klusjes?
Stond dat ding niet gewon nog aan?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat de rest ook zegt: ik had gewoon het wachtwoord bij voorbaat gegeven. Of ervoor gezorgd dat ze op een andere manier muziek kon luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Een paar uur schoonmaken in de stilte lijkt mij ook echt saaai.

Ik zou daarom de WiFi code uit mijzelf al aan haar gegeven hebben.

Persoonlijk zou er dus geen moeite mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
En wat Maleficient zegt; zo moeilijk is het niet om te bedenken dat het modem in je meterkast staat. Daarnaast zal ze die deur ook wel eens open moeten doen om schoon te maken, dus wat is nou eigenlijk het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Weet je dit wel zeker? Ik heb een Sonos-systeem, als ik daar op een knopje druk, gaat de muziek verder waar ik 'm gestopt had, zonder app te gebruiken.



Verder vind ik dat je zeurt, ik neem aan dat je werkster ook naar het toilet mag en een kop koffie kan drinken, wifi is net zo basaal.
Ik vind er ook niks geks aan. Met WiFi verbinden op een plek waar je regelmatig langere tijd bent is zo normaal als het 'gewoon' aanzetten van de radio, naar toilet gaan of de wc gebruiken.



En dat ie in de meterkast staat ook.
Heb je een ziggo hotspot of iets vergelijkbaars van een andere provider? Dan hoeft ze niet eens jouw Wi-Fi code te hebben als zij dezelfde provider heeft.



Maar los daarvan: ik zou me er werkelijk niet druk om kunnen maken.
quote:TheJoker schreef op 20 mei 2016 @ 08:35:

[...]





Waarom zou je het wachtwoord veranderen? De hulp mag wel de stront en pies van jouw pot schrapen, emmertjes waar tampons in hebben liggen fermenteren uitsoppen en je bed verschonen, maar geen muziek luisteren tijdens die klusjes?+1. Gewoon geven. En haar vragen wat er nou precies gebeurd is, je doet inderdaad nogal wat aannames.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er niks geks aan, als je je daar al druk om gaat maken.

Ze maakt schoon en vind het gezellig met een muziekje op de achtergrond en toevallig wist ze de wifi code te achterhalen. tja.
.
Alle reacties Link kopieren
Dat hoeft niet; als je op beide apparaten tegelijk een knop indrukt (QSS) dan neemt je computer het wachtwoord over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven