Schoonmaakster gebruikt wifi. Wat vinden jullie?

20-05-2016 08:28 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik zit met het volgende. Bij mij komt iedere 2 weken een schoonmaakster m'n huis schoonmaken. Heerlijk! Nu kwam ik laatst wat vroeger thuis en toen hoorde ik dat de radio aan stond. Geen enkel probleem natuurlijk alleen mijn radio werkt via wifi en ik heb nooit mijn wifi code aan de schoonmaakster gegeven.



Mijn modem staat in de meterkast. Dit betekent dus dat de schoonmaakster naar de meterkast is gegaan (wetende dat daar mijn modem staat?), vervolgens de wifi code heeft genoteerd en is ingelogd in mijn internetomgeving om vervolgens de app van mijn stereoinstallatie te downloaden en deze te gebruiken.



Ik heb hier een beetje een vreemd gevoel bij. Je gebruikt toch niet zomaar ongevraagd de wifi code van iemand? Op zich vind ik het geen probleem áls ze het had gevraagd. Nu krijg ik het idee dat ze door mijn huis aan het snuffelen is en ongevraagd gebruik maakt van mijn spullen.



Vinden jullie dat ik een punt heb of moet ik me er niet zo druk om maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 13:44:

Het begint met je radio, en het eindigt bij de kluis waarin je je kostbare familiejuwelen bewaart. Goed dat je de vinger aan de pols houdt, TO.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 20 mei 2016 @ 13:37:

[...]



Wat is dat dan voor kastje, hoe werkt dat?

Iets met 'blue-nogwat'.



Ik heb een server (NAS) staan, met daarop allerlei muziek in mp3-vorm (en gedownloade films, en spullen van mijn werk, en nog veel meer). En daarnaast staat nog een kastje, en daar komen de kabels uit die naar de speakers lopen. Beneden staan 'normale' speakers (die dus versterkt uit dat kastje komen), boven en in de tuinkamer staan draadloze dingen die dan mee kunnen doen, of juist hun eigen muziek kunnen afspelen. Alles te bedienen via een app op je telefoon.



Details weet ik ook niet, hebben ze allemaal netjes voor me aangelegd. Ik heb gewoon een simpele app op mijn telefoon, en ben helemaal blij.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Waarom heb je het haar niet gevraagd als je niet wil dat ze op jouw wifi zit? Dan kun je toch nav haar antwoord het gesprek aangaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:pammie78 schreef op 20 mei 2016 @ 10:38:

De radio bedien ik met een app. En je kunt de app alleen downloaden als je op het wifi netwerk zit. Bij 3G of 4G krijg je een fout melding, werkt niet.



En nee, ze heeft niet de meterkast gesopt, haha!



Ze heeft even in je meterkast gekeken, want daar hangen de WiFi codes meestal. Er staan ook vaak bezems en stofzuigers trouwens. Dat vind ik persoonlijk geen schending van privacy, want zeg nou eerlijk: wat voor spannends ligt er in de meterkast? Ik had het iets anders gevonden als ze in je laden was gaan snuffelen.



Maar goed, dit gaat niet om mij, dit gaat om jou. Jouw huis, jouw regels. vind je het de moeite waard om er iets van te zeggen? Wat wil je daar mee bereiken? Je hebt er geen moeite mee dat ze je WiFi gebruikt, zeg je zelf, en ze heeft al in de meterkast gekeken. Als je een signaal wil afgeven, kan je zeggen "ik zie dat je de WiFi code gevonden hebt? Ik vind het prettiger als je zoiets de volgende keer even vraagt."
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vanzelfsprekend dat mijn gasten mijn wifi code krijgen maar denk er niet altijd spontaan aan. Even vragen dus, geen probleem dan...



Maar ik zou me nooit zelf zomaar toegang verschaffen tot de wifi van iemand anders. Jullie vinden dat TO dit spontaan had moeten geven en dat ze nu maar gewoon moet vragen hoe het gegaan is. De poetsvrouw had ook gewoon ff kunnen vragen naar de code, desnoods via een briefje voor de volgende keer.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsNiceGuy schreef op 20 mei 2016 @ 14:24:

Jullie vinden dat TO dit spontaan had moeten geven en dat ze nu maar gewoon moet vragen hoe het gegaan is. De poetsvrouw had ook gewoon ff kunnen vragen naar de code, desnoods via een briefje voor de volgende keer.



Precies dat dus!



Jammer dat je hier gelijk zo wordt veroordeeld en wordt uitgemaakt voor één of andere domme zeurpiet. Maar ik las even terug al dat dit bij het viva forum hoort....?
Alle reacties Link kopieren
TO, is je wifi netwerk misschien open?, want dan kan je hulp er zo op inloggen?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:pammie78 schreef op 20 mei 2016 @ 14:39:

Jammer dat je hier gelijk zo wordt veroordeeld en wordt uitgemaakt voor één of andere domme zeurpiet. Maar ik las even terug al dat dit bij het viva forum hoort....?

Hee, je opent hier toch zelf een topic om te vragen hoe anderen hierover denken? Het is nu wel overduidelijk dat jij een afwijkende mening hebt, en dat je dit hele gebeuren dus enorm opblaast. Maar ik snap dat het tegenvalt hoor, dat we je niet massaal gelijk geven en meehuilen hoe vre-se-lijk het wel niet is dat je schoonmaakster in je meterkast heeft gekeken. Je meterkast notabene!



Wat ga je nu doen, nu je alle meningen hebt gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens wel een hele bijdehante poetsdame.



Stel dat ik alleen in het huis van een vreemde zou zijn, en ik zou een muziekje willen horen, dan zou ik zoeken naar iets met een knop erop, of een afstandsbediening erbij. En als ik dat niet zou kunnen vinden, of ik vind wél één of ander apparaat met een knop erop, maar dat doet niks als ik erop druk, dan zou ik het opgeven.



Het zou niet in mijn hoofd opkomen om naar een WiFi-code te gaan zoeken, apps te downloaden (zou trouwens dan niet eens weten wélke apps ik zou moeten downloaden) en dan zou ik nog steeds geen idee hebben hoe ik dan de gewenste muziek aangezwengeld krijg via dat hele digitale circus.



Dus petje af voor het goeie mens, mij was het niet gelukt!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:broadway schreef op 20 mei 2016 @ 09:28:

[...]





jaja zo gaat dat. straks de gouden ringen van oma!Precies!
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 20 mei 2016 @ 14:46:

[...]



Hee, je opent hier toch zelf een topic om te vragen hoe anderen hierover denken? Het is nu wel overduidelijk dat jij een afwijkende mening hebt.



Het gaat mij er niet om dat mensen een andere mening hebben. Ik vraag juist naar de mening van anderen; ik ben benieuwd hoe hierover gedacht wordt. Wat mij tegenvalt is dat je maar zo voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt. Kennelijk is het op een anoniem forum geoorloofd om iemand lekker af te zagen. Jammer vind ik dat. Het kan ook anders en dan weet ik ook hoe men er over denkt. Hoeft echt niet zo.



Maar goed, ik kan me de reacties hierop ook al wel weer voorstellen.... Enjoy all!
quote:pejeka schreef op 20 mei 2016 @ 14:47:

Ik vind het trouwens wel een hele bijdehante poetsdame.



Stel dat ik alleen in het huis van een vreemde zou zijn, en ik zou een muziekje willen horen, dan zou ik zoeken naar iets met een knop erop, of een afstandsbediening erbij. En als ik dat niet zou kunnen vinden, of ik vind wél één of ander apparaat met een knop erop, maar dat doet niks als ik erop druk, dan zou ik het opgeven.



Het zou niet in mijn hoofd opkomen om naar een WiFi-code te gaan zoeken, apps te downloaden (zou trouwens dan niet eens weten wélke apps ik zou moeten downloaden) en dan zou ik nog steeds geen idee hebben hoe ik dan de gewenste muziek aangezwengeld krijg via dat hele digitale circus.



Dus petje af voor het goeie mens, mij was het niet gelukt!Misschien heeft ze thuis hetzelfde systeem. Dan is het alleen een kwestie van aanmelden op hetzelfde wifi-netwerk.
Tevens had de poets vrouw ook haar eigen openbare wifi (ziggo) kunnen gebruiken. Dat is eenmalig instellen op je mobiel en bijna overal in nl heb je dan op straat etc gratis WiFi. Had ze dus jou ww helemaal niet nodig gehad.

Heb ik ook en werkt perfect, tevens hoef ik andere niet om hun wifi ww te vragen!
Alle reacties Link kopieren
quote:pammie78 schreef op 20 mei 2016 @ 15:16:

[...]





Het gaat mij er niet om dat mensen een andere mening hebben. Ik vraag juist naar de mening van anderen; ik ben benieuwd hoe hierover gedacht wordt. Wat mij tegenvalt is dat je maar zo voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt. Kennelijk is het op een anoniem forum geoorloofd om iemand lekker af te zagen. Jammer vind ik dat. Het kan ook anders en dan weet ik ook hoe men er over denkt. Hoeft echt niet zo.



Maar goed, ik kan me de reacties hierop ook al wel weer voorstellen.... Enjoy all!



Geef dan gewoon eens antwoord op vragen. Weet je zeker dat de muziek via die app speelde? Is dat de enige manier om in jouw huis muziek af te spelen? Heb je met eigen ogen gezien dat de werkster niet via d'r eigen mobieltje muziek aan het luisteren was, maar via jouw ingewikkelde systeem? Is het in jouw huis zo dat je alleen muziek kunt afspelen door die app, of kan het ook gewoon via je tv? Loggen jouw apparaten niet automatisch in op het wifinetwerk, of moet dat altijd handmatig?



Etcetera, etcetera.



Het lijkt mij namelijk nog steeds zeer onwaarschijnlijk dat jouw werkster alles gedaan heeft wat Pejeka ook al in haar posting schetste. Ik denk dat het aannemelijker is dat jij voorbarige conclusies trekt. Wat opheldering daarover zou fijn zijn, dan krijg je wellicht ook andere reacties.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 mei 2016 @ 14:47:

Ik vind het trouwens wel een hele bijdehante poetsdame.



Stel dat ik alleen in het huis van een vreemde zou zijn, en ik zou een muziekje willen horen, dan zou ik zoeken naar iets met een knop erop, of een afstandsbediening erbij. En als ik dat niet zou kunnen vinden, of ik vind wél één of ander apparaat met een knop erop, maar dat doet niks als ik erop druk, dan zou ik het opgeven.



Het zou niet in mijn hoofd opkomen om naar een WiFi-code te gaan zoeken, apps te downloaden (zou trouwens dan niet eens weten wélke apps ik zou moeten downloaden) en dan zou ik nog steeds geen idee hebben hoe ik dan de gewenste muziek aangezwengeld krijg via dat hele digitale circus.



Dus petje af voor het goeie mens, mij was het niet gelukt!Hier in huis draait nog iets met batterijen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 20 mei 2016 @ 15:59:

[...]





Hier in huis draait nog iets met batterijen Ik hoop dat de werkster (of iemand anders) hier geen gebruik van maakt
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 20 mei 2016 @ 16:02:

[...]





Ik hoop dat de werkster (of iemand anders) hier geen gebruik van maakt



Als ze ze kunnen vinden mag het



Dàg lieverdje, ik mis je
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 20 mei 2016 @ 16:12:

[...]





Als ze ze kunnen vinden mag het



Dàg lieverdje, ik mis je









Ik jou ook, ik had net al naar jou gezwaaid in het haaievinsoeptopic.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 20 mei 2016 @ 15:59:

[...]





Hier in huis draait nog iets met batterijen



Wel zo praktisch. Je zal maar goesting hebben en dan eerst je WiFi-code moeten zoeken en dan ook nog de juiste apps downloaden om dat ding aan de gang te krijgen en te besturen, en dan net voor het moment supreme valt je internetverbinding weg...



Neuh... dan maar een duracelletje...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 20 mei 2016 @ 16:15:

[...]











Ik jou ook, ik had net al naar jou gezwaaid in het haaievinsoeptopic. Ohhhh, wat lief, ik ga daar even terugzwaaien
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 mei 2016 @ 16:19:

[...]





Wel zo praktisch. Je zal maar goesting hebben en dan eerst je WiFi-code moeten zoeken en dan ook nog de juiste apps downloaden om dat ding aan de gang te krijgen en te besturen, en dan net voor het moment supreme valt je internetverbinding weg...



Neuh... dan maar een duracelletje...
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er zo moeilijk aan communiceren, ik lees alleen maar aannames.



Vraag het haar gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 20 mei 2016 @ 17:03:

Wat is er zo moeilijk aan communiceren, ik lees alleen maar aannames.



Vraag het haar gewoon.Precies. In OP geeft TO al aan een vreemd gevoel te hebben. In plaats van communicatie met de huishouding, gaat ze hier haar twijfels plempen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even onder mijn steen vandaan...



Wij hebben nog kabel tv, een ik heb geen idee of we een openbaar wifi hebben...

iedereen zie ik hier wel op zijn mobiel kijken, maar veel hebben er ook internet op hun telefoon.

De radio moet ik gewoon met een aan/uit knop bedienen. Oh de TV trouwens ook...
Stereoketens en radio's genoeg hier in huis.

Die ze rustig zou mogen gebruiken na een simpele vraag.

Ik wil zelfs nog haar favo zender gaan zoeken ...



Van de wifi zou ze dus toch echt mogen afblijven hier.

Ik zou er dus ook niet van gediend zijn dat ze in kasten zit te snollen waar ze niet moet zitten.

Ik betaal haar om haar werk te doen, niet om te zitten internetten (want wees maar zeker dat als ze de code heeft ze niet alleen radio luistert).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven