Schoonmaaktips gevraagd

21-05-2016 00:09 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar de beste en snelste manier om (flink) vette keukenkastjes schoon te maken.

Hoe (met welk middel ?) gaat dit het gemakkelijkst ?



En de dames hier op het forum kennend, wanneer je wilt zeggen dat het het gemakkelijkst gaat door het te laten doen, bied jezelf dan ook meteen aan als vrijwilliger.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ammonia.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Dasty
Alle reacties Link kopieren
Dreft
Alle reacties Link kopieren
Ammonia is het goedkoopst en effectiefst.

Flinke scheut in een emmer water en handschoenen aan.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Pure dreft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook voor dreft.
Life is short. Eat dessert first.
Sopje van heet water met flinke hoeveelheid Ammonia en een klein kneepje afwasmiddel erbij. Stinkt wel, dus raampje open.
Alle reacties Link kopieren
Mr muscle voor de keuken
Je bent zelf een theepot
Handschoenen aan, heet water en dan laten smelten. Met keukenrol eerst vet weg vegen.

Daarna met zo heet mogelijk water nadoen.

Een allesreiniger met citroen er in.



Soda heeft ook de eigenschap om vetvrij te maken. Zoek eens op schoonmaaktips met soda.

Daar krijg je ook de nare luchtjes mee weg. Azijn? Zoek er maar even op.

http://www.juffrouwzwabbe ... t-huis/huishoudtips/soda/

(Een mengsel van soda en aluminum gaat "roken" en daar kan je zilver mee poetsen.

Heb ik een keer gedaan, maar daarna geen zilveren lepeltje meer gebruikt. Ik vertrouw de rook niet.

http://www.duurzaamthuis.nl/wondermiddel-baking-soda

O dat kan je ook in de wc doen. Mengsel van azijn en soda. Dat gaat bruisen, maar ik geloof dat het ook kan ontploffen. Maar ik lees een heleboel wat ik vergeten was.Ik gebruik het wel voor ontstoppen goorsteen als deze verstopt is door vetresten.



Deze ga ik testen, want als dat waar is...

Afwas: voeg twee flinke eetlepels toe aan het gewone afwaswater met afwasmiddel. Vet en etensresten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Voorweken in het afwaswater bij extra hardnekkige vlekken. Thee en koffieresten laten zich ook verwijderen met een mengsel van water en baking soda.



Verwarring

Baking soda is niet hetzelfde als bakpoeder. Bakpoeder bevat wel baking soda, maar er is ook een zuur aan toegevoegd. Als daar vocht bij komt gaan die twee een reactie aan. Baking soda is ook iets anders als gewone soda van bijvoorbeeld het merk Driehoek (washing soda). Soda bindt twee keer zoveel zuur als Baking soda en is daardoor een sterkere base. Het is zelfs bijtend en is dus niet uitwisselbaar met baking soda.

Alle reacties Link kopieren
Dasty!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij de dasty-fans
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dasty.
Waar kan je Baking Soda kopen in Nederland? Volgens de beschrijving zouden Aziatische toko het kunnen verkopen. Ik gebruik nu zeezout voor een deel wat zij beschrijven.

Maar azijn doet ook een deel. In de vriezer zet ik altijd een bak kokend water om sneller te laten ontdooien. Is ook goed om geurtjes er uit te krijgen.

Terug naar minder vervuilende schoonmaakmiddelen. Ik heb nog een fles leifheit waarvan maar enkele druppels nodig zijn, maar één druppel minerale olie kan heel veel oppervlaktewater vervuilen.

Dat moet ik nog eens beter nalezen. Er is al genoeg vergif.
Dasty, de extra sterke, zwarte fles.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf vaak Dasty bij hele vette voorwerpen. Wel oppassen met tekens op bijvoorbeeld fornuis. Ik heb mijn plaatjes (welke pit bij welk knopje hoort) ermee weggepoetst.



Als je hiermee keukenkastjes gaat doen, zou ik erna nog een schone lap overheen halen. Ik hou zelf niet van restjes schoonmaakmiddelen op oppervlakten. En als je het dan droogwrijft met een microvezeldoekje, heb je alles gedaan om het zo mooi mogelijk te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Team Dasty!
Alle reacties Link kopieren
Dasty!



Dit is potverdorie het Vivaforum. Als je hier vraagt hoe je iets schoon krijgt is het antwoord Dasty. Atijd.



Dasty dus!
Ik moet helemaal niks!
Dasty
Volkskrant over Dasty
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 21 mei 2016 @ 07:37:

Volkskrant over DastyJe link werkt niet (er staat twee keer http://), je bedoelt dit artikel.
Ik heb een nieuwe favoriet. Dubro met Marseille zeep. Nóg beter dan Dasty.
Hara! De blauwe steen met het viva ultra doekje. Milieu vriendelijk en werkt erg fijn in de keuken.



En qua hulp aanbieden: als je een consulente uitnodigd doet zij het wel even voor je voor
Alle reacties Link kopieren
Cif en schuursponsje. Zo schoon.
Alle reacties Link kopieren
Dasty natuurlijk. Tenminste, als je snel klaar wil zijn...



En Miu, waarom is dubro met Marseillezeep fijner? Behalve dat ie vast lekkerder ruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven