schoonmaken als je dieren hebt

20-01-2015 13:33 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wou eens weten van jullie hoe vaak jullie schoonmaken als je huisdieren hebt?

En wat houd dat schoonmaken dan in?



Ik heb 4 katten die in de living/keuken lopen, maar 2 ervan zitten vaak in de slaapkamers (eigelijk gans het huis)

en mijn konijn bevind zich in mijn slaapkamer. Kan daar ook geregeld los lopen.

Mn hamster staat in de keuken op het aanrecht in een terra. Maar die maakt weinig vuil haha :D



Ik moet elke dag stofzuigen, want overal ligt er haar en kattengrit. Afstoffen doe ik eens in de 2 a 3 dagen.



Graag zou ik weten hoe anderen dit doen, en of er manieren zijn bv om beter haren uit de zetel of kleding te krijgen.



ps: mijn dieren komen NIET buiten.



Alle reacties Link kopieren
Hier nog een oud topic met zinvolle informatie!

http://forum.viva.nl/forum/thuis/tips-s ... ges/214290
Alle reacties Link kopieren
Er zijn speciale borstels/schuiers te koop om haren van bekleding, kleding, e.d. te verwijderen.



En een hamsterkooi op het aanrecht? Lijkt me niet zo fris, huisdieren op het aanrecht.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Je hamster op het aanrecht?? Smerig hoor. En dan ben ik volgens het forum een viespeuk...



Maar het enige wat je kunt doen is heel veel schoonmaken, als je dieren binnen zitten.
Wat heb je veel huisdieren! Gaan ze wel goed met elkaar?

Qua schoonmaken kan ik je weinig tips geven, maar ik zou de hamster wel van het aanrecht halen. Ook je katten komen in de keuken (ook op de aanrecht?) ook al zijn katten "schone" huisdieren zou ik toch een extra doekje over de aanrecht halen voor t koken.



Hoe vaak verschoon je het konijn? Ons konijn zit buiten moet er ook niet aan denken in de slaapkamer; als ie verschoont is is het hok een dag later alweer een ondergescheten bende
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 20 januari 2015 @ 13:45:

Je hamster op het aanrecht?? Smerig hoor. En dan ben ik volgens het forum een viespeuk...



Maar het enige wat je kunt doen is heel veel schoonmaken, als je dieren binnen zitten.Nou ja een konijn in de slaapkamer vind ik nou ook niet zo appeteitelijk.
Een hamster op het aanrecht en een konijn op de slaapkamer?

Gadverdamme
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook je kat als bezem gebruiken. Vinden ze vast leuk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 honden en het is hier super schoon in huis. Ik heb veel buitenlandse vriendinnen en die vinden het hier in huis ook heel schoon (ze zijn normaal vaak vies van honden in huis). Ik moet wel bekennen dat ik het heerlijk vind om schoon te maken. Ik stofzuig minimaal 1 keer per dag, heerlijk zo'n schoon vloertje. En een dweil over de vloer is zo gedaan. Als ik zie dat er haren op de grond liggen, dan pak ik even snel de stofzuiger, is een paar minuutjes werk. Ik heb ook een speciale draadloze honden/ haren stofzuiger, handig om mee naar boven te nemen, maar meestal gebruik ik mijn normale stofzuiger.



Ik kam mijn honden ook regelmatig, en een van mijn hondjes, veegt uit zichzelf haar voetjes als we van buiten naar binnen gaan, ik heb ook een handdoek bij de deur liggen om de pootjes van de andere hond schoon te maken als die nat of vies zijn, zelf loop ik nooit op schoenen in huis, dus mijn vloer is redelijk schoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 20 januari 2015 @ 13:53:

Een hamster op het aanrecht en een konijn op de slaapkamer?

Gadverdamme + 2 katten op de slaapkamer, brrr.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
en een tijger in bed zeker
quote:Nouschi schreef op 20 januari 2015 @ 14:03:

[...]





+ 2 katten op de slaapkamer, brrr.O ja ook dat nog,brrrr..
Ik heb zelf een hondje en ik stofzuig en dweil dagelijks en geen denken aan dat de hond op de slaapkamers komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een dierentuin zeg.

Schoonmaken met veel huisdieren is dweilen met de kraan open. Zeker als je ze 24/7 binnen hebt.



Ik hoop niet dat je katten ook óp het aanrecht lopen?



En zo'n plakborstel werkt trouwens ook prima voor stoelen/banken/kleedjes
Ik heb zelf een hond en een kat. De hond resideert beneden en de kat boven, sinds ze besloten geen vrienden te worden. En ik ben echt niet vies van wat haren of modderpoten. Maar een hamster op het aanrecht?! Echt?!? Bah!!!
En een konijn op de slaapkamer vind ik trouwens ook goor met dat hooi en die keutels.
een jaguar in de garage, tijger in bed, konijn in de slaapkamer en een ezel die alles betaald.
Alle reacties Link kopieren
waarom verschiet ik niet van de reacties ... :p Ach. het konijn zn hok kuis ik 1x per week volledig uit. Tussendoor haal ik wel de uitwerpselen eruit, die doet hij in een hoekje van zijn hok dus is makkelijk te verwijderen.



De katten komen ook op het aanrecht ja, maar die kuis ik ook af telkens ik ga koken en als ik gekookt heb.

De hamster zit in een terrarium en is dus volledig van glas, niets vies aan dus. Heb helaas geen andere plaats om die te zetten ...



Ik vroeg dus een beetje advies en eigen ervaringen, geen preek ;)
Alle reacties Link kopieren
ahja, als konijn losloopt doet die NIKS in huis. Gaat netjes in zn hok als hij naar t toilet moet ;)
Stofzuigen en lapje over alles heen elke dag, soms wel 2x. Aanrecht 2x per dag. Dweilen best vaak, maar komt eigenlijk door de kinderen. Kattenbak 2x in de week.
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 20 januari 2015 @ 14:50:

Stofzuigen en lapje over alles heen elke dag, soms wel 2x. Aanrecht 2x per dag. Dweilen best vaak, maar komt eigenlijk door de kinderen. Kattenbak 2x in de week.



Dank je aan deze heb ik ook al veel ;)

JA kattenbak was ik nog vergeten, heb er 2 staan en doe ze elke dag minstens 1x. ook geregeld de bak volledig leeg en schoonmaken met allesreiniger.



Het is maar wat je gewend bent zzeker ... Ken iemand die poezen opvangt in dr huis .. had er 15 zitten en in t hoogseizoen 40 tal. Just saying :p
Alle reacties Link kopieren
Nou die preek heb je mi wel degelijk nodig. Echt wat ben jij een viespeuk.



Een hamster en twee katten op het aanrecht laten lopen. Waarom heb jij je katten niet opgevoed??
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:ponny schreef op 20 januari 2015 @ 13:46:

Wat heb je veel huisdieren! Gaan ze wel goed met elkaar?

Qua schoonmaken kan ik je weinig tips geven, maar ik zou de hamster wel van het aanrecht halen. Ook je katten komen in de keuken (ook op de aanrecht?) ook al zijn katten "schone" huisdieren zou ik toch een extra doekje over de aanrecht halen voor t koken.



Hoe vaak verschoon je het konijn? Ons konijn zit buiten moet er ook niet aan denken in de slaapkamer; als ie verschoont is is het hok een dag later alweer een ondergescheten bende



Ja, alle diertjes komen goed overeen (behalve de hamster, die is het hapje van de poezen al een geluk kunnen ze er niet aan ;) )

Hok verschoon ik 1x de week volledig, en verder haal ik regelmatig de plasplekken enal eruit. Die doet alles op een hoopje in een hoek dus wel handig. En zowieso als ik kook veeg ik eerst het aanrecht schoon!
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 20 januari 2015 @ 14:54:

Nou die preek heb je mi wel degelijk nodig. Echt wat ben jij een viespeuk.



Een hamster en twee katten op het aanrecht laten lopen. Waarom heb jij je katten niet opgevoed??



Wat wil je nu? Een kat valt niet op te voeden, als ik iets gewild had om op te voeden had ik een hond moeten nemen..

De hamster zit in een hok, die kan niet over het aanrecht lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nevermind_ schreef op 20 januari 2015 @ 14:45:

waarom verschiet ik niet van de reacties ... :p Ach. het konijn zn hok kuis ik 1x per week volledig uit. Tussendoor haal ik wel de uitwerpselen eruit, die doet hij in een hoekje van zijn hok dus is makkelijk te verwijderen.



De katten komen ook op het aanrecht ja, maar die kuis ik ook af telkens ik ga koken en als ik gekookt heb.

De hamster zit in een terrarium en is dus volledig van glas, niets vies aan dus. Heb helaas geen andere plaats om die te zetten ...



Ik vroeg dus een beetje advies en eigen ervaringen, geen preek ;)



Ik vind het allemaal te smerig voor woorden klinken. Zou in elk geval eens ophouden met die beesten op je aanrecht. Want je kunt mij niet wijsmaken dat je elke dag vóórdat je gaat koken, het hele spul grondig schoonmaakt, hooguit even snel een lapje erover...



Hamster dus desnoods op de tafel of op de grond in de woonkamer, en katten ook niet op het aanrecht. Beesten uit de slaapkamer (bah)! Konijn vaker dan 1 keer per week schoonmaken, je kan die drolletjes wel verzamelen (kan je toch net zo goed gelijk alles schoonmaken?), maar het zaagsel gaat ook stinken door zijn plas e.d. Dat kan nooit fris ruiken.



Tja, en dan elke dag goed schoonmaken in de woonkamer waar al die beesten dan verblijven. Het is niet anders.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven