schoonmaken als je dieren hebt

20-01-2015 13:33 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wou eens weten van jullie hoe vaak jullie schoonmaken als je huisdieren hebt?

En wat houd dat schoonmaken dan in?



Ik heb 4 katten die in de living/keuken lopen, maar 2 ervan zitten vaak in de slaapkamers (eigelijk gans het huis)

en mijn konijn bevind zich in mijn slaapkamer. Kan daar ook geregeld los lopen.

Mn hamster staat in de keuken op het aanrecht in een terra. Maar die maakt weinig vuil haha :D



Ik moet elke dag stofzuigen, want overal ligt er haar en kattengrit. Afstoffen doe ik eens in de 2 a 3 dagen.



Graag zou ik weten hoe anderen dit doen, en of er manieren zijn bv om beter haren uit de zetel of kleding te krijgen.



ps: mijn dieren komen NIET buiten.



Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 20 januari 2015 @ 15:48:

Ik heb tien huisdieren. Veel he! Mijn vriend noemt me een hoarder, haha, is ie zelf trouwens ook. Maar er komt niks meer bij in aantallen, pas als er een dier overlijdt gaan we erover nadenken. We hebben twee grote honden, vier katten (twee hoogbejaard en twee jonge), twee konijnen die in een grote ren leven middenin onze woonkamer en twee cavia's. Het is hier een gezellige beestenboel.



En ja, dat geeft rommel. Maar ook veel liefde! Je wordt niet ziek van haren, tenzij je allergisch bent. De honden slapen bij ons in bed. Het ruikt hier naar dieren omdat we allemaal in 1 ruimte leven maar het stinkt niet. Van 80 m2. Ik maak veel schoon en veeg en dweil wat af. Toch zal het nooit spik en span zijn en naar viooltjes ruiken. Wij vinden dat niet erg, sterker nog, daar genieten wij van. Niks heerlijkers dan hondengeur. We vinden dieren geweldig dus die mogen altijd zijn waar wij zijn. Ieder zijn ding! Zo lang iedereen goed verzorgd wordt en het redelijk schoon is, en de buren niet klagen, zou ik me niks aantrekken van kritiek.



Ik was op hogere temperaturen dan de gemiddelde mens en gooi dweilen ed die ik voor de dieren heb gebruikt, meteen in de was. Ik was die spullen apart van andere was. Ik gebruik halamid-c poeder voor de vloeren. Ik gebruik ook een stoomreiniger voor de vloer van de konijnen. Mijne zijn ook zindelijk maar er gaat nog wel eens een plasje naast de bak ed. Alles wordt ontvlooid en ontwormd, vier keer per jaar. Ik gebruik corbo korrels voor het konijnentoilet en caviakooi. Dat is veel duurder dan zaagsel maar scheelt enorm met geurtjes. En ik maak alles goed schoon voor ik ga koken. We hebben eeuwenlang samen geleefd met dieren dus ik zie niet in, met de moderne gemakken, waarom dat hedentendage niet meer zou kunnen. Zeker met deze maatregelen.



Microvezeldoeken en plakband zijn goed om haren mee te verwijderen. Maar je houdt altijd wat over. Ik vind dat een nadeel wat niet opweegt tegen de voordelen. Alleen die haren blijven over na het poetsen, nou, dan zijn het iig schone haren.



Gewoon blijven nadenken zoals met zoveel dingen in het leven. Dieren zijn niet vies, vuil is vies en dat ruim je op. Van vieze luchtjes wordt je niet ziek en er zijn zat manieren om die te voorkomen of te verwijderen. Zet een raam open bv. Vorig jaar waren we een tropische vakantie kwijt aan dierenartskosten alleen, meer dan 3000 euro! Je bent dierengek of je bent het niet. En ik ben dierengek, haha. Sommige mensen worden rustig van naar een aquarium kijken. Ik word rustig van naar mijn konijnen kijken. Op de bunnybunch vind je velen die er ook zo over denken, iedereen met interesse is daar van harte uitgenodigd voor tips en adviezen hoe dat zo hygienisch mogelijk te doen.



Vuil is niet de vijand he, ziekte is wat je probeert te voorkomen met schoonmaken. Ik denk dat veel mensen daar een beetje over in de war zijn tegenwoordig. Ons lichaam heeft veel geweldige verdedigingsmechanismes. Ik ben daar onder de indruk van. Dus waarom veel mensen die altijd lijken te vergeten, is mij een raadsel. Natuurlijk moet je schoonmaken om ziektes te voorkomen maar de rest is voor het oog. Niet omdat het gevaar oplevert. Het kan de neus of het oog beledigen en toch vrij onschuldig zijn. Ik heb nog steeds geen mond en klauwzeer gehad of hondsdolheid dus ik denk dat het wel meevalt met de hygiene hier.



Visite krijgen we bijna nooit. Maar als die de geur of de haren vervelend vinden, mogen ze gewoon weggaan als ze dat nodig vinden. De mensen die hier komen, gaan altijd meteen naar onze konijnen kijken en vinden het leuk dat ze zoveel ruimte hebben. Er komt ook altijd wel een kat op schoot springen of een hond tegen je benen duwen. En dat wordt gewaardeerd. Misschien moet ik anders een desinfectiedouche bij de voordeur maken, krijgen we meer mensen over de vloer, hahaha. Nou ja, ik vind het heerlijk tussen de dieren. Ieder zijn ding, ja toch.



Geweldig, eindelijk iemand die écht begrijpt hoe ik me voel! Ik zou ook niet meer zonder de diertjes kunnen, echt niet. Het kost handenvol geld en je hebt er veel klusjes door te doen maar uiteindelijk is het dat allemaal meer dan waard. Ik zeg altijd, als je niet van dieren houd kan je ook niet van mensen houden. En dat klopt ook echt.



Over dat bezoek, ik heb ook bijna nooit bezoek, maar diegene die er komen zijn altijd blij mn diertjes te zien en er heeft nog nooit iemand gezegd dat het stinkt, zelfs men tante niet en die zou de eerste zijn aangezien zij het niet zo heeft voor dieren ...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een reactie's, iedereen moet toch zelf weten hoeveel dieren die heeft en of deze op het aanrecht mogen of niet.



Ik heb zelf ook katten, ze komen niet op het aanrecht omdat ik dat vies vind. Maar ik voel me niet geroepen om dat ook met TO te delen, als zij dat niet vies vind moet ze het vooral zo laten. En dat haar katten op het aanrecht komen wilt niet zeggen dat ze dan een vies mens is of een vies huis heeft. Ze geeft zelf ook aan dat ze meerdere keren per dag het aanrecht schoonmaakt/veegt.



Tips heb ik niet echt, ik stofzuig om de dag en maak dan ook meteen de kasten en tafels schoon. Voor de bank en stoelen heb ik een roller van de ikea(kosten geen drol)hiermee maak je snel en makkelijk de bank haarvrij! De kattenbakken houd ik iedere dag bij.

Huisdieren ruik je altijd wel, maar als jij je huis goed schoonhoud en bijvoorbeeld geurkaarsjes aanzet of ambipur dingen in het stopcontact doet en je huis vaak goed laat luchten(ramen open zetten)dan ruikt het echt wel fris!
Ik heb 4 katten, ze komen overal behalve de slaapkamer, dat vind ik niet fris. Buiten komen ze niet. Het is inderdaad lastig om het schoon te houden. Stofzuigen elke dag vanwege haren en grit. Helemaal weg krijg je het niet. Ik heb een nepleren bankstel (wat er nog van over is) en dat is makkelijk haarvrij te houden. Waar ik me meer aan irriteer zijn de pootafdrukken op de tafels. Oogt niet fris en aangezien mijn tafels nogal glanzen... zucht.



Op het aanrecht mogen ze niet maar ze doen het allemaal, ik krijg het ze niet afgeleerd. Vandaar dat ik met voedsel erg voorzichtig ben en nooit iets op het aanrecht leg. Obsessief schoonmaken is zinloos.
Alle reacties Link kopieren
Onze reuze konijnen lopen op het erf en hebben een eigen stal voor de nacht naast de paarden ;) Konijnen zijn heel slim en je kan ze inderdaad zindelijk maken. Ze luisteren bijvoorbeeld ook. Wij roepen ze voor het donker wordt en dan komen ze van alle kanten aan rennen.



Ik zuig en dweil elke dag. Niet alleen voor de honden, maar ook voor het kind. Elke dag overal een doekje langs en zooi altijd opruimen. Ons huis is altijd netjes.



Ik vind niets van het overal laten van veel huisdieren. Als jij en de dieren er maar gelukkig mee zijn.
Ik ben net zo´n viespeuk hoor TO .



Hier lopen 6 katten, een konijn, een cavia en dan staat er nog een megabak water met 2 goudvissen erin. Katten mogen niet op de salontafel, voor de rest komen ze overal. En ja, ook op het aanrecht. Kattenhaar in het eten? We weten niet beter. Nijn en Caaf zitten samen in 1 hok, in de keuken. Wel op de grond. In een hoekje van het hok staat een konijnenwc, die wordt goed gebruikt en ook dagelijks geleegd, de rest van het hok wordt wekelijks gedaan. In de zomer wat minder, omdat ze dan ook veel in de buitenren kunnen. De kattenbakken staan in de hal en op de overloop. De katten lopen trouwens wel veel buiten, wij wonen nogal landelijk, tussen de kippen en koeien, tussen mais en bos. Dus het moet al heel erg koud zijn, wil ik ze alle zes binnen hebben.



Ik gebruik een plantenspuit die gevuld is met water en een scheut dettol voor het aanrecht, dweil ook heel regelmatig de vloer met wat dettol, we gebruiken kilo´s keukenpapier icm liters schoonmaakazijn (dat kan in de bio bak) en ik stofzuig heel vaak. We hebben een tegelvloer, een stoffen bank waar in dezelfde kleur een deken overheen getrokken is, die regelmatig de kookwas in gaat, kussenhoezen worden ook heel regelmatig in de wasmachine gemikt (ik koop dus alleen hoezen die op 60 graden kunnen en als dat niet kan, doe ik het toch). De andere bank is van leer en wordt gewoon regelmatig afgesopt.



Mensen die hier binnen komen denken soms dat ik een poetstic heb, zo schoon ziet het hier uit. Maar dat is ook een kwestie van opruimen, geen overbodige spullen hebben en gladde vloeren die gemakkelijk schoon te houden zijn.



De beestenboel mag niet op de slaapkamers, niet op de badkamer (al proberen ze het wel want vloerverwarming daar) en als wij er niet zijn mogen ze ook niet in de woonkamer/keuken. Hal, trap en overloop zijn ruim genoeg. Of naar buiten, dat mag uiteraard ook.
Alle reacties Link kopieren
Kattenharen gaan ook makkelijk van de bank met een vochtig doekje, of zelfs met vochtige handen veeg je ze er zo af.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nevermind_ schreef op 20 januari 2015 @ 15:21:

Dat van het konijn in de tuin, dat gaat helaas niet .. heb geen tuin. Ben wel zwaar aan het overwegen om het konijntje naar een goede baas te doen omdat ik het erg vind dat die altijd daar in de slaapkamer moet zitten. Dat lijkt me een goed plan. Je doet het beestje nu echt tekort als je 'm zo alleen laat zitten. Konijnen zijn groepsdieren, die behoefte hebben aan soortgenoten.quote:Exces schreef op 20 januari 2015 @ 16:18:

Nijn en Caaf zitten samen in 1 hok, in de keuken. En voor jou geldt hetzelfde. Konijnen en cavia's zijn geen goed gezelschap voor elkaar. Gun die dieren wat ze nodig hebben: een soortgenoot!
quote:prik schreef op 20 januari 2015 @ 17:00:

[...]



Dat lijkt me een goed plan. Je doet het beestje nu echt tekort als je 'm zo alleen laat zitten. Konijnen zijn groepsdieren, die behoefte hebben aan soortgenoten.



[...]



En voor jou geldt hetzelfde. Konijnen en cavia's zijn geen goed gezelschap voor elkaar. Gun die dieren wat ze nodig hebben: een soortgenoot!



Caaf is al oud en zijn maatje is inmiddels overleden. Nijn is vorig jaar gevangen door één van mijn katten. Naar schatting toen 1 week oud. Buitenzetten vonden wij geen optie en de konijnenopvang wilde hem of haar niet (vanwege eventueel gevaar voor hondsdolheid). Nijn weet niet beter, die heeft nooit Knijns leren praten. Caaf vindt het wel gezellig zo, die miste zijn partner. Caaf is inmiddels 8 jaar oud en als hij overlijdt, dan gaat Nijn alsnog naar een opvang. Inmiddels is wel zeker dat er geen hondsdolheid in zit dus ik neem aan dat het nu wel zal lukken.



Ze kruipen heerlijk tegen elkaar aan en Caaf heeft een eigen huisje, dus kan zich terug trekken als zijn oren wat té vaak gewassen worden.

Het was geen keuze maar het is domweg zo gelopen. Net zoals die 6 katten. Of misschien moet ik zeggen dat we er inmiddels 8 hebben. Drie daarvan zijn bewust aangeschaft, de achterbuurman is dol op zijn kippen en eenden, maar daardoor lopen hier ook vreselijk veel muizen rond. De rest van het poezenspul komt gewoon regelmatig logeren. Ik zet hier geen dier buiten, zeker niet als het vriest dat het kraakt (of, in Nijns geval, als ik weet dat er een paar katten op de loer liggen).



Hoewel... Spinnen zijn niet echt van harte welkom en de muizen heb ik ook liever buiten.
Mijn hond mag op de bank en de kat mag zelfs op bed (alhoewel dat dan wel alleen op het sprei is, en niet in bed, wat zelden of nooit fout gaat).



Maar een konijnenhok op de slaapkamer, dat is net als een kattenbak op de slaapkamer. Bah bah bah!
quote:nevermind_ schreef op 20 januari 2015 @ 15:16:

[...]





Nee, ik ruik het vast niet. Jij ook niet wss hé met je 3 katten. En heb ik gezegd dat de kattenbak in de slaapkamer staat? Hangt er trouwens ook vanaf welk grit je gebruikt. Nu gebruik ik klontervormend grit met babypoeder geurtje; maar binnenkort stap ik over op hetzelfde maar dan ecologisch, ook klontervormend en je kan het door het toilet spoelen of met de groene bak meegeven. Scheelt een hoop in kosten van restafval. Goed kattenzand stinkt niet, echt waar.



Goh waar schrijf ik dat?

Ik schrijf "bijvoorbeeld".





Wat nummerzoveel ook zegt, konijnenhok of kattenbak is wat mij betreft (mijn mening dus hè) smerig op een slaapkamer.

En kattenzand stinkt niet maar als 1 van onze katten heeft zitten poepen.... laat ik het er op houden dat ik blij ben dat de kattenbak apart staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 20 januari 2015 @ 17:38:

Mijn hond mag op de bank en de kat mag zelfs op bed (alhoewel dat dan wel alleen op het sprei is, en niet in bed, wat zelden of nooit fout gaat).!Poes gaat ook hier altijd mee naar bed. Maar ook alleen op poes haar kleedje. Als die er niet ligt, blijft madame net zo lang miauwen totdat het er wel ligt, maf beest!
bats!
Alle reacties Link kopieren
quote:inspiratielooos schreef op 20 januari 2015 @ 16:01:

Jeetje wat een reactie's, iedereen moet toch zelf weten hoeveel dieren die heeft en of deze op het aanrecht mogen of niet.



Ik heb zelf ook katten, ze komen niet op het aanrecht omdat ik dat vies vind. Maar ik voel me niet geroepen om dat ook met TO te delen, als zij dat niet vies vind moet ze het vooral zo laten. En dat haar katten op het aanrecht komen wilt niet zeggen dat ze dan een vies mens is of een vies huis heeft. Ze geeft zelf ook aan dat ze meerdere keren per dag het aanrecht schoonmaakt/veegt.



Neuh. Ik heb zelf katten dus ik weet wat het is.

Maar iemand wijzen op de risico's is natuurlijk niet heel overbodig met 4 katten die over het aanrecht struinen.

Je wil geen worminfectie oplopen. TO vroeg om tips rondom de schoonmaak dus dan lijkt het me een must om de keuken dagelijks grondig te boenen (of liever af te leren). Gelukkig doet ze dat eerste dus ook.
Alle reacties Link kopieren
En toch blijf ik erbij, dieren op het aanrecht
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
quote:Draakje90 schreef op 20 januari 2015 @ 18:11:

[...]





Poes gaat ook hier altijd mee naar bed. Maar ook alleen op poes haar kleedje. Als die er niet ligt, blijft madame net zo lang miauwen totdat het er wel ligt, maf beest!Ik wordt denk ik een keer of 2 per jaar wakker met de kat stiekem tegen me aangekropen. Hij weet heel goed wat wel en niet mag, en houdt zich daar dus ook aan (in bijna alle gevallen).
Alle reacties Link kopieren
quote:diana_banana schreef op 20 januari 2015 @ 18:14:

[...]





Neuh. Ik heb zelf katten dus ik weet wat het is.

Maar iemand wijzen op de risico's is natuurlijk niet heel overbodig met 4 katten die over het aanrecht struinen.

Je wil geen worminfectie oplopen. TO vroeg om tips rondom de schoonmaak dus dan lijkt het me een must om de keuken dagelijks grondig te boenen (of liever af te leren). Gelukkig doet ze dat eerste dus ook.



Ik lees nergens dat TO de keuken dagelijks grondig boent. Ik lees dat ze even een lapje over het aanrecht haalt voor ze gaat koken. Voor mij houdt dat in even met een vaatdoekje er overheen wissen. En laat ik nou zomaar denken dat ze dat ook bedoelt en niet dat ze elke dag, alvorens te gaan koken, grondig met schoonmaakmiddel in de weer gaat om de keuken te reinigen...



Beesten horen niet op het aanrecht, niet in bed, niet in de slaapkamer so-wie-so, niet op de bank, enz. Het zijn geen mensen. Niks mis mee als ze hun eigen plaats hebben in een mand, op een dekentje op de grond, enz. Dat betekent echt niet dat je minder van ze houdt. Maar jij gaat toch ook niet in de hondenmand liggen 's-avonds? Waarom die hond dan wel op jouw bed?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 januari 2015 @ 19:20:

[...]





Ik lees nergens dat TO de keuken dagelijks grondig boent. Ik lees dat ze even een lapje over het aanrecht haalt voor ze gaat koken. Voor mij houdt dat in even met een vaatdoekje er overheen wissen. En laat ik nou zomaar denken dat ze dat ook bedoelt en niet dat ze elke dag, alvorens te gaan koken, grondig met schoonmaakmiddel in de weer gaat om de keuken te reinigen...



Beesten horen niet op het aanrecht, niet in bed, niet in de slaapkamer so-wie-so, niet op de bank, enz. Het zijn geen mensen. Niks mis mee als ze hun eigen plaats hebben in een mand, op een dekentje op de grond, enz. Dat betekent echt niet dat je minder van ze houdt. Maar jij gaat toch ook niet in de hondenmand liggen 's-avonds? Waarom die hond dan wel op jouw bed?

Jij bepaalt dus niet wat wel en niet hoort. Zo te lezen heeft TO geen kinderen en geen man. Als zij daar gelukkig van wordt; lekker boeiend? Dat jij het niet vindt horen en vies vindt is jouw probleem. Dat eet je lekker niet bij mensen als TO.



Er zijn hele volksstammen die met hun dieren in een kamer/tent wonen of leven. Er zijn in Nederland ook duizenden mensen die elke nacht met hun hond of kat in bed slapen, hun kat laten eten op het aanrecht en met hun hond/kat/kanarie op de bank liggen. Mogen ze dat even lekker zelf weten? Het zou niet mijn keuze zijn, maar ik heb niets te maken met de keuzes van anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:raa85 schreef op 20 januari 2015 @ 19:41:

[...]



Jij bepaalt dus niet wat wel en niet hoort. Zo te lezen heeft TO geen kinderen en geen man. Als zij daar gelukkig van wordt; lekker boeiend? Dat jij het niet vindt horen en vies vindt is jouw probleem. Dat eet je lekker niet bij mensen als TO.



Er zijn hele volksstammen die met hun dieren in een kamer/tent wonen of leven. Er zijn in Nederland ook duizenden mensen die elke nacht met hun hond of kat in bed slapen, hun kat laten eten op het aanrecht en met hun hond/kat/kanarie op de bank liggen. Mogen ze dat even lekker zelf weten? Het zou niet mijn keuze zijn, maar ik heb niets te maken met de keuzes van anderen.Voor mijn part laten mensen hele veestapels in hun huis bivakkeren, in hun bed slapen en de keuken als speelplaats gebruiken. Maar fris vind ik anders. En ja, dat is mijn mening, daar hoeft niemand zich aan te houden, maar aangezien het hier een discussieforum is, dacht ik juist dat het de bedoeling was dat ieder zijn/haar mening gaf. Sorry voor het misverstand.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 januari 2015 @ 19:20:

[...]





Ik lees nergens dat TO de keuken dagelijks grondig boent. Ik lees dat ze even een lapje over het aanrecht haalt voor ze gaat koken. Voor mij houdt dat in even met een vaatdoekje er overheen wissen. En laat ik nou zomaar denken dat ze dat ook bedoelt en niet dat ze elke dag, alvorens te gaan koken, grondig met schoonmaakmiddel in de weer gaat om de keuken te reinigen...



Beesten horen niet op het aanrecht, niet in bed, niet in de slaapkamer so-wie-so, niet op de bank, enz. Het zijn geen mensen. Niks mis mee als ze hun eigen plaats hebben in een mand, op een dekentje op de grond, enz. Dat betekent echt niet dat je minder van ze houdt. Maar jij gaat toch ook niet in de hondenmand liggen 's-avonds? Waarom die hond dan wel op jouw bed?
quote:pejeka schreef op 20 januari 2015 @ 19:45:

[...]





Voor mijn part laten mensen hele veestapels in hun huis bivakkeren, in hun bed slapen en de keuken als speelplaats gebruiken. Maar fris vind ik anders. En ja, dat is mijn mening, daar hoeft niemand zich aan te houden, maar aangezien het hier een discussieforum is, dacht ik juist dat het de bedoeling was dat ieder zijn/haar mening gaf. Sorry voor het misverstand.

ik ben het met je eens..

In mijn huis geen dieren op de slaapkamer en op het aanrecht..
Alle reacties Link kopieren
Ok, ja ieder mag zijn mening hebben natuurlijk Maar je zal hier geen haartje op het aanrecht vinden hoor..

Het is niet dat ze er constant op zitten. Poes ligt nu lekker naast mij in de zetel, maar vooral slaapt ze in dr eigen mand. Heb 1 kat van de 4 die op bed slaapt en dan nog aan het voeteneind. Als die niet bij mij slaapt voel ik me alleen :p
quote:pejeka schreef op 20 januari 2015 @ 19:20:

[...]

Beesten horen niet op het aanrecht, niet in bed, niet in de slaapkamer so-wie-so, niet op de bank, enz. Het zijn geen mensen. Niks mis mee als ze hun eigen plaats hebben in een mand, op een dekentje op de grond, enz. Dat betekent echt niet dat je minder van ze houdt. Maar jij gaat toch ook niet in de hondenmand liggen 's-avonds? Waarom die hond dan wel op jouw bed?



Als je mijn hond op mijn bank ziet liggen, dan begrijp je direct waarom hij niet op de grond kan liggen. Bovendien is dat ook erg slecht voor zijn lijf.



En ja hoor, ik lig ook wel eens in zijn bed (hij heeft geen mand, wel een bed). Niet vaak, dat geef ik toe. Maar dat is vooral omdat hij meestal mij opzoekt ipv andersom.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 20 januari 2015 @ 19:53:

[...]





Als je mijn hond op mijn bank ziet liggen, dan begrijp je direct waarom hij niet op de grond kan liggen. Bovendien is dat ook erg slecht voor zijn lijf.



En ja hoor, ik lig ook wel eens in zijn bed (hij heeft geen mand, wel een bed). Niet vaak, dat geef ik toe. Maar dat is vooral omdat hij meestal mij opzoekt ipv andersom.Misschien mis ik wat informatie, maar waarom zou een hondenbed/hondenmatras slecht voor zijn lijf zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik snap nog steeds niet waarom een dier op een slaapkamer vies is?

Kattenbak oké, die stinkt als ze net gepoept hebben (maar hij stinkt ook als hij in de woonkamer of bijkeuken staat?).

Eigenlijk zou je verwachten dat mensen het eerder vies vinden als dieren/kattenbak in de kamer zijn, waar je ook eet?
Alle reacties Link kopieren
quote:haedor schreef op 20 januari 2015 @ 20:00:

Ik snap nog steeds niet waarom een dier op een slaapkamer vies is?

Kattenbak oké, die stinkt als ze net gepoept hebben (maar hij stinkt ook als hij in de woonkamer of bijkeuken staat?).

Eigenlijk zou je verwachten dat mensen het eerder vies vinden als dieren/kattenbak in de kamer zijn, waar je ook eet?



Een kattenbak zou bij mij ook de eetkamer niet in komen, die zou ik in de bijkeuken zetten. En in de zitkamer en eetkamer zouden de dieren dus gewoon op de grond blijven, niet op stoelen/tafels of andere meubels.



En los van wat een dier bij zich kan dragen, zit ik niet te wachten op katten- of hondenharen op of in mijn bed.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 cavia's. Zitten in de woonkamer in een kooi. Verschoon ze om de 2 a 3 dagen. Stofzuigen: 2 keer per week, dweilen 1 x per 2 weken, en stoffen 1 x per week.
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven