Senseo heeft Kuren

31-05-2016 10:27 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik een kopje koffie wil zetten valt het hele ding gewoon uit na nog geen half kopje te hebben gezet. Dus dan weer aanzetten en goed op blijven letten (want de tweede keer loopt hij wel door) en handmatig stoppen.

Ik heb al geprobeerd hem voor de gek te houden, dus eerst in een glas zonder pad, of met de oude, en dan een nieuwe en en kopje eronder maar hij trapt er niet in! Twee kopjes doet ie dan weer wel.

Wie heeft er de tip? Het kost niet veel tijd maar het begint wel een beetje irritant te worden zo
Keertje ontkalken, gewoon voor de gezelligheid?
In de prullenbak met dat ding en koop een echte koffiemachine. Filter of bonen.
Nieuwe kopen? Goed excuus om voor die mooie mintgroene of lichtroze te gaan
Alle reacties Link kopieren
Prullenbak open, senseo erin, prullenbak dicht.



Op naar de stad om een grotemensenkoffiezetapparaat te kopen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
@Pantax, zeker het proberen waard, had ik nog niet aan gedacht.

@Goede-Fee, lijkt me heerlijk haha, maar voor het gemak/snelheid hou ik het nog even hierbij, als er maar caffeine inzit

@Bree, het zure is dat deze net "nieuw" is. Schoonouders hebben na een jaar deze ingewisseld voor een ander ding en daar deed ie het nog goed. De onze was na 6 jaar trouwe dienst "op" dus ik was er maar wat blij mee. Mintgroen klinkt wel heel leuk trouwens haha, als ontkalken ook niet helpt en ik geen andere gouden tip vind zal ik mijn man eens lief aankijken
Ik ben sneller klaar met mijn 3 bakjes zetten dan mijn schoonmoeder met dr senseo. En dan heb ik het maar niet over de smaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik schat dat 90% van de problemen met die apparaten worden veroorzaakt doordat ze zelden of nooit ontkalkt worden.........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Als ontkalken niet helpt en je geen nieuwe wil kopen: groter kopje eronder waar 1,5 in past.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 31 mei 2016 @ 10:36:

@Pantax, zeker het proberen waard, had ik nog niet aan gedacht.

@Goede-Fee, lijkt me heerlijk haha, maar voor het gemak/snelheid hou ik het nog even hierbij, als er maar caffeine inzit

@Bree, het zure is dat deze net "nieuw" is. Schoonouders hebben na een jaar deze ingewisseld voor een ander ding en daar deed ie het nog goed. De onze was na 6 jaar trouwe dienst "op" dus ik was er maar wat blij mee. Mintgroen klinkt wel heel leuk trouwens haha, als ontkalken ook niet helpt en ik geen andere gouden tip vind zal ik mijn man eens lief aankijken Hoe lang heb je deze dan? Als het ontkalken niet helpt en er is een bonnetje en je zit nog binnen de twee jaar kan je hem gewoon opsturen. En dan tijdelijk maar ff andere manier van koffiezetten proberen en je bent gelijk genezen, wat een slootwater is dat. :p
Alle reacties Link kopieren
Groter kopje werd waterig, en zelfs mijn "als het maar cafeine heeft" heeft grenzen haha. Heb gelukkig wel een mok die eronder past en dan doe ik twee kopjes in 1x. Moet dan wel opletten dat ik geen hele sloten blijf drinken haha.

Maar goed, ontkalken dus. Ik ga ermee aan de slag! Zal nog wel laten weten of het geholpen heeft
Alle reacties Link kopieren
Altijd t zelfde met die dingen...

Je moest eens weten hoeveel ik er al versleten heb.

Ik ontkalk ze stipt optijd, toch geven ze binnen twee jaar vaak de geest.
Alle reacties Link kopieren
quote:wild-r0se schreef op 31 mei 2016 @ 10:49:

[...]



Hoe lang heb je deze dan? Als het ontkalken niet helpt en er is een bonnetje en je zit nog binnen de twee jaar kan je hem gewoon opsturen. En dan tijdelijk maar ff andere manier van koffiezetten proberen en je bent gelijk genezen, wat een slootwater is dat. :p

Maand of 3? Goed idee, ik zal het eens aan schoonouders vragen of ze de bon nog hebben En ik weet het... Vroegah thuis hadden we zo'n molentje om zelf de bonen te malen... En een ouderwetchse koffieapparaat met filter Maar heb hier zo weinig plek, en tijd haha, ik neem hier genoegen mee voor nu. Maar mocht het nu echt echt op een nieuwe aankomen, kan ik wel even verder kijken dan mintgroen en wat vergelijken.

Moet ik me er wel bij neerleggen dat ik dan vanaf nu koffiedienst heb want hoe vaak ik het ook heb geprobeerd hem uit te leggen hoe en of wat, man kan geen filterkoffie zetten senseo is hemels in vergelijking met zijn heksenbrouwsels.
Alle reacties Link kopieren
Lol, hoe moeilijk kan het zijn, filterkoffie XD

Ik heb hier zo'n potje voor op het vuur, ook redelijk foolproof. Water tot de nippel, koffie zoveel je lekker vind (is even uittesten,) in elkaar schroeven en dan op het vuur zetten en wachten. Had daarvoor ook ene senseo en die is tijdens de verbouwing van mijn broer naar hem toegegaan voor het gemak met koffie zetten.
Alle reacties Link kopieren
Google is op onderdelen Senseo. Daar staan veel oplossingen voor problemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:wild-r0se schreef op 31 mei 2016 @ 11:14:

Lol, hoe moeilijk kan het zijn, filterkoffie XD

Ik heb hier zo'n potje voor op het vuur, ook redelijk foolproof. Water tot de nippel, koffie zoveel je lekker vind (is even uittesten,) in elkaar schroeven en dan op het vuur zetten en wachten. Had daarvoor ook ene senseo en die is tijdens de verbouwing van mijn broer naar hem toegegaan voor het gemak met koffie zetten.

Dat vroeg ik me nou ook af haha. Maar goed, in zijn ogen kan ik weer geen aardappels bakken dus offert hij zich daarvoor op kwestie van smaak denk ik lol.



Bedankt voor de tip Lisa! Ik ga Googlen
Alle reacties Link kopieren
Klein filtertje op je beker zetten met 1 of twee schepjes koffie. Klein scheutje water erop, ff laten "bloemen" en dan in spiraalwijze de rest van het water er in één keer op. Klaar en ik twijfel of je senseo sneller is. De maat voor je koffie vind je vanzelf. Ongeveer 5% koffie t.o.v. water, dus vijftien gram koffie als er driehonderd water in je beker past, voor een gemiddeld bakkie.
Ik ontkalk elke 2 weken, Philips zelf raadt aan om elke 400 kopjes te ontkalken, maar als je zo weinig ontkalkt krijgt het apparaat kuren.
Eén van de redenen dus dat wij het met gewone Nescafé doen.

Water koken, lepel Nescafé in kop werpen, 1 pilletje canderel erbij, water overgieten en melk erbij.

Klaar.



Als ik veel volk heb, haal ik de gewone koffiezet boven. (Voor 1 of 2 koppen koffie vind ik dat de moeite niet.)



Voor mij echt een Espresso-toestanden of Senseo.
Alle reacties Link kopieren
Nou, braaf ontkalkt, lief toegesproken en een aai gegeven en wat doet ie nu; komt er geeneens warm water meer uit
Alle reacties Link kopieren
Wegdonderen dan. En een machine kopen voor goeie koffie.
Alle reacties Link kopieren
resetten kan ook nog, even Googlen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Helaas heeft het niet mogen baten en heeft Senseo een gepast afscheid gekregen: van het balkon gezwiept!



En nee, niet op straat hoor haha. Beneden-buur was de tuin aan het leegmaken en had een grote container staan dus ik had lief gevraagd of ik het erin mocht gooien (en het en natuurlijk ook weer netjes uithalen om het in de afvalcontainer te dumpen waar het hoort). Was erg leuk om te doen



Vanmiddag even vlug richting Hema oid. en terug naar de ouderwetsche filterkoffie. Mintgroen klinkt nog steeds geweldig maar daar wacht ik nog maar even mee tot we oms nieuwe huis hebben zodat het kleurtje zeker weten mooi bij de rest van de keuken past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven