Siamees komt telkens kitten brengen

04-09-2016 20:31 31 berichten
We hebben sinds een week kittens. De siamese mama is erg zorgzaam. Als er een piept, is ze er als de kippen bij.

Ze heeft ze al twee keer verplaatst, maar toen lag ze goed. Vandaag is het een druktemakertje. Ze is al een aantal keer met een kitten naar ons gekomen toen we op de bank een film zaten te kijken. Het is bijna elke keer dezelfde. Ik pak m dan aan en leg m warm op mijn lijf. Dan komt ze zelf ook zitten en enorm spinnen als ze geaaid wordt. En op bepaald moment brengt ze hem weer terug.

Ze loopt ook druk te mauwen, het zou me niet verbazen als ze weer krols wordt.



Herkent iemand dit gedrag? We hebben ook al met haar popje gegooid (die komt ze ook altijd brengen), maar ze heeft geen zin om te spelen.
Ja.

Mijn moederpoes deed het toen ook.

Steeds dezelfde kitten, bleek. Ik zag eerst het verschil niet omdat het vier cyperse jongens waren met een bijna identieke tekening.



Met dat jongetje ging het niet goed.

Hij dronk niet bij haar en ik heb de dierenarts gebeld en heb hem daarna vier weken met de hand gevoed.



Maar of dat bij jouw poes ook aan de hand is weet ik natuurlijk niet.

Ik herken dus wel het gedrag van de moeder, al kan de reden best een andere zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel een beetje apart dat het steeds dezelfde is. Ik zat ook de richting van eleonora op te denken.



Weeg je de kittens geregeld? Drinkt dit kitten goed? Komt het goed aan? Is het actief en alert?
Inderdaad, misschien wil de poes laten weten dat er wat mis is.
Alle reacties Link kopieren
Als het steeds hetzelfde beestje was, zou ik het even na laten kijken door de dierenarts, geloof ik.

Bijzonder verhaal, Eleonora! Knap dat poes jouw hulp inschakelde.
Ik herken het van de buren, die hadden ook een nestje waar de moeder dat er met eentje deed. Die dronk ook niet goed.

Misschien even overleggen met de dierenarts?
Alle reacties Link kopieren
Mama maakt zich zorgen en jij bent haar baas. Jij kan het goed maken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Laat de moeder het kitten wel bij haar drinken?

Ze zorgt wel voor de andere kittens?

Het kan zijn dat er idd wat mis is met het kitten en de moeder het kitten verstoot.



Verder geef je aan dat je denkt dat de moeder weer krols wordt? Is er een kater in de buurt door wie ze gedekt kan worden? Lijkt me niet verstandig om haar zo snel na de bevalling weer zwanger te laten worden.

Of laat je haar tzt castreren?
Even DA-assistent bellen. Lijkt mij inderdaad ook goed om het beestje even na te laten kijken (en eerst proberen zelf na te gaan of het wel goed drinkt inderdaad).
Ik moest langskomen met het hele nest + de moeder en een van de katers had vochtgebrek, kreeg een infuus en hem en een broer en zus gaf ik vervolgens handmatig kittenmelk met een zuigflesje.

De moeder was lief en zorgzaam maar kon de zorg voor vijf kittens niet aan.



Handig was ook dat de dierenarts de hele bubs meteen even nakeek en moeder ook.
Ik ga morgen even bellen. Ze lijkt zeker krols. Ze komt niet buiten en onze katers zijn gecastreerd, nog een nestje komt er niet. Maar ze heeft nogal een pittig karakter en als ze krols is, zul je het weten. Het is af en toe ook een muts. De kater kreeg toen ze zwanger was telkens een snauw als ie in de buurt kwam.



Net kwam ze het zusje brengen. Het kereltje wat het meeste gebracht wordt, is de grootste van het stel en hij groeit goed (wegen). Ik kan niet ontdekken dat er wat mis is. Zoiets als bij Eleonira kan ik me ook voorstellen.

Ze drinken goed, oogjes gaan al open en ze komen aan.

Ik lig nu voor de doos te lezen, dan is het weer goed. Ik hou ze even extra in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook naar de da gaan

Ze probeert je iets duidelijk te maken. Leuk hoor kittens .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:OmeHenk schreef op 04 september 2016 @ 21:14:

Ik ga morgen even bellen. Ze lijkt zeker krols. Ze komt niet buiten en onze katers zijn gecastreerd, nog een nestje komt er niet. Maar ze heeft nogal een pittig karakter en als ze krols is, zul je het weten. Het is af en toe ook een muts. De kater kreeg toen ze zwanger was telkens een snauw als ie in de buurt kwam.



Net kwam ze het zusje brengen. Het kereltje wat het meeste gebracht wordt, is de grootste van het stel en hij groeit goed (wegen). Ik kan niet ontdekken dat er wat mis is. Zoiets als bij Eleonira kan ik me ook voorstellen.

Ze drinken goed, oogjes gaan al open en ze komen aan.

Ik lig nu voor de doos te lezen, dan is het weer goed. Ik hou ze even extra in de gaten.



Ze zijn al wat ouder dus?

Bij mij gebeurde een en ander al de eerste dag. Of de tweede, daar wil ik vanaf zijn.

Dus het kan ook iets héél anders zijn inderdaad.
Ze zijn prachtig, al doen ze nog niks. En poes als mama is ook geweldig om te zien.



Ze is ook gek op aandacht, zeker als ze krols is. Nu ik voor de doos lig, is ze gestopt met slepen. En even gestopt met kletsen.

Morgenvroeg wel even bellen.
quote:Eleonora-1 schreef op 04 september 2016 @ 21:24:

[...]





Ze zijn al wat ouder dus?

Bij mij gebeurde een en ander al de eerste dag. Of de tweede, daar wil ik vanaf zijn.

Dus het kan ook iets héél anders zijn inderdaad.Ze zijn in de nacht van maandag op dinsdag geboren, dus bijna een week oud. En ze zit er letterlijk bovenop.
Alle reacties Link kopieren
sia's zijn bijzonder (ik heb er ook 1) en zeker met kittens.. Het hoeft dus niets raars te zijn, maar ik zou sowieso morgenochtend even het nest na laten kijken
Waarom laat je haar niet castreren? Dadelijk ontsnapt ze en heb je zo weer een nestje...
..
quote:Djuuls04 schreef op 04 september 2016 @ 22:11:

Waarom laat je haar niet castreren? Dadelijk ontsnapt ze en heb je zo weer een nestje...



Dit was een gepland nest van onze eigen kater. Het is niet de eerste keer als ze krols zou zijn. En we zijn erop ingericht dat ze niet naar buiten kunnen.

Castreren is een optie op het moment dat het geen negatief effect heeft op haar of fe kittens.
Alle reacties Link kopieren
Met de rest eens dat je goed in de gaten moet houden of er iets mis is maar.....Siamezen zijn ook een beetje mafkezen. Ze zijn vaak van het samenwerken, laten hun medebewoners gemakkelijk meezorgen en misschien wil ze je gewoon laten meedelen of zoiets. Co-ouderschap zeg maar
Wat leuk en schattig een nestje kittens



Ik denk ook in de richting van Leo, maar zeker weten doe ik het uiteraard niet. Ik ben benieuwd wat de da zegt en hoop dat alles in orde is.
Da belt straks terug.



Vorige week vlak voor bevalling zijn we geweest, ze kreeg nog 1 nacht en anders werd het keuzersnee. Ze is die nacht bevallen en DA belde aantal dagen later hoe het ging. Vond ik zeer attent. En dat ik zeker moest bellen met vragen.
We zitten een half uur op de bank en ze is m alweer tweemaal wezen brengen. Maffe muts. Ik kan niks aan hem ontdekken en hij is goed op gewicht.

Dierenarts wist het ook niet. Morgen belt nog een andere DA uit de praktijk. Zij is gedragsdeskundige en heeft ook vaker nestjes.
Update:



Vanochtend heeft ze een van de kitten gezoogd op mijn schoot.

De gedragskundige belde en we hebben het doorgesproken. Kittens groeien goed en zijn content. Ze lijkt te willen co-ouderen zoals hierboven al genoemd en wil er graag gezellig bij op de bank. Ze vroeg ook of poes erg aan mij/ons hangt en dat klopt wel.

Bij veel gepiep wordt ze onrustig (net als veel mensen bij een baby die huilt). En wij trouwens ook, want door het slepen gaat een kitten nog harder piepen.



Ze lag nu lekker erbij op de bank, zonder kitten. Zojuist kwam er geluid uit de doos en ze is weer alert.



Dank voor de reacties, inmiddels heb ik er vetrouwen in dat er niets aan de hand is en ben maar gaan genieten dat ze een kitten brengt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven