Sint maarten

11-11-2014 17:26 85 berichten
Vanavond is het weer sint maarten hier in het dorp.

De appeltjes, mandarijntjes en chocolaatjes staan klaar.

Een mooi lantaarntje op de oprit laat zien dat wij thuis zijn. Helaas geen tijd gehad voor te veel versieringen.



Ik vind het altijd zo schattig die kindersnoetjes aan de deur, maar na 20.00 uur ben ik er meestal ook wel weer klaar mee.



Ik ben benieuwd hoeveel kinderen er komen vanavond, is het bij jullie druk?
Alle reacties Link kopieren
Er komt hier nooit iemand. Da's maar goed ook, want ik heb toch niets in huis
Alle reacties Link kopieren
Hier komt niemand maar dochter gaat zelf wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Alles staat klaar, waxinelichtjes in een glas bij de deur en de snoepjes niet te vergeten.



Gaat nu net de deurbel, loop ik erheen, staat er geen ukkie maar een bezorger van Postnl om wat pakjes te brengen voor mijn dochter.



En nee, ik heb hem geen snoepjes gegeven, hij was meteen weer weg, kreeg de kans geeneens.
Ouwe postduif
Hier bestaat Sint Maarten niet. Ontdekte ik na vier jaar tevergeefs bij de deur zitten
Hahahahahaa, wat een teleurstelling! Of was hij knap?



Tot twee jaar geleden kwam er nooit iemand, maar ben nu verhuisd naar een dorp, en ja, hier gaan ze massaal de straat op!



De eerste nam een appel! Jeeeee, en de tweede een bounty voor zijn zus!
Vorig jaar kwam hier niemand. Ik heb net van de buurvrouw begrepen dat er dit jaar wel een groep kindjes langs de deuren gaat, ben benieuwd, heb altijd wel apart verpakte snoepjes in huis, dus dat komt wel goed.
Jammer Pantax, of hebben jullie carnaval en halloween of wellicht nog iets anders?
Bij ons komt er niemand voor de deur, dus ik haal niets in huis. Zou dat ineens wel komen dan zou ik dat wel leuk vinden. Maar hier gaan de kinderen naar het grote vuur kijken met de lampionnen en warme chocolademelk en wafels eten. Ik kijk er stiekem wel naar uit als dochter naar school gaat later, met een zelf gemaakte lampion op pad...
Misschien het voortouw nemen fleetfox, kind onder de arm en aanbellen maar!
Alle reacties Link kopieren
quote:EvenWatAnders schreef op 11 november 2014 @ 17:34:

Hahahahahaa, wat een teleurstelling! Of was hij knap?



Tot twee jaar geleden kwam er nooit iemand, maar ben nu verhuisd naar een dorp, en ja, hier gaan ze massaal de straat op!



De eerste nam een appel! Jeeeee, en de tweede een bounty voor zijn zus!Nou, hij zag er best aardig uit, maar ja, had dus ook een goeie conditie en liep zó weer terug naar de auto. Schiet ik niks mee op dus.
Ouwe postduif
Zoon is met een groepje kinderen aan het lopen dus ik zit lekker op de bank.

Snoep staat klaar dus laat de kinderen maar komen.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt hier steeds minder... We zitten er helemaal klaar voor, maar er is net één kindje geweest. We wonen aan het einde van een hofje en we zien de kinderen het hofje zo voorbij lopen. Maar ach, hebben wij lekker wat te snoepen.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Ik heb al een bak met lekkers klaar staan, dus laat ze maar komen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komt nooit iemand maar woon in een flat, zal daar misschien mee te maken hebben.

O ja en de bel doet het niet
.
hier komen alleen de kinderen uit de eigen straat, in een groepje (dus maar 1x de deur pen doen).

jammer vind ik dat, in mijn vorige dorp kwamen de kinderen alle deuren langs, in klein groepjes
quote:ar2192 schreef op 11 november 2014 @ 17:38:

[...]





Nou, hij zag er best aardig uit, maar ja, had dus ook een goeie conditie en liep zó weer terug naar de auto. Schiet ik niks mee op dus. Jammer nou weer...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon behoorlijk afgelegen, dus beetje zielig voor de kinderen als ze zo ver moeten lopen.

In de omringende dorpen gaan de kinderen wel lopen.
Ik vind het wel heerlijk dat ik zelf na jaren de straat niet meer op hoef.

Toen dochter te groot werd om te lopen kon ik met zoon weer beginnen.
In een flat zat ik eerst ook, ook zonder bel. Tja, dat is lang wachten op kinderen :X
*Vroeg zich net af of er wel een Sint Maarten topic was*



Hier staat alles klaar, kaarsjes branden binnen en buiten, we eten zo in de keuken, die grenst aan de oprit. Kinderen komen hier aan de keukendeur omdat deze bij ons aan de voorkant zit! We eten dan bij kaarslicht om de sfeer niet te verpesten! Gezellig weer! Omdat ik nu in een heel andere wijk woon, komen er geen kinderen uit mijn klas aan de deur, da's jammer!
Alle reacties Link kopieren
Ik wist tot een jaar of 2 geleden niet eens wat Sint Maarten inhield.. opgegroeid in het zuiden. Wij hadden dan wel weer driekoningen, maar daar gingen ook niet veel kinderen voor langs de deuren.
Alle reacties Link kopieren
Bak met snoep staat klaar. Alleen zo ellendig dat de honden zo blaffen als ze de bel horen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Gezellig sandt! Vooral ook om lekker met kaarslicht te eten.

Vorig jaar gingen al mijn buiten kaarsjes uit, dit jaar gelukkig beter weer.
Dan hoor je tenminste wel dat er iemand aan je deur staat Koffieprut

Ik hoor vaak de bel niet (ben enigszins doof) dus ik heb partner op wacht gezet haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven