Sint maarten

11-11-2014 17:26 85 berichten
Vanavond is het weer sint maarten hier in het dorp.

De appeltjes, mandarijntjes en chocolaatjes staan klaar.

Een mooi lantaarntje op de oprit laat zien dat wij thuis zijn. Helaas geen tijd gehad voor te veel versieringen.



Ik vind het altijd zo schattig die kindersnoetjes aan de deur, maar na 20.00 uur ben ik er meestal ook wel weer klaar mee.



Ik ben benieuwd hoeveel kinderen er komen vanavond, is het bij jullie druk?
Alle reacties Link kopieren
Hier is er wel Sintmaarten, maar er komt, 3 hoog zonder lift, geen een kind langs. Ook buiten op straat zie ik geen kind-met-lampion-lopen. Het zal wel gewoon aan het uitsterven zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik hoop het niet himalaya, ik ben er mee opgegroeid en zou het graag doen met mijn toekomstige kind (mocht die er komen natuurlijk)
Er stond er net een alleen aan de deur, best stoer hoor. Maar helaas is het gaan regenen, dus zal wel niet heel veel worden vanavond. Of misschien zijn de kinderen hier echte die-hards!
Ik heb het licht bij de voordeur aangedaan, buiten staat een windlichtje op een tafeltje, buitenlicht aan en twee lampionnen aan het hek, dus ik ben benieuwd. Ik hoop echt dat er kinderen komen. Ik woon hier pas een maand dus geen idee. Mijn schoonzus, van wie dit huis eerst was, zei dat er wel altijd kinderen komen en ieder jaar meer, dus ik hoop het, want ik vind het leuk! Tot nu toe nog niemand, behalve de AH bezorgservice.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan ze niet langs de deuren wel is er een lampionnen tocht.



In mijn oude woonplaats is er smiddags een Sint Maarten optocht met Sint Maarten himself ( nou ja een vrouw op een paard is niet echt een Sint Maarten. Je maakt Sinterklaas ook niet opeens vrouwelijk, maar dat terzijde).

Sint Maarten gaat voorop in de optocht door het dorp. Bij elke winkel zingen ze het Sint Maarten lied en strooien de winkeliers snoep.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Himalaya: Daar had ik het toevallige laatst nog over met mijn moeder. Volgens haar (mijn ouders wonen in een zeer kinderrijk dorp) wordt het met de jaren steeds minder qua hoeveelheid kinderen aan de deur, dus het zou best kunnen wat je zegt.
Klinkt ook leuk, een sint maartje!
Alle reacties Link kopieren
quote:EvenWatAnders schreef op 11 november 2014 @ 18:00:

Klinkt ook leuk, een sint maartje!Oja zo had ik nog niet bekeken haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Met halloween 170 kinderen aan de deur gehad, met Sint Maarten zijn het er meestal een stuk of 20.
Alle reacties Link kopieren
Wist tot een paar jaar geleden ook niet wat het was want uit het zuiden. Maar voor de liefde naar het noorden verhuist en inmiddels zelf kinderen.



Hier staat ook een kaarsje op de picknicktafel en een mandje met lekkers voor de deur. Man is net met zoon van vijf gaan lopen (alleen de naaste buren dat is al spannend genoeg). Dochter is nog te klein en ligt lekker op bed.



vind het wel gezellig vooral die kleintjes die zo hard geknutseld hebben en zo lief een liedje zingen.
De eerste aan de deur gehad, 2 9 jarige jochies die zongen over een krat Amstel
Alle reacties Link kopieren
Yesss heb hier ook de eerste kindjes aan de deur gehad!
170!!! Wauw!



Ik zit nu op 15 nu. net twee lieve buurmeisjes, die gingen bijna huilen want ze wisten het liedje niet meer... Ach, arme kinders!
Alle reacties Link kopieren
Hier komt niemand, we wonen in een flat. Sowieso zie ik hier ook geen kinderen lopen. Hoe doen kinderen in grote steden dat?
Begint al vroeg Magdalan!
quote:understatement schreef op 11 november 2014 @ 18:26:

Hier komt niemand, we wonen in een flat. Sowieso zie ik hier ook geen kinderen lopen. Hoe doen kinderen in grote steden dat?Misschien in de stad? Of met school ofzo? Geen idee eigenlijk, toen ik nog in de stad woonde liepen de meeste wel in het centrum bij winkels maar niet bij huizen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook net de eerste kinderen aan de deur, volgens mij waren het er 6, met prachtige zelfgemaakte lampions .
Alle reacties Link kopieren
quote:understatement schreef op 11 november 2014 @ 18:26:

Hier komt niemand, we wonen in een flat. Sowieso zie ik hier ook geen kinderen lopen. Hoe doen kinderen in grote steden dat?Ik woon in een semi-grote stad, niet erg groot, maar ook zeker geen dorp. In deze wijk lopen ze volgens mij vanuit de school die hier in de straat staat.
Alle reacties Link kopieren
Vroeg gegeten, kaarsjes bij de deur en de eerste 6 zijn al geweest, hard zingen en verbaasd zijn als ze 2 snoepjes mogen (vriendief had dubbel in huis gehaald en ik kan geen verleidingen weerstaan!!)
Eerste kinderen hier pakten gelijk flink wat van de schaal! Niet één rolletje mini mentos maar gelijk een paar? Kende die kinderen ook niet, niet hier uit de straat of van om de hoek oid. Het wachten is nu op de buurkinderen van zes en jonger! Dat vind ik leuk!



Zoon van elf gaat met de hele klas in de buurt van school, zonder ouders dat is pas stoer. Hij heeft wel een lampion gemaakt, anders mocht hij niet van mij!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 8 kindjes aan de deur gehad. Vroeger, 8 jaar geleden, kwamen er wel 150 kinderen langs. Ik denk niet dat het uitsterft maar dat er op een gegeven moment gewoon minder jonge kinderen in een buurt wonen. Dat is tenminste bij ons wel zo. De meeste mensen wonen hier al lang, en hun kinderen lopen nu niet meer. Net als de mijne die zijn ook die leeftijd voorbij. Helaas. In de nieuwbouwwijk verderop is het veel drukker. Daar wonen veel jonge gezinnen.
Ons eten is inmiddels op, zitten we nog verplicht aan tafel in afwachting van de kinderen! Andere jaren was het rond zes uur, heel druk nu pas twee kinderen geweest!
quote:bartjes schreef op 11 november 2014 @ 18:36:

Ik heb nu 8 kindjes aan de deur gehad. Vroeger, 8 jaar geleden, kwamen er wel 150 kinderen langs. Ik denk niet dat het uitsterft maar dat er op een gegeven moment gewoon minder jonge kinderen in een buurt wonen. Dat is tenminste bij ons wel zo. De meeste mensen wonen hier al lang, en hun kinderen lopen nu niet meer. Net als de mijne die zijn ook die leeftijd voorbij. Helaas. In de nieuwbouwwijk verderop is het veel drukker. Daar wonen veel jonge gezinnen.Dat is natuurlijk ook zo! Hier een straat met veel pubers, drie gezinnen met kleintjes! Toen mijn pubers klein waren, heel veel kinderen in de straat!
Wat aso sandt! Die kleintjes zijn inderdaad het leukst, allemaal met dezelfde stijl lampion, zullen wel op de zelfde school zitten hhahaa
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels zes kindjes geweest. Twee broertjes waren zo schattig hadden elk een eigen liedje en zongen om de beurt.



Denk dat man en kind zo weer naar huis komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven