Sinterklaas blunders

25-11-2016 03:21 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
He allemaal



Zoals de topic titel al zegt, deel hier je Sinterklaas blunders. Het mag van dit jaar zijn, maar ook van vorige jaren natuurlijk. Misschien kunnen we zo een beetje van elkaar leren :P



To trapt af:



2 dagen geleden heeft mijn kind schoentje gezet. Meestal doen we dat op de vensterbank, maar nu kreeg ik het geweldige idee om het op de grond te doen. Zo kon ik wat snoepgoed erbij leggen zonder dat het zou smelten door de verwarming. Kind ging slapen, en de sint ging stiekem het schoentje vullen. Daarnaast legde hij samen met piet pepernootjes erbij in de letters S en P... heel origineel :P... Uur later wil ik wat uit de keuken pakken. Dus sta op en loop zo zonder uit mijn doppen te kijken naar de keuken... En toen gleed ik uit over de lekkere pepernoten die daar lagen :O Ik maakte een vies harde smak op de grond... en de pepernoten... daar was niks meer van over. Mijn dikke kont had ze geplet.
We teach people how to treat us
Alle reacties Link kopieren


Ik ging vroeger thuis een keer op zoek naar de cadeaus. Ik wist dat ik een Noortje stripboek ging krijgen en ik wilde hem zoooo graag lezen. Uiteindelijk het boek op zolder gevonden. Ik heb het uitgepakt, gelezen en weer ingepakt. In mijn jeugdige onschuld denkende dat niemand het zou weten, maar je ziet natuurlijk dat een cadeau al uitgepakt is geweest. Het papier was lang zo netjes niet meer. Ik word er nu nog mee gepest
Wel al heel lang geleden. Maar vroegah toen m'n vader op pakjes avond 'naar de wc moest' en de kadootjes buiten ging zetten ging ik mee en op de ramen bonken zodat mijn jongere zusjes en broertje dachten dat dat zwarte piet was. 2 jaar achterelkaar kreeg ik het voorelkaar om een raampje in te slaan
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerst vriendje Sinterklaas vieren. Er kwam een echte Sinterklaas met pieten langs, daar was van te voren aan doorgeven er zijn 5 kinderen. Vier kinderen waren geweest, Huh? Dachten hun waar is de 5e dan? Werd ik op schoot geroepen, een puber meid bij schoonfamilie die ik net kon. Ik schaamde me zo dat ik totaal niet hoorde wat er tegen me werd gezegd, wat had ik een rood hoofd zeg.



Er stond nog een baby in een maxi cosi naast de bank........ Dat was het vijfde kindje.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
quote:esther55 schreef op 25 november 2016 @ 06:55:

Bij mijn eerst vriendje Sinterklaas vieren. Er kwam een echte Sinterklaas met pieten langs, daar was van te voren aan doorgeven er zijn 5 kinderen. Vier kinderen waren geweest, Huh? Dachten hun waar is de 5e dan? Werd ik op schoot geroepen, een puber meid bij schoonfamilie die ik net kon. Ik schaamde me zo dat ik totaal niet hoorde wat er tegen me werd gezegd, wat had ik een rood hoofd zeg.



Er stond nog een baby in een maxi cosi naast de bank........ Dat was het vijfde kindje.Ha ha. Wat genant!
Alle reacties Link kopieren
De reden waarom mn broer niet meer geloofde:



Sinterklaas kwam bij hem op school, hartstikke leuk, ballonnen, rode loper etc. Toen Sinterklaas naar binnen was en de klassen gingen langzaam ook naar binnen, vond hij ineens een stukje baard van die Sint op de rode loper...
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
Deze is wel heul lang geleden... Ik denk dat ik een jaar of zes was. Wij hadden met de hele familie Sinterklaas gevierd bij opa en oma. Na de viering liepen wij naar de tram en kwamen drie Sinterklazen tegen. Arm in arm, starnakeldronken...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:pokkewijf schreef op 25 november 2016 @ 07:32:

Deze is wel heul lang geleden... Ik denk dat ik een jaar of zes was. Wij hadden met de hele familie Sinterklaas gevierd bij opa en oma. Na de viering liepen wij naar de tram en kwamen drie Sinterklazen tegen. Arm in arm, starnakeldronken...



Hehehe, niet echt leuk voor jou als kind, maar ik vind t wel een grappig idee.



Niet echt een blunder, meer een teleurstelling. Met Sinterklaasavond legden we altijd alle cadeaus op een stapel. Ik spotte er een met mijn naam erop. Een langwerpige doos, yes dat moest die barbie wel zijn waar ik om had gevraagd. Ik heb aan iedereen verkondigd dat ik eindelijk die barbie kreeg, ik was zo blij. Toen kwam het moment daar en mocht ik het cadeau openmaken. Het was een bureaulamp
Alle reacties Link kopieren
Dat ruitje



Ik kom niet verder dan cadeaus die ik niet leuk vond.

Verder heb ik geen blunders gehad.
Ik ben een keer vergeten de schoenen van mijn kinderen te vullen. Die werden bij de brievenbus gezet, hadden zij zelf bedacht, want wij hadden geen haard. Kinderen naar bed, en wij over tot de orde van de dag. Gelukkig kon ik ze terug in bed krijgen met de mededeling dat het nog maar net midden in de nacht was een dat Sinterklaas nog wel zou komen.



Week later zou me dat niet nog eens gebeuren. Kinderen naar bed en ik direct die schoenen vullen, komt middelste naar beneden. 'Mam, wat doe jij daar?' Sint was die avond dus heel vroeg geweest. Alle kinderen weer uit bed.
- laatst hadden we in een film de "ik prop mijn vuist in mijn mond en hou mijn tranen in" gezien. Dus vooral oudste vindt dat hilarisch.

Ineens was het alweer schoenenzet tijd dus ik dacht naar mijn man dat gebaar onopvallend te maken. 'waarom ben je emo mama *hard fluisterend* heb je niks?'

- laatst had sint de schoenen gevuld. Tv aangezet s ochtends, wat te eten neergezet, en wij gingen boven wat opruimen, buren hadden iets etc dus waren druk.

10 uur s ochtends: 'mogen we nu het kadootje openmaken'

Hadden ze braaf gewacht totdat we aanspreekbaar waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog geel goed dat ik kind was en nog volop geloofde. Sinterklaas kwam voorlezen bij de bibliotheek en ik zat vlak naast hem. Maar telkens als hij zijn hoofd draaide, zag ik dat er letters achterop zijn baard stonden!

Het was dus wel zo'n goedkope baard dat het een lap stof was, waar haren op geplakt zaten



Vanaf dat moment heb ik nog een tijdje door gekund met het verhaal dat er hulpsinterklazen waren..
Alle reacties Link kopieren
Een vriendinnetje van mij geloofde samen met mij al een tijdje niet meer in Sinterklaas. Maar we waren de eerste van de klas en moesten het dus stil houden. Prima. Maar mijn vriendinnetje was zo boos en teleurgesteld dat toen Sinterklaas op school kwam ze hem een schop gegeven heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86 schreef op 25 november 2016 @ 06:51:

Wel al heel lang geleden. Maar vroegah toen m'n vader op pakjes avond 'naar de wc moest' en de kadootjes buiten ging zetten ging ik mee en op de ramen bonken zodat mijn jongere zusjes en broertje dachten dat dat zwarte piet was. 2 jaar achterelkaar kreeg ik het voorelkaar om een raampje in te slaan
Alle reacties Link kopieren
Zwarte pieten maken ook hun handen bruin, maar dan helemaal. Kende een bruin kindje dat vroeg waarom de binnenkant van hun handjes ook helemaal bruin was, bij hem was dat toch niet?
quote:Ikje86 schreef op 25 november 2016 @ 06:51:

Wel al heel lang geleden. Maar vroegah toen m'n vader op pakjes avond 'naar de wc moest' en de kadootjes buiten ging zetten ging ik mee en op de ramen bonken zodat mijn jongere zusjes en broertje dachten dat dat zwarte piet was. 2 jaar achterelkaar kreeg ik het voorelkaar om een raampje in te slaan





Wat een leuk topic trouwens! Geen bijdrage ben ik bang maar zal nog ff nadenken.

Oww ja eigenlijk wel maar die is best wel erg....

Op de basisschool groep 8 gingen we loodjes trekken, ik had een jongen die van vissen hield en dat ook vaak deed. Dus ik ging van karton een vis maken voor hem, nooit naar oudere zussen luisteren want die van mij kwam met het grandioze idee om op de markt bedorven vis te halen en dat in de surprise te doen. (met kado in een plastic zak uiteraard)

Kort samen gevat: die gozer had geen humor want erg grappig vond hij het niet...

(Ok het was ook wel vrij erg... )
Toen ik een jaar of 5 was zat ik een keer bij een Sint op schoot. Sint zijn baard was niet goed vastgeplakt, dus als hij praatte bewoog zijn mond terwijl zijn baard er bewegingloos voor bleef hangen. Dat vond ik heel erg knap van de Sint. Ik heb het met open mond zitten bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Mooie verhalen hier, TVP!

Ik zag een paar jaar geleden onderweg van werk naar huis een Nissan Micra met daarin achterin een sint (en ongetwijfeld wat pieten). Dan is het waardige er ook wel af, in zo'n koektrommel



(Niks tegen koektrommels hoor, ik rij nu een Kia Picanto.)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste gelooft nog. Duurt niet lang meer denk ik.

Vorige week intocht in de wijk, de goede man komt eraan in de verte, zegt zoon: oh jammer, ze hebben weer de neppe gestuurd.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de Sinterklaasdiscussies en -geklaag die aan het feest vooraf gingen (met vader, buren en vrienden) erg raar. Dat december zo'n dure maand was, dat we het niet zo groot zouden maken, en dat ik dan dacht: "Hallo; het is gratis hoor! Waarom mag de Sint hier geen cadeautjes brengen?"
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:streepjessokken schreef op 25 november 2016 @ 08:58:

Mijn jongste gelooft nog. Duurt niet lang meer denk ik.

Vorige week intocht in de wijk, de goede man komt eraan in de verte, zegt zoon: oh jammer, ze hebben weer de neppe gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Onze buurman had van mijn ouders de taak gekregen om voor zwarte Piet te spelen. Mijn ouders hadden stiekem al het bovenraampje van het raam bij de etenstafel open gezet. Terwijl we rustig na een schooldag met z'n allen aan het avondeten zaten begon de buurman zijn taak. Stiekem opende hij het bovenraampje nog verder en smeet daarna knetterhard handenvol pepernoten naar binnen. Dat deed hij zo hard dat de waterkan op tafel om viel, mijn broertje en moeder keihard die pepernoten vol tegen hun hoofd aan kregen. Mijn andere zus en ik het keihard op een brullen zette. Kortom, chaos!!
quote:retrostar schreef op 25 november 2016 @ 08:59:

Ik vond de Sinterklaasdiscussies en -geklaag die aan het feest vooraf gingen (met vader, buren en vrienden) erg raar. Dat december zo'n dure maand was, dat we het niet zo groot zouden maken, en dat ik dan dacht: "Hallo; het is gratis hoor! Waarom mag de Sint hier geen cadeautjes brengen?"Of die meiden achter de kassa bij de speelgoedwinkel; Is het voor Sinterklaas?? Allemaal kinderen er omheen
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een blunder dit, maar ik ben Spaanse en vond het als kind maar wát leuk dat ik Spaans tegen de Sint kon spreken. De Sint kon er natuurlijk niks mee maar dat heb ik nooit gemerkt gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven