Sinterklaas blunders

25-11-2016 03:21 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
He allemaal



Zoals de topic titel al zegt, deel hier je Sinterklaas blunders. Het mag van dit jaar zijn, maar ook van vorige jaren natuurlijk. Misschien kunnen we zo een beetje van elkaar leren :P



To trapt af:



2 dagen geleden heeft mijn kind schoentje gezet. Meestal doen we dat op de vensterbank, maar nu kreeg ik het geweldige idee om het op de grond te doen. Zo kon ik wat snoepgoed erbij leggen zonder dat het zou smelten door de verwarming. Kind ging slapen, en de sint ging stiekem het schoentje vullen. Daarnaast legde hij samen met piet pepernootjes erbij in de letters S en P... heel origineel :P... Uur later wil ik wat uit de keuken pakken. Dus sta op en loop zo zonder uit mijn doppen te kijken naar de keuken... En toen gleed ik uit over de lekkere pepernoten die daar lagen :O Ik maakte een vies harde smak op de grond... en de pepernoten... daar was niks meer van over. Mijn dikke kont had ze geplet.
We teach people how to treat us
Alle reacties Link kopieren
Wij verhuisden van het midden van het land naar Brabant. Dat jaar ging ik met jongste dochter naar de optocht. sint ging op een gegeven moment zitten om alle kinderen toe te spreken. De kinderen werden helemaal stil... Maar toen Sint zijn eerste zin had uitgesproken blert mijn dochter hard ' o dat is een hulp sinterklaas' .... Naar haar idee spreekt de echte Sint niet met een Brabants accent. Erg gênant als je daar dan staat
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Jaren later hoorde ik van mijn moeder dat ik de hele periode schoen zetten iedere keer dezelfde wortel in mijn schoen stopte, en maar niks doorhebben
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer een blunder maar wel erg grappig



Pakjesavond 2015, hele familie bij elkaar, open haard aan, kinderen zitten tevreden met de cadeautjes. Het totaalplaatje zeg maar. Op een gegeven moment doet mn neefje van 6 iets stouts en roept dat het niet uitmaakt "want we hebben al cadeaus!" Reactie van mn oma: "kijk maar uit hoor, Sinterklaas zwalkt nog ergens rond!"
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
quote:gruffalo schreef op 25 november 2016 @ 12:59:

Wij verhuisden van het midden van het land naar Brabant. Dat jaar ging ik met jongste dochter naar de optocht. sint ging op een gegeven moment zitten om alle kinderen toe te spreken. De kinderen werden helemaal stil... Maar toen Sint zijn eerste zin had uitgesproken blert mijn dochter hard ' o dat is een hulp sinterklaas' .... Naar haar idee spreekt de echte Sint niet met een Brabants accent. Erg gênant als je daar dan staat
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 25 november 2016 @ 13:03:

Jaren later hoorde ik van mijn moeder dat ik de hele periode schoen zetten iedere keer dezelfde wortel in mijn schoen stopte, en maar niks doorhebben Ik had als kind vaak rauwkost mee naar school... De wortel voor het paard zat ik de volgende dag dus zelf in de pauze op te eten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft overigens zijn vriendenboek gisteravond naast z'n schoen gelegd. Z'n zus heeft hij een briefje laten schrijven, met het verzoek of Sint en Piet het alsjeblieft voor hem willen invullen . Hij gaat hem niet in z'n schoen terugkrijgen, maar in de zak met Sinterklaascadeaus bij een grotere viering hier in de buurt, ben benieuwd hoe hij daarop reageert...
quote:tof schreef op 25 november 2016 @ 13:17:

Mijn zoon heeft overigens zijn vriendenboek gisteravond naast z'n schoen gelegd. Z'n zus heeft hij een briefje laten schrijven, met het verzoek of Sint en Piet het alsjeblieft voor hem willen invullen . Hij gaat hem niet in z'n schoen terugkrijgen, maar in de zak met Sinterklaascadeaus bij een grotere viering hier in de buurt, ben benieuwd hoe hij daarop reageert...Ah zo lief!
quote:tof schreef op 25 november 2016 @ 13:17:

Mijn zoon heeft overigens zijn vriendenboek gisteravond naast z'n schoen gelegd. Z'n zus heeft hij een briefje laten schrijven, met het verzoek of Sint en Piet het alsjeblieft voor hem willen invullen . Hij gaat hem niet in z'n schoen terugkrijgen, maar in de zak met Sinterklaascadeaus bij een grotere viering hier in de buurt, ben benieuwd hoe hij daarop reageert...Wat spannend...
quote:Anoia schreef op 25 november 2016 @ 10:00:

Mijn dochter vertelde ik op haar zevende dat Sinterklaas niet bestaat. Die reageerde heel droog dat ze zich al afvroeg of haar vader en ik nou alsof deden, of dat we écht geloofden dat er een Sinterklaas is. En hoe ze ons dan moest vertellen dat het een gewone man was die verkleed is. Grappige is dat het niet-bestaan van de Pieten wél even een schok was voor haar. Waar ze zelf al had uitgeknobbeld dat Sinterklaas niet echt is, had ze niet bedacht dat de Pieten dan óók niet echt zijn.Haha geweldig! Slimme dochter heb jij zeg!
quote:Meauve01 schreef op 25 november 2016 @ 13:03:

Jaren later hoorde ik van mijn moeder dat ik de hele periode schoen zetten iedere keer dezelfde wortel in mijn schoen stopte, en maar niks doorhebben

Ik wilde een x mn schoen zetten maar dat mocht niet van nijn moeder, dat deden we gewoon niet iedere dag.

Ik eigenwijs en toch schoen zetten met appel erin, en de volgende dag drama dat die kloteappel er nog in zat hahaha (vind mezelf een enorm kuiken dat ik toen niks door had, mn moeder heeft zich er uit kunnen kletsen, die man heeft het druk enz )
Alle reacties Link kopieren
Hier zetten ze elke dag hun schoen en zingen en zingen en zingen. Een keer of 2 per week komt hij dan langs. Ze mogen van mij zetten wat ze willen, maar die man is echt niet gek hoor... Lachen, als dan 's ochtends diegene die het eerste wakker is beneden gaat kijken en dan de tweede wekt met een "Het is gelukt!".
quote:esther55 schreef op 25 november 2016 @ 06:55:

schoonfamilie die ik net kon ik houd me in...

(Jij komt vermoedelijk uit de regio waar ik opgegroeid ben )



Tof:
quote:Dormouse schreef op 25 november 2016 @ 13:07:

[...]





Ik had als kind vaak rauwkost mee naar school... De wortel voor het paard zat ik de volgende dag dus zelf in de pauze op te eten
Alle reacties Link kopieren
Zoon (4) komt binnenlopen terwijl ik cadeautjes zit in te pakken.

Zoon: wat ben je aan het doen?

Ik: cadeautjes inpakken.

Zoon: waarom?

Ik: weet je hoeveel kindjes er zijn? Kan Sinterklaas dat alleen denk je? Dus helpen de papa's en mama's mee.

Zoon barst ineens in huilen uit: Maar ik heb helemaal geen cadeautje voor Sinterklaas!

Ik: hoezo?

Zoon: voor zijn verjaardag.

Alle reacties Link kopieren
Dat vriendenboek hebben wij vorig jaar gedaan, erg leuk.

Steeds dezelfde wortel deden wij ook maar durf ik dit jaar niet meer aan. Zoon is te opmerkzaam



Hoop dat ie nog een paar weken blijft geloven, we hebben voor het eerst sint en 2 pieten geregeld dit jaar. Ben benieuwd, of t een beetje goeie zijn. Hou m'n hart vast
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Op de school van mijn kinderen vierden ze vorig jaar Sinterklaas met cadeautjes (maar zonder een Sint en Piet aanwezig). Ik was er die middag ook bij om foto's te maken en mij was gevraagd om de zak voor de deur van de kleuters te zetten en eens flink te bonzen. Het jaar daarvoor was dat goed gegaan, even flink rennen, maar ongezien weggekomen. Dit keer was er een ongedurige kleuter die op de gang wilde kijken of er al een Piet in zicht was. Juf was er niet snel genoeg bij om hem tegen te houden, dus jochie deed de deur open net toen ik de zak daar wilde neerzetten. Gelukkig had ik mijn camera in de hand en ik vertelde hem (acuut een excuus verzinnen, lastig!), dat ik net op weg was om bij hen foto's te komen maken toen ik de zak zag staan. En dat ik aan het einde van de gang nog net een Pietje had zien wegrennen... Hart bonkte in m'n keel, shit, bijna betrapt! Ik was niet eens aan bonzen toegekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 25 november 2016 @ 13:55:

[...]

ik houd me in...

(Jij komt vermoedelijk uit de regio waar ik opgegroeid ben )



Tof:



Sorry hoor, maar wat is dan wel goed?



quote:esther55 schreef op 25 november 2016 @ 19:28:

[...]





Sorry hoor, maar wat is dan wel goed?





oww het was echt puur onwetendheid... geen drama..

Je haalt kunnen en kennen door mekaar, je gebruikt de verleden tijd van kunnen terwijl je die van kennen bedoelde. Je bedoelt: ik kende zijn familie net. (Moest zelf ook even nadenken , snap best dat je het door mekaar haalt...)



Offtopic...
quote:Alicemorgan82 schreef op 25 november 2016 @ 19:55:

[...]



oww het was echt puur onwetendheid... geen drama..

Je haalt kunnen en kennen door mekaar, je gebruikt de verleden tijd van kunnen terwijl je die van kennen bedoelde. Je bedoelt: ik kende zijn familie net. (Moest zelf ook even nadenken , snap best dat je het door mekaar haalt...)



Offtopic...Ben geen taalpurist ofzo hoor maar mekaar is toch niet eens een woord?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 25 november 2016 @ 20:23:

[...]



Ben geen taalpurist ofzo hoor maar mekaar is toch niet eens een woord?Jawel. mekaar.
quote:Philae schreef op 25 november 2016 @ 20:24:

[...]



Jawel. mekaar. Mij is altijd ingestampt op school dat het elkaar is. Mekaar komt door een Rotterdams accent. Net als tebbie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 25 november 2016 @ 20:26:

[...]



Mij is altijd ingestampt op school dat het elkaar is. Mekaar komt door een Rotterdams accent. Net als tebbie.Niet alleen Rotterdams. In het noord westen van nl zeiden we ook mekaar.
Met mijn oudste gingen wij eens naar de intocht in Den Haag. Zegt ze 'al die Pieten praten als tante C' (plat Haags)

Ze had overigens een bijzonder slimme truc om uit te vinden of Sint echt wel bestond. Ik kwam op een ochtend de keuken in, lag er een zwarte handschoen bij de keukendeur. Ik stomverbaasd en ook wel wat geschrokken, want waar kwam dat ding vandaan? Dochter met een onschuldig snoetje 'vast van zwarte Piet'. Dus ik 'maar dat kan toch helemaal niet, de keukendeur zat op slot!' Waarop dochter zegt: 'Als ze door een smalle schoorsteen kunnen verzinnen ze vast ook wel wat op een dichte keukendeur.' Na lang aandringen heeft ze overigens wel schuld bekend, ze was al een tijdje aan het twijfelen dus dit vond ze wel een handige manier om erachter te komen
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar 's avonds schoencadeautje ingepakt, maar door moeheid vergeten om pakpapier, plakband en schaar op te ruimen. Zoon vindt het de volgende ochtend en roept dat hij blij is dat Piet onze schaar en plakband had gevonden, wel sneu dat hij het pakpapier vergeten was voor de andere kindjes. Eerst volgende keer met schoen zetten heeft hij de rol in z'n schoen gedaan, kon Zwarte Piet het weer meenemen.
Ik ga voor kwantiteit.
Alle reacties Link kopieren
Zwarte piet was het net niet voor mij, ik ging net naar de creche. In de middag kwam mijn moeder me ophalen en vroeg natuurlijk hoe het was geweest toen de sint op 'school' was geweest. En ik doodserieus antwoorde; ja leuk, maar die zwarte pieten waren nep want die hebben borsten. Ik heb er daarna ook nooit meer in geloofd, mn moeder heeft het maar zo gelaten, zolang de sint maar wel echt was.



En mijn kleine neefje was een jaar of 8 toen zijn ouders toch maar gingen vertellen dat het allemaal een spelletje was. Dus hadden het een beetje ingekleed; de sint doet dat niet, dat kan niet natuurlijk. Wie denk je dan dat die cadeautjes koopt? Neefje: ja duh, zwarte piet natuurlijk!

Boodschap was niet helemaal overgekomen haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven