Sinterklaas tips gezocht, wat kopen voor vader

19-11-2014 15:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar is het weer een opgave. Voor mijn ouders en schoonouders cadeautjes kopen omdat deze op onze zoon passen zonder enige compensatie. Daarom doen we jaarlijks met sinterklaas cadeautjes kopen voor ze en lekker eten (en met pasen een chocolade-ei etc).



maar ieder jaar is het weer een probleem, wat koop ik voor mijn vader. Voor mijn schoonvader geen probleem maar mijn vader is moeilijk. Het is een jonge opa van 58 die meestal koopt wat hij nodig heeft. Leest niet echt boeken (sporadisch op vakantie), tijdschriften vind ik altijd moeilijk om er een te kiezen (tips zijn welkom), hobbies heeft hij wel maar vooral in het groot, mountainbike, knutselen aan z'n oldtimer en genieten van het leven. Moeilijk om hem verder te beschrijven terwijl het juist een hele actieve man is. Hij werkt 4 dagen in de week en op zn vrije dag gaat hij regelmatig wandelen met een vriend of met mijn moeder boodschappen doen. 's avonds lekker bankhangen en van die semi grappige amerikaanse series kijken of een goede engelse of scandinavische detective. Ik weet dus gewoon niet wat ik kan geven en dacht, er zijn vast genoeg dames op het forum die hetzelfde hebben en ooit iets heel leuks hebben gegeven of iets weten wat hun vader echt fantastisch vond. Budget is ruim 50 euro maar mag natuurlijk minder dan kopen we gewoon meer cadeautjes, wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Als het een beetje een Bourgondiër is, iets met eten of drank? Echt goede kasplantje of mooie fles wijn of whisky?
Alle reacties Link kopieren
tijdschriften bon

wandelsokken

vetbolletjes voor de vogeltjes, incl vogelhuisje (evt beschilderd door je zoon/dochter)

luxe eten pakket
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
O dames, ben al blij met jullie input. Enkele dingen heb ik afgelopen jaren met sinterklaas danwel verjaardag al gegeven maar zal inderdaad eens verder gaan kijken wat er mogelijk is. Museumjaarkaart spreekt me echt aan. En is opzich geen probleem dat die iets duurder is en ben ik ook meteen klaar voor mijn moeder. Zal me er eens in gaan verdiepen. Inderdaad bourgondier is hij. maar betreffende spullen zoals messen etc heeft hij dus ook al in huis (heerlijk als iemand koopt wat hij wil hebben, ipv het op een verlanglijstje te zetten:()



Wel fijn dat ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem hihh.
Alle reacties Link kopieren
Abonnement op Op Pad (outdoortijdschrift), mooi zakmes of Leatherman (multitool). Abonnement op de vogelvrije fietser (fietstijdschrift), goede fietshandschoenen oid, nieuwe helm, nieuwe schoentjes (allebei boven budget vrees ik). Heeft hij wat met outdoor en survival? Er zijn boeken en dvds van Bear Gylls, zo'n survivalexpert, misschien vindt hij dat leuk?
Alle reacties Link kopieren
Wow Julie, jij bent goed!
Alle reacties Link kopieren
Misschien iets van een activiteit, bijvoorbeeld een kookworkshop voor 2 personen? Die kan hij dan bijvoorbeeld samen met zijn vrouw of met een vriend doen. Als hij van koken tenminste.
Een wijnabonnement?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook een Museumjaarkaart voorstellen. Dit hebben wij vorig jaar in een zelfde situatie voor de verjaardag van mijn schoonvader gegeven, ook meteen 1 voor mijn schoonmoeder, en ze hebben er veel plezier van. Ze hebben de kaarten dit jaar zelf verlengd.

Helaas moeten we dit jaar weer wat nieuws verzinnen :-)

Dinerbon vind ik ook een leuk cadeau (ook om te krijgen) wellicht wat voor een volgende keer?

Tijdschriftenabonnement hebben we ook een keer gedaan, dat viel ook in de smaak.
Alle reacties Link kopieren
Waterdicht horloge voor outdoor, wandelsokken, dagje solex huren met je ma.
Series vindt hij leuk zeg je? Britse detectives?



Lewis (zelfstandig te volgen vervolg op Morse)

The Inspector Lynley Mysterys

George Gently

Blue Murder

Vera

Prime Suspect

The Commander

Als hij de typische Britse tuttigheid kan waarderen: Midsommer Murders



Skandinavisch:

The Killing

Varg Veum
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven