skeeleren met hond aan de lijn

14-05-2011 08:01 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
kan dat of eigenlijk niet?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan dat.

Alleen is de kans dat je plat op je bek gaat, vele malen groter.
Alle reacties Link kopieren
ja ik hoorde dat en vind het nog al een gevaarlijk idee
Alle reacties Link kopieren
Langzaam opbouwen, honden vinden wieltjes nog wel eens raar. Maar:





Het kan wel
Alle reacties Link kopieren
Ja kan.

Kunt ook in een park gaan skeeleren waar hij los kan mee lopen. Of dat je hem los kan laten wanneer dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je vooral goed moet kunnen remmen!
en goed op je hond moet kunnen reageren.. Als die iets ruikt en ineens stopt val jij om.
Alle reacties Link kopieren
Cesar Millan zie ik dat wel eens doen .



Het lijkt mij best gevaarlijk. Denk dat je goed moet kunnen skeeleren/remmen, en een rustige hond hebben. Niet eentje die wegschiet als hij een kat ziet.
Het gebeurt dus het kan. Of het ook verstandig is, lijkt mij geheel afhankelijk van de skeelerkunsten van het baasje en het karakter van de hond.
Ik denk dat ik met mijn hond uberhaupt die skeelers niet aan zou krijgen, laat staan erop zou kunnen rijden
Alle reacties Link kopieren
Met mijn hond niet, fietsen is ook al geen succes.
Alle reacties Link kopieren
ik zag laatst twee meisjes op rolschaatsen achter een doldrieste pup aan rollen dwars over een druk kruispunt



Maar ik denk dat het aan jezelf ligt en aan je hond. om te bepalen of het kan ja of te nee
Met een pup lijkt het me sowieso niet kunnen. Die gaan alle kanten uit, behalve de goede!
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens dan weet je het!
Alle reacties Link kopieren
Het vergt wat oefening maar het kan best. Honden zijn slimme dieren





Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Ezeltje dat is geen skeeleren



Smurf met hond bedoel je dan een echte hond met vier poten en oren en kwijl enzo of ga je met je "vriend" skeeleren?
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van jezelf en je hond.



Ik kan het niet met mijn hond (ook nooit geprobeerd), ik kan namelijk niet zo goed remmen en mijn hond wil wel eens trekken als hij een andere hond ziet (of een konijn/kat/eekhoorn).



Fietsen wil wel heel goed (1 hand aan sturen, 1 hand aan de lijn, dan kun je hem controleren zonder dat het effect heeft op je fiets...1x zo dom geweest om beide handen aan het stuur te houden en toen zag meneer hond een konijn...BAM) (gelukkig was het in het bos, dus viel in het zand)
Mamalief, opent ze een keer een topic die niet daarover gaat, weer commentaar. Beetje apart om daar dan weer over te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat gaat. Ik skeelerde vroeger met onze vorige hond. Ik zou het nu niet meer durven want het ging echt keihard. Maar toen vonden we het allebei geweldig.



Belangrijk is dat je de hond een tuigje omdoet ipv een halsband omdat hij dan de last op zijn schouders draagt ipv zijn nek. Ook moet je de hond onder controle hebben. Dat als jij stop roept hij ook echt stopt. Ook zou ik niet gaan skeeleren met een puppy of klein formaat hond. Plus dat kniebescherming en polsbeschermers ook aan te raden zijn.



Verder bleef ik in de parken en liet ik hem de eerste 50 meter ongecontroleerd rennen zodat hij zijn energie even echt kwijt kon en daarna gemakkelijker te sturen was. De eerste 50 meter droeg hij mijn gewicht daarna ga je beiden zo hard dat de lijn slap hangt. Echt een kick.



We vonden het allebei echt geweldig. Hij begon altijd enthousiast te springen en te dansen als ik onder kwam met mijn skates.
quote:patricia1987 schreef op 14 mei 2011 @ 09:52:

Mamalief, opent ze een keer een topic die niet daarover gaat, weer commentaar. Beetje apart om daar dan weer over te beginnen.Of noemt ze haar vriend nu hond? met mosterd.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het belachelijk en niet kunnen. Hier gebeurt het ook, skeelert ze midden(!) op de weg met haar hond, terwijl iedereen daar 60 rijd. Je kan je hond niet corrigeren of wat, wanneer er een andere hond aan komt ben je de lul want je kan niks! Ik vind het echt heel onverantwoord.. Kun je net zo goed van een viaduct afspringen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het met skeelers pas aandoen in het park een prima idee.



Bii mij in de buurt is er een man die fietst met twee paarden of rijdt op 1 paard met een tweede paard erbij. Ik kijk altijd even de andere kant op als hij de weg oversteekt
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het met skeelers pas aandoen in het park een prima idee.



Bii mij in de buurt is er een man die fietst met twee paarden of rijdt op 1 paard met een tweede paard erbij. Ik kijk altijd even de andere kant op als hij de weg oversteekt
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 14 mei 2011 @ 08:52:

Met een pup lijkt het me sowieso niet kunnen. Die gaan alle kanten uit, behalve de goede! Ik denk dat het sowieso met een pup niet goed is. Zo is het bijv. ook niet goed om met een pup (vooral bij de grotere rassen) te gaan fietsen, heeft met de gewrichten en snelle groei te maken
Alle reacties Link kopieren
Skeeleren , fietsen t gaat hier allemaal prima , kwestie van flink trainen en jong beginnen. (als pup zijne dus al , steeds kleine stukjes want pup mag nog geen tig kilometers maken)

Ook wanneer hond wat ouder is , gaat t prima , gewoon eerst oefenen op rustige stukken , niet gelijk hartje amsterdam er mee in duiken bv. Maar in het bos , op de dijk , in een rustige wijk , in t weekend op t industrieterrein e.d.



Ik heb een jack russel terrier en een labrador , Ze gaan zelfs beide mee of aan de riem of beide los (bv wanneer ik op de dijk fiets of in t bos)

Mijn honden kennen dan ook zeer goed de commando's , ik hoef niet midden op de weg te fietsen of te skeeleren , maar gewoon keurig rechts van de weg. Honden lopen of in de berm of op straat.

Ga niet te langzaam fietsen of skeeleren dan juist gebeuren de meeste ongelukken want dan heeft de hond de kans om in de berm iets te vinden wat interessanter is dan de baas en fiets.. En dus kunnen er ongelukken gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven