Slaap tekort door kat!!

27-08-2014 14:22 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Heb even jullie advies / tips nodig.. Ik heb 2 katten; een kater en een poes van 1,5 jaar oud, allebei geholpen.



Ik word lichtelijk gestoord van de poes; zij heeft de laatste weken de gewoonte om ons 's nachts wakker te houden. Overdag nergens last van maar op het moment dat wij 's avonds ons lampje uit doen om te gaan slapen dan gaat ze als een bezetene miauwen en aan de deur klauwen.



Ik heb van alles geprobeerd; negeren, in de kamer laten slapen, eten en drinken gegeven, naar buiten gelaten, opgesloten op zolder, een halfuur naast haar gezeten en gewoon alleen gekroeld. Niks helpt en ben nu echt een beetje radeloos want ik doe geen oog dicht. Ik weet gewoon echt niet wat ze wil. Ze miauwt ook echt niet zacht en daarnaast miauwt ze constant, ze is geen seconde stil.



Heeft iemand dit meegemaakt? Of heeft iemand tips?



Bedankt alvast.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Als de eierstokken van poes niet verwijderd zijn maar alleen de baarmoeder is ze gewoon krols.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
MarianneDavids Wow, dat is echt nieuws voor mij. Dus het kan zijn dat ze gewoon krols is... Hoelang duurt zoiets normaal gesproken? En moet ik dat gewoon laten gaan of is er iets waardoor ik dit kan onderdrukken o.i.d.?
I'm a goal digger.
Aha, je probleem zit al in de formulering 'ik heb...'

Maar, katpersonen beschouwen ons nu eenmaal als personeel.





Bij mij gebeurde hetzelfde en de enige oplossing bleek de katpersonen vrij door het huis te laten sparren 's nacht. Daarna nooit meer last gehad.

Alle reacties Link kopieren
Lastige met katten is dat je het vaak niet weet en ze ontzettende volhouders zijn. Onze kat mag sinds samenwonen niet meer op bed slapen, al jaren niet meer, maar zit nog steeds iedere avond onder het slaapkamerraam te jammeren
Alle reacties Link kopieren
quote:md0110 schreef op 27 augustus 2014 @ 14:32:

MarianneDavids Wow, dat is echt nieuws voor mij. Dus het kan zijn dat ze gewoon krols is... Hoelang duurt zoiets normaal gesproken? En moet ik dat gewoon laten gaan of is er iets waardoor ik dit kan onderdrukken o.i.d.?



Vraag het eerst even na bij de dierenarts.

Als de eierstokken blijven zitten gaat de hormoonproductie gewoon door.

Zo niet dan is het waarschijnlijk gewoon verveling, een kat is nou eenmaal een nachtdier. Mijn poes zaliger bleef tot haar zestiende 's nachts spoken, bij haar was wel alles weggehaald, de laatste twee jaar van haar leven sliep ze meer, ook 's nachts. Ik vermoed dat ze toen al ziek was maar dat wisten we nog niet.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 27 augustus 2014 @ 14:28:

Als de eierstokken van poes niet verwijderd zijn maar alleen de baarmoeder is ze gewoon krols.





Ja, kan inderdaad ook zoiets zijn. Bel even met je DA.

Als ze krols is kan dat wel even aanhouden, maar ze kan ook vrij snel daarna opnieuw krols worden. Niet fijn voor jullie en ook niet voor de poes.



Ik twijfel alleen omdat ze dit gedrag naar je schrijft overdag niet heeft. En in mijn ervaring krijst een krolse poes zo goed als 24/7.



Ze kan ook pijn hebben, dus bel in ieder geval je DA.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:millefleur schreef op 27 augustus 2014 @ 14:32:

Bij mij gebeurde hetzelfde en de enige oplossing bleek de katpersonen vrij door het huis te laten sparren 's nacht. Daarna nooit meer last gehad.

Ze lopen al 'vrij' rond door het huis, heel de dag en nacht...
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij t zelfde gehad! Heeft ongeveer een paar weken geduurd, inmiddels is het weer wat rustiger maar dat kan zo weer een nacht anders zijn! Ik geloof dat het hier veel met aandacht vragen te maken heeft.. Als ik de slaapkamerdeur open laat staan, zie ik de hele nacht geen spoor van t beestje. Het is meer de dichte deur die niet geaccepteerd wordt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Caviahaar schreef op 27 augustus 2014 @ 14:36:

Lastige met katten is dat je het vaak niet weet en ze ontzettende volhouders zijn. Onze kat mag sinds samenwonen niet meer op bed slapen, al jaren niet meer, maar zit nog steeds iedere avond onder het slaapkamerraam te jammeren



Dat ze volhouders zijn kan je wel zeggen ja!

Iedere avond ? Maar dat gaat niet heel de nacht door neem ik aan?
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:millefleur schreef op 27 augustus 2014 @ 14:38:

[...]

Ja, kan inderdaad ook zoiets zijn. Bel even met je DA.

Als ze krols is kan dat wel even aanhouden, maar ze kan ook vrij snel daarna opnieuw krols worden. Niet fijn voor jullie en ook niet voor de poes.



Ik twijfel alleen omdat ze dit gedrag naar je schrijft overdag niet heeft. En in mijn ervaring krijst een krolse poes zo goed als 24/7.



Ze kan ook pijn hebben, dus bel in ieder geval je DA.



Sterkte!Bedankt voor de info!
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zou ook goed kunnen Diesa alleen ik wil echt niet dat de katten bij mij op bed komen. Heb het een paar keer geprobeerd maar dan likken ze 's nachts aan m'n neus dus daar zit ik ook niet echt op te wachten.
I'm a goal digger.
Ik vraag vast naar de bekende weg nu, maar werken jullie overdag?

Dan kan het zijn dat ze dus de hele dag lekker ligt te slapen en zich 's nachts uit gaat leven.



Heb je genoeg speelgoed waarmee ze zichzelf kan vermaken? Klimdingen, muisjes, dozen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ja we werken allebei overdag. Maar ze zijn niet altijd binnen als wij aan het werk zijn, de ene dag zijn ze buiten (geen idee wat ze dan uitvreten) en de andere dag blijven ze binnen. Als ze overdag binnen zijn geweest, slapen ze inderdaad nog als wij thuis komen van werk. Maar tis echt alleen de poes die dan zo ontzettend druk gaat doen 's nachts. Die kater vermaakt zich wel, hebben we verder geen last van.



Ja, dat komen ze niet te kort. Ze hebben een krabpaal waar ze op kunnen klimmen en diverse speeltjes.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij doet het bij vlagen.

Dan heeft ze een paar nachten dat ze echt ontiegelijk vervelend is.

Spelen op bed, bovenop ons springen.

Sjoelen met de waxinelichthoudertjes op de tafel. Dat soort dingen.

Ze houdt dan ook de hond wakker, heb je ze samen aan het keten midden in de nacht.

Knetter wordt je ervan.

Wij gooien haar gewoon de deur uit en doen het katteluik op slot.

Wie niet horen wil, moet maar voelen.

Na 2 nachten verplicht buiten zitten gedraagt ze zich meestal wel weer.

De slaapkamerdeur dicht doen helpt hier echt niet, dan gaat ze zitten mauwen en krabben.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Kattenluik, zodat madame zelf kan kiezen om naar buiten te gaan 's nachts?
Alle reacties Link kopieren
Sinds wij verhuisd zijn miauwt de jongste (2 jaar) ook con-ti-nu. Om gek van te worden!!

Vanaf het moment dat ik uit mijn werk kom tot dat ik naar bed ga. En dan word ik snachts wakker en hoor ik haar weer! Ze blijven wel beneden, dus snachts heb ik er niet zo heel veel last van. Ik heb ook geen idee wat er met haar is en vraag me af of ze de hele dag door miauwt of alleen als ik thuis ben?

Ben wel eens vaker verhuisd en heb hier met andere katten nooit last van gehad, die waren wel een beetje bang in het begin maar niet dat eindeloze gemiauw...
No worries
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van het asiel juist het advies gehad om onze poes in een kleine ruimte te laten zitten, zodat ze voorzichtig kon wennen aan de omgeving. De woonkamer was gewoon te groot, maar wij hadden haar toen ook maar pas.



Ik snap het probleem van niet kunnen slapen heel goed. Die van ons kan ook rustig de hele nacht door krijsen als ze haar zin niet krijgt. Negeren heeft na zes(!) weken pas een keer geholpen. Gelukkig hadden wij een dove buurvrouw.



Voordat ik het halve viva-forum over mij heen krijg; natuurlijk wisten wij wel dat er verder niks aan de hand was voordat we op de negeerstand over gingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:md0110 schreef op 27 augustus 2014 @ 14:49:

[...]





Dat ze volhouders zijn kan je wel zeggen ja!

Iedere avond ? Maar dat gaat niet heel de nacht door neem ik aan?Gelukkig niet, het is meer klaaglijk kenbaar maken dat hij ons heus wel hoort en het er niet mee eens is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of kattenluik zal helpen, want steeds als ze zo aan het zeuren is, hoop ik dat ze naar buiten gaat. Dus dan loop ik naar beneden om de deur open te doen maar ze gaat dan OF helemaal niet naar buiten OF ze rent naar buiten en komt meteen weer terug naar binnen gerend om weer verder te miauwen.



Als de kat 's nachts buiten is, en ze heeft zo'n bui dat ze naar binnen wilt, dan springt ze op de schutting in de achtertuin en dan gaat ze gewoon net zo lang non-stop voor mijn slaapkamerraam zitten miauwen tot ik de deur open doe..



I'm a goal digger.
Ik heb ook twee van die duivelse katten. Bij de één hield het op toen we hem naar buiten lieten. En bij de ander is het weer in volle gang sinds we verhuisd zijn en hij het hier buiten niet leuk vind. Ik heb het idee dat hij zich verveeld, hij word ook met de dag stouter. Geen tips helaas. Ik word er ook gek van. Hij gooit zijn hele gewicht tegen de deur aan 100 keer achter elkaar, krabt de deur kapot en miauwt constant 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen tips



Poes 1 sliep altijd bij ons op bed, geen probleem.

Toen kwam Poes 2 als kitten bij ons en die wilde alleen maar knuffelen 's nachts. Na 100+ keren haar van het bed afgezet te hebben maar besloten de deur dicht te houden.

Daar was Poes 1 het helemaal niet mee eens en na veel gemiauw en gekrab heeft die zichzelf uiteindelijk aangeleerd hoe ze deuren open kon maken.

En Poes 2 zat er gewoon appelig naast te wachten.



Nu hebben we alleen Poes 2 nog. Die heeft ondertussen geleerd pas aandacht te gaan vragen zodra de wekker af is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeltje schreef op 27 augustus 2014 @ 16:59:

Daar was Poes 1 het helemaal niet mee eens en na veel gemiauw en gekrab heeft die zichzelf uiteindelijk aangeleerd hoe ze deuren open kon maken.

En Poes 2 zat er gewoon appelig naast te wachten.



Nu hebben we alleen Poes 2 nog. Die heeft ondertussen geleerd pas aandacht te gaan vragen zodra de wekker af is gegaan.



Hahaha. Daar zijn ze wel goed in; appelig wachten :P



Ik kan het echt niet over m'n hart halen om 1 van de 2 weg te doen, helemaal omdat het broer en zus zijn en omdat ik ze allebei vanaf kleins af aan heb. Dus denk dat k dan maar gewoon geduld moet hebben. En inderdaad even bellen naar de DA.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo'n kat.

Ze miauwt elke nacht, ik heb ook alles geprobeerd, negeren, aaien, plantenspray gebruiken, citronella aan de deur smeren, eten geven voor we naar bed gaan, alles.

Ze mag sinds vriend en ik samenwonen niet meer in de slaapkamer maar als ik haar negeer krabt ze de deur kapot en houd ze alle buren wakker met haar gemauw...

Voor mij is de oplossing geweest er gewoon maar aan toe te geven, ik lag nachten wakker van d'r maar sinds ik opsta snachts om haar buiten te laten slaap ik veel beter en erger ik me er minder aan.

Ik moet er dus minimaal 2x uit per nacht voor de kat, 1x om d'r naar buiten te laten en 1x om d'r naar binnen te laten, het gaat nu zo automatisch dat ik er geen last meer van heb.

Even d'r in en d'r uit en weer verder slapen.

Als ze het echt te bont maakt smeer ik citronella olie aan de deur, daar hebben katten een hekel aan en dan blijft ze wel op een afstandje miauwen ipv dat ze de nagels in de deur Zet.

Misschien werkt dat voor jou ook.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een Feliway stekker. Daar hebben wij met een onrustige kat goede resultaten mee bereikt. Het is niet goedkoop, maar je doet er wel een tijdje mee.



Linkje
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven