Sociale huurwoning - eisen -HELP-

10-02-2016 20:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thanks,

Simon
Alle reacties Link kopieren
Bel woningnet?
Prima lijkt me want je komt niet boven de huurgrens uit met je inkomen.
Je studiefinanciering is neem ik aan met lening? Want hoe in hemelsnaam heb je anders recht op zo veel studiefinanciering per maand?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er onduidelijk aan volgens jou, Simon?
Alle reacties Link kopieren
Toeslagen gelden toch niet als inkomen?
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn stufi is met maximale lening, deze heb ik overigens nog niet aangevraagd.



Ik woon momenteel nog thuis dus is dit inkomen een speculatief iets. Is dit overbrugbaar door te zeggen dat ik dit aanvraag wanneer ik daar ben ingeschreven?
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou je punt? Dat je dat inkomen van 23/24 K op dit moment nog niet daadwerkelijk hebt?



Volgens mij gaat het er vooral om dat je ónder een bepaald inkomen (33 K?) blijft. Dát kun je dus prima aantonen. Daarnaast lijkt mij dat ook de regel die je nog toevoegt hier geldt: nul huisgenoten is nl. ook 'maximaal 1'. Dan zou er dus helemaal geen inkomensgrens gelden.
Heb je ze een minimale inkomenseis? Volgens mij meestal alleen een maximale. En ik zou absoluut niet maximaal gaan lenen als dat niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zarah schreef op 10 februari 2016 @ 20:20:

Toeslagen gelden toch niet als inkomen?Ja dat kan ik dus niet achterhalen, het is net als stufi een niet belastbaar inkomen. Maar logisch redenerend het komt wel binnen :')? -hoop ik haha-
Je moet een ib verklaring meenemen en op basis daarvan wordt gekeken toch?

Gefeliciteerd!
quote:Simonkerk schreef op 10 februari 2016 @ 20:22:

[...]





Ja dat kan ik dus niet achterhalen, het is net als stufi een niet belastbaar inkomen. Maar logisch redenerend het komt wel binnen :')? -hoop ik haha-Toeslagen tellen niet mee. Zou een heel bijzondere constructie worden, want dan zouden die toeslagen vervolgens ook weer meetellen voor het inkomen waar de toeslagen op worden gebaseerd.
Alle reacties Link kopieren
Hou er wel rekening mee dat je pas vanaf een leeftijd van 23 jaar huurtoeslag kan krijgen bij een huur van ¤705,-



http://www.woningen.org/informatie/woni ... urtoeslag/
https://www.woningnetregi ... ersoonlijkProfiel/Inkomen



Daar staat over dat je kunt bewijzen dat je student bent. Ze zullen dan wel studenten ook aan nemen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu dus veel minder inkomen? Ik denk niet dat woningnet daar gecharmeerd van zal zijn. Hoe wil je überhaupt de huur nu gaan betalen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:jo12345 schreef op 10 februari 2016 @ 20:25:

Hou er wel rekening mee dat je pas vanaf een leeftijd van 23 jaar huurtoeslag kan krijgen bij een huur van ¤705,-



http://www.woningen.org/informatie/woni ... toeslag/Ja wel belangrijk, hoe oud ben je
Alle reacties Link kopieren
De wet passend wonen.al bekeken? Die stelt namelijk maximale huurprijzen.per inkomen vast.
705 euro huur? In wat voor paleis ga jij zitten?

Ben je wel ouder dan 23 jaar? Anders mag je de hele huur zonder huurtoeslag gaan betalen.

Kun je niet beter een woning zoeken die een stuk geodkoper is? Je moet ook nog wachten op de huurtoeslag, dat kan al gauw 2 maanden het volle pond voorschieten zijn voor je compensatie krijgt van de huurtoeslag. Ik zou er nog 3x over nadenken.
Maar als het een jongeren woning is, heb je misschien weer pech:



Studenten die een voltijdopleiding aan een MBO-, HBO- of universitaire instelling in de Stadsregio Amsterdam volgen komen niet in aanmerking voor een jongerenwoning, tenzij er in een woonplaats geen studentenwoningen zijn. Zij komen wel in aanmerking voor een studentenwoning via StudentenWoningWeb.



En als je meer dan 21.000 nog iets hebt aan eigen vermogen krijg je geen toeslagen, en als je <23 bent weer geen huur toeslag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 10 februari 2016 @ 20:27:

Je hebt nu dus veel minder inkomen? Ik denk niet dat woningnet daar gecharmeerd van zal zijn. Hoe wil je überhaupt de huur nu gaan betalen?Bij passend wonen krijg je zo'n woning niet met zo'n laag inkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 10 februari 2016 @ 20:28:

[...]





Ja wel belangrijk, hoe oud ben je



Ik ben 24. Huurtoeslag krijg ik dus volop! Alleen inderdaad ben ik enigszins bang geworden van de niet meetellende stufi dan, wel ben ik van het oude stelsel als student dus is de basisbeurs geen lening maar een gift (mits ik de opleiding afrond).



Hoe ik de woning ga betalen, is prima te doen. Wat de berekening zegt heb ik voldoende geld alleen tellen zij dit misschien anders.



Maar kan ik me beroepen op het student zijnde?
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 10 februari 2016 @ 20:29:

705 euro huur? In wat voor paleis ga jij zitten?

Ben je wel ouder dan 23 jaar? Anders mag je de hele huur zonder huurtoeslag gaan betalen.

.Euh, TO wil in Amsterdam gaan wonen. Voor die prijs huur je daar een bezemkast!
Volgens de wet passend wonen krijg je deze woning in principe niet. Alleen inkomen uit werk of uitkering telt mee, geen stufi en dat is dus te laag
quote:Simonkerk schreef op 10 februari 2016 @ 20:30:

[...]





Ik ben 24. Huurtoeslag krijg ik dus volop! Alleen inderdaad ben ik enigszins bang geworden van de niet meetellende stufi dan, wel ben ik van het oude stelsel als student dus is de basisbeurs geen lening maar een gift (mits ik de opleiding afrond).



Hoe ik de woning ga betalen, is prima te doen. Wat de berekening zegt heb ik voldoende geld alleen tellen zij dit misschien anders.



Maar kan ik me beroepen op het student zijnde?



Nee, dat kan waarschijnlijk niet.



Maar er is echt meestal geen minimale inkomensgrens. Waarom zoek je dat niet op.
Alle reacties Link kopieren
Sinds 1 januari gelden naast het maximale inkomen ook de regels van 'passend toewijzen'. Dat betekent dat mensen met een laag inkomen niet een te dure sociale huurwoning toegewezen mogen krijgen. Ik weet niet in hoeverre studiefinanciering/lening hierin meetelt, maar op basis van je inkomen uit werk heb je een te laag inkomen voor een huurwoning met deze huurprijs. Je kunt denk ik het beste even zoeken op de website van de verhuurder (dus niet woningnet, maar de eigenaar van de woning, de corporatie zelf) naar welke grenzen zij hanteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven