Spijt van verhuizing

01-05-2016 13:33 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben 2 jaar geleden verhuisd van een leuke STAD naar een DORP. Mijn vriend komt uit dit dorp en wil ECHT NIET vertrekken. Al zijn jeugdvrienden en hobby's heeft hij hier. Ik kom uit de stad, dacht van het is wel romantisch zo in een dorp (1600 inwoners, geen supermarkt ed, alleen 1 dorpskroeg.) Gelukkig ligt het dorp slechts 30 minuten rijden van mijn geliefde stad.

Nu we een zoontje hebben van 8 maanden, mis ik echt super veel mijn ouders en vriendinnen. Gewoon even gezellig met de kinderwagen de stad in wandelen, koffietje doen, even naar het park. In dit klotedorp kan je slechts 1 rondje wandelen, je moet steeds al je bende inpakken en altijd een eind rijden voordat je iets leuks treft.

Mijn vriend werkt 5 dagen per week en wil ook niet minder gaan werken. Ik werk flexibel / deels thuis en ben dus veel thuis. Ik begin hier steeds ongelukkiger te worden. Ik zie op tegen de tijd dat onze zoon HIER straks naar de dorpsschool gaat en je helemaal aan huis gekluisterd zit.

Mijn grote wens is mijn zoon in de stad te laten opgroeien, met hippe moeders, niet van die kortgeknipte haar dorpstrutten en geroddel op het schoolplein. Gelukkig heb ik nog even de tijd, hij is nog geen 4 jaar ...

Herkent iemand dit? Ik ben super gek op mijn vriend en wil ook niet uit elkaar, maar hier de rest van mijn leven blijven wonen zie ik ECHT NIET zitten.
quote:sugarmiss schreef op 01 mei 2016 @ 14:01:

[...]





Een tuin voor de kinderen is zwaar overrated.

Met een jaar of 5 is dat saai en spelen ze liever voor het huis of in een buurtspeeltuintje of op ren buurtpleintje. En als ze klein zijn moet je alsnog mee naar buiten. Kun je net zo goed gezellig met andere moeders bij het speeltuintje zitten.Jij hebt onze tuin niet gezien
Doe eens een plaatje
quote:NYC schreef op 01 mei 2016 @ 13:54:

En juist in een klein dorp kan er nog van alles te doen zijn. Zo ben ik bijvoorbeeld bezig een nieuwe afdeling van de politieke partij waar ik lid van ben van de grond te krijgen en heb ik mij onlangs als lid van de oudercommissie (die er nog niet was) aangemeld. Juist in een "klotedorp" kan er veel werk aan de winkel zijn.



+1

Opgegroeid in zo'n dorpje (wel import, ivm werk vader) en vader/moeder werden ook lid van dat soort dingen of richten ze op :P

Echter was de 'grote stad' 20 minuten fietsen, en vanaf daar kon je met de trein alle kanten op die je wilde (regio utrecht)

Woon nu in de 'grote stad' die gelukkig niet zo groot is dat zoon niet weet hoe een koe eruit ziet. Vanaf waar ik woon sta ik binnen 5 minuten wandelen tussen de weilanden, ideaal.
En er zijn ook zowel stads- als dorpsmensen. :-) Ik denk vaak zo: Je neemt altijd jezelf mee, dus kun je overal gelukkig zijn. Volgens mij maakt het in wezen helemaal niet zoveel uit of je nu in een miljoenenstad of piepklein gehucht woont, overal zijn er voor- en nadelen.



Ik heb zelf in een groot dorp (30.000 inw), kleine stad (60.000), grote stad (300.000) en piepklein dorp (5000) gewoond en eigenlijk was ik altijd overal even blij. En als ik niet blij was dan lag dat niet aan de grootte van mijn woonplaats maar aan iets anders. Dus denk ik, TO, dat als jij niet lekker in je vel zit, dat dat dan eigenlijk aan iets anders ligt.



Dat er zoveel geroddeld wordt (in een dorp) geloof ik niet zo. Ik denk overigens dat er op maar weinig plekken geroddeld wordt en dat mensen in werkelijkheid helemaal niet zo veel bezig zijn met wat anderen doen (of laten) gewoon omdat ze daar niet zo in geïnteresseerd zijn.
quote:sofietje83 schreef op 01 mei 2016 @ 14:40:

[...]







Pas maar op TO, straks schieten de dorpstrutten je neer

Waar ik ben op gegroeid dan, maar verbazen kan het je toch niet? Om kraaien te schieten bij voorbeeld, van je land af. En om varkens te slachten. Om te jagen.



Dat bedoel ik dus..
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch een eigen tuin? Niet alleen voor kinderen, maar ook voor jezelf.

Ik zit liever in mijn eigen tuin dan in een druk park waar je geen privacy hebt.
quote:strikjemetstippels schreef op 01 mei 2016 @ 14:47:

[...]



Waar ik ben op gegroeid dan, maar verbazen kan het je toch niet? Om kraaien te schieten bij voorbeeld, van je land af. En om varkens te slachten. Om te jagen.



Dat bedoel ik dus..Haha ja ik kom idd niet uit een dorp
Alle reacties Link kopieren
quote:cellista schreef op 01 mei 2016 @ 14:42:

[...]



Jij hebt onze tuin niet gezien



Of de onze .



Voor de beeldvorming;



400 m² tuin, waarvan 200m² gras. Bij benadering. Een beetje L-vorm, perfecte plek voor klimrek en trampoline en genoeg plek voor tikkertje of voetbal. Geen schutting, tussen de struiken door kun je het pad op. Links van het pad de iets kleinere tuin van buren, met glijbaan en ook een trampoline. Daarnaast weer buren, met tuinhuisje. Links van het pad maar dan 50 mtr verder, weer een tuin, deze keer eentje waar de hele zomer een enorm zwembad staat.

Aan onze kant van het pad, aan de andere kant van de heg, buren met 2000m² grond, waaronder een stukje bos en een boomhut, een moestuin en een grote zandbak.



De straat uit, een enorm maisveld, waar de kinderen vaak hele ´huizen´ hadden, open ruimtes waren kamers en ze sleepten er tafeltjes en stoelen heen, en gingen elke dag met een grote mand alle moeders af voor picknickspul en ´s avonds overal vragen wat er gegeten ging worden en daar waar het het lekkerst was vond je dan de hele club.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
=
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Towngirl, wat waren de redenen om naar het dorp te gaan verhuizen? Kun je je vriend overtuigen om terug naar de stad te verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
Maar als je spijt hebt overleg en zoek naar een compromis met jouw partner.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 01 mei 2016 @ 15:00:

Ghe, ik ga binnen het dorp kleiner wonen, ik ken de buren van 'hoi' en 'dag' en rijd binnen 15 minuten Amsterdam binnen. Heb geen tuin en wel alle ruimte om mij heen om te kunnen hard lopen en wandelen wat ik graag doe.



Wat maakt me dit nu? Dorpsmuts met stadsaspiraties? bi
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 01 mei 2016 @ 15:08:

[...]



bi



Nou dat gaan we dan maar eens uitzoeken!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Een stad is vaak zo vol dat het gezellig drukke gevoel vaak ver te zoeken is..

Wat is nou 'gezelliger' met 100 man in de rij bij de Albert heijn om op het eind bij een chagrijnige kassajuf aan te komen of naar de buurtsuper waar 20 man is en je de helft van gezicht ken en je gezellig naar elkaar knikt om vervolgens bij je eigen janny de kassajuf af te rekenen die roept is de kleine meid niet mee?!

Ik krijg al stress als ik alleen maar denk aan boodschappen doen in de stad brrr
quote:Ceylon schreef op 01 mei 2016 @ 14:54:

[...]





Of de onze .



Voor de beeldvorming;



400 m² tuin, waarvan 200m² gras. Bij benadering. Een beetje L-vorm, perfecte plek voor klimrek en trampoline en genoeg plek voor tikkertje of voetbal. Geen schutting, tussen de struiken door kun je het pad op. Links van het pad de iets kleinere tuin van buren, met glijbaan en ook een trampoline. Daarnaast weer buren, met tuinhuisje. Links van het pad maar dan 50 mtr verder, weer een tuin, deze keer eentje waar de hele zomer een enorm zwembad staat.

Aan onze kant van het pad, aan de andere kant van de heg, buren met 2000m² grond, waaronder een stukje bos en een boomhut, een moestuin en een grote zandbak.



De straat uit, een enorm maisveld, waar de kinderen vaak hele ´huizen´ hadden, open ruimtes waren kamers en ze sleepten er tafeltjes en stoelen heen, en gingen elke dag met een grote mand alle moeders af voor picknickspul en ´s avonds overal vragen wat er gegeten ging worden en daar waar het het lekkerst was vond je dan de hele club.Oh dit klinkt heerlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 01 mei 2016 @ 15:13:

Een stad is vaak zo vol dat het gezellig drukke gevoel vaak ver te zoeken is..

Wat is nou 'gezelliger' met 100 man in de rij bij de Albert heijn om op het eind bij een chagrijnige kassajuf aan te komen of naar de buurtsuper waar 20 man is en je de helft van gezicht ken en je gezellig naar elkaar knikt om vervolgens bij je eigen janny de kassajuf af te rekenen die roept is de kleine meid niet mee?!

Ik krijg al stress als ik alleen maar denk aan boodschappen doen in de stad brrrIk heb hier nog nooit met 100 man voor de kassa gestaan. En hoezo zijn de caissières chagrijnig in een stad?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
En een kassajuf die roept "is de kleine meid niet mee" zit ik helemaal niet op te wachten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 01 mei 2016 @ 15:21:

En een kassajuf die roept "is de kleine meid niet mee" zit ik helemaal niet op te wachten.





Misschien hebben anderen hier een niet juist beeld van het wonen in de stad maar jij slaat ook door in jouw beeld van het wonen in een dorp. Echt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 01 mei 2016 @ 15:21:

En een kassajuf die roept "is de kleine meid niet mee" zit ik helemaal niet op te wachten.

Zou in mijn geval ook nog een rare vraag zijn.



De buurtsuper (die hebben we in de stad) is idd wat meer ons kent ons, als in, bekende gezichten en een praatje.

De AH is gewoon de AH, vriendelijke cassères en normale rijen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Nouschi schreef op 01 mei 2016 @ 15:20:

[...]





Ik heb hier nog nooit met 100 man voor de kassa gestaan. En hoezo zijn de caissières chagrijnig in een stad?Zo'n beetje alle ah's in het centrum of naast het vondelpark, sta je te winkelen tussen de rijen en moet je daarna terug naar het begin van de winkel om aan te sluiten in de rij.
quote:Enn schreef op 01 mei 2016 @ 15:24:

[...]







Misschien hebben anderen hier een niet juist beeld van het wonen in de stad maar jij slaat ook door in jouw beeld van het wonen in een dorp. Echt.

Daar komt alinea mee.



En hier hebben we zelfscanners bij de AH, dus ik sta nooit in de rij. Gewoon normale kassajuffrouwen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een gehucht in België, ben van Rotterdam, en voel me hier zooo niet op mijn plek als de nerdy excentriekeling tussen de doorsnee, huispak-dragende, kortzichtige locals. Een praatje over koetjes en kalfjes of de kinderen gaat wel, maar verder dan dat zit er niet in, er zijn geen gemeenschappelijke interesses, of ik word nagekeken, of er komt zo'n schijnheilig glimlachje uit, er heerst in de regio ook een standaard afkeer op mensen van de stad. Ik heb hier voor het eerst een auto moeten kopen, omdat er geen supermarkt op fietsafstand zit, de basisschool in een ander dorp waar ex nog woont, en het openbaar vervoer gewoon ruk is.



Ja, de hoeveelheid natuur is leuk, al die vakantieparken in de buurt voor een dagje subtropisch zwemmen zijn ook leuk, dat ik overal kan parkeren zonder te betalen is ook wel leuk. Het weegt alleen niet op tegen de nadelen, het algemene gevoel van mentaliteitsverschil, en het gemis van mijn familie.



Het probleem is alleen dat ik hier dus vast zit, ooit verhuisd voor de liefde, kind gekregen, relatie verbroken. Als ik dus terug wil, dan zal dat hoogstwaarschijnlijk zonder dochter gebeuren (ex zal daar nooit toestemming voor geven), en dat wil ik haar niet aandoen. Ik heb al bijna 2 jaar een nieuwe man in mijn leven die me onwijs gelukkig maakt, dus het is niet allemaal compleet depri



Ik heb me er allang bij neergelegd dat het nou eenmaal zo is hier, dat ik ooit weer terug daar zal wonen, en maak er het beste van door minimaal 1x per maand naar Rotterdam te gaan met dochter, ze vindt het ook geweldig daar. Als we de Brienenoordbrug naderen, dan zeggen we voor de grap altijd dat we weer thuis zijn.



Als ik jou was, zou ik toch echt terug verhuizen. Wees er alleen op voorbereid dat je wellicht voor een moeilijke keuze zal staan, omdat je vriend zo stellig aangeeft dat hij nooit uit zijn dorp wil verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 01 mei 2016 @ 15:29:

[...]





En hier hebben we zelfscanners bij de AH,.Lekker vlot en snel! Zeer prettig idd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 01 mei 2016 @ 15:13:

Een stad is vaak zo vol dat het gezellig drukke gevoel vaak ver te zoeken is..

Wat is nou 'gezelliger' met 100 man in de rij bij de Albert heijn om op het eind bij een chagrijnige kassajuf aan te komen of naar de buurtsuper waar 20 man is en je de helft van gezicht ken en je gezellig naar elkaar knikt om vervolgens bij je eigen janny de kassajuf af te rekenen die roept is de kleine meid niet mee?!

Ik krijg al stress als ik alleen maar denk aan boodschappen doen in de stad brrrUiteindelijk ben je net zo snel klaar, want in de buurtsuper moeten die 20 klanten afzonderlijk met elkaar beppen, worden die boodschappen dus tergend traag op de band gelegd, en dan ook nog met de kassajuf beppen, die dan tergend traag alles scant, en dan wordt er nog ff verder gebept, waardoor die klanten hun boodschappen nog es tergend traag inpakken. Ugh...
Je hebt echt dorpsmensen en stadsmensen volgens mij.

Ik word ongelukkig in een dorp - heb er gewoond, weet waar ik over praat. Dat dorp van Alinea klinkt nog leuk, maar volgens mij is dat een uitzondering.

En stad is wel iets meer dan Amsterdam; als je de AH van het Vondelpark vergelijkt met de super uit je buurt, dan vergelijk je wel twee uitersten. Amsterdam is mij weer te massaal en teveel randstad. Er zijn nog zóveel andere steden buiten de randstad!

Ik woon aan de rand van een middelgrote stad, heb de snelweg in de buurt, ben zó op het station. Huis met tuin, veel ruimte.

Het liefst zou ik nog in het centrum zelf wonen, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen: hier is het rustig en zit ik vlakbij de snelweg en kan ik makkelijk parkeren. In het centrum is lastig(er) met de auto en meer geluiden. Maar ik mis wel het de deur uitlopen en een terrasje doen. Dat had ik ooit wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven