Spijt van verhuizing

01-05-2016 13:33 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben 2 jaar geleden verhuisd van een leuke STAD naar een DORP. Mijn vriend komt uit dit dorp en wil ECHT NIET vertrekken. Al zijn jeugdvrienden en hobby's heeft hij hier. Ik kom uit de stad, dacht van het is wel romantisch zo in een dorp (1600 inwoners, geen supermarkt ed, alleen 1 dorpskroeg.) Gelukkig ligt het dorp slechts 30 minuten rijden van mijn geliefde stad.

Nu we een zoontje hebben van 8 maanden, mis ik echt super veel mijn ouders en vriendinnen. Gewoon even gezellig met de kinderwagen de stad in wandelen, koffietje doen, even naar het park. In dit klotedorp kan je slechts 1 rondje wandelen, je moet steeds al je bende inpakken en altijd een eind rijden voordat je iets leuks treft.

Mijn vriend werkt 5 dagen per week en wil ook niet minder gaan werken. Ik werk flexibel / deels thuis en ben dus veel thuis. Ik begin hier steeds ongelukkiger te worden. Ik zie op tegen de tijd dat onze zoon HIER straks naar de dorpsschool gaat en je helemaal aan huis gekluisterd zit.

Mijn grote wens is mijn zoon in de stad te laten opgroeien, met hippe moeders, niet van die kortgeknipte haar dorpstrutten en geroddel op het schoolplein. Gelukkig heb ik nog even de tijd, hij is nog geen 4 jaar ...

Herkent iemand dit? Ik ben super gek op mijn vriend en wil ook niet uit elkaar, maar hier de rest van mijn leven blijven wonen zie ik ECHT NIET zitten.
Oja, en ik hou van anoniem, ook al ken ik de buren in mijn straatje wel, maar alleen van groeten.

Onze directe buren hebben we wel (goed) contact mee. Prima toch?
quote:NYC schreef op 01 mei 2016 @ 14:47:

En er zijn ook zowel stads- als dorpsmensen. :-) Ik denk vaak zo: Je neemt altijd jezelf mee, dus kun je overal gelukkig zijn. Volgens mij maakt het in wezen helemaal niet zoveel uit of je nu in een miljoenenstad of piepklein gehucht woont, overal zijn er voor- en nadelen.

Ben ik niet met je eens. Hangt er erg vanaf hoe je in elkaar steekt. Voor mij gaat wonen in een grote stad niet om de dingen die daar te doen zijn maar om het soort mensen dat ik daar tegenkom.
quote:Nouschi schreef op 01 mei 2016 @ 13:59:

[...]





Jij woont in een dorp zeker?Jij bent zeker zo' n hippe troelala?
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 01 mei 2016 @ 15:13:

Een stad is vaak zo vol dat het gezellig drukke gevoel vaak ver te zoeken is..

Wat is nou 'gezelliger' met 100 man in de rij bij de Albert heijn om op het eind bij een chagrijnige kassajuf aan te komen of naar de buurtsuper waar 20 man is en je de helft van gezicht ken en je gezellig naar elkaar knikt om vervolgens bij je eigen janny de kassajuf af te rekenen die roept is de kleine meid niet mee?!

Ik krijg al stress als ik alleen maar denk aan boodschappen doen in de stad brrr





Ik ben een stadsmens maar in een dorp zou ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel wennen, zolang het geen biblebelt dorp is en zolang de meeste winkels op loopafstand zijn.



Ik heb ook niets met die "gezellige" drukte, als je geen half uur in de rij staat bij de kassa loopt wel ergens iemand in volle vaart tegen je aan of rijdt één of ander kind op een stepje tegen je schenen, zijn moeder heeft het te druk met haar telefoon. Dat iemand uit een dorp daar weleens wat moeite mee heeft snap ik wel, het lijkt misschien net of je in een andere wereld bent. Een kwartier wachten bij de dorpskruidenier, terwijl je luid en duidelijk de allerlaatste roddels hoort, zal vast minder vervelend zijn dan de lange rij bij Appie waar bijna iedereen in die rij, en in de andere rijen, druk is met bellen. Een sappige dorpsroddel is leuker dan het luisteren naar twintig of meer eenzijdige telefoongesprekken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 01 mei 2016 @ 15:24:

[...]







Misschien hebben anderen hier een niet juist beeld van het wonen in de stad maar jij slaat ook door in jouw beeld van het wonen in een dorp. Echt. Ik heb heel lang in een dorp gewoond hoor. Wel een groot dorp. Maar dat kneuterige/gezellige waar iedereen altijd mee schermt hoeft voor mij echt niet. Ik vind het heerlijk dat de buurvrouw niet weet hoe en wat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Niet alleen dat, het agressienivea is veel hoger, zit je bij ons in de bus dan hoor je af en toe hoi of zacht gekeuvel, stap in een stadsbus en iedereen schreeuwt, of belt keihard of je hoort steeds straattaal en alles gewoon veel luider.



Trouwens alleen al het parkeerprobleem is toch al reden genoeg om gillend de stad uit te gaan..
Alle reacties Link kopieren
quote:Nonny schreef op 01 mei 2016 @ 15:46:

[...]



Jij bent zeker zo' n hippe troelala?Ah, ons zonnetje doet ook weer een duit in het zakje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In de stad of in een dorp. Trutten heb je overal. Leuke mensen gelukkig ook. Het stinkt alleen altijd zo in de stad vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 01 mei 2016 @ 15:28:

[...]





Zo'n beetje alle ah's in het centrum of naast het vondelpark, sta je te winkelen tussen de rijen en moet je daarna terug naar het begin van de winkel om aan te sluiten in de rij.Echt, hoe kóm je erbij?? Ik ga zo vaak naar de AH op het Museumplein en nog nooit meegemaakt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 01 mei 2016 @ 15:58:

[...]





Ah, ons zonnetje doet ook weer een duit in het zakje.Nouschi! Dag kindje.
quote:Nouschi schreef op 01 mei 2016 @ 16:00:

[...]





Echt, hoe kóm je erbij?? Ik ga zo vaak naar de AH op het Museumplein en nog nooit meegemaakt.Die xl Albert Heijn valt vaak wel mee, druk maar er zijn veel kassa's het zijn vaak kleinere Albert heijns met maar een paar kassa's daar hoopt het vaak enorm op, ik word er claustrofobisch van.
quote:alinea schreef op 01 mei 2016 @ 16:04:

[...]





Die xl Albert Heijn valt vaak wel mee, druk maar er zijn veel kassa's het zijn vaak kleinere Albert heijns met maar een paar kassa's daar hoopt het vaak enorm op, ik word er claustrofobisch van.Want jij staat dus 3x per week in Amsterdam in de rij bij de kassa? Rij je daar vanuit je dorp speciaal naartoe voor de boodschappen of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 01 mei 2016 @ 16:04:

[...]





Die xl Albert Heijn valt vaak wel mee, druk maar er zijn veel kassa's het zijn vaak kleinere Albert heijns met maar een paar kassa's daar hoopt het vaak enorm op, ik word er claustrofobisch van.Je bedoelt dat kleintje op de J. Verhulststraat? Dat is een crime idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee af en toe en op verschillende tijdstippen als ik in Amsterdam werk en een broodje ga halen.

En toen ik er woonde, ook toeristengebied wat een drukte altijd.

Is er niet een school vrij en hele schoolklassen binnen dan is het wel toeristenseizoen of gewoon druk, vrijdagmiddag enzo.
Er zit toevallig geen "groter dorp" (lees: 5 à 10.000 inwoners en wel winkels) tussen je droomstad en je huidige plek?

Ik zou mijn partner wel heel duidelijk laten weten hoe ongelukkig ik ben in "zijn" dorp.

En dat je niet weet hoe lang je dat dorp nog volhoudt.
quote:alinea schreef op 01 mei 2016 @ 16:16:

Nee af en toe en op verschillende tijdstippen als ik in Amsterdam werk en een broodje ga halen.

En toen ik er woonde, ook toeristengebied wat een drukte altijd.

Is er niet een school vrij en hele schoolklassen binnen dan is het wel toeristenseizoen of gewoon druk, vrijdagmiddag enzo.Ja, maar wonen in Amsterdam is niet representatief voor het wonen in een Nederlandse stad. Ook Alkmaar, Haarlem, Leiden, Delft, Utrecht, Groningen, Den Bosch, Leeuwarden, Zwolle, Apeldoorn, Nijmegen, Middelburg, Maastricht en ga zo maar door zijn sfeervolle steden met alles (of veel) erop en eraan.
Amsterdam is een dorp
quote:Nouschi schreef op 01 mei 2016 @ 16:15:

[...]





Je bedoelt dat kleintje op de J. Verhulststraat? Dat is een crime idd.Ja die vaak ook en chagrijnige vrouw daar, en die vlakbij restaurant blauw, die op de amstelveenseweg ook naast het vondelpark en dan nog eentje vlakbij de marnixstraat.
quote:Rocinante schreef op 01 mei 2016 @ 16:24:

Amsterdam is een dorpVergeleken met Londen: ja. Vergeleken met Surhuisterveen: nee.
Vergeleken met Rotterdam
O, de mentaliteit in Amsterdam is heel dorps. Iedereen kent elkaar, iedereen neukt elkaar en iedereen lult over elkaar. Ik ben het wel met Roccinante eens. En verder is het een lekkere drukke gezellige teringzooi.
quote:Rocinante schreef op 01 mei 2016 @ 16:28:

Vergeleken met Rotterdam



Wel eens trouwens.
Maar om even bij TO te blijven: ik begrijp heel goed dat je ongelukkig kunt zijn in een dorp. Je kunt bekijken wat het precies is dat je mist en of er een manier te vinden is om dat alsnog in je leven in te bouwen. Maar als je vriend hetzelfde ervaart de andere kant op dan zal je op enig moment toch concessies moeten doen. Maar blijf er niet mee rondlopen en laat je niet aanpraten dat je gevoel niet klopt omdat "je in een dorp ook heel gelukkig kunt zijn". Het is jóuw leven!
quote:Pink-Ink schreef op 01 mei 2016 @ 16:30:

[...]





Wel eens trouwens.Vergeleken bij Rotterdam is Amsterdam een rattenhol...
Leuk dat TO ook reageert trouwens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven