Spoed: oude wasmachine droog laten ophalen? (Mediamarkt)

17-02-2015 08:21 23 berichten
Ieder moment wordt een nieuwe wasmachine afgeleverd. Ik heb deze bij Mediamarkt besteld

en zij hebben een extra service dat de nieuwe door hen wordt aangesloten en de oude (uiteraard) wordt meegenomen.

Ik heb mede voor deze extra service gekozen omdat ik op een bovenwoning woon.

Lees ik net dat de oude machine droog en schoon achter de eerste deur (dus helemaal beneden) moet klaar staan. Uh, hoe? Dan blokkeert de machine de deur en kunnen mijn buren er niet in of uit. Hoe los ik dit op?



De oude wasmachine moet droog zijn maar mijn machine staat weggepropt in een nisje. In mijn eentje krijg ik een machine van 60 kilo niet van z'n plek. De afvoerslang heb ik leeg gekregen, en het pluizenfilter aan de voorkant van de machine is ook leeg. Maar als ik de slang van de waterkraan afkoppel, komt er uit de slang geen water. Kan dit? Is die slang nu leeg omdat ik het water via het pluizenfilter heb laten weglopen?

Alle reacties Link kopieren
Joh zo nauw komt dat allemaal niet hoor.

En heb je bij de aankoop aangegeven dat de machine op een verdieping geplaatst moet worden? Dan zullen ze toch ook wel snappen dat de oude daar ook staat, lijkt me? Bij mij namen ze de oude gewoon mee terug en ik woonde toen nog 4 hoog zonder lift.
Ja, er staat in de bestelling heel duidelijk hoe hoog ik woon, en dat het een extra service betreft (dus machine op de plek zetten en aansluiten).
Alle reacties Link kopieren
de eerste deur, bedoelen ze niet JOUW eerste deur? Dus niet jullie gezamenlijke deur, maar die van jouw bovenwoning? (dus niet in de badkamer oid, maar in de hal)
Alle reacties Link kopieren
Dan snappen ze ook echt wel dat de oude daar ook staat.



En mochten ze 'm nou niet mee willen nemen, dan gooi je 'm op FB op de weggeefhoek en is 'ie vanavond alsnog weg
'Een voorwaarde is wel dat dit oude apparaat schoon, droog en afgekoppeld bij de eerste afsluitbare voordeur van het opgegeven adres klaarstaat zodra de bezorger langskomt.'



Feitelijk is dat beneden. En zelfs áls de oude machine achter de deur van mijn woning boven klaar moet staan, die krijg ik in m'n eentje daar nooit naartoe gesleept.
Dat is btw geen extra service hoor, dat zijn ze verplicht en daar betaal je ook voor. Verwijderingsbijdrage is verplicht en zij zijn verplicht om de oude mee te nemen. Google maar eens.



Mosterd hahaha
Alle reacties Link kopieren
Dan heeft het nu toch geen zin meer om je daar druk om te maken? Je krijgt het toch niet voor elkaar.

Kijk die mannen lief aan straks, en geef ze desnoods een tientje mee voor een biertje vanavond.
Ow ja geef ze een bakkie en een fooi anders.
Dat is niet beneden, jouw adres begint achter jouw voordeur. Naar beneden hoeft hij niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:RosesAreRed schreef op 17 februari 2015 @ 08:44:

'Een voorwaarde is wel dat dit oude apparaat schoon, droog en afgekoppeld bij de eerste afsluitbare voordeur van het opgegeven adres klaarstaat zodra de bezorger langskomt.'





niet als er meer mensen een sleutel van die deur hebben.

Nou ja, ze komen zo, we horen het wel!
Die verwijderingsbijdrage is inderdaad al een paar jaar verplicht. Die extra service was voor de bovenwoning en het aansluiten. Scheelt mij weer gedoe dus betaal daar dan liever voor.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een keer in een vergelijkbare situatie gezeten. Wasmachine kapot, nieuwe besteld. Die nieuwe zouden ze ook vierhoog brengen en aansluiten. En de oude weer meenemen. Bleek dat ik nog niet al het water eruit had gekregen..gevolg: deze namen ze niet mee naar beneden. Wij balen..

Maar ze gaven een tip, bel een oudijzerboer in de buurt en die komen 'm graag op halen. Inderdaad. Eerste de beste die we konden vinden, gebeld, afspraak gemaakt. En binnen no time, wasmachine (met nog wat water erin) gratis weg. Die man tilde 'm zelf naar beneden.

Dus dat kan ook altijd nog, geen zorgen maken!! Relaxxxxxxxx!
quote:gevondenvoorwerp schreef op 17 februari 2015 @ 09:29:

Wij hebben een keer in een vergelijkbare situatie gezeten. Wasmachine kapot, nieuwe besteld. Die nieuwe zouden ze ook vierhoog brengen en aansluiten. En de oude weer meenemen. Bleek dat ik nog niet al het water eruit had gekregen..gevolg: deze namen ze niet mee naar beneden. Wij balen..

Maar ze gaven een tip, bel een oudijzerboer in de buurt en die komen 'm graag op halen. Inderdaad. Eerste de beste die we konden vinden, gebeld, afspraak gemaakt. En binnen no time, wasmachine (met nog wat water erin) gratis weg. Die man tilde 'm zelf naar beneden.

Dus dat kan ook altijd nog, geen zorgen maken!! Relaxxxxxxxx!







Wij wonen aan de andere kant van de grens. Als ze het oude apparaat moeten meenemen kost dat 60 euro of zo (vergelijkbaar met de verwijderingsbijdrage). Die man die de nieuwe kwam brengen was stomverbaasd dat ik niet wilde betalen voor het meenemen van de oude. Maar hier komen wekelijks 3 ijzerboeren uit Nederland langs de straten getoeterd. We hebben de machine bij de voordeur gezet en binnen een uur ging de bel; mag ik hem hebben??



Is nog best wat waard, zo´n oude wasmasjien.
Bedankt voor jullie reacties. Op de valreep heb ik uit de slang nog wat water gekregen. Anders had ik inderdaad ook nog een oudijzerboer moeten bellen.



M'n nieuwe wasmasjien staat inmiddels z'n afleverwasje te draaien (programma van 20 minuten dat van van de fabrikant moet). Bezorger keek verbaasd toen ik zei dat de oude machine moest worden meegenomen. Vreemd, maar dit was echt doorgegeven.

Geen gemopper gehoord en volgens mij druppelde er geen water uit de machine dus ben blij.
Ik zeg, slotje erop!
Fijn!
Alle reacties Link kopieren
was-ze!
Een happy end, ik hou ervan.
Alle reacties Link kopieren
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Tnx!

Alle reacties Link kopieren
Wacht ff. Wat is dat 1e aflever wasje? Stond in de gebruiksaanwijzing neem ik aan . Interessant dit soort dingen. Kan me niet herinneren dat ik dat heb gedaan destijd. Wel lees ik altijd gebruiksaanwijzingen.
De monteur sloot de machine aan en zette hem zelf op een of ander kort programma. Heb niet gezien hoe of wat maar het was zonder wasmiddel en zonder wasgoed.

Het stond trouwens ook niet in de gebruiksaanwijzing.

Wel las ik daarin dat je vóór een eerste was met wasgoed de kalibratiemodus moet uitvoeren. Dat duurt nog geen vijf minuten en daardoor detecteert het apparaat automatisch het gewicht van het wasgoed. Was voor mij nieuw maar hey, ik koop ook niet ieder jaar een nieuwe wasmasjien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven