Spoed, spoed, spoed

20-05-2014 19:40 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een heel klein vogeltje gevonden wat vermoedelijk uit het nest is gevallen. Hij lag op een fietspad waar ook veel scooters rijden, dus heb hem mee naar huis genomen voor hij overreden zou worden. Ik heb gekeken, maar ik kon zo gauw nergens een nest ontdekken waar hij uit gevallen kon zijn. Er stonden op de betreffende plek 2/3 bomen in achtertuinen.



Wat moet ik nu doen?? Ik heb 144 gebeld, maar zij konden me enkel doorverwijzen naar de dierenambulance, welke 's avonds niet bereikbaar is... Ik woon in de buurt van Utrecht, maar heb op dit moment geen auto ter beschikking helaas.
brengen naar de dierenkliniek in Utrecht.
zit er geen vogelopvang in de buurt die je kunt bellen?
Ook zonder jou gaat de natuur z'n gang.
Buiten op een rustig plekje loslaten
Alle reacties Link kopieren
http://www.dierenambulanceutrecht.nl/?page_id=34



Er staat dat ze dag en nacht bereikbaar zijn, maar dat je in dit soort gevallen de vogel zelf moet brengen. Bel ze anders even voor advies?
Alle reacties Link kopieren
De dierenambulance is 's avonds toch wel bereikbaar? Hier wel in ieder geval!
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Waar is dat? Ik zit te zoeken naar een vogelopvang oid, maar kan nergens een vinden in Utrecht..
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was had ik m naast het fietspad gelegd, wie weet was hij gewoon vliegles aan het krijgen. Denk niet dat je er nu iets mee kan eigenlijk...
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 20 mei 2014 @ 19:44:

Ook zonder jou gaat de natuur z'n gang.Jouw avatar ook, zie ik :-)
Alle reacties Link kopieren
1e hit op Google



http://www.vogelopvangutrecht.nl
Wat een paniek zeg. Ik ben een hele erge dierenvriend hoor, echt waar, maar om nou moord en brand te gaan schreeuwen voor een vogeltje dat uit het nest gevallen is vind ik een beetje overdreven. Dikke kans dat het arme beest het nest uit gedonderd is door zijn moeder, omdat er toch al iets mee mis was. En dan helpt zo'n dierenkliniek ook geen mallemoer meer.
Alle reacties Link kopieren
Als ik met de dierenambulance bel krijg ik enkel voicemail. Als je een loslopende hond hebt gevonden kun je een noodnummer bellen, maar niet voor een vogeltje.
Laatste 2 comments totaal negeren (ik doelde op Amand en Wageningen).



Zoek naar een vogelopvang in de buurt. Geen dierenambulance die buiten kantoortijden werkt in Utrecht? Wow, daar schrik ik van.



Voor nu; hou het vogeltje vooral warm met een handdoek oid.

Op dit moment zitten veel kleine vogeltjes op de straat, hun ouders laten ze leren en voeden hen bij. Maar op een fietspad is niet zo veilig; ik snap dat je het vogeltje hebt meegenomen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 mei 2014 @ 19:47:

Wat een paniek zeg. Ik ben een hele erge dierenvriend hoor, echt waar, maar om nou moord en brand te gaan schreeuwen voor een vogeltje dat uit het nest gevallen is vind ik een beetje overdreven. Dikke kans dat het arme beest het nest uit gedonderd is door zijn moeder, omdat er toch al iets mee mis was. En dan helpt zo'n dierenkliniek ook geen mallemoer meer.



Ja, nou ja. Ik vind het gewoon heel zielig..





Ik lees ook overal dat je hem eigenlijk niet mee moet nemen, maar ja, daar is het nu een beetje te laat voor. Zal ik anders weer terug lopen en hem ergens in de buurt (ver van de scootes) weer los laten?
quote:paperchase schreef op 20 mei 2014 @ 19:49:

[...]





Ja, nou ja. Ik vind het gewoon heel zielig..





Ik lees ook overal dat je hem eigenlijk niet mee moet nemen, maar ja, daar is het nu een beetje te laat voor. Zal ik anders weer terug lopen en hem ergens in de buurt (ver van de scootes) weer los laten?Nee, nu niet meer. Dat overleeft ie sowieso niet.
Wormpjes opgraven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen auto, en de vogelopvang in Utrecht is echt te ver. Ik heb al een vriend gebeld die hier vlakbij woont, maar die heeft plannen en kan zijn auto niet missen. Verder ken ik niemand in de buurt met een auto..
En bel gewoon het noodnummer. Loslopende honden zijn wel het minst prangende probleem voor een dierenambulance
Bij een vogelopvang brengen
Alle reacties Link kopieren
Meteen terugbrengen!!!



Hopelijk zit er nu niet teveel 'mensengeur' aan het jong.



De moeder is nu waarschijnlijk desperate aan het zoeken,



zij pikt het jong vanzelf weer op!
Oh, dat snap ik helemaal hoor, dat je het zielig vindt. Ik kom een doodenkele keer ook wel eens zo'n weesvogeltje tegen en dan vind ik het ook altijd heel rottig om te zien. Ik leg zo'n beestje dan inderdaad altijd op een rustig plekje neer, onder een heg of zo, dat ie daar rustig beter kan worden of dood kan gaan (net wat ie wil ) zonder dat er ook nog eens een auto overheen rijdt. Want dat idee zou ik dan ook weer niet kunnen verdragen.
Alle reacties Link kopieren
Met spoed spoed spoed net beestje terug leggen.. (Of in de tuin) je verlengd zijn lijden zo alleen maar. Of je verlost hem uit zijn lijden, maar dat moet je maar net willen...
Alle reacties Link kopieren
Naar vogelopvang brengen. Mijn moeder heeft toen bijna een uur gereden voor een stomme vleermuis maar ja mijn broertje vond zelfs een vleermuis zielig dus nam hem mee naar huis
.
Alle reacties Link kopieren
Naar een dierenarts brengen of beter eerst bellen. In Soest is er een vogelopvang die je kan bellen voor advies. Zijn open van 19.00 tot 20.00 uur op 035-6032844.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven