SPOED: woning gezocht door vechtscheiding (drie kids)

10-12-2014 17:19 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een nare vechtscheiding ben ik dringend op zoek naar woonruimte voor mezelf en mijn drie kinderen. Bij voorkeur in omgeving Breda/Oosterhout/Rijen. Iemand suggesties? Woningbouw en veel andere instanties hebben te strenge eisen vwb het mede aansprakelijk zijn voor een hypotheek, inkomenseisen, etc. En voor sociale huurwoningen sta ik veel te kort ingeschreven, Het is zoeken naar een naald in een hooiberg, maar ergens moet die te vinden zijn!! Help...
Alle reacties Link kopieren
http://www.breda.nl/famil ... k-thuisloos/vrouwenopvang
Alle reacties Link kopieren
Hypotheek op onze beider namen. Ik kan het niet betalen. Ik moet er vooral uit omdat het psychisch te zwaar is voor de kinderen. Fysiek wel veilig. Urgentie alleen in Tilburg, maar we zijn nog (steeds!) niet gescheiden, dus dan is het lastig urgentie te krijgen. En dan nog weinig kans, geven ze aan.
Alle reacties Link kopieren
Koffietas, ik heb al tientallen makelaars gebeld, maar helaas heel weinig te vinden middels de leegstandwet. Of boven de ¤1000 p/m...
Alle reacties Link kopieren
probeerde ik, ikeaverslaafde, maar hoe???
Gewoon wat anders aanklikken als datum.
Alle reacties Link kopieren
http://woningen.mitula.nl/te-huur-west-brabant
Alle reacties Link kopieren
ikeaverslaafde, ik kan niets aanpassen in mijn profiel...
Alle reacties Link kopieren
Wel klein met drie kinderen maar via leegstandswet en huursubsidie is mogelijk http://www.jaap.nl/te-huur/noord+braban ... overzicht/
Alle reacties Link kopieren
urgentie vragen, bij sommige gemeentes doen woningbouw aan loting woningen, die kan dan iedereen krijgen ook als je net staat ingeschreven
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook bij mijn ex weg verleden jaar en woon in een huis via de leegstandswet. Ik ben rond gaan rijden in mijn nieuwe woonplaats. Ik heb eerst geprobeerd via makelaars, maar die deden niks ook al stond het huis ook via een site te huur middels de leegstandswet.

Stoute schoenen aangetrokken, huisje dat ik leuk vond gezocht en waarvan ik te weten was gekomen dat het al een langere tijd te koop stond, buren gevraagd van wie het huis was en of ze de eigenaar mij konden laten bellen.

Zo gezegd zo gedaan, eigenaar belde me en het klikte. Binnen 2 dagen had ik een woning. Dit heeft alles bij elkaar minder dan een week geduurd. Ik moest dringend weg dus dan moet je wel.



Ondertussen woon ik hier nu meer dan een jaar en waren er nog geen bezichtigingen.
Alle reacties Link kopieren
geweldige tip, Koffietas. In de plaats waar ik nu woon heb ik dat al wel gedaan, maar ga ik zeker ook proberen voor steden eromheen, bedankt! Hoop dat het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je veel succes! Ik heb overigens de steden gelaten en ben de omliggende dorpen ingetrokken. Niet mijn eerste keuze maar ik had wel een woning en dat was mijn prioriteit.
Kun je wel een woning betalen dan, want je bent daarnaast ook verantwoordelijk voor de helft vd hypotheek?



Is er écht helemaal geen familie of vriend/vriendin waar je tijdelijk terecht kan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffietas schreef op 10 december 2014 @ 18:11:

Ik moest ook bij mijn ex weg verleden jaar en woon in een huis via de leegstandswet. Ik ben rond gaan rijden in mijn nieuwe woonplaats. Ik heb eerst geprobeerd via makelaars, maar die deden niks ook al stond het huis ook via een site te huur middels de leegstandswet.

Stoute schoenen aangetrokken, huisje dat ik leuk vond gezocht en waarvan ik te weten was gekomen dat het al een langere tijd te koop stond, buren gevraagd van wie het huis was en of ze de eigenaar mij konden laten bellen.

Zo gezegd zo gedaan, eigenaar belde me en het klikte. Binnen 2 dagen had ik een woning. Dit heeft alles bij elkaar minder dan een week geduurd. Ik moest dringend weg dus dan moet je wel.



Ondertussen woon ik hier nu meer dan een jaar en waren er nog geen bezichtigingen.





Goede tip, Koffietas. Ik zou gewoon eens op Funda kijken van huizen die al langer dan 6 maanden te koop staan en ze gewoon eens benaderen.

Bijvoorbeeld: http://www.funda.nl/koop/ ... zwingelmolen-9/kenmerken/



Succes, TO!
Het zal heel moeilijk worden. De sociale sector kom je niet in aanmerking ivm koopwoning en vrije sector voldoe je niet aan de inkomenseisen.

Waarom gaat ex niet weg?
Over kleine tijd verlaat ik mijn huurwoning, huur is overdraagbaar maar ook vrije sector dus afhankelijk van jouw inkomen. Ook buiten jouw regio.
Alle reacties Link kopieren
Voorlopige voorzieningen zijn nog niet rond?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 10 december 2014 @ 17:43:

Bij sociale huurwoningen kun je in sommige gevallen ook urgentie krijgen. Vraag daar eens naar de mogelijkheden?Met een koophuis op je naam helaas geen urgentie. Je zult het moeten hebben van particuliere huur vrees ik.
quote:edamame schreef op 10 december 2014 @ 18:40:

[...]





Met een koophuis op je naam helaas geen urgentie. Je zult het moeten hebben van particuliere huur vrees ik.Dat ligt aan de wbv, soms kan het niet maar soms ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij stonden er vorig jaar ook zo voor: flyer gemaakt en bij leegstaande woningen door brievenbus gedaan: vaak wordt de post nog wel opgehaald namelijk en bij openhuizendag alle huizen langs en je naam en nr achterlaten
Ga zsm naar de gemeente, zij hebben mogelijk kanalen voor een urgentie binnen jouw gemeente.



Ook een optie: naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een maatschappelijk werker. Die hebben vaker met dit bijltje gehakt.



Noodoptie: voor vakantiehuisje gaan en je tijdelijk inschrijven bij familie/vrienden. Alle post daarheen laten sturen, en 2 keer per week ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt.



Blueeyes*3, gemeente en maatschappelijk werk al benaderd idd, hebben verder ook geen opties, naast wat ik al heb geprobeerd. Het blijft zoeken naar die ene speld in de hooiberg; ik moet echt geluk hebben ergens. Vakantiehuisje is nog prijzig, omdat er ¤150 p/mnd bijkomt aan toeristenbelasting, maar het is iets, en inschrijven bij vrienden/familie is een optie die ik nog niet had bedacht, dank je.



Floyan, tip van de flyer is een goede, bedankt.



Fame, voorlopige voorzieningen zijn rond, haalde helaas niets uit.



Monti, waar is je huurwoning? Een oplossing is een oplossing... Ik moet ook buiten gebaande paden denken, anders kom ik er niet.
Alle reacties Link kopieren
Happy1234, als je in je eigen gemeente een vakantiehuisje huurt betaal je geen toeristenbelasting. Weet niet of daar sprake van kan zijn?



Verder woon je niet in de regio dus kan je niet helpen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Andere situatie zelfde probleem

Mijn moeder had heeeel snel haar huis verkocht, en is toen via jaap.nl particulier gaan huren

Krijgt gewoon huursubsidie , maar zit wel in een prachtig nieuwbouw appartement ipv sociale huurwoning

Bekijk ook eens alle makelaars in de buurt, die doen ook vaak particulier verhuren, is echtniet duurder dan sociale woning huren
Mijn broertje had die constructie tijdens een deel van zijn studentenjaren. Vandaar dat ik hem ken. Alleen had hij een illegale kamer...



Daarnaast zou ik de toeristenbelasting denk ik maar voor lief nemen. Mogelijk is er wat te onderhandelen over de verdere huurprijs als je voor langere tijd (zeg twee of drie maanden) huurt? Niet geschoten altijd mis, zou ik zeggen.



Heb je ondertussen al iets gevonden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven