Staafmixer tips gezocht

11-04-2015 21:26 34 berichten
Omdat zoonlief weigert grotere stukken te eten en we binnenkort op vakantie gaan en ik niet de hele keukenmachine mee ga/wil/kan nemen wil ik een staafmixer aanschaffen. Aardappels en groente eet hij wel geprakt maar vlees en bv pastasaus niet, dus dat wil ik klein kunnen maken. Om hem 3 weken geen vlees te geven vind ik wel erg lang.

Wie heeft er een tip voor een goede en waar moet ik op letten?

Hij hoeft maar heel simpel te zijn, want thuis goede keukenmachine aanwezig. Dus liefst ook niet te duur.
Alle reacties Link kopieren
Action, simpel maar heel doeltreffend, volgens mij tussen 10 en 15 euro.

Succes en vast fijne vakantie!



aanvulling: bakje met 3 functies/opzetstukken
thee wijzigde dit bericht op 11-04-2015 21:30
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij Blokker nu voor 25 euro met hakselaar.



http://www.blokker.nl/nl/ ... tomado-tm-6677-staafmixer



Zou wel staal nemen als je warme prak wil pureren.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb al een paar mixers versleten omdat ze te zwaar werk niet aankonden (raakten oververhit). En vlees is zwaar werk. Ik zou dus toch voor een iets betere uitvoering gaan.



Ik zou letten op:

- veel vermogen (zwaarder vermogen kan meer aan)

- rvs ipv plastic (plastic neemt sneller bacteriën op, en dat gebeurt op vakantie weer sneller)

- los "mixer-deel", zodat je hem goed af kan wassen zonder dat je bang hoeft te zijn dat er water in de "motor" loopt.
Die Tomado raakt dus heel snel oververhit (1tje is pech, 2 is geen toeval denk ik).
quote:NummerZoveel schreef op 11 april 2015 @ 21:31:

Ik heb al een paar mixers versleten omdat ze te zwaar werk niet aankonden (raakten oververhit). En vlees is zwaar werk. Ik zou dus toch voor een iets betere uitvoering gaan.



Ik zou letten op:

- veel vermogen (zwaarder vermogen kan meer aan)

- rvs ipv plastic (plastic neemt sneller bacteriën op, en dat gebeurt op vakantie weer sneller)

- los "mixer-deel", zodat je hem goed af kan wassen zonder dat je bang hoeft te zijn dat er water in de "motor" loopt.Wat voor vermogen heb je ongeveer nodig? Die goedkopere hebben vaak wat minder, 500 oid, en de iets duurdere iets van 750, zou die van 740 voldoende zijn om vlees mee te snijden?
quote:Shenandoah schreef op 11 april 2015 @ 21:36:

[...]

Wat voor vermogen heb je ongeveer nodig? Die goedkopere hebben vaak wat minder, 500 oid, en de iets duurdere iets van 750, zou die van 740 voldoende zijn om vlees mee te snijden?Ik durf het je niet te beloven. Mijn eerste Tornado liep vast toen ik wat bananen met vijgen wilde mixen. En de tweede toen mijn man pepers hakte voor sambal. Dat lijkt me nog een stuk minder weerstand dan vlees, dus ik zou zeker niet voor weinig vermogen gaan. Maar of veel vermogen genoeg is voor vlees, durf ik je echt niet te zeggen.
hoe oud is zoon? dit soort momenten (vakanties) zijn bij uitstek geschikt om ander eetgedrag te leren
Doe dan vleeswaren, kaas of ei. Dat kunnen ze allemaal best aan. Of gehakt, ook geen probleem. Of gare kip die je al uit elkaar geplukt hebt. Een taaie runderlap zou ik dan bewaren voor thuis.
(En stiekem eens met Meds . Ik zou dit moment aangrijpen om hem een stuk van een gehaktbal in de knuist te stoppen en hem een prettige wedstrijd te wensen)
Overigens eet mijn jongste kind ook amper vlees. Ze vindt het gewoon niks, zo'n stuk op haar bord. Ze eet veel liever vis, kaas en ei.
en waarom zou drie weken geen vlees een probleem zijn?
Alle reacties Link kopieren
2x eens met Meds zowel over eetgedrag als drie weken geen vlees eten.
Uiteraard kan hij best drie weken zonder. Maar dat wil to niet. Dus waarom daar dan een discussie over starten?
quote:Suze02 schreef op 11 april 2015 @ 22:14:

Uiteraard kan hij best drie weken zonder. Maar dat wil to niet. Dus waarom daar dan een discussie over starten?waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Bamix van 150 euro. Kost wel wat, maar gaat probleemloos 15 jaar mee. (Mijn ouders hebben 'm 20 jaar gehad). Doet alles, kan alles, snel en effectief. Wat is 150 euro over 15 jaar....
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt niet meer zonder de staafmixer, heb er één van Braun met grote en kleine kom. Ik zou een goede aanschaffen daar heb je nog jaren plezier van. Ik doe er bijvoorbeeld knoflook en ui in, even mixen en het is allemaal klein. Of om even de soep te pureren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hier in 15 jaar net toe aan de tweede Braun (die grote). Een aanrader dus.



Overigens eten wij al zeventien jaar zonder vlees, en de kinderen sinds hun geboorte. Ik zie dus geen probleem in drie weken 😊
Alle reacties Link kopieren
Eens met meds. Ik zou er niet een heel apparaat voor aanschaffen. Zeker als je het thuis niet nodig hebt.

Het is een fase, ze groeien van de lucht, het is maar drie weken, én misschien verandert hij wél, én misschien niet. Hij wordt er niet slechter van.

Als je het doet, doe je dat voor jezelf, voor je eigen rust dat hij goed kan eten.



Neem je de staafmixer ook mee als je uit eten gaat?
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 april 2015 @ 22:15:

[...]



waarom niet?Beantwoord jij wel eens een vraag? Of stel je gewoon altijd een wedervraag?
quote:Suze02 schreef op 11 april 2015 @ 22:37:

[...]





Beantwoord jij wel eens een vraag? Of stel je gewoon altijd een wedervraag?Kijk naar jezelf
Ik geef gewoon antwoord op je vraag over waarom geen drie weken zonder: om dat to dat niet wil.

Vervolgens stel ik jou een vraag waarop jij alleen maar kunt aantoonden "waarom niet?"

Wat een zwakte bod.
Eens met Meds. Een visje kan natuurlijk ook nog..
quote:Suze02 schreef op 11 april 2015 @ 23:03:

Ik geef gewoon antwoord op je vraag over waarom geen drie weken zonder: om dat to dat niet wil.

Vervolgens stel ik jou een vraag waarop jij alleen maar kunt aantoonden "waarom niet?"

Wat een zwakte bod.jij stelt een wedervraag en zegt dat ik wedervragen stel. Als je daar problemen mee hebt moet je het zelf ook niet doen hè?
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 april 2015 @ 23:04:

[...]



jij stelt een wedervraag en zegt dat ik wedervragen stel. Als je daar problemen mee hebt moet je het zelf ook niet doen hè?Tuurlijk mop, jij je zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven