Stankoverlast door wildplasser

03-02-2016 22:12 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een portiekwoning uit de jaren 50/60. Nu vind iemand het leuk om zo af en toe een hondje na te doen en dus laat ie zn sporen na middels het ledigen van zijn blaas. Gevolg: een portiek dat ruikt naar urine :(



Vreselijk ranzig.. en een sopje eroverheen gooien helpt niet. Ik vrees dat het echt in het beton is getrokken van de vloer. Dat is weliswaar beton, maar het heeft een beetje een cement structuur.



Heeft iemand de oplossing om deze stank te verminderen? Voorheen lag er wat zaagsel over gestrooid dat de boel kennelijk redelijk afdekte, maar helaas is dat opgeruimd en er is ook geen zaagsel meer aanwezig. Toch zullen er vast wel goede huis, tuin en keukenmiddeltjes zijn die helpen de stank te verdrijven? Anyone?
Alle reacties Link kopieren
Misschien een spray die bedoelt is tegen urine van honden en katten? En van HG heb je ook een geurspray, misschien dat die een beetje helpt.
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 03 februari 2016 @ 22:17:

Misschien een spray die bedoelt is tegen urine van honden en katten? En van HG heb je ook een geurspray, misschien dat die een beetje helpt.Zou dr inderdaad even naar kunnen kjken, maar ik dacht eigenlijk dat dat voor banken enzo was. Had ik nu nog niet eens aan gedacht. Heb je daar zelf ervaring mee, of niet?
Biotex? Daar zitten enzymen in toch die geur afbreken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 03 februari 2016 @ 22:20:

[...]





Zou dr inderdaad even naar kunnen kjken, maar ik dacht eigenlijk dat dat voor banken enzo was. Had ik nu nog niet eens aan gedacht. Heb je daar zelf ervaring mee, of niet?Ik geloof dat er 1 voor stof is en een voor andere dingen. Wel ervaring mee, een huis met tapijt en een kat met blaasontsteking... vonden dus overal plasjes terug en soms pas als het al door het tapijt heen was gelekt. De ondervloer was geëgaliseerd en we hebben iedere spray er over heen gebruikt die we konden vinden. Uiteindelijk rook je er niks meer van, maar welke het nou was die geholpen heeft geen idee we gingen verhuizen dus de vloer ging er uit en de geur moest natuurlijk ook uit de ondervloer... (Bij het tapijt rook je al echt niks meer) De verhuurder heeft niks gemerkt bij toen die kwam kijken en 3 weken later bij de eind inspectie rook je nog niks dus het was er echt uit gelukkig.
Ik heb jarenlang een pis kater gehad en voor zijn plasjes gebruikte ik ecodor. Maar is er niks bij een of andere horeca groothandel? Ik bedoel ik neem aan dat er wel spul voor bestaat. De gemeente Amsterdam weet vast wel hoe het heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan zo graag dit willen gebruiken. Liefst ook de reactie van de wildplasser opnemen http://www.nu.nl/opmerkel ... waterafstotende-verf.html



Ik zou idd kijken naar van die sprays tegen urinegeur.
Het Viva forum is papaja.
In de gezondheidszorg gebruiken ze EcoClinic, maar of dat ook zo werken bij een portiek weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ecodor idd!
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie. Morgen maar eens kijken of de lokale supermarkt HG heeft . De stank is echt verschrikkelijk en het erge is dat ik gewoon sterk het idee heb dat het het buurjoch van boven is. Maar ja, zie die maar te betrappen op het juiste moment ;(
Zou een goede felle lamp (type schijnwerper) niet afschrikken?!
Alle reacties Link kopieren
Om deze ongein te voorkomen misschien een (nep)camera ophangen en/of een buitenlamp met sensor, zodat de zeikerd niet in het donker hoeft te plassen . Ik zou er bleek tegen aangooien, maar biotex o.i.d. is vast net zo effectief en veel milieuvriendelijker. En in de dierenspeciaalzaak hebben ze inderdaad ook wel middeltjes tegen vieze luchtjes.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:NymphadoraTonks schreef op 03 februari 2016 @ 22:30:

Ik zou dan zo graag dit willen gebruiken. Liefst ook de reactie van de wildplasser opnemen http://www.nu.nl/opmerkel ... waterafstotende-verf.html



Ik zou idd kijken naar van die sprays tegen urinegeur.Brilliant filmpje
Alle reacties Link kopieren
als je in een huurhuis woont, zou je contact op kunnen nemen met je woningbouwvereniging en daar je klacht neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 03 februari 2016 @ 22:33:

Zou een goede felle lamp (type schijnwerper) niet afschrikken?!



Nee, het is een afgesloten portiek en dan nog een halve verdieping naar beneden. Portiekdeur naar buiten is ook niet doorzichtig, dus van buiten zie je het niet en als iemand naar beneden loopt hoor je het direct. Betrappen gaat dus echt alleen maar op heterdaad op het moment dat ie net bezig is en je m nog weg kan zien lopen, of dat je net binnen komt op het moment dat ie bezig is.



Ik snap het gewoon niet. Het is gewoon enorm ranzig en toch ga je gewoon in je eigen portiek zeiken ;( Kan me niet voorstellen dat het een buitenstaander is. Katten lopen er hier niet, dus die sluit ik ook uit.



Morgen maar eens kijken wat ik kan vinden hier in de buurt en wat dat kost ;(
quote:Boomheide schreef op 03 februari 2016 @ 22:31:

Dank voor je reactie. Morgen maar eens kijken of de lokale supermarkt HG heeft . De stank is echt verschrikkelijk en het erge is dat ik gewoon sterk het idee heb dat het het buurjoch van boven is. Maar ja, zie die maar te betrappen op het juiste moment ;(



Bespaar je het geld. Ik heb werkelijk nog geen één middeltje van HG gehad dat deed wat het beloofde! (En toch steeds weer erin trappen he!)



Ik zou ook voor de Ecodor gaan, heb zelf de UF2000 op de bank gebruikt en dat hielp!
Alle reacties Link kopieren
Onze poes had op de sofa geplast en die geur hebben we er uiteindelijk uit gekregen met ambi pur voor huisdieren. Het middeltje van HG hielp eventjes maar na een tijdje kwam de geur er toch weer door. Sinds we ambi pur gespoten hebben, is het helemaal verdwenen en nooit meer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
Schrikdraad spannen. Als hij dat een keer heeft gevoeld laat hij het volgende keer wel uit zijn hoofd
Alle reacties Link kopieren
quote:knijster1973 schreef op 03 februari 2016 @ 23:06:

Schrikdraad spannen. Als hij dat een keer heeft gevoeld laat hij het volgende keer wel uit zijn hoofdIdee is leuk. De schok die ie krijg zou nog leuker zijn, maar de celstraf die ik riskeer omdat ik ;m eerst zuur in zn ogen moet gieten maakt het een stuk minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon schoonmaakazijn? Dat haalt ook geurtjes weg.
quote:SpringDing schreef op 03 februari 2016 @ 22:52:





Ik zou ook voor de Ecodor gaan, heb zelf de UF2000 op de bank gebruikt en dat hielp!Deze idd. Heeft bij mij prima gewerkt op ingetrokken kattenzeik in de betonvloer van de garage.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eigenlijk gelijk aan een hoge drukreiniger, wellicht dat je dan wat van dat schoonmaakspul erdoor heen kan mengen, maar dat is denk ik meer een gezamenlijk project voor samen met de medebewoners van het gebouw. 💦
Alle reacties Link kopieren
quote:Websurfer1974 schreef op 04 februari 2016 @ 00:17:

Ik dacht eigenlijk gelijk aan een hoge drukreiniger, wellicht dat je dan wat van dat schoonmaakspul erdoor heen kan mengen, maar dat is denk ik meer een gezamenlijk project voor samen met de medebewoners van het gebouw. 💦Ik het het idee dat het gewoon n het beton trekt. Het is zeg maar redelijk poreus beton. Eigenlijk zou het gewoon opnieuw geegalsieerd moeten worden, maar de WBV belooft veel, maar maakt daar niets van waar.
Alle reacties Link kopieren
waarom lees ik nou whiplasher? Ik spoor soms echt niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 04 februari 2016 @ 00:25:

[...]





Ik het het idee dat het gewoon n het beton trekt. Het is zeg maar redelijk poreus beton. Eigenlijk zou het gewoon opnieuw geegalsieerd moeten worden, maar de WBV belooft veel, maar maakt daar niets van waar.

Ja, urine trekt in stenen en beton, klopt, op den duur vreet het hele gaten in muren en vloeren, ik snap ook echt niet hoe zo'n (sorry hoor!) idioot zo dom kan zijn, maar hulp van de WBV kun je inderdaad vaak naar fluiten.



Met hoge drukreiniger kun je i.i.g. het ergste wegspoelen, maar voor hoe lang, als die domoor het daarna toch nog blijft doen? Triest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven