Statische raamfolie blijft niet zitten. Iemand tips?

10-04-2011 19:29 35 berichten
De titel zegt het al. Ik probeer statische raamfolie aan te brengen, maar het blijft niet op het raam zitten. In de keuken ging het makkelijk, zit zo strak als een huis. In de woonkamer blijft het niet zitten en krullen de randen steeds om. Iemand tips of ideeën?
Misschien is je raam wat vettig en moet je het eerst ontvetten? (Kan bijv vettig zijn van de laatste wasbeurt, afhankelijk van waarmee jij je ramen lapt).
Alle reacties Link kopieren
raam nat maken met water waar een beetje dreft in zit, follie er op doen, dan kan je het ook nog verschuiven indien nodig en strak trekken met een rubberen trekkertje
Alle reacties Link kopieren
Ducktape???
Ik heb de ramen in de keuken eerst gedaan. Ontvet, nat gemaakt, folie erop, nog een keer natgemaakt (staat op de gebruiksaanwijzing) en dan met een trekkertje glad gemaakt. En dat zit prima. Dezelfde stappen gevolgd met de huiskamerramen, maar daar wil het niet blijven zitten. Snap er niets van.
quote:_Barbabella_ schreef op 10 april 2011 @ 19:36:

Ducktape???Heb ik geen folie meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:liselore schreef op 10 april 2011 @ 19:33:

raam nat maken met water waar een beetje dreft in zit, follie er op doen, dan kan je het ook nog verschuiven indien nodig en strak trekken met een rubberen trekkertjeZo hebben wij het ook gedaan. Ik zou ook niet anders weten hoe je het moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Man (die het heeft aangebracht) zegt net dat als hoekjes loslaten, je het hoekje moet optillen en weer nat moet maken met plantenspuit en weer opnieuw met de trekker erover. Net zo lang tot het wel lukt.
Dat opnieuw natmaken en nog ene keer en nog een keer en nog een keer heb ik vandaag wel tot dertig keer opnieuw gedaan. Zelfs het hele raam weer ontvet en van voor af aan begonnen. Daarna nog een keer geprobeerd, maar met een nieuwe rol folie. Het wil niet blijven plakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Botervliegje schreef op 10 april 2011 @ 19:47:

Dat opnieuw natmaken en nog ene keer en nog een keer en nog een keer heb ik vandaag wel tot dertig keer opnieuw gedaan. Zelfs het hele raam weer ontvet en van voor af aan begonnen. Daarna nog een keer geprobeerd, maar met een nieuwe rol folie. Het wil niet blijven plakken.Heeft de zon de hele dag op dat raam geschenen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 10 april 2011 @ 19:51:

[...]



Heeft de zon de hele dag op dat raam geschenen?Nee. Toen ik begon stond er geen zon op. Ik dacht dat het misschien te koud was, maar toen de zon er wel opstond, werkte het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou kunnen is dat je met de trekker te hard trekt en het folie iets uitrekt.

Kan verder ook niet bedenken wat het anders kan zijn.



Je hebt het niet nat gemaakt met een sopje toch hè?

Want het moet met "gewoon" water nl.



Sop gebruik je alleen als er een kleeflaag achter zit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Nee, met gewoon water nat gemaakt. Ik heb ook nog met de hand geprobeerd glad te strijken in plaats van met een trekkertje en met een doek, maar het helpt niets. Ik doe ergens toch iets verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Terugbrengen naar de winkel.

De rol is waarschijnlijk oud.
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je het raam mee ontvet?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Het "trekken"moet trouwens wel vanaf het midden naar opzij en omhoog/omlaag gebeuren.



http://www.kleurmijninter ... ie_info_electrostatische_ folie aanbrengen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Raam heb ik ontvet met water met een beetje ajax spray appel. Zelfde als in de keuken waar het wel blijft plakken.



Oude rol kan haast niet, het is een redelijk nieuw patroon.
Alle reacties Link kopieren
Zit er niet nog een beschermlaag op de folie?

Lees namelijk niet dat je die er af hebt gehaald. Je zult niet de eerste zijn die dat vergeet.
quote:Pepermint_Patty schreef op 10 april 2011 @ 20:27:

Zit er niet nog een beschermlaag op de folie?

Lees namelijk niet dat je die er af hebt gehaald. Je zult niet de eerste zijn die dat vergeet.Nee, geen beschermlaag vergeten. Zou wel iets voor mij zijn, maar dat heb ik nagekeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Botervliegje schreef op 10 april 2011 @ 20:25:

Raam heb ik ontvet met water met een beetje ajax spray appel. Zelfde als in de keuken waar het wel blijft plakken.



Oude rol kan haast niet, het is een redelijk nieuw patroon.Probeer eens te ontvetten met pure spiritus op een doekje, ook even de achterzijde van het folie meenemen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Spiritus mocht juist niet van de winkelmeneer.
Alle reacties Link kopieren
Volgens kleurmijninterieur mag je weer geen afwasmiddel met citroen gebruiken.

Ik heb mijn folie bij de Gamma vandaan en heb ontvet met spiritus.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik ga morgen gewoon met spiritus aan de gang. Kijken of dat wel helpt.
Alle reacties Link kopieren
Wel goed laten drogen voor je de raamfolie er tegenaan knalt!

Succes morgen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bij mij viel het ook telkens naar beneden, maar dat kwam omdat ik wel de beschermlaag vergeten was.

Moest erg goed peuteren voordat ik deze ontdekte (dankzij, dit forum), maar lees dat jij die er af hebt gehaald.

Heb ook geen idee waarom het niet lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven