Steeds minder privacy in woning door nieuwbouw

26-03-2017 17:56 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woon inmiddels al enige tijd in mijn appartementje. Altijd veel plezier van de woning gehad. Kon doen en laten wat ik wilde zonder dat ik mij zorgen hoefde te maken dat ik werd bekeken.



Sinds een paar maanden zijn ze helaas het pand aan het slopen dat pakweg in mijn achtertuin staat. Vooral in de badkamer moet ik erop letten dat ik de gordijntjes dicht doe, want anders fluit de hele bouwkeet me na (de spotlights op de bouwplaats maken van de woning een soort theater).



Gelukkig wordt er in het weekend niet gewerkt. Op zaterdag en zondag kan ik daarom lekker vrij bewegen zonder dat ik continu allert hoef te zijn. Althans tot op heden...



Het huis hiernaast is verbouwd tot studentenwoning en toen ik vanmiddag in mijn halve badpak lekker van de zon aan het genieten was hoorde ik plots "kijk die daar liggen haha". Toen ik opzij keek zag ik een groepje studenten die vrolijk met hun hoofd om de hoek van hun balkon aan het kijken waren. Het genot dat ik daarvoor nog ervaarde was in 1 klap verdwenen. Ik ben wat ongemakkelijk en met een rood hoofd naar binnen gelopen en ben op de bank neergeploft. De lol van het wonen in dit appartement is er voor mij nu wel af :(



Zit eraan te denken om te verhuizen. Baal er vreselijk van omdat het huis mij verder goed bevalt, maar zie weinig alternatieven. Was erg benieuwd of er meer dames zijn met zo'n rot ervaring?
Dat is flink balen, zeg. Zou zeker geen overhaaste dingen doen, laat het eerst maar even bezinken. Kan je niet ergens een boompje of schutting plaatsen zodat je nog wel privacy hebt?
Tja, wat verwacht je in een appartement? Als je geen buren of inkijk wilt, moet je gaan zoeken naar vrijstaand met een grote tuin
Alle reacties Link kopieren
Je gordijnen dicht doen in de badkamer is niet zo heel raar en onoverkomelijk.



Als ze vaker over de balkonrand heen hangen even vragen of ze dat willen laten.



En doe verder niet zo dramatisch.
Gewoon je gang gaan. Je kent ze toch niet? Wat boeit het nou, je ligt er toch niet in je nakie?
Schutting houdt bovenwonende gluurders nog niet tegen.

Op een hoogste verdieping gaan wonen dus. Met eventuele schutting.



Of op zoek gaan naar een huis met tuin met zo min mogelijk inkijk.



Studenten en bouwvakkers zijn overigens echt wel een pest op dit vlak.

Mensen genoeg die er nauwelijks naar kijken hoe jij in je tuin ligt en die al helemaal niets zeggen of roepen.
Wat jammer dat je naar binnen bent gegaan en niet bent blijven liggen. Dan was de lol er snel vanaf voor die studenten. Nu voel je je volgende keer heel erg opgelaten als je weer in het zonnetje wilt liggen.



En verder: kijk of je wat kunt afschermen.

Verhuizen heeft niet veel nut, want je hebt overal wel inkijk.

Hoewel, ik woon 4 hoog en heb een groot park voor de deur. Ik let nergens op omdat ik denk dat er weinig te zien valt. En als iemand toch iets kan zien: veel plezier ermee. Ik kan me er niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoezitdit schreef op 26 maart 2017 @ 18:00:

Dat is flink balen, zeg. Zou zeker geen overhaaste dingen doen, laat het eerst maar even bezinken. Kan je niet ergens een boompje of schutting plaatsen zodat je nog wel privacy hebt?Nee dat gaat moeilijk tenzij ik alles dicht zet. Komt mede door de hoogte van de nieuwe bebouwingen :/
quote:itsme1973 schreef op 26 maart 2017 @ 18:01:

Tja, wat verwacht je in een appartement? Als je geen buren of inkijk wilt, moet je gaan zoeken naar vrijstaand met een grote tuin+1. Dat lijkt me inderdaad het beste als je niets met je buren te maken wilt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Woon ook in een appartement met studenten. Toch is de enige waarvan ik opmerkingen krijg over wat ik doe op mijn balkon, mijn gepensioneerde buurvrouw. De studenten zal t worst wezen als ik in mijn bikini lig.



Heb de buurvrouw al wel aantal keer laten weten dat ik haar opmerkingen niet op prijs stel. Maar inmiddels ben ik oost Indisch doof geworden ervoor.

Buurman zit regelmatig in strakke speedo slip en balg in t begin van de galerij gang te zonnen, is dus gemeenschappelijke ruimte. Moet zeggen dat ik dat ook geen prettig beeld vind.

Misschien ben ik wel wat hypocriet.
You're a diamond dear, they can't break you
Wat verwacht je sowieso hier te vinden?

Mensen die zeggen 'goh rot voor je' ?



Nou bij deze : goh, rot voor je.



En nu?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je. dat is natuurlijk wel aso van die studenten om zo reageren. Je doet niks verkeerd, bent in je eigen vertrouwde omgeving en dan krijg je dat.... maar ik denk niet dat je er veel aan kunt doen. ik denk dat je qua privacy gewoon een hele tijd mazzel hebt gehad. in de stad is het doorgaans wel zo dat je meestal wel enigzins inkijk hebt en dus rekening moet houden daarmee en met elkaar...
Don't cry, buy a bag and move on.
Wie kijken er nou op je balkon, de nieuwe huizen of je buren?
quote:Shine_bright1 schreef op 26 maart 2017 @ 18:15:



Buurman zit regelmatig in strakke speedo slip en balg in t begin van de galerij gang te zonnen, is dus gemeenschappelijke ruimte. Moet zeggen dat ik dat ook geen prettig beeld vind.

Wat is een "speedo slip en balg"?
Ligt het overigens aan mij ... "Vanmiddag in mijn halve badpak"



Het is hier net warm genoeg om met een trui en t-shirt op 't terras te zitten.

En dan loopt mijn man nog geregeld terug naar binnen "om op te warmen".

Die studenten kregen dus de shock van hun leven dat jij kennelijk zo héét bent dat je bij 15 graden in badpak ging liggen zonnen.
Alle reacties Link kopieren
een keer zwaaien naar die studenten, en er mee instemmen dat het echt heel lekker is in de zon.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik woon in een rijtjeshuis met volop inkijk in de achtertuin. Maar ik sta er gerust al zwetend met rode hasses een kettlebell workout te doen of lig er voor pampus in m'n bikini met mijn bleke body. Ik zie dan regelmatig zo'n zure kop boven de schutting uit maar het zijn juist altijd de 50-plussers die zuur kijken en/of opmerkingen maken. Kweek een dikkere huid en doe je ding.
Hier op t zuiden was t 25 graden in de zon.
quote:Pluisi schreef op 26 maart 2017 @ 18:27:

Hier op t zuiden was t 25 graden in de zon.Het was in het zuiden gewoon 18 graden. De temperatuurmeter, die vast in de zon hing, gaf 25 graden aan. Een zeer vertekend beeld dus, kwik dat direct verwarmd wordt door de zon erop, stijgt snel omhoog, maar zegt niets over de werkelijke temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
Trek een sexy bikini aan, neem een wijntje en ontspan.
Gewoon aan de studenten vragen of ze jaloers zijn op jouw relaxmomentje. Verder je badkamer goed afsluiten met ondoorzichtige gordijnen en verder niks van aantrekken. Jouw tuin. Jouw zaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 26 maart 2017 @ 18:30:

[...]





Het was in het zuiden gewoon 18 graden. De temperatuurmeter, die vast in de zon hing, gaf 25 graden aan. Een zeer vertekend beeld dus, kwik dat direct verwarmd wordt door de zon erop, stijgt snel omhoog, maar zegt niets over de werkelijke temperatuur.Op het zuiden staat er. Dan kan het al snel heel warm worden in de tuin/balkon.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Het is zoals het is.

Ramen bekleden. Balkon afschermen. Je niets aantrekken van inkijk. Je totaal gek laten maken door inkijk. Verhuizen.Deze 5 opties heb je.
Alle reacties Link kopieren
Welke helft van je badpak had je aan?



De bouwvakkers zijn op een gegeven moment verdwenen, en na 1x hun hoofd om de hoek van het balkon (?) zal de lol van de studenten er ook wel af zijn. En anders zeg je er wat van.



En ook in een volgend appartement zal wel weer iets zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hebt tit dusver heel veel mazzel gehad en nu heb je een 'normaal' appartement met buren. Even wennen maar wat je had vind je niet zo heel snel qua appartement.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven