stink was

12-05-2016 21:32 43 berichten
Ik weet niet of iemand dit weet, maar ik heb nu een paar weken een nieuwe wasmachine. Al die tijd niets aan de hand, gisteravond heb ik ook nog een was gedraaid, die heerlijk rook. En nu vandaag haal ik er een was uit die ontzettend stinkt, het is net een beerput. Opnieuw gewassen, en nog ruikt die niet lekker. Dat is toch onmogelijk?
http://was-tips.nl/mijn-was-stinkt-na-het-wassen/
Ik had het toen ik vloeibaar wasmiddel gebruikte. Gadver wat was dat vies. Nu gebruik ik weer poeder, 1 eetlepel per was. Is meer dan genoeg.
Alle reacties Link kopieren
1 x per maand op 90 graden wassen en ik gebruik wasmiddel en azijn.
Volgens mij ligt het ook aan het water. De stinkwas had ik toen ik in Utrecht woonde, daar zit veel kalk in het water. Dus met poeder gaan wassen en weinig poeder. Wel azijn bij de was. In Brabant is het water veel minder hard. Daar had ik geen stinkwas.
Maar mijn wasmachine is gewoon nog nieuw, en gisteravond was er nog niets aan de hand
Aangezien je nog maar pas met deze wasmachine werkt, lijkt het me niet dat hij nu al stinkt door vetluis.

Als de wasmachine gaat centrifugeren wordt het water met kracht weggepompt. Ik weet natuurlijk niet hoe de afvoer van dat water geregeld is, maar die afvoer moet in ieder geval belucht zijn, anders trekt dat weggepompte water andere sifons leeg, waardoor je het riool zult ruiken.



Als de afvoerslang van de wasmachine strak in een afvoerpijp zit, kan dat dus gebeuren. Die afvoer moet dus ook lucht kunnen krijgen, dus hogerop open zijn.
Heeft het niet te maken met de hondsdagen? Dan gaat je was stinken.
Alle reacties Link kopieren
Moest je de wasmachine toen hij net nieuw was leeg wassen? Weet niet of dit altijd nodig was, bij mijn Miele was het wel vanwege eventuele geuren.

Op welke temperaturen was je sinds enkele weken? Ik was altijd een maal per week op 90 graden vanwege bacteriegroei bij lagere temperaturen en natuurlijk ter voorkoming van die meurende geur.
quote:MinkeDeWit schreef op 12 mei 2016 @ 22:06:

Heeft het niet te maken met de hondsdagen? Dan gaat je was stinken.

Verkeerde periode:

De hondsdagen is een aanduiding van de periode van ongeveer 20 juli tot 20 augustus. De naam is gerelateerd aan het sterrenbeeld Grote Hond. De heldere ster Sirius van dat sterrenbeeld komt dan gelijk met de Zon op, en is dan niet te zien. ...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondsdagen ... betekenis)
Alle reacties Link kopieren
Zaten er misschien enorme stinkstokken bij?
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Laat je altijd het deurtje open staan als je de machine niet gebruikt? Dat doe ik wel altijd en manlief vergeet dat nogal eens als je dan het deurtje open trekt ruikt het ook gigantisch....
Ja ik heb hem leeg gedraaid, en heb nog niet hoger gewassen dan 60 graden. Ik laat het deurtje altijd open staan, en haal de was er ook meteen uit. Er zat wel een hoeslaken in waar mijn man heel erg in had liggen zweten, maar dat hoort er dan toch juist wel uit te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Veertig graden is best lauw, beter om ook op zestig en negentig te wassen.

Maar goed, dat zeiden de anderen ook al.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik had laatst zoiets met een hoes van een zitzak. De stof bleek bij het wassen ( kon gewoon volgens label) een rare benzine achtige lucht te verspreiden. Hele vreemde verf.



Ik heb mijn beddegoed wat er bij zat daarna nog 2x op kookwas moeten wassen en de wasmachine met reiniger gedaan voordat die lucht weg was.



Die zitzak met hoes ligt nu in de vuilnisbak. Was echt niet te harden.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikt ie wel genoeg water?

Sommige moderne wasmachines wassen bij wijze van spreken droog.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Waar ruikt het naar? Naar vieze was, of naar natte honden/regenjassen/vochtige kelders?
Alle reacties Link kopieren
Prop je hem te vol?
Alle reacties Link kopieren
Hondsdagen zijn de eerste 2 weken van augustus dus daar kan het niet aan liggen.



Was zelf handdoeken, beddengoed en ondergoed op kookwas met voorwas. Gebruik hiervoor los waspoeder en in elk bakje doe naast het waspoeder, een flinke schep zuivere soda. Voor de geur en zachtheid een beetje goedkoop wasverzachter. Voorkomt kalkaanslag, vetaanslag en vuilophoping in slangen en afvoer.



Je wasmachine is nog nieuw. Heb je hem al leeg op kookwas met bv azijn laten draaien? Het kan zijn dat je filter is verstopt of dat de leidingen niet goed doorlopen. Is wasmachine door een vakman geïnstalleerd of heb je hem zelf meegebracht? Het kan ook zijn dat het een bekend mankement is wat voorkomt bij vooral goedkopere en onbekende merken. Bij installatie door een vakman zou ik navraag doen en/of ze machine kunnen nakijken, want daarvoor geldt o.a. de garantie.



Daarnaast 2 tips: reinig regelmatig de rubber ring van de deur (daar blijft gemakkelijk water in staan en vindt vuilophoping gemakkelijk plaats) met een sopje, laat het verwijderen van de was uit de machine de deur open staan zodat de wasmachine kan drogen en luchten.
quote:sandra1905 schreef op 12 mei 2016 @ 22:08:

[...]



Verkeerde periode:

De hondsdagen is een aanduiding van de periode van ongeveer 20 juli tot 20 augustus. De naam is gerelateerd aan het sterrenbeeld Grote Hond. De heldere ster Sirius van dat sterrenbeeld komt dan gelijk met de Zon op, en is dan niet te zien. ...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondsdagen ... tekenis)En ik ruil bij deze officieel mijn sterrenbeeld (stier) in voor Grote Hond!
Het is echt een beerput geur, kan het niet anders omschrijven
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 12 mei 2016 @ 22:06:

Heeft het niet te maken met de hondsdagen? Dan gaat je was stinken.Wat? Wat is dat? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Kijk je afvoer eens na. Lijkt me dat daar iets mis mee is.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb een andere was gedraaid, daar was niks mee aan de hand, nu heb ik die andere de hele nacht laten staan, aangezien het al erg laat was, vanochtend weer gedraaid, en nog steeds stinkt die. Ik ben bang dat de stand nu tijdens de nacht er dus in is getrokken. Nu heb ik alleen wel het idee dat het komt doordat er kussenslopen in zaten. Mijn man zweet echt extreem erg in bed, en dan stinkt zijn sloop altijd heel erg, en dit was maar een 30 graden was. Nu ben ik dus bang dat het dat is, maar nu had ik die was gedraaid, zonder die slopen en nog stinkt het.
Alle reacties Link kopieren
Ben je niet vergeten wasmiddel toe te voegen? Dan gaat het ook best stinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven