Stoer bed voor zoon, incourante maat.

12-10-2014 20:40 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil mee helpen zoeken? Eeuwige dank voor de gouden tip



Ik zoek een bed voor zoon van bijna twee. Hij begint uit zijn ledikant te klimmen, dus het is tijd voor een groot bed. Probleem is alleen dat een bed van 2 meter nét niet past op zijn kamer (op 2 centimeter na -_- ) . Een kinderbed van 1.50 wil ik liever niet, een eenpersoons vind ik handiger, dan kunnen we er eventueel zelf ook nog eens bij gaan liggen als dat nodig is (zoon is ziek, of verdrietig etc).



Op zoek dus naar een bed van 190 bij 80 cm en het liefst redelijk betaalbaar. Maar dat is best lastig te vinden merk ik nu.



'Eisen' die we hebben:

- een beetje stoer bed

- opstaande rand is een pré

- lade onder het bed is een must, ivm de beperkte ruimte op zijn kamer wil ik graag alle ruimte die ik kan benutten ook benutten



Waar ik nu op uitkom is een bed op maat laten maken van bijvoorbeeld steigerhout, maar ik ben behoorlijk geschrokken van de prijzen die hier aan gehangen worden. Dus als iemand een goede, betaalbare tip heeft, zou ik dat heel erg waarderen! Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 13 oktober 2014 @ 02:36:

[...]



Dan zou ik hem gewoon aan de muur hangen, net als een astronaut:

[img]http://www.asc-csa.gc.ca/images/living_ ... lo-res.jpg[/img]En anders is dit een puike oplossing, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 12 oktober 2014 @ 21:26:

Jeetje, hoe groot is die kamer dat er geen bed van 2 meter in past? Is dat dan wel een kamer waar een groter wordend kind nog een tijd kan blijven?



Hier ook een uk die slaapt in een kamer van 190 cm bij 210 cm, met schuine wanden, maar dat noemen we dan ook liefkozend de 'babykast'. Na het ledikant gaat uk naar een grotere kamer.Ik heb de kamer niet in zijn geheel opgemeten, maar het heeft schuine wanden en de deur zit op een suffe plek. Als er een bed, nachtkastje en kast moet komen te staan, dan moet het bed op de plek waar ik em nu in gedachten heb neergezet. En die ruimte meet net iets minder dan 2 meter. Verder zie ik het probleem niet: hij hoeft er het eerste jaar/anderhalf jaar alleen maar te slapen. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat ik em te kort doe (no pun intended) omdat hij een kleine kamer krijgt, wat natuurlijk idioot is.
quote:lisha schreef op 13 oktober 2014 @ 07:03:

[...]

Ik krijg nu een beetje het gevoel dat ik em te kort doe (no pun intended) omdat hij een kleine kamer krijgt, wat natuurlijk idioot is.Vind ik ook onzin. Onze zoon slaapt ook op een kleine kamer. Hij slaapt er alleen maar, spelen e.d. doet hij allemaal beneden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisha schreef op 13 oktober 2014 @ 07:03:

[...]





Ik heb de kamer niet in zijn geheel opgemeten, maar het heeft schuine wanden en de deur zit op een suffe plek. Als er een bed, nachtkastje en kast moet komen te staan, dan moet het bed op de plek waar ik em nu in gedachten heb neergezet. En die ruimte meet net iets minder dan 2 meter. Verder zie ik het probleem niet: hij hoeft er het eerste jaar/anderhalf jaar alleen maar te slapen. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat ik em te kort doe (no pun intended) omdat hij een kleine kamer krijgt, wat natuurlijk idioot is.Ik zou zeker even heel goed opmeten. Hou ook rekening met eventuele plinten die tegen de muur zitten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 13 oktober 2014 @ 14:53:

[...]



Ik zou zeker even heel goed opmeten. Hou ook rekening met eventuele plinten die tegen de muur zitten.Dank voor de tip. Plinten heb ik opgenomen in de meting. Ik bedoelde dat ik niet de lengte van de kamer heb opgemeten, want die is irrelevant in dezen. Het bed komt daar toch niet te staan.
Alle reacties Link kopieren
Is een boxspring een optie? Geen frame kan net 2 cm schelen. Met een stoer dekbed heb je dan een leuk en goed bed!
Alle reacties Link kopieren
quote:eenhoorn schreef op 13 oktober 2014 @ 19:33:

Is een boxspring een optie? Geen frame kan net 2 cm schelen. Met een stoer dekbed heb je dan een leuk en goed bed!Met plinten wordt het heel krap. Ik denk het eigenlijk niet. En dan blijft sowieso het 'probleem' van geen lade. Dat is echt een vereiste, hoe suf anderen dat misschien ook vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:lisha schreef op 13 oktober 2014 @ 19:46:

[...]





Met plinten wordt het heel krap. Ik denk het eigenlijk niet. En dan blijft sowieso het 'probleem' van geen lade. Dat is echt een vereiste, hoe suf anderen dat misschien ook vinden Weet je wel wat de maximale buitenmaat van het bed mag zijn? Want met een buitenmaat van 190 cm kom je op een wel heel kort matras uit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Matrassen van die maat 190 lang hebben ze bij matrasaanhuis.nl en Swiss Sense. De laatste toevallig ontdekt. Is wel lastig om dat te vinden in een redelijke kwaliteit.



Kijk daar ook eens naar voordat je een bed koopt.
Alle reacties Link kopieren
Balken van muur tot muur met een lattebodem erop dan kun eje hem ook wat hoger bouwen waardoor je eronder ruimte hebt voor kast ruimte/ extra speelplek
Alle reacties Link kopieren
of misschien valt er wat te bestellen vanuit het buitenland. of inderdaad een marktplaats bed oid opknappen
Alle reacties Link kopieren
quote:lisha schreef op 13 oktober 2014 @ 07:03:

[...]





Ik heb de kamer niet in zijn geheel opgemeten, maar het heeft schuine wanden en de deur zit op een suffe plek. Als er een bed, nachtkastje en kast moet komen te staan, dan moet het bed op de plek waar ik em nu in gedachten heb neergezet. En die ruimte meet net iets minder dan 2 meter. Verder zie ik het probleem niet: hij hoeft er het eerste jaar/anderhalf jaar alleen maar te slapen. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat ik em te kort doe (no pun intended) omdat hij een kleine kamer krijgt, wat natuurlijk idioot is.Het was niet bedoeld om je een rot gevoel te geven. Ik vroeg het me alleen af. De kamer van amper twee bij twee bij ons in huis vind ik niet geschikt als kamer voor een opgroeiend kind. Maar zulke kleine kamertjes zijn over het algemeen zeldzaam. Hier was hij eerst ook groter, maar door verbouwing is er een stuk afgegaan. Nu kan de baby er slapen, ik heb ook niet zomaar een kamer over. Er wordt hier straks geschoven met ruimtes zodat baby bij groter worden wel naar een ruimere plek kan (en dat is nog steeds niet riant )
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 12 oktober 2014 @ 21:28:

Je moet maar nog een kamer over hebben.



Hier een kamer van 2x4, niet ruim, wel de enige die ik voor hem heb.Dat is dus twee keer zo groot als het hokje bij mij thuis. Twee bij vier vind ik wel acceptabel. Twee bij twee niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 14 oktober 2014 @ 14:05:

Matrassen van die maat 190 lang hebben ze bij matrasaanhuis.nl en Swiss Sense. De laatste toevallig ontdekt. Is wel lastig om dat te vinden in een redelijke kwaliteit.



Kijk daar ook eens naar voordat je een bed koopt.Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 14 oktober 2014 @ 20:07:

[...]





Het was niet bedoeld om je een rot gevoel te geven. Ik vroeg het me alleen af. De kamer van amper twee bij twee bij ons in huis vind ik niet geschikt als kamer voor een opgroeiend kind. Maar zulke kleine kamertjes zijn over het algemeen zeldzaam. Hier was hij eerst ook groter, maar door verbouwing is er een stuk afgegaan. Nu kan de baby er slapen, ik heb ook niet zomaar een kamer over. Er wordt hier straks geschoven met ruimtes zodat baby bij groter worden wel naar een ruimere plek kan (en dat is nog steeds niet riant )De baby gaat naar de kamer waar zoon nu slaapt, dat is een behoorlijk grote kamer. Zoon gaat naar de kleine slaapkamer voor de komende twee jaar. Daarna gaan we weer wisselen is het plan: jongste op de kleinste kamer, oudste op de grootste kamer. We zijn van plan hier binnen nu en 5 jaar weg te gaan, dan met hopelijk wat grotere slaapkamers. Hoe dan ook: ze komen niets tekort.
quote:lisha schreef op 13 oktober 2014 @ 07:03:

[...]





Ik heb de kamer niet in zijn geheel opgemeten, maar het heeft schuine wanden en de deur zit op een suffe plek. Als er een bed, nachtkastje en kast moet komen te staan, dan moet het bed op de plek waar ik em nu in gedachten heb neergezet. En die ruimte meet net iets minder dan 2 meter. Verder zie ik het probleem niet: hij hoeft er het eerste jaar/anderhalf jaar alleen maar te slapen. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat ik em te kort doe (no pun intended) omdat hij een kleine kamer krijgt, wat natuurlijk idioot is.Nee hoor, tenminste, hier heeft het kleine meisje ook zo'n soort kamer als jij beschrijft: 2 1/2 ofzo (maar met deur) bij ruim 2 en een schuin stuk in het plafond. Ik vind het juist een gezellige kamer vanwege dat schuine stuk
Is het anders een idee om een halfhoogslaper te nemen, dan kun je in de ruimte eronder wellicht ook zijn kleding kwijt. Een hoogslaper kan natuurlijk ook, maar dat zou ik bij zo'n jong kind niet zo snel doen.



Of is het een optie om zijn linnenkast op de overloop of in een andere kamer te zetten? Dan heb je wat meer mogelijkheden voor een bed.



Of stel dat je door de ramen in de kamer weinig opties hebt voor de verdeling van de meubels, is het dan een mogelijkheid om één raam dicht te maken? Moet je natuurlijk wel meerdere ramen in de kamer hebben.



Of neem een opklapbed, dan heeft hij ook ruimte om te spelen in zijn kamer.



Ik had vroeger ook een heel klein kamertje, met schuine wand met een bed van 1.90, niks mis mee. Maar mijn vader was erg handig, dus een bureautje enzo had hij gewoon zelf precies pas gemaakt. Ik had geen nachtkastje maar een plank aan de muurkant, zo lang als mijn bed, was heel handig. Begrijp eigenlijk niet dat dat niet verkocht wordt, zo'n plank voor naast het bed.
Alle reacties Link kopieren
Is i.p.v. een gewone kast een hoekkast geen optie? Je kunt er niet veel in kwijt maar je zou hem kunnen gebruiken voor het hoognodige, pyjama's, ondergoed, wat speelgoed.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Misschien voor later:



http://bed4you.nl/Ledikanten/457-Momo%20Hoogslaper
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
Alle reacties Link kopieren
quote:kira3 schreef op 16 oktober 2014 @ 13:11:

Misschien voor later:



http://bed4you.nl/Ledikanten/457-Momo%20HoogslaperLeuk Voor over een jaar of drie denk ik. Nu een (half)hoogslaper vind ik echt te gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 15 oktober 2014 @ 00:10:

Is i.p.v. een gewone kast een hoekkast geen optie? Je kunt er niet veel in kwijt maar je zou hem kunnen gebruiken voor het hoognodige, pyjama's, ondergoed, wat speelgoed.Dat wint hier niet echt veel ruimte vermoed ik. De kast die er nu staat willen we graag gebruiken, niet heel groot, maar groot genoeg voor zijn kleren etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 14 oktober 2014 @ 23:44:

Is het anders een idee om een halfhoogslaper te nemen, dan kun je in de ruimte eronder wellicht ook zijn kleding kwijt. Een hoogslaper kan natuurlijk ook, maar dat zou ik bij zo'n jong kind niet zo snel doen.



Vind ik op zijn leeftijd echt te gevaarlijk.



Of is het een optie om zijn linnenkast op de overloop of in een andere kamer te zetten? Dan heb je wat meer mogelijkheden voor een bed.



Er past geen kast op de overloop. De andere kamers staan ook behoorlijk vol. Zijn kast moet op zijn kamer.



Of stel dat je door de ramen in de kamer weinig opties hebt voor de verdeling van de meubels, is het dan een mogelijkheid om één raam dicht te maken? Moet je natuurlijk wel meerdere ramen in de kamer hebben.



Of neem een opklapbed, dan heeft hij ook ruimte om te spelen in zijn kamer.



Dank voor het meedenken, maar spelen kan hij beneden. Een slaapkamer is om te slapen vind ik. Ik wil gewoon een leuk bed van 1.90 meter en dan ben ik blij



Ik had vroeger ook een heel klein kamertje, met schuine wand met een bed van 1.90, niks mis mee. Maar mijn vader was erg handig, dus een bureautje enzo had hij gewoon zelf precies pas gemaakt. Ik had geen nachtkastje maar een plank aan de muurkant, zo lang als mijn bed, was heel handig. Begrijp eigenlijk niet dat dat niet verkocht wordt, zo'n plank voor naast het bed.
Alle reacties Link kopieren
Bij Jorg steigerhout kun je bedden op maat laten maken. En volgens mij alle maten te bestellen en evt met laden. Dan moet steigerhout wel je smaak zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 13 oktober 2014 @ 22:00:

[...]



Weet je wel wat de maximale buitenmaat van het bed mag zijn? Want met een buitenmaat van 190 cm kom je op een wel heel kort matras uit.



Hele goede, Tickel. Daar had ik niet eens aan gedacht, stom he? Ik heb afgelopen week dan ook gespendeerd aan zoeken naar bedden die als buitenmaat 180 cm hebben. Heel erg lastig kan ik je vertellen, maar we hebben er 1 gevonden! Met laden ook nog.



Oftewel, eind goed, al goed, ik ben er blij mee.
Alle reacties Link kopieren
En binnen budget

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven