Strontvervelende poes

13-03-2013 15:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 poezen, 1 van 4 jaar en de ander is 5 jaar.

Regelmatig poepen ze naast de kattenbak en de laatste tijd is het dagelijks.

Ik word er zo gek van!



De bak is schoon, hebben zelfs 3 bakken die al jaren op dezelfde plek staan.



Waardoor ze het nu dagelijks doen komt waarschijnlijk omdat ze sinds een week niet meer op onze slaapkamer mogen komen.

Ze lagen hele dagen op ons bed en werd die haren daar zo zat.



Verder mogen ze overal komen door het hele huis.

Ze hebben 2 hangmatjes aan de radiator en een stoel waar ze graag op liggen.



Op zolder staan de kattenbakken en is het gewoon schoon, ook de bakken zelf.



Wat doe ik hier nou aan? Ben die meur lucht zat!
Alle reacties Link kopieren
Misschien proberen kattenbakken op verschillende verdiepingen te zetten? Dan staan ze misschien wel in het zicht, maar beter dan wanneer ze naast de kattenbak hun behoeftes doen?



O haha ik had even over het bedverhaal heen gelezen.. Foutje
Alle reacties Link kopieren
Een hele dag een dekentje oid op je bed leggen zodat hun en jou lucht erin zit, en daarna aan de katten geven?



Of je overtrek aan ze geven in een hoekje ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Kat weer in je slaapkamer laten.

Poezen hebben heeeeeeel veeeeel geduld in hun ontevredenheid laten merken.
Alle reacties Link kopieren
Bakken op verschillende verdiepingen is misschien wel een idee, maar het is juist zo fijn dat ze op zolder staan. Maar kan het natuurlijk proberen.



Ze deden het vaker maar niet dagelijks naast de bak tot iets blijkbaar niet gaat naar hun zin, dan gaan ze protesteren..
Of je legt een dekentje/badhanddoek op bed, gaan ze daar op liggen en jij legt het aan de kant als je wil gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ja begrijpelijk dat het fijner is als ze ergens "niet in de weg" staan, om het zo maar te zeggen, maar misschien vinden de katten 't juist fijn om zelf te kunnen kiezen waar ze hun behoefte doen?



Ze zijn ook wel lekker eigenwijs dan he :|
Alle reacties Link kopieren
Het zijn trouwens binnen poezen, maar af en toe ben je geneigd om ze naar buiten te laten.

Al zijn het 2 angsthazen en ze niet verder komen dan de tuin, dit vinden ze ook prima.

Zodra ze buiten een geluidje horen zitten ze alweer binnen.



En met een drukke weg dichtbij waar helaas al veel katten zijn dood gereden is naar buiten laten dus geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Poepen doen ze direct naast de bak trouwens dus niet door het hele huis gelukkig!
Het is een teken van stress dus al zet je 100 schone bakken neer dan nog zal het niet helpen.



Je kunt kiezen: weer in de slaapkamer laten of de kiezen even op elkaar zetten en ze desnoods even helpen met een Feliwaystekker.
Alle reacties Link kopieren
Poezen weer toelaten op de slaapkamer. Ze doen het omdat ze het er niet mee eens zijn dat ze niet meer op de slaapkamer mogen komen. En wat Schorpioentje zegt: Dat kunnen ze heel lang volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n feliway stekker heb ik vaker gehoord ja, maar werkt zoiets überhaupt bij stress?



Ik ben inderdaad ook bang dat ze heel veel geduld hebben!
Dan maar wat haren op het beddengoed, toch? Als je dat niet kunt hebben heb je geen hart voor katten . . . .

Mijn kat mag overal komen, dus ook op en in mijn bed. Geen enkele last van naast de bak doen . . . . . . . Het is zo simpel!!!
Alle reacties Link kopieren
Geen hart voor katten omdat ik ze niet in de slaapkamer wil? Wat een onzin Carenza.

Ik hou ontzettend van die beestjes en kan niet zonder ze, zorg heel goed voor ze dus oordeel niet dat ik geen hart voor katten heb.



Het hele huis is voor de poezen, alleen 1 kamer niet. Blijkbaar ga ik de strijd niet van ze winnen maar kan hier misschien wel tips inwinnen dacht ik zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 13 maart 2013 @ 16:26:

Dan maar wat haren op het beddengoed, toch? Als je dat niet kunt hebben heb je geen hart voor katten . . . .

Mijn kat mag overal komen, dus ook op en in mijn bed. Geen enkele last van naast de bak doen . . . . . . . Het is zo simpel!!!Die van ons mogen ook niet meer op onze slaap kamer , waar slaat dat op om te zeggen dat je dan gaan hart voor je katten hebt, wij zijn de mensen en wij bepalen zelf onze grenzen kom op zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:framboosjes schreef op 13 maart 2013 @ 16:44:

Geen hart voor katten omdat ik ze niet in de slaapkamer wil? Wat een onzin Carenza.

Ik hou ontzettend van die beestjes en kan niet zonder ze, zorg heel goed voor ze dus oordeel niet dat ik geen hart voor katten heb.



Het hele huis is voor de poezen, alleen 1 kamer niet. Blijkbaar ga ik de strijd niet van ze winnen maar kan hier misschien wel tips inwinnen dacht ik zo.Bij ons hebben ze lange tijd de kans gehad om toch naar boven te glippen ,tot ik in de gaten had wie de boosdoener was die de deuren steeds opende en dat was onze kater, sindsdien hebben we ronde deurknoppen
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen de deur niet open maken, gelukkig.



En inderdaad wij zijn de mensen en bepalen wat er gebeurd, niet de poezen..



Maar zo'n feliway.. Zou dat helpen?
Misschien helpt het om tijdelijk de kappen vd kattenbak te halen? Bij ons bleek er stress doordat 1 kat de andere opwachtte buiten de bak en dan als n malle tegen t klepje ging meppen waardoor kat op de bak volledig gestressed was.



En ook eens gehad dat er n kleine beschadiging in de kap zat waardoor het toegangsluikje n beetje blokkeerde. Kat kon niet makkelijk naar buiten en vermeed de bak daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Nou, sorry ik heb nog nooit gehoord van katten die naast de bak gaan poepen uit ontevredenheid.

Wel als het vies is misschien maar dat is niet het geval zeg je.

Zit er geen kap om je kattenbak? Als het alleen maar een bak is (zonder kap) kan het zijn omdat z'n kont er dan net buiten hangt. Doet ie niet expres dan! Dan kunnen voor-en achterpoten gewoon in het grit staan.

En ze deden het hiervoor ook al schreef je.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er niet altijd direct naast soms zo'n 40 of 50 cm er naast, zo'n dikke kont hebben ze niet ;)
mijn kat mocht ook niet meer op de slaapkamer komen, heb toen die tip met dekentje geprobeerd en daarna hield het op.



anders misschien informatie inwinnen bij dierenarts? en voor nu placemat naast kattenbak leggen zodat je vloerbedekking schoon blijft.
Alle reacties Link kopieren
Iehl beesten in je bed laten bah, kan me goed voorstellen dat je daar zat van was.



Ik zou gewoon op je vrije dagen de katten goed in de gaten houden wanneer ze moeten poepen, terwijl ze dat naast de bak doen, oppakken bij de nekvel, corrigeren met een flinke 'nee' en ze in de kattenbak zetten. Herhalen, herhalen, herhalen en dan leren ze het wel hoor katten zijn niet gek en leren net zo goed als honden. Als je maar consequent bent en ze niet behandelt als de koning/koningin...Ook bij katten mag je streng zijn.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 13 maart 2013 @ 22:07:

Ik zou gewoon op je vrije dagen de katten goed in de gaten houden wanneer ze moeten poepen, terwijl ze dat naast de bak doen, oppakken bij de nekvel, corrigeren met een flinke 'nee' en ze in de kattenbak zetten. Herhalen, herhalen, herhalen en dan leren ze het wel hoor katten zijn niet gek en leren net zo goed als honden. Als je maar consequent bent en ze niet behandelt als de koning/koningin...Ook bij katten mag je streng zijn.Don't try this at home. Als je de reden niet weet voor de onzindelijkheid niet gaan corrigeren, zoek eerst uit waarom de kat naast de bak poept. Straf helpt bijna nooit, het middel is vaak erger dan de kwaal, het is alleen wel verslavend voor de eigenaar. Nooit nooit nooit een volwassen kat in zijn nekvel optillen. En voordat het moederpoesargument komt: moederpoezen tillen de kittens in de nekspier op en alleen als de kittens nog echt klein zijn.
Andere kattenbakvulling proberen?
En de kattenbakken op de plek zetten waar ze telkens poepen? Eerst de vloer goed schoonmaken, met schoonmaakazijn, niet met bleekwater.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven