Structuurstof geschikt voor huisdieren?

21-03-2015 15:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames!



Ik weet niet of dit wel in de juiste pijler hoort... Afijn, hier mijn vraag:



Bij Furni Store in Zaandam heb ik een hoekbank gevonden die van structuurstof is gemaakt. De prijs is best oké, moet ik zeggen. De reden dat ik dit vraag is omdat ik twee katten thuis heb. Wat denken jullie? Is 'n dergelijke stof geschikt voor huisdieren. Heeft iemand hier ervaring met structuurstof?
Geschikt als in: ze kunnen er lekker op liggen? Of: halen ze niet die hele stof kapot met hun nagels?
De katten vinden elke bank heerlijk speelgoed.
Dat lijkt me helemaal afhankelijk van de opvoeding en het gedrag van je katten.
Ligt een beetje aan hoe dicht het geweven is.



Ik heb een stoffen bank die vrij los geweven is. Is prima schoon te houden (vochtige lap en stofzuiger) maar als ze hun nagels erin haken heb ik wel een haal



Nagels knippen dus.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen bank catproof.Hier ook twee katten , ook nog binnenkatten dus kunnen niet buiten razen.

Beide banken zitten onder de uithalen
quote:miedo schreef op 21 maart 2015 @ 15:16:

Er is geen bank catproof.Hier ook twee katten , ook nog binnenkatten dus kunnen niet buiten razen.

Beide banken zitten onder de uithalenDat hangt toch echt van de kat af.
Alle reacties Link kopieren
Uhm... Wat je moet doen is een krabpaal kopen voor je katten, dan zitten ze ook niet aan je bank.



Nooit gehoord van furni store, ze hebben wel leuke dingen.
Wat bij mij ook helpt is een heel lekker dekentje leggen op de plek waar ze dan mogen liggen.



Coral fleece is favoriet hier (niet de platte fleece) Dat is fijner dan de stof van de bank zelf vinden ze hier.

Die deken neem ik ook af met een vochtige doek en gaat regelmatig de wasmachine in



quote:christelvanvliet schreef op 21 maart 2015 @ 15:18:

Uhm... Wat je moet doen is een krabpaal kopen voor je katten, dan zitten ze ook niet aan je bank.

Kom je ze dat even vertellen? Krabpaal is aanwezig en wordt ook gebruikt
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 21 maart 2015 @ 15:18:

[...]





Kom je ze dat even vertellen? Krabpaal is aanwezig en wordt ook gebruikt hier hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
@Henriette: Hoe ziet de stof er precies uit? Plaats even een fotootje

.
Alle reacties Link kopieren
[img]http://www.furni-store.nl/media/catalog ... 8037_7.jpg[/img]

[img]http://www.furni-store.nl/media/catalog ... 0098_6.jpg[/img]


Die onderste zou ik nemen dan.



De bovenste vind ik mooier, lijkt op wat ik zelf heb maar dat is veel kwetsbaarder.
Alle reacties Link kopieren
@Bieb: Ja, daar ging mijn voorkeur ook naar uit. Dankjewel dames!
Alle reacties Link kopieren
Die onderste heb ik, helaas onder de halen!



Oude kat gebruikt alleen de krabpaal.

Jonge kat helaas alleen de banken :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 13 jaar een bank met structuurstof en minstens 2 katten. Bij mij geen halen, het is een sterke stof. Het fleece dekentje wat Bieb2.0 laat zien is hier ook favoriet om op/onder te liggen.
Wij hebben een velours stofje (lijkt het althans op) en daar zie je niks op. En er ligt een deken op in dezelfde kleur, want een bankstel wassen is nou eenmaal lastig. Grappig; katten willen altijd ergens op liggen. Dus als er op die lekker zachte, stoffen bank een dekentje, kussentje, handdoek of postzegel ligt, dan gaan ze precies daar op liggen.



Stoffen bank ontharen gaat gemakkelijk met een huishoudhandschoen. En hier wordt niet aan het bankstel gekrabt, maar als kitten trokken ze zich wel via de rugleuning omhoog
Alle reacties Link kopieren
Onze kat heeft een krabplank en die voldeed heel goed tot de rieten onderzetters werden ontdekt. Die worden nu gebruikt, ook om op te zitten al moet ze zich dan wel heel klein maken. Soms werken dingen die er niet perse voor bedoeld zijn, zoals b.v. de bank inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een plafondklimkrabpaal, een XL krabmeubel en twee kleinere klimkrabpalen, jawel, en toch scherpt Cesar zijn nagels het liefst aan de nepleren baroque fauteuil, die nu volle kleine gaatjes zit, hahaha. Ach, we wilden hem toch niet verkopen en nu is ie officieel van de katten, die slapen erop. Misschien kun je ook een goedkope tweedehands fauteuil kopen in de kringloopwinkel. Dat had ik misschien ook beter kunnen doen.



Wat wel zeker weten helpt, is (tijdelijk) bekleden met aluminiumfolie. Dat haten ze om aan te krabben. Maar ja, dat staat niet erg mooi.



Of een watersprayflacon/waterpistooltje in de buurt houden en ze natspuiten als ze aanstalten maken om te gaan krabben. Moet je alleen niet de bank natspuiten. De onderste stof lokt het minst uit tot krabben, mijn ervaring is dat losse vezels of sliertjes enorm aantrekken. Maar ja, skai dus ook, haha.



Ze doen het ook om te geurmerken, onder hun pootjes zitten namelijk geurklieren die een geur afgeven. Hun nagels scherpen kunnen ze op veel plekken maar ze kiezen vaak een plek dichtbij de baas. Zo van, die is van mij. Best slim, vind ik. Maar niet prettig voor je meubels
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze bank bekleed met Alcantara. Dat is een microvezel gemaakt polyester en polyuretaan. Het zier eruit als suède en naast dat wij het erg mooi vinden, is het grote voordeel dat het geen lusjes zijn en dat de kat er dus ook geen halen in kan trekken.

Onze kat krapt niet aan de bank, maar als ze er op springt etc dan gaan de nagels ook al in de stof. Over het algemeen zou ik zeggen: hoe groter de lussen en dus grover de stof, hoe groter de kans op halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven