Style advies interieur

07-02-2016 11:23 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag ontvang ik tips hoe ik mijn boekenkast opnieuw kan inrichten, accessoires voor op het tv-meubel en het dressoir. De grijze muur kan geverfd worden in een andere kleur.



Alvast bedankt!
anoniem_274369 wijzigde dit bericht op 19-02-2016 23:45
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je linken werken niet bij mij (heb geen dropbox meer)
Alle reacties Link kopieren
Zie ik nou een kachel naast de verwarming?
Ik zou om te beginnen die muur een lichtere tint geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel erg vol en het oog ontzettend klein door een, voor mijn gevoel, verkeerde indeling. Kan je niet daar al winst mee halen? En zonde dat je met je rug naar het kacheltje zit.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 07 februari 2016 @ 11:27:

Zie ik nou een kachel naast de verwarming?

Een de bank die met de rug naar de kachel staat.



Wat jammer en heel bijzonder dat die verwarming daar zit, of dat de kachel daar geplaatst is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
donker en steriel. ik zou beginnen met de donkere muur lichter te maken. Een paar groene planten en wat kleur inbrengen. Haak een leuke gekleurde woondeken.



Wanneer de financiën dit niet toe laat, dan moet je zeker geen geld uitgeven aan je interieur! De meubels zijn misschien niet naar je zin, maar ze zijn nog wel goed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus die bank tegen de donkergrijze muur aanzetten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst alle muren lichter schilderen. Ook is het zonde dat je met je rug naar de kachel zit. Ik zou denk ik de bank tegen de donkere muur zetten en vanuit daar verder gaan met inrichten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de muur licht maken en lichtere kussens op de bank leggen in één tint.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de muur waar de TV tegenaan staat lichter maken en daar je bank tegenaan zetten. Zonde om met je rug naar de kachel te zitten! Ik zou wat kleur in brengen door andere kussens op de bank en bv kaarsen op de salontafel.
Alle reacties Link kopieren
Alles in je interieur is gericht op de tv. Dat maakt het om te beginnen al ongezellig.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Alle reacties Link kopieren
1. Ik zou de donkere muur een andere kleur geven.

2. Is het mogelijk de tv-meubel en de boekenkast te verven?

3. Ik vind de salonsafel eigenlijk niet zo bij de rest passen. Kan je zonder? Evt een ander kleiner model?

4. Ik vind al je accessoires behoorlijk oubollig en heel erg Leen Bakker/Action. LOVE vd muur af en vervangen door een mooie ingelijste foto/poster?

5. Misschien rond de tv uberhaupt minder spullen neerzetten? Je hebt en het hartje aan de muur en al die prulletjes op de -overigens leuke- lamp en dan aan de andere kant nog die koffertjes. Misschien de siertroep wegdoen en vervangen door mooie planten?

6. Planten

7. Planten

8. Planten

9. Misschien wat planten toevoegen?
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt veranderen is het denk ik het 'makkelijkste' om de muren een andere kleur te geven.



Ik zou de bank ook tegen de donkere muur aanzetten.



Misschien die grote lamp weg, of ergens waar hij niet zoveel ruimte in beslag neemt.



Wat planten/bloemen zouden inderdaad misschien nog meer opfleuren.



Verder zou ik juist kiezen voor wat minder accessoires, maar dat is puur smaak denk ik.



Succes!! Ben benieuwd wat het eindresultaat wordt!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook rustiger zonder al het zwart. Misschien kun je dat een ander kleurtje geven.

De schoorsteen vind ik ook niet echt fraai, maar misschien ben je aan het kacheltje gehecht.
Kan de kachel op een eenvoudige manier verplaats worden? Hij staat daar nu zo raar.

De bank tegen de donkere muur (ik zou 'm zo donker laten)

Een gekleurde plaid oid op de bank

De grote lamp daar naast de bank laten staan

Het tv meubel op de plaats van de kachel
Alle reacties Link kopieren
Als je die donkere muur een lichtere kleur geeft, de bank tegen die muur zet, en daar een paar wat grotere kussens in bv een paar tinten donkerder dan die muur legt, hebben al een heel andere basis.

Dat tvmeubel is makkelijk te updaten door er een laagje laminaat van je vloer bovenop te doen. Rest wit laten.
Alle reacties Link kopieren
Die kachel snap ik niet zo goed. Normaal hou ik er van maar niet in deze ruimte.

Je vloer vind ik prachtig! Accessoires vind ik niet leuk, een beetje oudbollig. de kussens op de vind ik wel weer leuk.

Is het een mogelijkheid om je kasten in een gezelligere kleur te beitsen? En heb je alle kasten nodig? Misschien kan er anders 1 uit, dan heb je wat meer ruimte. De zwarte muur zou ik lichter verven en je salontafel vervangen voor 2 kleine ronde tafeltjes zoals je nu veel ziet (zijn vaak ook niet zo duur)

Verder wat kleur en planten toevoegen doet al heel veel.






Alle reacties Link kopieren
Geen idee want ik zie alleen een leeg vlak.



Als de tv het belangrijkst is dan heb je sowieso weinig keus. En verder is de loopafstand naar de keuken belangrijk en het plaatje als je de kamer binnenkomt. Verder het uitzicht wat je hebt als je op favoriete zitplek zit. Verder moet je ruimte hebben voor wat je met je meesjouwt (computer, tas e.d.). Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zal beginnen om al die frutsels weg te halen en een paar mooie grote dingen neer te zetten. Love van de muur (dat is nu wel geweest) en je bank omdraaien. Wat zonde dat je met je rug naar de kachel zit!

Misschien is een leuke kleed bij de bank nog wel iets?
Alle reacties Link kopieren
Als ze die bank op de donkere muur zet, kan ze haar televisie niet meer kwijt lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Die radiator en kachel moeten weg
Die donkere muur zou ik witten of in een mooie, zachtere kleur verven zoals een rustige olijfgroen.

Daar zou ik vervolgens de bank tegenaan zetten denk ik, en dan de tv naast de kachel (maar kan niet goed inschatten hoe groot die afstand is). Nu kun je alleen niks met dat leuke kacheltje.

Die radiator zou ik verplaatsen (hebben wij eens gedaan was veel minder moeilijk dan ik had gedacht), door hem bijvoorbeeld gekanteld tegen dat kleine muurtje aan te zetten (https://www.gamma.nl/radiator-vervangen). Dan kan de tv mooi daar naast de kachel. Dan ziet dat tvmeubeltje er ook niet meer zo te klein uit voor de wand waartegen hij staat.

Die buffetkast zou ik weg doen en de inhoud in die andere kast zetten waar nu al die troepjes in staan. Troepjes zou ik weggooien, ik hou niet van nutteloze meuk in huis, of als je het echt heel leuk vind op een plankje ergens zetten, maar niet je kastruimte oppofferen eraan iig.



Tenslotte zou ik een hoop planten toevoegen aan je interieur, nieuwe kussenhoezen in frissere kleuren, dat rare koffertje naar de zolder en die roze dingen om die lamp heen weghalen. Mooiere lampenkap zoeken in een vriendelijker kleurtje en die love en hartjesdingen weghalen en vervangen door dingen als een leuk lampionnensnoer, een mooie foto van een reis die je hebt gemaakt (niet jezelf, maar mooie natuur bijvoorbeeld), een gave poster die je ergens hebt gezien of bijvoorbeeld iets leuks van de kunstuitleen, kun je ook nog eens variëren.



Die buffetkast kun je ook op mp zetten en van de opbrengst een mooi schilderij oid kopen
Alle reacties Link kopieren
Dat koffertje is de hondenmand, gok ik zo. En vriendlief vindt de tv belangrijker dan het kacheltje, vermoed ik. Dus dan blijven er inderdaad weinig mogelijkheden over.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven