Style advies interieur

07-02-2016 11:23 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag ontvang ik tips hoe ik mijn boekenkast opnieuw kan inrichten, accessoires voor op het tv-meubel en het dressoir. De grijze muur kan geverfd worden in een andere kleur.



Alvast bedankt!
anoniem_274369 wijzigde dit bericht op 19-02-2016 23:45
Reden: -
% gewijzigd
Ik vind die donkere muur juist mooi! Zou ik zo houden. Maar dan wél met de bank er tegenaan. Mocht dat echt niet kunnen, dan zou ik de donkere muur wel lichter schilderen. Het lijkt mij niet fijn om tegen zo'n donker vlak aan te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met het kopen van een pot verf en de muur een lichtere + warme kleur geven. Je zou eventueel de zwarte en zilveren accessoires ook een likje verf kunnen geven.



Het blad van de salontafel schuren zodat je een blank houten blad hebt of op marktplaats zetten en van het geld wat anders kopen. Je zou de salontafel kunnen vervangen door bijv. 3 kleinere "tafeltjes" (een kruk, een onderstel met dienblad, etc).



De Scandinavische stijl is vaak sober en dan wordt er geïnvesteerd in een paar eye-catchers (denk less is more). Met weinig inspanning en weinig geld kun je er echt een totaal andere sfeer van maken hoor!



Edit: http://053e44c25441492581 ... /8/2014/12/13-730x440.jpg



Zoiets bijvoorbeeld
Ik ben het grotendeels eens met de tips die al gegeven zijn. Je bank en kasten zijn vrij neutraal dus daar kan je prima iets anders van maken.



Als je begint met een pot verf voor een lichtere kleur op de muur, al die zilveren dingetjes eruit gooit, wat planten en wat nieuwe frisse kussens erbij, dan ben je een heel eind. Kost je 100 E en een middag werk, dat lijkt me te doen?



Salontafel vervangen door 2 of 3 kleinere is ook een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Kijk op pinterest en maak een moodboard met wat je mooi vindt. Haal daar je inspiratie uit qua kleuren en accessoires.

Je bank ik mooi basic dus je kunt er echt wel wat nieuws van maken.
Staat de kachel los op de grond? Zou je de buis niet de andere kant op kunnen draaien zodat de kachel tegen de muur tussen voor- en achterkamer in staat zeg maar?

Dan kan waar de kachel stond een kastje staan voor de tv.

Boven de radiator (wat een vreemde plek) een aantal strakke, witte planken waar je leuke dingen op kwijt kan.

Dressoir verkopen, van dat geld kun je dan planken, verf etc kopen.

De donkere muur in een lichtere , iets warmere tint verven, dan kan de bank er tegenaan.

Voor in de hoge kast strakke manden kopen voor onderin en op de middelste plank bovenin , daar kun je dan veel troep in kwijt zonder dat het rommelig lijkt.

Op die manier lijkt de kamer lichter en ruimtelijker.
Alle reacties Link kopieren
Als je van love-life effect-tekstbehang houdt dan zie ik mooie bij Aliexpress, zoeken op wallpaper letter
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind de trend van de drie kleine verschillende tafeltjes bij je bank echt vreselijk. Liever heb ik 1 mooie grote salontafel waar je wat op (en in) kwijt kunt. Maar dat is een kwestie van smaak uiteraard.
Ik vind het een gezellige kamer hoor. Maar de knik van de kachel is vreemd, dus als je dat op kunt lossen? En inderdaad de bank naar de kachel gericht, met een mooi vloerkleed eronder. MIsschien een paar overgordijnen bij het raam (zijn niet duur bij xenos of bouwmarkt, kant en klare ringgordijnen) eventueel in kleur en dan die kleur ook in de kussens van de bank terug laten komen.

Ik hou zelf van 'meuk' dus ik vind het een knus geheel zo bij elkaar. Misschien een ombouw om de radiator, of deze verplaatsen, wat iemand tipte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isa_Bela schreef op 07 februari 2016 @ 13:16:

Ik vind de trend van de drie kleine verschillende tafeltjes bij je bank echt vreselijk. Liever heb ik 1 mooie grote salontafel waar je wat op (en in) kwijt kunt. Maar dat is een kwestie van smaak uiteraard.



Eindelijk iemand die dit ook vindt! Ik heb zoveel moeite gedaan voor een mooie, normale salontafel.



Verder sluit ik me aan bij de tips die al gegeven zijn. Lux' olijfgroene muur klinkt ook prachtig.



Als je de opstelling niet veranderd zou ik de kachel misschien wit verven. Het is nu zo storend, hij valt echt op maar het klopt niet.
Alle reacties Link kopieren
De grijze bank zou mooi uitkomen tegen een okerkleurige muur, zoals de rechterkleur op dit plaatje.







Warm en niet zo saai als dat niksige taupe waar iedereen tegenwoordig zo weg van schijnt te zijn.



Ook mooi:





Wat frisser:

Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ineens de plaatjes van Lux. Zoveel smaken, zoveel meningen. De pijp van de kachel vind ik niet mooi en zou ik dus niet benadrukken door een contrasterende kleur te gebruiken. Verder is een donkere wand best mooi, maar alleen achter je rug, voor het behaaglijke "hol"-effect.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Om een natuurlijkere uitstraling te krijgen in de kamer zou ik, om te beginnen, de donkere muur in een natuurkleur verven, zoals (licht)bruin of taupe. En kussens in diezelfde kleur of tinten op de bank leggen om de donkere bank wat lichter over te laten komen (een plaid kan ook goed helpen). De grote lamp bij de tv zou ik op marktplaats zetten en vervangen door een minder opzichtige lamp. Dat hoeft helemaal niet duur te zijn (denk aan Ikea).
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad de pijp van de kachel wit verven zodat ie in de achtergrond "verdwijnt".
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat de verkeerde muur geverfd is. Het oogt beter als de muur waar je naar kijkt vqnaf de bank de lichte muur is en achter je de gekleurde muur.

De kleur is ook erg donker, misschoen kan je dit aanpassen.

Kan het helemaal worden omgegooit? Bank tegen de donkere muur aan, tv naar de overkant. Aansluiting zal dan moeten worden doorgetrokken. Ik zou idd natuurtinten kiezen. Groene muur zou mooi staan. Wat cognac kleuren (krukjes, kussens) ogen warm.
Op welke.nl staan ook altijd veel leuke tips, daar kun je ook eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Als de tv daar moet blijven dan kun je een lambrisering van hout overwegen. Die schilder je in een donkere kleur zodat je tv tegen de achtergrond wegvalt. Of andersom als de tv juist moet opvallen. De muur erboven in een lichte kleur. Het mooiste is de lambrisering in zijdeglans en de muur in een matte muurverf.



Een lambrisering is vrij eenvoudig te maken van wat plaatmateriaal, latjes en sierlijstjes en je kunt gelijk je snoeren erachter kwijt. Ze worden ook wel eens gemaakt van oude paneeldeuren op z'n kant. Een Bruynzeel paneeldeur haal je al voor drie tientjes bij een oude bouwmaterialenhandel
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Een sierlijke, goedkope, makkelijke plant die ook genoegen neemt met donkerder plekken is de Spathiphyllum, overal verkrijgbaar op het moment, ook bij de super. Gewoon watergeven, grond niet nat maar tamelijk droog/lichtelijk vochtig.







En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een vergissing is om te denken in accessoires.

Die kunnen iets toevoegen aan je interieur, maar niet de hele sfeer bepalen. Dat doet de basis: vloer, verf, de vormen en materialen van je meubels, en niet te vergeten de bouwstijl van je woning. Je kunt de kussens vervangen voor andere kussens, de vazen voor andere vazen, maar dan heb je gewoon andere kussens en vazen; geen andere sfeer. Bij dat soort dingen vind ik: koop ze omdat je ze geweldig vindt, dan past het vanzelf bij andere dingen die je geweldig vindt (en zo niet, dan toch, omdat je ze allemaal zo mooi vindt!). Daarmee wordt het geheel ook wat unieker en minder saai.



Ik zou, voor je gaat veranderen/shoppen, plaatjes bekijken van wat je mooi vindt, en proberen erachter te komen waarom je het mooi vindt. Een ander interieur kopiëren is niet alleen praktisch onmogelijk, het werkt ook niet want elke ruimte is anders. Maar als je weet waarom iets werkt, kun je ook beter bepalen welke aanpassingen bij jullie nodig zijn.

Dus: wat vind je leuk aan Scandinavisch, aan landelijk, aan andere stijlen? Ook handig om dat met je vriend te bespreken: wat vindt hij mooi en waarom? Wat voor sfeer willen jullie in huis?



In dit geval vind ik trouwens dat de accessoires weinig toevoegen, maar dat is gewoon een kwestie van smaak. Op mij komt het nogal (door een winkel) bedacht over, niet persoonlijk of gezellig. Duidelijk een ruimte waarin alles op hetzelfde moment nieuw is gekocht.



Je noemt warmte en natuurlijke materialen. De reden dat dat voor jouw gevoel ontbreekt zit 'm volgens mij in de gebruikte kleuren en materialen. Hoogglans zwart, rechte lijnen, donkergrijze muur, glimmend staal: het heeft allemaal iets kils. Het feit dat het nieuwbouw is, versterkt dat alleen maar.



De vloer is mooi en warm; de bank kan volgens mij ook goed werken in een iets landelijker stijl. Hij is wel groot, maar de kleur is makkelijk te combineren en de stoffering en vorm maakt 'm uitnodigend.

Voor je gaat verven zou ik eerst gaan schuiven. De grijze muur lijkt heel massief en niet zo gezellig, maar wat gebeurt er als je de bank ertegenaan zet? Al denk ik dat een andere kleur ook heel goed kan zijn. Er is geen reden om dat bij één muur te houden trouwens, ik vind een accentmuur eigenlijk ook wat achterhaald. Als alle muren dezelfde kleur hebben, wordt de kamer veel meer één geheel.



Als je op den duur gaat investeren in iets anders, zou ik je aanraden om een kleed te kopen (en om de set dressoir/kast/tv-meubel eruit te gooien, maar goed dat is misschien geen optie.)



Ik mis ook boeken, maar ook dat is smaak. Ik zie erg weinig persoonlijke spullen of uitgesproken smaak.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik vind heel veel mooi maar dan vooral bij een ander!



Persoonlijk mijd ik altijd kritiek; zodra een buur of kennis een kritische blik gaat werpen op mijn inrichting dan wordt ze de deur uitgewerkt. Laatst vond een buur die een pakketje kwam brengen dat de panelen in mijn hal opmerkelijk waren (en niet positief bedoeld maar kennelijk iets om over te gniffelen) en onmiddellijk werd ze tegengehouden. Dag en bedankt voor het pakketje.



Is ze helemaal gek geworden. Net of ik haar oud eiken meuk zo mooi vind.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
staat die bank zo, omdat als je hem tegen de grijze muur zet, je de buitendeur niet meer open kan doen? Of zit bij het glas naar buiten geen deur?
1) alle muren wit, de ruimte is zo klein, en het oogt fris, zeker als je van de Scandinavische stijl houdt..



2) Bank tegen de muur die nu donker is. Haal ook het hartje daar weg , en wellicht ook de twee wandkaarsjes (sorry)



3) leuk vloerkleed, in wit/grijs/zwart patroon achtige tint, zie plaatje wat iemand anders plaatste, of kijk op scandinavische interieurs, leuke voorbeelden genoeg, in ieder geval geen kleur er in. Kleur behouden voor de kleine spulletjes.



4) salon tafel is veel te groot, kijk of je een andere kan vinden die 1/4 kleiner is, of met glasplaat (retor tafel) of kleine ronde die je nog kan opzijschuiven. Voor tijdschriften zou ik speciaal klein houdertje regelen. Genoeg manden opties nu in de winkels, vilt (hema) riet, metaal.



Nu heb je nog een leuke lamp nodig voor bij de bank, ik zou een kleine lichte witte vloerlamp regelen en die zware grote wegdoen.



Dan de andere kant...



1) Aan de andere muur de verwarming weghalen en 1 voor de zijmuur regelen zoals Lux zij. Dat opent de hele achterwand en staat rustiger. Ook dat blok met windlicht zou ik wegdoen, zo groot..



2) de kachel doet mij niks, ik zou eerder de ruimte zo leeg mogelijk houden voor de tv en de meubel eronder en je boxen. gebruik je de kachel veel of niet? Zoja, dan zou ik hem naar rechts verplaatsen zodat de buis ook recht naar beneden loopt naar de kachel. De ruimte die dan links vrijkomt is groot genoeg voor je tv en de tv meubel. Rechts van de kachel je hondenmandje.





3) het hoge kastje met prulletjes zou ik zowieso weg doen, zoveel ruimte innemend en zo weinig effectieve opbergruimte..





Mocht die glazen pui een schuifdeur hebben die niet open kan als de bank tegen de nu nog donkere muur staat, zou ik de bank naar achterwand plaatsen en kachel weghalen (en radiator verplaatsten naar zijwand).

Dan zou ik dressoir die er nu naast kachel staat ook weg doen, en tv meubel vervangen door lange wand dragende kast (besta van ikea hoogglans wit is neutraal ook voor scandinavische interieur), die kan je zwevend ophangen en als je die breder maakt dan huidige tv meubel, heb je de opbergruimte extra die je kwijt was door dressoir weg te doen.
https://www.instagram.com/myscandinavianhome/?hl=en



meer inspiratie voor je..
Alle reacties Link kopieren
Kachel achter de bank zou ik zeker nooit doen. Ik zou nog liever de kachel weghalen en de bank tegen de andere muur zetten, tv waar nu de kachel staat.

Verder moet die muur echt licht! Zeker als je van Scandinavisch houdt. En eerlijk gezegd zou ik ook kijken of ik ergens andere eetkamerstoelen kan vinden dan die zwarte.

Verder zou ik het whitewash tv-meubel en die andere kast wit schilderen, dat ziet er al heel anders uit.



Je kan veel inspiratie vinden op Pinterest, daar zou ik zeker kijken. Zo heb ik bijvoorbeeld ook onze nieuwe bank gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor smaak heeft je vriend trouwens?
ja die zwarte eetkamer stoelen zou ik ook wegdoen. ze zullen vast heel lekker zitten maar ik zou een minder zwaar model uitzoeken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven