Tapijt reinigen

12-02-2014 13:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn trap heeft tapijt als bekleding en daar zitten wat vlekjes in. Nu zie ik op internet het advies om een tapijtreiniger te huren, maar volgens mij werkt die grote kap niet bij de treden. Iemand een tip?



Hoe maken jullie tapijt schoon?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stoomreiniger waar ik tapijt van de trap maar ook het kleed in de woonkamer mee schoonmaak.

Daarna spray ik er nog even textielspray van de action (de blauwe) over en is het weer fris.

Ik doe dit dan ' savonds voordat ik naar bed ga, kan het de hele nacht drogen
Er is ergens (maar zelf even zoeken via google) een topic op Viva.



Bij het gebruik van een tapijtreiniger moet je er wel rekening mee houden dat het tapijt daarna niet meer vuil afstotend is en sneller vies wordt. Ook kan het erg nat worden en je kunt het alleen gebruiken als er voldoende ventilatie is. Het moet kunnen drogen.



Waarom probeer je niet eerst zo'n tapijtspray van de kruidvat of een andere drogist? moet je wel eerst uitproberen of het de kleur van het tapijt niet aantast, maar kan je wel gemakkelijker regelen of het niet te nat wordt. Herhalen kan wel en je kunt per keer een paar treden doen. Zo'n bus kost 2 euro of zo.

Ik durfde zo'n reiniger niet te gebruiken. Ik was veel te bang dat het te nat werd en het zou gaan schimmelen. Ik heb de vuile delen eerst behandeld met zo'n spuitbus, maar wel in blokken verdeeld. Het frist er in elk geval wel erg van op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ronde metalen steekvorm, die druk ik erin en ga daarna op mijn gemak de vlek doordrenken met lauw water, evt een drup wasmiddel erin en weer opdeppen. Tenslotte alleen water gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een stoomreiniger en die fluft het tapijt op maar op geen enkele manier kan ik vlekken minder laten worden daarmee. Als ik er een doek omheen doe wordt de doek ook nauwelijks groezelig.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel stoom/waterreinigers die ook opzuigen maar die heb ik dus niet; ik heb een gewone stomer met ketel.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Vanisch OxiAction van Aldi voor vlekken in het tapijt.
quote:Groll schreef op 12 februari 2014 @ 15:45:

Ik heb wel een stoomreiniger en die fluft het tapijt op maar op geen enkele manier kan ik vlekken minder laten worden daarmee. Als ik er een doek omheen doe wordt de doek ook nauwelijks groezelig.



He, dat vermoeden had ik al. Ik heb ook zo'n drukreiniger en ik vroeg het me af of het niet ook te nat en te heet werd daarmee. Stenen muren kan je er kleiner mee maken. Behang afstomen ook. En kleding stomen, maar ook nog niet geprobeerd.

Bij zo'n spuitbus moet je eerst stofzuigen en het met een borstel in borstelen. Laten drogen en weer opzuigen.
quote:Pumps_italiaans schreef op 12 februari 2014 @ 17:25:

[...]





He, dat vermoeden had ik al. Ik heb ook zo'n drukreiniger en ik vroeg het me af of het niet ook te nat en te heet werd daarmee. Stenen muren kan je er kleiner mee maken. Behang afstomen ook. En kleding stomen, maar ook nog niet geprobeerd.

Bij zo'n spuitbus moet je eerst stofzuigen en het met een borstel in borstelen. Laten drogen en weer opzuigen.Dat is handig! Scheelt weer breken



Ik heb voor dochters vloerbedekking de stoomreiniger van mijn ouders gebruikt. Daarmee is de vloerbedekking echt wel een stuk opgefrist. Vlekjes zijn niet helemaal weg, maar dat komt ook omdat die er al heel lang in zaten. Ze zijn wel wat lichter geworden. Stoomreiniger er een tijdje op houden en goed laten inwerken, daarna met de borstel er goed overheen wrijven. De rest van het tapijt zag er in z'n geheel wat minder groezelig uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen tapijt (zelfs geen trap). Maar mijn moeder gebruikt daar een poeder voor. Dat doe je er op, laat je ff liggen en zuig je er vervolgens af. (Of je het er ook in moet wrijven weet ik niet.) Het is iig fijn spul en ze gebruikt het al jaaaaren.
Alle reacties Link kopieren
goedendag ik ben tapijt reiniger in ik weet niet waar u ongeveer woont maar ik kan m voor u reinigen

m.v.g
Ik gok zomaar dat TO een jaar na haar vraag haar tapijt al wel heeft laten reinigen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heb net vanish tapijt reiniger gebruikt. Op de verpakking staat MINIMAAL 20 min laten intrekken. Zou ik het ook 1 nacht kunnen laten intrekken? Kan er op internet niks over terug vinden... iemand ervaring? Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:divadevil schreef op 17 juni 2015 @ 23:09:

Heb net vanish tapijt reiniger gebruikt. Op de verpakking staat MINIMAAL 20 min laten intrekken. Zou ik het ook 1 nacht kunnen laten intrekken? Kan er op internet niks over terug vinden... iemand ervaring? Bedankt!



Ik heb vloerbedekking tegels (heugavelt gladde tegels) in de keuken vorige week schoongemaakt met Vanisch tapijt reiniger en heb het een nacht in laten trekken. Ik had er wel oude badhanddoeken op gelegd om het vocht in te laten trekken en ze zien er weer uit als nieuw, ze zijn ook al heel vaak op deze manier schoon gemaakt. Bij wollen vloerbedekking zou ik dat niet durven.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Manji,



Heb het al gestofzuigd durfde het niet aan heb een Berbers tapijt. Heb het een half uur 3 kwartier laten intrekken. Ziet er nu ook weer een stuk schoner uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven