Tekenen in inktvlekken, hoe heet dit?

24-09-2016 04:07 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden zag ik een nieuw (?) creatief fenomeen. Inkt (of verf) vlekken waar je iets in tekent of een tekening van maakt. Bijvoorbeeld een rode vlek waar je dan met een pen een kat van maakt. Kent iemand hier die techniek en weet hoe het heet? Zo frustrerend dat ik de naam niet onthouden heb....
Ik kom uit op vlekkendingen. Maar dat woord wordt volgens mij door maar 1 persoon gebruikt, die daar een boek over geschreven heeft.
Ik denk niet dat je dit bedoelt? Is meer omgekeerd...



https://www.youtube.com/watch?v=N_zbcVs419E
quote:Lady_Grey schreef op 24 september 2016 @ 07:00:

Ik denk niet dat je dit bedoelt? Is meer omgekeerd...



https://www.youtube.com/watch?v=N_zbcVs419EZe voize izz quite funny!
Heet dat niet waterpainting? Ik snap wat je bedoeld met inkt en dan met water erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja die vlekken dingen had ik ook gezien, maar ik dacht dat het een andere naam had.
Alle reacties Link kopieren
quote:BassGroove schreef op 24 september 2016 @ 07:09:

Heet dat niet waterpainting? Ik snap wat je bedoeld met inkt en dan met water erdoor.Nee niet helemaal, het zijn gekleurde vlekken waar je dan met een pen een tekening in/van maakt.
Hirameki.
Alle reacties Link kopieren
quote:orchidee1985 schreef op 24 september 2016 @ 07:27:

Hirameki.Yes dat is het. Bedankt. Ik kon er maar niet opkomen. Het lijkt me zo leuk om te doen!!!
Ik had er nog nooit van gehoord, maar het ziet er inderdaad leuk uit.
Alle reacties Link kopieren
Meteen aan de slag met een eerste hiramekiplaat. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Niks voor mij maar deze vind ik wel leuk



Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De vlekken zijn vaak wel behoorlijk voorgekauwd, tenminste wat ik er nu van heb gezien. Het lijkt mij dan leuker om er bijvoorbeeld altijd een kat van te maken, ook al duwt de vorm van de vlek je in de richting van iets anders.



Of zelf vlekken maken met je koffie/aardbeienjam/whatever en daar wat van maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 24 september 2016 @ 10:50:

De vlekken zijn vaak wel behoorlijk voorgekauwd, tenminste wat ik er nu van heb gezien. Het lijkt mij dan leuker om er bijvoorbeeld altijd een kat van te maken, ook al duwt de vorm van de vlek je in de richting van iets anders.



Of zelf vlekken maken met je koffie/aardbeienjam/whatever en daar wat van maken.Zelf vlekken maken lijkt me ook heel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven