Tekenen jullie wel eens voor iets aan de deur?

11-07-2014 19:22 131 berichten
Gisteren had ik weer een meisje van KWF kankerbestrijding aan de deur. Ik had de deur nog niet eens helemaal open en ze begon al aan haar verhaal zonder komma's, punten of een halve seconde om adem te halen. Uiteraard was het doel dat ik zou tekenen om geld te doneren, omdat ze nu maar 1x per jaar met een collectebus mogen rondgaan.



Ik teken eigenlijk nooit voor iets aan de deur en merk dat, hoe goed het verhaal ook is (KWF kankerbestrijding zal heus wel goede dingen doen, evenals de nierstichting, diabetesfonds, unicef, een stichting voor gehandicapte kinderen en weet ik wat nog meer langskomt) ik geïrriteerd raak van de opdringerigheid, dat ze direct afsteken met een ellenlang verhaal waar ik niet tussenkom. Als ze al iets bereiken is het dat ik helemaal niks meer met ze te maken wil hebben.



Maar blijkbaar loont het, want er komen regelmatig mensen aan de deur met dit soort acties. Daarom ben ik benieuwd, tekenen jullie wel eens aan de deur voor zoiets? Ik heb het zelf 1x gedaan en ben overgestapt naar Nuon, was toen ook wel een prima actie, geen addertjes onder het gras ofzo. Maar tegenwoordig doe ik het nooit. Heb zelfs een vrij agressieve verkoper van 'zakelijk stroom' aan de deur gehad, die eiste dat ik mijn jaarrekening zou laten zien. Ik moest flink voet bij stuk houden om het gesprek af te ronden waarop ik uit eindelijk ook een flinke sneer van hem kreeg. Oh, er komen nog meer verhalen boven... Een memorabele was de verkoper die, toen ik de deur opendeed, vroeg of mijn man thuis was en daarna pas of ik anders ook wel over de energie/financiën ging.



Maar goed, mijn vraag dus, wie tekent wel eens voor iets aan de deur? Of misschien hebben jullie ook nog vermakelijke verhalen hierover
Nee. Een collectant kan wat euro's krijgen, maar ik teken niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Nee, ik teken enkel voor pakketjes.

Heb een nee nee sticker (geen jehova / geen verkopers) maar alsnog belt er 1 keer per jaar een flapdrol aan die met een geweldige riool schoonmaak actie. En iedere keer is hij weer verbaasd dat ik hem herken

(hij; goedem...

Ik; ben je daar weer? Nee hoor, je hoeft de leidingen / riolering hier niet schoon te maken

Hij: o? U herkende mij? maar ik heb een geweldige aanbie..

Ik; nee, echt niet, fijne dag

Hij; o, ok..)
Alle reacties Link kopieren
Hier staat nooit iemand aan de deur maar ik zou nooit iets tekenen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik doe niet eens open. Ik heb een sticker tegen colportage dus als ze dan alsnog aanbellen laat ik ze lekker staan.

Ik geef ook geen geld aan de deur, ik heb een aantal goede doelen die ik maandelijks geld over maak.
Alle reacties Link kopieren
Nee, collectant krijgt altijd geld van me, maar ik word geen donateur en al zeker niet aan de deur.
Ik teken zelf niet, maar heb wel heel veel mensen laten tekenen vroeger. Ik was ooit zo'n meisje. Als ze nu bij mij aan de deur staan/me in de stad spreken kap ik het meteen af met "Ik heb dit ook gedaan en je gaat me echt nooit zover krijgen, sorry." Ik heb overigens wel twee doelen waaraan ik maandelijks doneer.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe liever geen zaken aan de deur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik teken nooit en ik heb een hekel aan geleur aan de deur.

Ik geef geld aan door mij gekozen doelen, niet aan mensen die zomaar bij me aanbellen.
Ok, tot nu toe niemand die tekent, maar waarom investeren bedrijven hierin? Wie zijn de mensen die wel tekenen?



Aardbeienthee, vond je het leuk werk?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Geld in collectebus: ja. Maar ik teken geen machtigingen, ga niet ter plekke overstappen van energieleverancier etc.



Doorgaans zijn het geen onbeschofte mensen en geeft zoon voldoende aanleiding om met een "Sorry maar nu moet ik echt even mijn aandacht naar elders verleggen, prettige avond verder" de deur te kunnen sluiten. Maar heel af en toe dat er zo'n brutale vlerk m/v aan de deur staat die probeert om met schuldinductie mij over te halen. Daar maak ik gelijk korte metten mee.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik teken ook niet.



Overigens collecteert het KWF een keer per jaar en dat is nooit anders geweest.
Alle reacties Link kopieren
Nope, en als ze door blijven zagen terwijl ik al 3 keer vriendelijk sorry, geen interesse heb gezegd dan flikker ik de deur dicht!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Ik teken ook niet. Ik wil bij producten eerst zelf uitgebreid onderzoek doen voor ik ergens aan begin. Goede doelen doneren doe ik niet aan. Bij collecteren kunnen ze wel iets krijgen maar ik ga niet maandelijks iets over maken.

Bij ons oude huis hadden we idd een sticker op de deur, ik moet die nog even aanvragen voor het nieuwe huis.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Nooit. Hier vaak van die populaire types, van het heeee goede avond mevrouwtje soort. Dan ben je bij mij meteen klaar.
quote:Dahlia74 schreef op 11 juli 2014 @ 19:37:

Nee, ik teken ook niet.



Overigens collecteert het KWF een keer per jaar en dat is nooit anders geweest.Ohja, dat kan, het meisje vertelde dat ze tegenwoordig maar 1x per jaar met een collectebus langs de deuren mogen en er waren nog wat meer dingen die niet meer mogen, vandaar de huidige constructie. Was verder een aardig meisje, maar ja....je kan nog zo aardig zijn, ik ga niet tekenen aan de deur. En dan nog proberen over te halen....pffff. Ik vind het wel fijn als mensen na 1x 'nee' gewoon zeggen 'oké, fijne avond nog!' dan doe ik de deur dicht met een beter gevoel over het bedrijf dan bij iemand die steeds gaat lopen aandringen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik teken nergens voor aan de deur, collectes geef ik niet allemaal wat, en die energiemannetjes doe ik niet meer voor open, man wat zijn die vervelend zeg.

Moet eigenlijk nog eens een sticker halen, maar daar denk ik altijd pas aan als de deurbel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik vind het net zo hinderlijk als bellen van de postcode loterij. Collecte heb ik geen problemen mee. Dan geef ik graag een euro.
We hadden hier regelmatig goede doelen die geen contant geld wilden, maar gelijk met een machtiging kwamen, of je dan gelijk iedere maand een bedrag wil doneren, en dan boos worden als je dat niet wilt ...
quote:*Ginger* schreef op 11 juli 2014 @ 19:42:

Nooit. Hier vaak van die populaire types, van het heeee goede avond mevrouwtje soort. Dan ben je bij mij meteen klaar. hetzelfde als als die mensen die op straat in de stad iets proberen te verkopen, abonnement, donateurschap, krant enz. Die trekken nog vaak het schuldkaartje, dat jij je vast wel drukmaakt over arme kindjes in afrika, of dat jij vast niet wil dat een familielid met hartprobleem overlijdt, of dat jij vast wel van dieren houdt...
Alle reacties Link kopieren
Nee. Hier kwam pas de kika langs. Ik vraag me nogsteeds af of t echt was of oplichting.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Lucky_Birdie schreef op 11 juli 2014 @ 19:48:

We hadden hier regelmatig goede doelen die geen contant geld wilden, maar gelijk met een machtiging kwamen, of je dan gelijk iedere maand een bedrag wil doneren, en dan boos worden als je dat niet wilt ...Ergens vind ik het ook gewoon asociaal. Als ik tegen dat meisje zeg 'ik wil niet tekenen aan de deur, maar als je een folder hebt wil ik er wel meer over lezen.' 'Nee we hebben geen folders, u moet nu tekenen.'
Alle reacties Link kopieren
Zo direct ff geen verkoop aan de deur sticker aangevraagd. Voor wie ook wil gratis via de consumentenbond: https://www.consumentenbo ... l-niet-aan/?view=Standard
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Oh inderdaad blijekip, laatst een die zei een stelling voor me te hebben, je hebt 1 voedselpakket en 2 hongerige kinderen, wat doe je? Echt, duvel op met die praatjes zeg, ik ben niet infantiel en zo wens ik ook niet behandeld te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven