Terecht teleurgesteld?

30-07-2016 21:54 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weg ivm herkenning, bedankt
anoniem_298867 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 19:12
97.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel ja
Ik zou ook teleurgesteld zijn.
Ja
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wel dat je wat teleurgesteld bent.
Alle reacties Link kopieren
Toch niet zo aardig dus. Ik zou niet meer op hun bericht reageren. Lekker laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
En ik denk dat je te veel verwachtingen had van iemand die je eigenlijk maar een paar keer hebt gezien, en die duidelijk al een beetje afstand aan het nemen waren. Zo gaan die dingen, jammer maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel, maar je hebt ze 8 jaar geleden leren kennen, niet eens elk jaar gezien als ik het zo lees. Niet gek als ze verder gaan met hun leven toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou ook teleurgesteld zijn. Blijkbaar hebben zij geen behoefte meer aan contact. Dat is jammer. Ik zou nu denk ik ook niet meer reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ergens snap ik je wel. Aan de andere kant, ben je op vakantie, ben je vaak in een heel andere stemming, lichter, luchtiger, even helemaal niks en dan is een afspraak om nog eens af te spreken/eens wederzijds langs te komen al snel gemaakt. Meestal komt daar niks van nl., eenmaal terug in het dagelijkse leven terug in het eigen land.

Alleen al het feit dat ze inmiddels zelf al weer eens in Nederland zijn geweest en jou niet hebben benaderd om af te spreken, geeft al een signaal af, nl, zoveel behoefte hadden ze er (dus toch ) niet aan. Dat lijkt nog steeds zo, nu jij hun kant op wil komen.



Ja, jammer idd en denk, net als jij, dat hun uitnodiging toch niet meer zo geldt. Zou hun advies voor bezienswaardigheden meenemen, naast dat je die zelf ook prima kunt googlen of op willekeurig welke site ook kan bekijken en hen niet nog eens berichten dat je in de buurt bent of af wil spreken.
wij slapen nooit.
Nee, ik begrijp niet dat je teleurgesteld bent.

Je geeft zelf aan dat je het begrijpt wanneer ze geen tijd hebben of op vakantie zijn en vraagt of ze dan bezienswaardighedenlijstje willen sturen. Als dan precies gebeurt wat je zelf aangeeft, zou ik niet teleurgesteld zijn. Ik vind het nog netjes wanneer ze lijstje bezienswaardigheden doorgeven. Of ze dat echt doen, is nog maar afwachten.

Dergelijke afspraken worden m.i. vaak uit een soort valse beleefdheid gemaakt en niet met doel dat er echt op bezoek wordt gegaan. Dergelijke afspraken maak ik dan ook nooit met mensen.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 30 juli 2016 @ 22:10:

Nee, ik begrijp niet dat je teleurgesteld bent.

Je geeft zelf aan dat je het begrijpt wanneer ze geen tijd hebben of op vakantie zijn en vraagt of ze dan bezienswaardighedenlijstje willen sturen. Als dan precies gebeurt wat je zelf aangeeft, zou ik niet teleurgesteld zijn. Ik vind het nog netjes wanneer ze lijstje bezienswaardigheden doorgeven. Of ze dat echt doen, is nog maar afwachten.

Dergelijke afspraken worden m.i. vaak uit een soort valse beleefdheid gemaakt en niet met doel dat er echt op bezoek wordt gegaan. Dergelijke afspraken maak ik dan ook nooit met mensen.Precies dit. Geef dan niet aan dat je een lijstje ook genoeg vindt. En ik vind het persoonlijk nogal veel gevraagd om 8 jaar na dato alsnog af te willen spreken.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties!



Fijn dat veel van jullie het wel begrijpen. En ook fijn om kritische reacties te krijgen uiteraard.



quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 30 juli 2016 @ 22:10:

Nee, ik begrijp niet dat je teleurgesteld bent.

Je geeft zelf aan dat je het begrijpt wanneer ze geen tijd hebben of op vakantie zijn en vraagt of ze dan bezienswaardighedenlijstje willen sturen. Als dan precies gebeurt wat je zelf aangeeft, zou ik niet teleurgesteld zijn. Ik vind het nog netjes wanneer ze lijstje bezienswaardigheden doorgeven. Of ze dat echt doen, is nog maar afwachten.

Dergelijke afspraken worden m.i. vaak uit een soort valse beleefdheid gemaakt en niet met doel dat er echt op bezoek wordt gegaan. Dergelijke afspraken maak ik dan ook nooit met mensen.

Ik begrijp wel wat je bedoelt maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje onbeleefd om ongastvrij te zijn tegenover iemand die jou gastvrij ontvangen heeft bij haar thuis. Ik denk altijd maar van: als jij ergens te eten gevraagd wordt, dan vraag je diegene ook terug (als het bezoek succesvol was natuurlijk :P ).



quote:Marana_ schreef op 30 juli 2016 @ 22:13:

[...]



Precies dit. Geef dan niet aan dat je een lijstje ook genoeg vindt. En ik vind het persoonlijk nogal veel gevraagd om 8 jaar na dato alsnog af te willen spreken.We hebben elkaar in de tussentijd nog gezien en ook contact gehad via Whatsapp. Het is 8 jaar geleden dat ik ze ontmoet heb en ze het voor het eerst voorstelden; ze hebben het daarna ook nog wel een paar keer gezegd
Alle reacties Link kopieren
Nou teleurgesteld, dat weet ik niet. Maar echt aardig is het natuurlijk niet.

Want inderdaad, wat is dat nou voor moeite om een keertje wat te drinken en iemand wat wegwijs te maken. Niet echt gastvrij zijn ze wel.



Zou voor mij klaar zijn. Geen reactie terug en einde verhaal.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, ik snap je teleurstelling wel. Hopelijk heb je toch gewoon een leuke vakantie. Komt vast goed!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Zou t ook jammer vinden, maar niet meer dan dat.

Heb zelf wel.positieve ervaringen van ontmoetingen met mensen die ik op reis of zelfs via internet had leren kennen. Een Hongkongnese die ik van n tripje in Schotland ken heeft me 2 dagen mee op sleeptouw genomen in HK en Macao. En een aantal jaar later toen ik daar weer n stopover had zijn we ook nog iets gaan drinken en ben ik bij hen thuis langs geweest. Sliep zelf wel gewoon in n hotel.

In Birma heb ik n dag opgetrokken met n lokaal meisje die ik via internet kende en in Cuba ook met iemand waar ik via n stockphotosite contact had.

En in New Delhi had ik n meet en eat met n Amerikaan, ook via de stockphotos.

En dan nog mn meets met viva forummers in SF, Calgary en Sydney. Geweldig genoten!!
Shoot first, ask questions later!
Ik snap je teleurstelling.

Misschien dat haar volgende mail, waarin ze een lijstje met bezienswaardigheden stuurt, wat uitgebreider en persoonlijker zal zijn? Ik zou ze nog niet helemaal afschrijven en de volgende mail afwachten. Als die weer zo kortaf is, dan kun je je conclusies trekken.
Ik zou ook wel een beetje teleurgesteld zijn maar zou me nu verder afwachtend opstellen of ik wat van hen zou horen (of dat nou reistips zijn of een concrete uitnodiging) maar de bal nu ook echt bij hen neerleggen en nergens meer zelf om vragen. Misschien hebben ze het momenteel echt druk maar ben je wel nog welkom, dan komen ze daar nog wel op terug maar misschien is het inderdaad ook wel "valse beleefdheid" geweest of hebben ze er om welke reden dan ook geen zin (meer) in om iets voor of met jou te doen en in dat geval hoor je denk ik ook niks of iig geen enthousiaste reactie meer terug. Laat het je reispret niet bederven en trek dan gewoon je eigen plan.
Alle reacties Link kopieren
Ach zo gaat dat..

Ms is ze bang voor haar man..brouwen alleen worden meestal niet zo gewaardeerd
Alle reacties Link kopieren
V
Alle reacties Link kopieren
Laat gaan joh
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook teleurgesteld zijn. Daar hoef je toch zelfs geen innige vrienden voor te zijn, om iemand waar je contact mee hebt in je eigen stad te ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 30 juli 2016 @ 22:53:

Ach zo gaat dat..

Ms is ze bang voor haar man..brouwen alleen worden meestal niet zo gewaardeerdJa maar ik stelde alleen maar voor koffie te drinken.. Dat kan ze ook met mij alleen doen in de stad
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 30 juli 2016 @ 22:42:

Zou t ook jammer vinden, maar niet meer dan dat.

Heb zelf wel.positieve ervaringen van ontmoetingen met mensen die ik op reis of zelfs via internet had leren kennen. Een Hongkongnese die ik van n tripje in Schotland ken heeft me 2 dagen mee op sleeptouw genomen in HK en Macao. En een aantal jaar later toen ik daar weer n stopover had zijn we ook nog iets gaan drinken en ben ik bij hen thuis langs geweest. Sliep zelf wel gewoon in n hotel.

In Birma heb ik n dag opgetrokken met n lokaal meisje die ik via internet kende en in Cuba ook met iemand waar ik via n stockphotosite contact had.

En in New Delhi had ik n meet en eat met n Amerikaan, ook via de stockphotos.

En dan nog mn meets met viva forummers in SF, Calgary en Sydney. Geweldig genoten!!Ff off topic: ha Bulletje, fijn je weer te lezen hier op Vief
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp je helemaal.

En ook jammer dat ze niet heeft laten weten zelf in de buurt te zijn.

Moeilijk zulke dingen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven