Tettertopic versie 32!

03-01-2015 00:56 3004 berichten
Een nieuw jaar, een nieuw weekend, een nieuwe dag, een nieuwe cake, nieuwe poezels, kortom: tijd voor een nieuw topic!







Veel plezier weer!



En een link naar topic 31
Kut Plou. Zorgen om je ouders sucks.

Heeft je moeder wel medicatie?



Splint hou je het nog vol? Jullie hebben er iig lekker buitenzitweer bij



Slof jij had het laatst over die pillen tegen vlooien toch?

Ik heb die net gehaald bij de dierenarts. 1 pil (in 2 keer geven in 2 dagdelen) en binnen 30 minuten gaan de eerste vlooien dood.

Bibi heeft al een halve binnen, het monster ligt ergens in de zon en die krijgt zodra ik hem zie.

¤ 8,90 per pil.

Valt me mee. Werkt een maand en tegen die tijd is het herfst en ben ik al van mijn plaag af hoop ik. Zo niet herhaal ik nog een keer.



Oh en voor poezen onder de 6 kilo zijn de pillen goedkoper.
Monster heeft ook een halve pil binnen. Ik 1 nagel in mijn duim.

Hij voelde zich aardig belazerd geloof ik. Is een best pil.

Maar een paar snoepjes er achter aan en we zijn nog steeds vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Oh het is dus wel wat die pillen?

Het leek me handig als mijn katten een prik kregen. Bestond niet volgens de dierenarts (had ik ergens gehoord/gelezen), maar later op google vond ik wel wat over een vlooienprik. Die tabletten stelde ze voor, maar mijn bolle en mijn zwarte zijn echt een ramp met pillen dus toch weer aan de pipet.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Mooi Puss!
Het Viva forum is papaja.
Pillen zijn hier ook geen feest hoor. Maar zo 1x per maand (2x) vind ik te doen.

Eerst maar eens kijken of de vlooien echt zo snel verdwijnen als DA zegt.

En misschien haal ik anders wel een pillenschieter.
Zo, het is weer klaar met de pret.

Iedereen leeft nog. Geloof ik.



Alle reacties Link kopieren
Haha, ben je weer lekker thuis? Poekel blij? Heb je EV nog gesproken? Heeft ze het leuk gehad?

Eindelijk weer genieten van naar de wc en douche kunnen gaan wanneer je wil.



We hebben het onweer van gisteren goed doorstaan. Gelukkig geen water in huis gehad. Was wel kans op want het stond al op de stoep. Tuin is ook nog heel gelukkig. Maar de straat achter ons is een ravage. Het gemaal heeft niet goed gewerkt zodat de inhoud van het riool de huizen in liep... Zo smerig.
Oh gatver, dat is vies zeg. Ik zag de foto's op fb. Gek om te zien, want bij ons was het gewoon warm en zonnig. Pas vannacht heeft het wat geregend, maar niet veel.



We zijn nog niet thuis hoor. Zitten nog met z'n tweetjes een pannenkoek te eten op een terras. Die vorige post was toen net iedereen in eigen auto was gestapt en vrij was

Het was echt wel een leuke week hoor, maar mijn hemel, wat is mijn moeder zuur tegen / over mijn vader en wat zitten die twee constant op elkaar te vitten. Vreselijk. Ik snap wel dt mijn vder aan de zuip gaat…..



EV zien we straks nog. Volgens mij is het heel goed gegaan met die twee.
Alle reacties Link kopieren
Die zurigheid ken ik ook van mijn moeder. M'n vader kon nooit wat goed doen. Ja, nu hij dood is.... Ben je lekker laat mee.

Nah, gelukkig heb je het ook heel leuk gehad. Nu nog ff pannenkoeken eten (nu ook zin in) en dan naar Sammi!
Alle reacties Link kopieren
Hm, dat is wel verdrietig om te zien ja, van je ouders Splint.

Lekker! Pannenkoek!



Puss, mijn moeder heeft de maximale dosering van insuline.



Ik heb vakantie

Dus nu douchen, spullen pakken en naar PM
Bah Dee van dat water/riool. Is alles weer weggetrokken nu?



Splint was Sammi blij dat je er weer was of had hij het te gezellig met EV?

Niet leuk om te zien van je ouders. Je ouders zitten waarschijnlijk zo in die manier van omgaan met elkaar dat het al gewoon is.



Fijn van vakantie Plou





En was ik gisteren nog helemaal blij met die anti-vlooien pil voor de poezen... :(

Vanmorgen de beide poezen de 2e helft gegeven (de oude dame at zelfs uit zichzelf de pil op, niet vies blijkbaar) Daarna zijn ze beide misselijk geworden en pil weer overgegeven.

Ik was al naar mijn werk, vond het vanmiddag.

17.40u was ik bij de dierenarts om een nieuwe pil te kopen..DA dicht. *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Riool en straat is weer gemaakt. Vanochtend heb ik nog even gekeken daar toen ik van de tandarts terug kwam. Wat een ravage zeg. Er was een klep dicht in het gemaal... De gemeente gaat alle schade wel vergoeden las ik op internet. Het was zelfs bij Hart van Nederland vanavond.

De straat is ook al gemaakt. Maar alles zat onder de stront, wc papier en modder.



Klote van die pillen zeg. Zieke katten is niet leuk. Gaat het nu weer goed met ze?
Plou, fijne vakaaansie!



Puss, balen van die pil zeg. Dan is ie ineens weer wel duur

Hebben ze nu dezelfde gekregen?

Lézen! DA was dicht.



Wij zijn weer thuis. EV is net een uurtje geleden vertrokken. Echt een heel leuk en lief mens, we hebben nog een hele tijd zitten kletsen en uiteindelijk om half 8 bedacht dat we ook nog maar even iets moesten eten. En met Sammi is ze geweldig. Er vliegt hier een stuiterbal door het huis, hij heeft het duidelijk heerlijk gehad.
Is het nu nog bij iemand slecht weer?

Hier is het prima, we zitten op het balkon. Maar man zit met Drentse schoonzus aan de telefoon en daar is het nu slecht weer. En gisteren was het hier slecht weer en zaten wij in Drenthe.

Wij missen gewoon alles.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha bofkont! Of je moet gek zijn op onweer. Dan mis je echt alle pret. Leuk dat het zo klikte met EV. Ze lijkt mij ook een lieve vrouw.

Hier is het nu gelukkig rustig qua weer. Geen regen, niet koud, geen wind.



Ploutje, heeeel veeel plezier! Geniet van je vakantie.
Balen van uitkotsen van vlopil, vooral omdat ze niet goedkoop zijn! Puck kotst ze ook áltijd! uit. We hebben het nu dus over die Comfortis pillen? ik had de laatste keer ook de 425mg voor zwaardere katten genomen (vanaf 5.5kg), maar ik gaf ze gewoon in 1 keer. Met 5 katten is het een duur grapje en ik ben ermee gestopt.
Comfortis inderdaad.



Ik ga maandag wel even bellen wat ik het beste kan doen nu.

Monster is voor het eerst in weken weer lief en slijmie slijmie. Ik denk dat hij echt last had van de jeukbeesten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwarte heeft er ook veel last van. Ik wist niet eens dat hij vlooien had. De dierenarts heeft heel goed moeten kammen en toen vond ze er eentje. Ik ben heel tevreden over het spul wat ik nu gekocht heb bij de DA.



Hij is nu rustiger
Het Viva forum is papaja.
Wat heb jij dan nu Tonks?



Ik ga nog een keer zo'n pil proberen maar als ze weer moeten overgeven stop ik daar wel mee.

Even overleggen met DA of ik niet beter (wat Slof ook doet) een hele geven en dan na de maaltijd.
Wat ik toenderijd gelezen heb in de bijsluiter moet je ze sowieso geven met eten of na het eten. Schijnt het beter te werken. Maar het zijn wel achterlijk grote pillen. Ik zou ook kotsen als dat na het eten in mijn strot geduwd zou worden . Ik heb net nog even de bijsluiter doorgeworsteld en citeer: "Als binnen een uur na toediening braken optreedt en de tablet zichtbaar is, opnieuw een volledige dosis geven om maximale werkzaamheid van het product te garanderen". Maar geen idee hoe het dan zit als je het in 2x gegeven hebt, want jij hebt nu voor de helft werking, dus niet 100%?

Huispoezzels zijn volgens mij nu wel vlovrij. Krabben een stuk minder dan een maand of 6 terug. Teun en Joris hebben nu een Seresto vlooien (- en teken) band. Volgens mij werkt dat goed en al helemaal tegen teken. Joris had elke dag wel zeker 5 teken in allerlei stadia van groei, maar sinds hij deze band heeft (eind april) geen 1 meer!!

Koos gaat langzaam weer de goeie kant op. Hij krijgt nu echt alleen Royal Canin Hypoallergenic en elke dag een Prednison pil. Neiging tot krabben is er nog steeds, maar tot nu toe kan ik hem goed stoppen als hij wil krabben, maar ja, dan moet ik wel thuis zijn.



Ik heb vandaag gewerkt. Collega's hadden een high tea georganiseerd voor de bewoners van de begane grond. Dit in het kader van hun opleiding. Was erg gezellig en de mensen hebben ervan genoten (en ik ook jammie ).



Het is hier vandaag nog geen seconde droog geweest grr! Zit een beetje spelletjes enzo te doen en heb zojuist een ticket voor Sloffriend geboekt! Hij komt woensdag weer deze kant op voor 2 weekjes, met een onderbreking naar Duitsland voor een project.
Leuk Slof! Jullie zien elkaar best regelmatig hè, de laatste tijd.

Fijn dat het bij Koos beter gaat.



Vlooien heb ik gelukkig geen last van. En Sammi ook niet



Vandaag is het echt zo'n opruim-dag. Saai weer, regenachtig (niet de hele tijd hier). Heb alle vakantiespullen opgeruimd en ook de box weer eens geordend. Dus nu kun je daar gewoon naar binnen lopen zonder te struikelen of allerlei zooi opzij te moeten zetten. En je kunt dingen weer terugvinden, ook fijn. De hele dag wassen aan het draaien, de weekend-logees zijn vertrokken, ik heb mijn werkspullen ook maar eens geordend: alles in een kastje op mijn kamer (ook eerst opgeruimd), in plaats van in 6 verschillende tassen en 25 verschillende mappen

Morgen weer werken en nu ben ik toch echt door mijn zomer-vakanties heen

Nou ja, op een weekendje in september na, met een vriendin. En daarna weer door tot november.



*zucht*
Leuk vooruitzicht voor September, Splinter! Heb je toch nog iets om naar uit te kijken . En je gaat met een opgeruimd huis = opgeruimd hoofd weer werken!
Help 1:

Sammi heeft op mijn schoot laptop gelegen en nu is mijn bureaublad leeg en is er geen taakbalk meer om de laptop opnieuw op te starten. Wat nu?



Help 2: morgen komt broer met 3 kinderen eten: poffertjes! Ik heb 2 zakken van 72 poffertjes gekocht (vinden zij lekker....), maar wat eet ik daarbij (los van boter en suiker)? Daar eet je niet met 6 man een avondmaaltijd van. Ik maak er een verse fruitsalade bij, maar verder? Sla vind ik niet zo passen.

quote:Splinter_ schreef op 16 augustus 2015 @ 18:36:

Leuk Slof! Jullie zien elkaar best regelmatig hè, de laatste tijd.



Vlooien heb ik gelukkig geen last van. En Sammi ook niet





Ja best wel en we zijn nog steeds bij elkaar . Laatste keer was 19 dagen en zolang zijn we nog nooit samen geweest!



En die vlooien? Toen de huispoezzels nog vlooien hadden, zag ik wel eens iets springen op mijn lichtrose lakentje!
quote:Splinter_ schreef op 16 augustus 2015 @ 18:45:

Help 1: [afbeelding]

Sammi heeft op mijn schoot laptop gelegen en nu is mijn bureaublad leeg en is er geen taakbalk meer om de laptop opnieuw op te starten. Wat nu?



Help 2: morgen komt broer met 3 kinderen eten: poffertjes! Ik heb 2 zakken van 72 poffertjes gekocht (vinden zij lekker....), maar wat eet ik daarbij (los van boter en suiker)? Daar eet je niet met 6 man een avondmaaltijd van. Ik maak er een verse fruitsalade bij, maar verder? Sla vind ik niet zo passen.

[afbeelding]



Oh jee! Help nummer 1 is hier bekend . Eerste optie was computer uitzetten en opnieuw opstarten. Werkt niet altijd, maar als je geluk hebt wel.



Help nummer 2 moet dit "kookwonder" ook even over nadenken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven