Tijdelijk antislip op de trap?

17-10-2016 21:21 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik twee nieuwe trappen, die opgeleverd worden in de grondverf. Ik wil ze (denk ik) uiteindelijk met tapijt laten bekleden, maar dat zal nog even duren. Kan ik in de tussentijd antislip-tape op de treden plakken? Of wordt dat een probleem als ik later de trap laat bekleden? Helpt die tape?

Voorbeeld van wat ik bedoel: https://www.gamma.nl/asso ... -25-mm-18-meter/p/B329692
Alle reacties Link kopieren
Tapijt? Wat zonde! Waarom niet gelijk van bv eiken laten maken? Desnoods beuk
Dat is ws zo dun dat het geen probleem zal zijn onder dikke vloerbedekking.

Maar je kunt voor de zekerheid navragen of je het makkelijk kan verwijderen
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 17 oktober 2016 @ 21:25:

Tapijt? Wat zonde! Waarom niet gelijk van bv eiken laten maken? Desnoods beukIk vind een houten trap echt helemaal niks. Ik houd van lekker geluidloos en zacht aan de voeten, waar het trappen betreft
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 17 oktober 2016 @ 21:26:

Dat is ws zo dun dat het geen probleem zal zijn onder dikke vloerbedekking.

Maar je kunt voor de zekerheid navragen of je het makkelijk kan verwijderen

Oh ja, dat had ik zelf natuurlijk ook kunnen zien.

Als er 18 meter op zo'n rolletje zit, kan het natuurlijk niet heel dik zijn...
Geen strips plakken! Die fout hebben Kater en ik een paar jaar geleden gemaakt. Toen ze eraf moesten, ging de verf en soms zelfs wat hout mee. Heel lelijk. Ontzettend veel geschuurd, geplamuurd etc maar vooral de trap naar beneden bleef lelijk. Wij hebben toen kunststof trapstrips laten plaatsen waarvoor dan eerst gefreesd werd. Heel veilig en netjes. Kostte geloof ik nog geen 300 euro voor 2 trappen en alles werd door dat bedrijf gedaan. Hadden we dat maar meteen gedaan...
Alle reacties Link kopieren
Maar ik wil straks tapijt. Ik wil geen kale/gelakte houten trap. Dan is het toch geen probleem, of wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:poesiepoes schreef op 17 oktober 2016 @ 21:41:

Geen strips plakken! Die fout hebben Kater en ik een paar jaar geleden gemaakt. Toen ze eraf moesten, ging de verf en soms zelfs wat hout mee. Heel lelijk. Ontzettend veel geschuurd, geplamuurd etc maar vooral de trap naar beneden bleef lelijk. Wij hebben toen kunststof trapstrips laten plaatsen waarvoor dan eerst gefreesd werd. Heel veilig en netjes. Kostte geloof ik nog geen 300 euro voor 2 trappen en alles werd door dat bedrijf gedaan. Hadden we dat maar meteen gedaan...Kunststof trapstrips, bedoel je daarmee een soort laagje op maat over de trede heen? Want das niet duur 300,- voor twee trappen!
Het zijn (rubber?) strips die in een soort gefreesde sleuven werden geplaatst en er dan nog een stukje bovenuit steken. Dus heel goed vast en veel "grip". En een mooie trap. Ik geloof dat het ca 250 was, maar dat was toen een tijdelijke aanbieding.



Ivm huisdieren wilden wij juist de trap makkelijk kunnen schoonmaken. De plakstrips die wij er eerder op hadden gedaan, zorgden voor kapotte sokken en daarna dus een lelijke trap na het weghalen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook eerst een poosje proberen of het wel echt nodig is. Ik heb geen antislip op de traptreden maar glijd nooit uit.
Wij zijn een keer heel streng toegesproken door de huisarts dat onze "gewone" geverfde houten trap levensgevaarlijk was... Kater is een keer op de trap uitgegleden op weg naar boven, was daarna af en aan bewusteloos, kreeg blauwe lippen en ging stuipen. Ik schrok me wild! Uiteindelijk bleek het allemaal mee te vallen, maar we kregen wel een strenge preek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven