tijdelijk bij moeder wonen

07-10-2015 12:09 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
begin januari moeten wij ons huidige huis uit. Ons nieuwe huis word pas eind januari opgeleverd en daarna moet er nog wel wat gebeuren voordat we hierin kunnen. We moeten nu 2 maanden overbruggen.

We kunnen 2 maanden bij mijn moeder intrekken. Ik zit er alleen nu mee wat doe ik dan met de post. Moet ik voor de 2 maanden 2 keer alles om laten zetten? Of 1 maand in overleg met de nieuwe bewoners de post op het oude huis laten bezorgen en dan na 1 maand als het nieuwe huis is opgeleverd dan alles daar alvast naar toe laten gaan. We schrijven ons wel gewoon in bij mijn moeder. Zijn er nog meer dingen waar we rekening mee moeten houden? Toeslagen hebben wij niet en mijn moeder alleen zorgtoeslag maar wat hun minder zouden krijgen betalen wij gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een aantal jaar geleden ook moeten overbruggen tussen het oude en het nieuwe huis. Gedurende die periode lieten we onze post gewoon op het adres van m'n schoonouders waar we toen woonden bezorgen. Twee keer een adreswijziging dus, en post laten doorsturen door TNT. Ik wilde de nieuwe bewoners van ons oude huis daarmee niet lastigvallen.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Afvalstoffenheffing en gemeentelijke belastingen kunnen voor je moeder ook hoger zijn komend jaar, als jullie bij haar intrekken, volgens mij word er daarvoor gekeken naar het aantal mensen wat er begin van het jaar staat ingeschreven in de woning (al kan dat per gemeente verschillen wellicht).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je post laten bezorgen bij je moeder. Het is namelijk nog maar de vraag of de nieuwe bewoners je post bewaren en teruggeven.
Alle reacties Link kopieren
afvalstoffen en gemeentelijke belasting worden niet hoger. Er word daar onderscheid gemaakt tusse n1 persoons en meerpersoonshuishouden en mijn moeder wootn er samen met mijn stiefvader. Mocht het wel zo zijn dan betalen wij gewoon die kosten. Mijn moeder mag er in ieder geval niet de dupe van worden. Vroeger kon je trouwens toch je post laten bewaren bij tnt ik weet niet of dat nog steeds gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me voor 2 maanden niet gaan inschrijven bij je moeder. Het is niet meer dan een wat langer logeerpartijtje. Bovendien zadel je je moeder dan op met allerlei gemeentelijk gezeik en kosten. Je post zou ik al naar het nieuwe huis laten sturen. Tegen de tijd dat bedrijven dat begrepen hebben woon je er namelijk al.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet me ergens in laten schrijven. Het oude huis kan niet omdat dat verkocht is dan. en het nieuwe adres is nog niet opgeleverd dus kan ook nog niet.



Ik zadel mijn moeder niet op met die kosten die betalen wij gewoon voor haar.



Post naar nieuwe huis gaat ook nog niet echt omdat ik geeneens weet of er dan uberhaupt al een brievenbus is en waar moet die post dan heen?
Dan zou ik gewoon alles twee keer wijzigen en in de tussentijd dus naar je moeder laten sturen. Je kopers opzadelen met een maand (of langer) jouw post is geen porem.
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 07 oktober 2015 @ 12:30:

Ik moet me ergens in laten schrijven. Het oude huis kan niet omdat dat verkocht is dan. en het nieuwe adres is nog niet opgeleverd dus kan ook nog niet.



Ik zadel mijn moeder niet op met die kosten die betalen wij gewoon voor haar.



Post naar nieuwe huis gaat ook nog niet echt omdat ik geeneens weet of er dan uberhaupt al een brievenbus is en waar moet die post dan heen?Neem een tijdelijk adres, een briefadres. Dan kun je je inschrijven zonder gevolgen voor de bewoners. Of je plaatst een brievenbus bij je nieuwe huis. https://www.rijksoverheid ... k-geen-vast-woonadres-heb
Alle reacties Link kopieren
Als nieuwe bewoner zou ik er niet mee accoord gaan dat jij je post nog bij mij laat komen.



Ik hebgeen zin in een stapel post van een ander in mijn mooie nieuwe opgeruimde huis waarvan ik niet weet waar ik die moet laten.



Ik zou er geen zin in hebben dat jij om de paar dagen bij mij aan de deur kwam om het op te halen. Ik als nieuwe bewoner heb namelijk niets met jou de oude bewoner.



Onbewust zou ik mij er toch druk om maken of fie ene brief die er uitziet als een rekening nu niet te lang blijft liggen en of ik je daarvoor moet bellen.



Met een nieuw huis ben je zelf al druk genoeg zonder dat je ook nog eens de sores van de oude bewoner op de hals haalt..
quote:83angel schreef op 07 oktober 2015 @ 12:26:

afvalstoffen en gemeentelijke belasting worden niet hoger. Er word daar onderscheid gemaakt tusse n1 persoons en meerpersoonshuishouden en mijn moeder wootn er samen met mijn stiefvader.Oké, in je OP had je het alleen over je moeder. Daarom dacht ik dat ze juist van een eenpersoonshuishouden naar een meerpersoons ging. Maar dan is dat in dit geval niet aan de orde nee.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zeg meestal dat ik naar mijn moeder ga omdat ik stiefvader geen leuke naam vind.



We hebben besloten om de eerste maand alles op het oude adres te laten en dan automatisch door te laten sturen naar mijn moeder. de 2e maand dan alles omzetten naar nieuwe adres. 100% voorkomen dat nieuwe bewoners geen post krijgen van ons kun je toch niet. Dat weet je denk ik ook wel als nieuwe bewoner. Maar zo hebben we in ieder geval het meeste gecovered
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar je moeder laten sturen. En als je in je nieuwe huis zit weer weizigen. Als het niet goed gaat met de 2e keer, komt het in ieder geval op een vertrouwd adres binnen (je moeder).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 07 oktober 2015 @ 13:24:

Gewoon naar je moeder laten sturen. En als je in je nieuwe huis zit weer weizigen. Als het niet goed gaat met de 2e keer, komt het in ieder geval op een vertrouwd adres binnen (je moeder).Dit
quote:z-u-s schreef op 07 oktober 2015 @ 13:28:

[...]





DitMaar dan met een lange ij
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niets gecoverd. Je zadelt de nieuwe bewoners met jouw zooi op.

De meeste mensen zijn echt niet te beroerd om wat post die per ongeluk nog binnen t te bewaren of door te sturen maar als ik zou zien dat je dat expres deed ging het bij mij gelijk bij het oud papier.
Alle reacties Link kopieren
hoezo niets gecoverd? Je kunt door de tnt je post door laten sturen zodat het dus niet meer op het oude adres komt dus hoezo heb ik daar de nieuwe bewoners mee?



Ik moet zeggen ik vind de meeste hier best asociaal en niks overhebben voor de medemens
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft toch zelf dat je de eerste maand alles op het oude adres wil laten komen. Dit terwijl je inderdaad simpel een kaartje van tnt in kan vullen om je post te laten doorsturen.



Dus omdat jij geen zin hebt om 2x zo'n kaart in te vullen moeten de c nieuwe bewoners maar moeite doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 07 oktober 2015 @ 14:22:

hoezo niets gecoverd? Je kunt door de tnt je post door laten sturen zodat het dus niet meer op het oude adres komt dus hoezo heb ik daar de nieuwe bewoners mee?



Ik moet zeggen ik vind de meeste hier best asociaal en niks overhebben voor de medemens



Ik zou je post door PostNL laten doorsturen. Al heb je daar niet alles mee ondervangen, want veel mensen krijgen ook post van Sandd.



Ik vind het eigenlijk best asociaal om je post moedwillig nog bij de oude bewoners te laten komen.

Ik krijg nog steeds post van de oude bewoners en dat na bijna 1,5 jaar. En het is gewoon vervelend, heel vervelend. Ik breng het dan ook niet meer langs, maar stuur het retour afzender. Ook post wat waarschijnlijk belangrijk is. Een jaar geleden bracht ik het nog langs, maar als het dan nog niet tot ze doordringt, jammer dan.



Vraag dan de bewaarservice aan bij PostNL, kost je 18,95 voor de eerste week en 4,50 voor elke volgende week. Krijg je het hele pakket in één keer als het jouw uitkomt.



Als ik de nieuwe bewoner was zou ik het zeer irritant vinden als ik een maand lang al jouw post zou krijgen, en uit ervaring weet ik dat dit nog veel langer kan duren.
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 07 oktober 2015 @ 14:22:

Ik moet zeggen ik vind de meeste hier best asociaal en niks overhebben voor de medemensDe nieuwe bewoners van jouw huis kunnen er toevallig wel zo over denken. Dan kun je ze wel aso vinden, maar ondertussen heb je niet je post. Dus zet gewoon die handel over naar je moeder.
Alle reacties Link kopieren
quote:swimkim schreef op 07 oktober 2015 @ 15:30:

[...]





Ik zou je post door PostNL laten doorsturen. Al heb je daar niet alles mee ondervangen, want veel mensen krijgen ook post van Sandd.



Ik vind het eigenlijk best asociaal om je post moedwillig nog bij de oude bewoners te laten komen.

Ik krijg nog steeds post van de oude bewoners en dat na bijna 1,5 jaar. En het is gewoon vervelend, heel vervelend. Ik breng het dan ook niet meer langs, maar stuur het retour afzender. Ook post wat waarschijnlijk belangrijk is. Een jaar geleden bracht ik het nog langs, maar als het dan nog niet tot ze doordringt, jammer dan.



Vraag dan de bewaarservice aan bij PostNL, kost je 18,95 voor de eerste week en 4,50 voor elke volgende week. Krijg je het hele pakket in één keer als het jouw uitkomt.



Als ik de nieuwe bewoner was zou ik het zeer irritant vinden als ik een maand lang al jouw post zou krijgen, en uit ervaring weet ik dat dit nog veel langer kan duren.





een maand is wel heel wat anders dan anderhalf jaar. Na anderhalf jaar mogen ze het van mij ok weggooien geef ik ze ook groot gelijk maar in het begin weetje dat het nog weleens mis kan lopen. ik dacht dat tnt en postnl hetzelfde was maarn iet dus idd door laten sturen door postnl.



Het gaat over een maand. wij laten ook dingen achter voor hun waar we niks voor vragen mogen ze best wat voor terug doen. Bewaarservice is niet handig dan zoudenwe het pas een maand later krijgen.
Alle reacties Link kopieren
De vorige bewoners van ons huis hebben aan ons gevraagd of de post nog bij ons mocht komen omdat hun nieuwe huis nog niet was opgeleverd. Ongeveer 6 weken lang zijn ze elke week netjes het stapeltje komen halen. Daarna met hen afgesproken dat alle geadresseerde reclame (van modezaken/woonzaken etc) gelijk weg kon en de post bewaard en dan gebeld als we weer wat voor ze hadden. Dit hebben we in totaal een half jaar gedaan; toen vond ik het wel mooi geweest (en kwam er ook niet veel meer trouwens)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Gewoon officieel regelen. Dus inschrijven en post eerst overzetten op het tijdelijke adres, daarna weer naar het nieuwe adres. Je kunt niet van anderen verwachten dat ze zich met jouw post bezighouden. Je wilt niet het risico lopen belangrijke post mis te lopen toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat een aanname dat ze wel iets terug kunnen doen voor de spullen die jullie achtergelaten hebben.

Terwijl je het relatief goedkoop op kan lossen.



Ik vind het niet kunnen als je het zonder melden aan nieuwe bewoners doet.

Ze kunnen trouwens ook anders blijken te zijn dan je denkt, je neemt een risico.



Het is niet eerlijk dat je het twee keer moet regelen.

Maar het moet wel.

Tenzij je goede afspraken kan maken met oude bewoners.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven