Tip voor terrasplant?

26-04-2017 13:53 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn terras een pot gekocht met een diameter van 50cm en 90cm hoog. Heb alleen weinig inspiratie wat ik er zal in zetten. Het plekje waar ik de pot wil zetten krijgt wel wat zon te zien.



Jullie tips? Ik heb weinig eisen
Alle reacties Link kopieren
Washintonia, oleander (wel in de winter binnen zetten)

Hortensia, aghapanthus

Buxus
Alle reacties Link kopieren
Tuincentrum gaan kijken wat je leuk vindt. Iets op stam en wat laag spul er om heen

of een tomatenplant of iets anders eetbaars
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hemelse bamboe (wintergroen)





Pampasgras in wit of roze.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wil je een vaste plant? Een hoge of lage plant?

Groen? Bloemen? Iets mee info is handig :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja vaste plant liefst, beetje hoogte mag wel. Bloemen zijn leuk maar hoeft zeker niet. En ik heb geen plaats om de pot binnen te laten overwinteren
Alle reacties Link kopieren
Photinia fraseri Red Robin. Die heb je als struik, bol op stam en met leischerm. Ook wintergroen.





"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 april 2017 @ 14:10:

Photinia fraseri Red Robin. Die heb je als struik, bol op stam en met leischerm. Ook wintergroen.

[img]https://www.palmexpert.nl/catalogus/pro ... 00_org.JPG[/img]

[img]https://mijntuin.s3.amazonaws.com/plants/709.jpg[/img]

[img]https://citytree.nl/images/com_hikashop ... -groot.jpg[/img]Nah deze wou ik ook roepen! Ik heb de little red robin op stam in een pot.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook veel fruitboompjes op stam. In het voorjaar bloemen en in de zomer de vruchten ook héél leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een Brugmansia heel gaaf! Kan helaas geen plaatjes plakken, maar Google staat er vol mee
Alle reacties Link kopieren
Alles wat werd opgesomd even opgezocht maar zie niks wat ik echt top vind. Fruitboompje misschien wel leuk... Maar welke dan? Ik slaag erin om alles dood te krijgen dus liefst iets gemakkelijks!



Die brugmansia vind ik maar iets geks, dat klopt gewoon niet



Dacht zelf eventueel aan een hosta?
Alle reacties Link kopieren
Zitten er gaten onder in de pot?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sering? Blauwe regen op stam?

Vleugeltjesbloem ( polygala) op stam is prachtig, bloeit de hele zomer tot de vorst maar mij nog nooit gelukt om door de winter te krijgen
Alle reacties Link kopieren
De blauwe regen op stam vind ik wel wat hebben. Ga het straks eens verder opzoeken
Alle reacties Link kopieren
Ja die maak ik zelf viva amber
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een duo appeltje in een pot. Geeft ieder jaar rond de 15-20 appeltjes.

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Zo'n appelboompje staat ook in mijn tuin. Als je de slecht geworden en uitgepikte appels er op tijd uit haalt komt het wel goed (wij hebben dat dus 1 jaar niet gedaan en de opbrengst was het jaar er op beduidend minder). Als het balkon niet te beschut is en er voldoende regen bij kan heb je er niet veel werk aan denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n appelboompje wordt hoog en smal als ik naar de foto's kijk, lijkt me wat zonde om daar dan zo'n brede (en dure) pot voor te gebruiken.



Ben al de hele avond foto's aan het kijken maar weet het nog steeds niet, moeilijk! Heb nog niet veel groen in mijn tuintje en wil echt iets dat wat op vult en mooi is.
Alle reacties Link kopieren
Als hij rust op een smalle voet dan moet je rekening houden met de wind en een plant kiezen met een open kroon waar de wind doorheen gaat, zoals een den. Of lage planten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Anders ligt de pot met elke windkracht negen op zijn zijkant en de planten twee tuinen verder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad het geval retrostar. Lukt me niet om met mijn gsm een foto te plakken maar het is voor een Elho Soft Round High pot.
Alle reacties Link kopieren
Zwarte vlier (Sambucus Nigra 'Black Beauty')





Een combinatie van siergrassen met lagere beplanting met bloemen





Vlinderstruik





Pieris 'Forest Flame'





Gaura

...
Alle reacties Link kopieren
Japanse esdoorn

...
Ik zou een perenboompje doen. Die kun je gewoon bijsnoeien dat hij niet te breed/hoog wordt.



Zeker geen hosta. Vind ik erg gek in zo'n enorme pot.
Alle reacties Link kopieren
quote:akioli schreef op 26 april 2017 @ 19:26:

Zo'n appelboompje wordt hoog en smal als ik naar de foto's kijk, lijkt me wat zonde om daar dan zo'n brede (en dure) pot voor te gebruiken.



Ben al de hele avond foto's aan het kijken maar weet het nog steeds niet, moeilijk! Heb nog niet veel groen in mijn tuintje en wil echt iets dat wat op vult en mooi is.Dan zou ik Hemelse bamboe doen. Jaarrond mooie kleuren blad, rood en groen en bessen in de winter.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven