Tips aanschaf nieuw bed

22-01-2017 19:00 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allen,



Ik ga binnenkort op zoektocht naar een nieuw bed. Ik ben nu al een beetje aan het googelen naar tips, prijzen, soorten, maten maar ik verdwijn meteen in een bos waarin ik de bomen niet meer zie. En de prijsverschillen zijn nogal groot. Daarom wilde ik voordat ik een winkel binnenstap, waar ze me vanalles gaan proberen te verkopen, even laten adviseren hoe ik de zoektocht het beste kan aanpakken.



Klein stukje achtergrond: ik heb tot nu toe altijd op tweedehands bedden en matrassen geslapen. Dat was niet altijd slecht (de auping matras van mijn oma was zelfs best goed). Maar nu wil ik dus voor het eerst echt zelf iets uitzoeken. Ik heb nu een klein formaat tweepersoons bed. Dat formaat ben ik wel aan gebonden, mijn slaapkamer is nogal klein helaas. Verder wil ik geen twee losse matrassen met een toplaag, maar een hele matras, want ik slaap meestal in het midden. De prijs maakt me nog niet eens zoveel uit, maar krijg je echt meer kwaliteit bij de duurdere merken? En kan ik nou juist beter een boxspring nemen of een gewoon bed met matras?



Kortom, hoe kan ik het beste kiezen? Hoe hebben jullie gekozen, wat was je kwijt en was het het waard?
Ik heb een oud houten bed gekocht via marktplaats en zelf wit geschilderd. Matras heb ik gekocht bij de ikea.



Kosten in totaal: 300 euro. En het was het totaal waard. Ik heb nu een mooi wit oud houten bed met uitkervingen erin.
Wat vind je zelf het lekkerste slapen? Gewoon bed of een boxspring?



Ik koop zelf nooit meer iets anders dan een boxspring. Heb er eentje van 180 bij 210, twee losse matrassen en twee dekbedden. Wel rechte hoeken, daardoor geen last van een kloof. Was alles bij elkaar denk ik 2000 euro? Heb de matrassen al een keer vervangen, dus weet het niet meer precies. De box is al 15 jaar oud en nog perfect.
Owja, merk eastborn. Gekocht bij de goede meubelzaak hier in de stad.
Ik zou voor een matras naar Ikea gaan, duurdere merken zijn zeker niet altijd beter. Wat ook een punt is is dat je bij alle reguliere beddenwinkels geen garantie hebt, gekocht is gekocht. Bij Ikea mag je uitproberen en als je matras niet bevalt, dan mag je deze omruilen voor een andere. Ook de garantie zit goed bij Ikea.

Ze hebben daar ook mooie ledikanten, maar dat moet je smaak maar zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 22 januari 2017 @ 19:06:

Wat vind je zelf het lekkerste slapen? Gewoon bed of een boxspring?



Ik koop zelf nooit meer iets anders dan een boxspring. Heb er eentje van 180 bij 210, twee losse matrassen en twee dekbedden. Wel rechte hoeken, daardoor geen last van een kloof. Was alles bij elkaar denk ik 2000 euro? Heb de matrassen al een keer vervangen, dus weet het niet meer precies. De box is al 15 jaar oud en nog perfect.Ik heb nog nooit zelf een boxspring gehad, dus geen idee! Enige is dat ik nu een vrij laag bed heb en dat wel fijn vind. Ik denk dat dat ook handiger is omdat ik dus een vrij kleine slaapkamer heb. Met een hoge boxspring of bed oogt het dan nog kleiner natuurlijk.
quote:dignity schreef op 22 januari 2017 @ 19:09:

[...]





Ik heb nog nooit zelf een boxspring gehad, dus geen idee! Enige is dat ik nu een vrij laag bed heb en dat wel fijn vind. Ik denk dat dat ook handiger is omdat ik dus een vrij kleine slaapkamer heb. Met een hoge boxspring of bed oogt het dan nog kleiner natuurlijk.Heb je ook nog nooit in een hotel op een boxspring geslapen? Misschien familie met een boxspring waar je een nachtje mag logeren?
Twee aparte matrassen wordt vaak aangeraden ivm het gewichtsverschil tussen partners. Als daar een flink verschil in zit, heb je elk een ander soort matras nodig voor de juiste ondersteuning (nog afgezien van persoonlijke voorkeuren).



Ik heb een koudschuimmatras en daarbij voel je geen rand als je in het midden gaat liggen en met een extra topper kunnen de bedden ook niet meer uit elkaar schuiven.



Ik heb voor een boxspring gekozen ivm het gemak van opmaken, geen krakende of piepende delen, en ik vind het beter liggen. Koudschuim koos ik voor om hoe het ligt, maar ook omdat het een erg hygiënisch soort matras is. (Koudschuim lijkt overigens in niets op traagschuim of nasa-schuim, wat ik vreselijk vind liggen).
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 22 januari 2017 @ 19:12:

[...]





Heb je ook nog nooit in een hotel op een boxspring geslapen? Misschien familie met een boxspring waar je een nachtje mag logeren?Vast wel, kan het me alleen even niet zo herinneren. Ik ben wel een vrij makkelijkere slaper, ik kan op veel hotelbedden altijd wel mijn slaap vinden.
quote:Cateautje schreef op 22 januari 2017 @ 19:08:

Ik zou voor een matras naar Ikea gaan, duurdere merken zijn zeker niet altijd beter. Wat ook een punt is is dat je bij alle reguliere beddenwinkels geen garantie hebt, gekocht is gekocht. Bij Ikea mag je uitproberen en als je matras niet bevalt, dan mag je deze omruilen voor een andere. Ook de garantie zit goed bij Ikea.

Ze hebben daar ook mooie ledikanten, maar dat moet je smaak maar zijn.Dat geldt zeker niet voor alle reguliere winkels! Er zijn er zat die allerlei soorten proefslapen aanbieden. Kwestie van je goed laten informeren.
Alle reacties Link kopieren
Lattenbodem schijnt ook verschil te maken. Wanneer de latjes te ver uit elkaar staan, je er niet zomaar ieder matras opleggen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laatst een nieuw matras gekocht. Na een paar maanden ligt hij toch echt een stuk minder fijn. We hadden graag een bed een tijdje uit mogen proberen. Dat zal ik dus vragen, of je een tijdje kan proefslapen.
Hier ook fan van de boxspring. Wij zijn wel naar een kwaliteitswinkel gegaan en hebben héél erg veel proefgelegen, ook echt langere tijd. Dat helpt goed om je voorkeuren duidelijk te krijgen. Denk inderdaad aan verschillende matrassen met 1 topper, en vergeet ook een goed kussen niet (scheelt enorm qua rug- en nekklachten). Het kost wel wat, maar het is de beste uitgave die ik ooit heb gedaan, het is zó'n lekker bed
Alle reacties Link kopieren
Denk echt dat het moeilijk is om tips te geven want als ik lees dat mensen zweren bij een boxpring denk ik: waarom toch? Ik heb gwn een ikea bed met uit de beddenspeciaalzaak een matras.. Ik hou dus echt van zacht en ben dol op traagschuim dus heb een traagschuimtopper van de Makro die ik hemels vind.



Ik slaap geregeld in hotels en als ik dan thuis weer in bed stap denk ik héééérlijk.



Ik geloof dat bij Ikea best wel wat matrassen goed uit de test bij de consumentenbond komen. En je hebt nu ook die Simba matrassen en alles wat erop lijkt waar je 100 dagen op kunt proefslapen.



Succes.. Wel jammer dat je aan een klein bed gebonden bent. Maar als jij t prima vind is dat toch goed zo.



Wij hebben twee losse matrassen van elk 90cm.. Zou niet kleiner willen.

zou wel een grote matras willen maar dan zit je weer met die electrische lattenbodem..
Nou, ik ben blij met mijn super oude houten bed uit een kerk met ikea matras. Ik vind boxsprings niet liggen en de uitstraling vind ik er ook niet leuk van. Mijn oude houten bed heeft veel meer karakter en vind ik leuker dan een boxspring.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook wat het lastig maakt. Ik slaap tot nu toe eigenlijk overal wel op, maar moet dus nu echt gaan uitproberen wat ik het fijnst vind. Ik vind het niet erg om veel geld uit te geven voor een goed bed of een goede matras, maar je weet dus soms pas na een maand of het echt is wat bij je past....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eem Eastborne boxspring. Ligt geweldig!!! Logeerbed is voorzien van duurste pocketveermatras van Ikea, wat natuurlijk ook meer dan prima is. Echter, als vriendlief snurkt weerhoudt mijn heerlijke boxspring me ervan om naar t logeerbed te verkassen



Bij ons zeker geen last van spleet in het midden, gezien vierkante hoeken en goede topper. Bed koste bruto 2400 met topper, af kunnen dingen naar 1650.



Wij kwamen ook uit een laag bed, en dat is zeker even wennen. Maar zou nu niet anders meer willen.
quote:-NummerZoveel- schreef op 22 januari 2017 @ 19:17:

[...]





Dat geldt zeker niet voor alle reguliere winkels! Er zijn er zat die allerlei soorten proefslapen aanbieden. Kwestie van je goed laten informeren.

Beter Bed mag je de matrassen ook een maand uitproberen.

Wij hebben onze matrassen daar gehaald, 2 halen, 1 betalen. Waren toen €800 kwijt voor 2 matrassen.
Dubbel
Welk matras is zo persoonlijk. Je kunt er alleen achter komen wat voor jou is om erop test te liggen.

Wij wilden voor een boxspring gaan, maar dat was niets voor ons. Geen enkele lag goed en om er een ander matras op te doen vonden we niet mooi.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor 2 Auping matrassen van 90*220 (na heel veel beddenzaken). Mijn man de zwaarste variant en ik de lichtste. Het waren geen goedkope matrassen, maar we hebben ze nu een tijdje en ze zijn het geld echt helemaal waard. Het scheelt veel rugklachten bij mijn man.



Het ledikant zelf is vaak niet zo spannend. Neem gewoon wat je leuk vindt.
Hier een latex-matras van 140 x 200 van Ikea.

Slaapt perfect.

En geen gedoe met middenscheidingen en 2 aparte matrassen.





Ik dacht dat Ikea ook box-springs had, dus misschien gewoon daar gaan testen?

Heb je alles ineens en niet direct bij de eerste stap binnen een verkoopster op je dak.
Alle reacties Link kopieren
Hier gekozen voor Auping. Bedden en matrassen.

Wat ik belangrijk vind, is een goed ventilerend matras (meestal pocketvering) en dat het tijk van het matras er af kan zodat je deze af en toe kunt wassen.

Als je veel zweet, is dat wel prettig.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij mijn Swiss Sense.idd 2 matrassen,en electrisch verstelbaar met zo'n heerlijke topper!!!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Ikea boxspring.. Ligt heerlijk en super lange garantie en niet te duur
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook twee matrassen van ikea, een middel en hard. Met zo n ding in het midden merk je echt niks van de geul. Zeker als je tot nu toe overal goed op slaapt is ikea prima lijkt me en heb je echt niet per se allerlei duur spul nodig. Kreeg ook goed advies bij ikea en ze kunnen je ook vertellen of matras op boxspring kan en op welke lattenbodem.

Bed van marktplaats

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven