tips en trucs ikea keuken method

13-10-2014 13:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

wij zijn bezig met het plannen van een ikea method keuken, ik vind eigenlijk alleen verouderde berichten hier over ikea keukens maarze zijn over op een nieuw systeem.

vooralsnog is dit het lijstje met apparatuur die ik gekozen heb (vaatwasser van Bosch gaat over naar de nieuwe keuken)

* oven granslos (599 euro)

* vriezer Frysa (799 euro)

* koelkast Frostig (699 euro)

* afzuigkap molnigt (349 euro)

* kookplaat Eldsliga (299 euro)

* kraan ?

* spoelbak?



wij willen een U keuken maar 1 hoek is niet loodrecht, hierom zullen we een werkblad niet bij de ikea kunnen bestellen. we willen een composiet werkblad.

ik heb een aantal vragen:

* wij gaan gebruik maken van de plaatsservice van ikea, wie moet de keuken verwijderen? hoeveel tijd is er hiervoor nodig? is zoiets te doen om het zlf te doen?

* wij willen het afbreken van de keuken, leidingen etc in orde maken, plaatsen keuken in 1 werkweek doen is dat haalbaar? en is het haalbaar dat de werkbladleverancier dit in dezelde week kan plaatsen?

* is het verstandig om een spoelbak van de werkbladleverancier af te nemen zodat deze m al kan vastmaken aan het werkblad?



er komen vast nog wel meer vragen, hebben jullie tips adviezen noem maar op?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft Ikea een enorme keukenafdeling met heel veel personeel. Het lijkt me dat het handiger is om deze vragen te stellen aan de mensen die er voor opgeleid zijn en het regelen.



Ik heb wel een tip: in onze keuken zitten oven en vriezer naast elkaar, dat is niet aan te raden
Levertijd van composiet zat volgens mij rond 4 weken. Dat gaat je dus niet lukken in dezelfde week.



Voor je eigen rust zou ik 2 weken uittrekken voor afbreken/leidingen verleggen/plaatsen want wat jij wilt is wel heel krap...



Heb je je ook al laten informeren bij een echte keukenboer? Bij ikea betaal je voor elke uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken bijna alleen maar mensen die ellenlang op een nieuw weekblad moesten wachten. Bij de een werd de verkeerde geleverd, bij een paar was hij in spiegelbeeld (gaten aan de verkeerde kanten), en soms kwam hij gewoon helemaal veel te laat. Het goede nieuws is dat ik dus ook weet dat je wel even met een tijdelijk blad kunt doen :-).



Hou er rekening mee dat de plaatsing van IKEA ook echt dat is: plaatsing. Je moet dus zelf zorgen dat alle leidingen en aansluitingen al op de goede plaats zitten.



En nee, de spoelbak er vast in laten maken is niet handig. Daar moet aan de onderkant van alles aangesloten worden, en dat gaat vaak makkelijker als hij nog niet vast zit.
Je zit hier niet op de veelgestelde-vragen-site van de Ikea.



Alhoewel, met een beetje mazzel komt Ikeaverslaafde nog even langs.
Alle reacties Link kopieren
He, ik dacht altijd dat alle apparatuur van Ikea van Whirlpool was? Of is dat niet meer zo?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben destijds de oude keuken er zelf uitgehaald, binnen een halve dag gedaan. De installateur die we via Ikea hadden heeft 2 dagen over het plaatsen van de nieuwe keuken gedaan. Hij heeft ook een leiding omgelegd.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 13 oktober 2014 @ 13:46:

Levertijd van composiet zat volgens mij rond 4 weken. Dat gaat je dus niet lukken in dezelfde week.



Waarom zou dat niet kunnen lukken ?

Als je er maar voor zorgt dat alles 6 weken tevoren besteld is. Dus zowel de keuken als het werkblad.



Keuken slopen moet naar mijn idee in een halve dag kunnen, dan kan je de andere helft van die dag gebruiken om wat leidingen te verplaatsen.

Hierbij houd ik geen rekening met een eventuele uitbreiding van de groepenkast.

Plaatsen in 2 dagen, met misschien nog een paar afwerkpuntjes de derde dag. Dat zijn in ieder geval mijn eigen ervaringen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
zoals Bitje93 schrijft moet dit toch wel op elkaar af te stemmen zijn? we hebben a.s. donderdag een afspraak in de ikea om de keuken 'in elkaar te zetten'.

als je zelf de keuken er uit haalt moet je dan een container huren voor het weg laten halen of hoe hebben jullie dit geregeld?
Alle reacties Link kopieren
pssst, bij het fok forum is op klussen en wonen een ikea topic, waar veel medewerkers komen.
Alle reacties Link kopieren
Ga ik meteen even naar toe!
Wil je het composiet blad niet laten inmeten door de leverancier? Zou ik wel doen ivm altijd scheve muren en je rare hoek.
Alle reacties Link kopieren
Ja het werkblad moet inderdaad ingemeten worden, hebben jullie nog goede ervaringen met een leverancier voor een composiet werkblad?

ik denk dat een aparte hoge vriezer en een aparte koelkast niet haalbaar is, er moet links en rechts 40 cm werkblad vrij zijn naast de kookplaat. dus dan toch maar voor een combi koelvries.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven