Tips gevraagd voor (muur) slaapkamer dochter..

26-08-2013 12:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 2 krijgt een 1p bed en daarmee ook gelijk een kleine metamorfose van haar slaapkamer. Kleine verandering omdat ik niet van plan ben om er heel veel geld aan uit te geven omdat ze nog maar 2jr is en nog geen voorkeur voor bepaalde dingen/personen heeft. (wanneer ze 6 is en barbie/paarden behang wil dan is dat dan nog vroeg genoeg , bovendien ga ik er vanuit dat ze op die leeftijd in een ander huis woont dan waar we nu wonen *nunogflatwewillennaarlaagbouwmettuin* )



Alle 4 muren in haar kamer zijn gestuct gebroken wit , er hangt een licht roze verduisterend rolgordijn en leuke vrolijke gordijnen

Deze : Gordijn dochter



Haar bed is een gewoon simpel houten wit bed.



In mijn beleving/gedachten kan ik alleen maar 1 muur een ander kleurtje geven (alle muren roze/paars zie ik niet zitten dat wordt echt TE roze/paars) En het verder aankleden met de huidige en evt nieuwe accesoires.



De muur vlak laten maken door stucadoor en dan behangen zie ik niet zitten , kost veel geld en ik wil graag een goedkope(re) oplossing/ideeen hebben voor de muur.

Ik heb wel eens bij iemand in de woonkamer gezien die had een soort van plaat aan de muur bevestigd en dat behangen ?

Ik kan daar geen plaatjes van vinden op google , misschien heeft t een speciale naam ?



Maar goed alle tips zijn welkom , kies je een muur om te schilderen ? Of toch 2 ? Kies je voor harde of warme kleuren , kies je voor echte meiden kleuren of gewoon neutrale kleuren?



Ik vind het maar lastig, 1 muur moet gewoon geschilderd worden omdat madam met haar papfles in bed de fles op de kop zette tussen muur en ledikantje met als gevolg dat de muur onder de strepen van de melk/pap zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon 1 muur schilderen. Passend bij het gordijn. Hang er dan wat leuks op en een witte boekenplank waar je leuke dingetjes opzit en klaar. Als je toch binnen een paar jaar wil verhuizen, dan zou ik het lekker simpel houden.



Ook al zou je alles willen doen dan zou ik ook voor 1 muur in kleur gaan hoor. Anders lijkt het mij veel te druk.
Alle reacties Link kopieren
behang en kleine kinderen was hier geen gelukkige combinatie.

ik dacht toen dat het leuk was, met zo,n randje erbij.



een wand is zo gesaust, persoonlijk vind ik dat ook mooier dan behang.

en als ze er op tekenen/kleuren/krassen is het geen ramp.

je saust het zo weer opnieuw.
wij slapen nooit.
Waarom geen muurstickers? Dat geeft veel kleur, maar is makkelijk te veranderen. Lijkt me slim ivm wat Valentinamaria zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn dochters kamer ook gedaan toen ze 2 was, en heb alle muren poederroze geschilderd, echt super mooi! Gewoon huismerk van Karwei dacht ik, en heb t van zon roze tinten staaltje, en dacht dat t de allerlichtste was. Echt super licht poederroze is t. Als je de emmer open doet denk je dat t wit is, maar als de zon erop schijnt zie je lieve kleur roze!



En daarbij witte verduisterende rolgordijnen en roze overgordijnen. Witte plankjes opgehangen (altijd goed, ook voor later als boekenplank of bureutje eronder) Witte meubels maar die heb ik opgepimpt met lieve roze porseleinen deurknopjes, super schattig...



Beetje engelse stijl achtig zeg maar...heb toen bij de Xenos in de lentevan die gekleurde bloemenslingertjes gehaald (die je nu ook voor op de fiets hebt bij Hema enzo) en die tussen de gordijnen opgehangen (aan zon gordijnhaakje) en om dr spijlen van dr bedje heen gewikkeld, heel vrolijk en meisjes achtig, maar alles behalve schreeuwerig.
Alle reacties Link kopieren
bij dat gordijn zou je een roze en een goudachtige muur kunnen doen.

ik zie een goudgele streep in het gordijn.



meerdere kleuren maken het niet druk, kan juist meer ruimte geven.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je zou een van de muren appeltjes groen kunnen verven. En dan de gordijnstof om een canvasdoek kunnen spannen om iets bijpassends aan de muur te hebben.



En inderdaad gewoon een stuk MDF kunnen behangen en dat aan de muur bevestigen. Als je dat over een jaar zat bent is dat makkelijker te vervangen dan een hele muur.
Alle reacties Link kopieren
het is een kind.

die wil geen mooi behang op een plaat maar idd een muursticker van hello kitty ofzo.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Maar kan een muursticker op een structuurverf muur ? Zie je dan niet al die bobbeltjes/puntjes er door ?
Alle reacties Link kopieren
Maar ik vermoed dat die muurstickers niet blijven zitten op de gestucte muur.



Daarbij, mijn zoon (3,5 jr) heeft een baan behang op zijn kamer ( niet in de lengte maar in de breedte) en hij vindt het prachtig.

Hij heeft een aantal fotolijstjes met de sprookjesboomfiguren hangen (klein, kaart formaat) en dat is voldoende.

Als hij aangeeft andere figuren in het lijstje te willen vind ik het ook prima, gaan we daar naar op zoek.

Is een goedkopere oplossing dan een muursticker
Alle reacties Link kopieren
bij de zeeman heb je van die dikkere muurstickers.

dat blijft geen jaren plakken, maar kinderen gaan er toch aan peuteren.

koop je een voorraadje en dan mag ze zelf die stickers erop plakken.



is altijd goedkoper dan lekker peuteren en scheuren aan behang.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de muren prima allemaal schilderen. Ik heb de muren van dochters (grote) kamer allemaal donker-muisgrijs met een drupje rood (voor een bijna onzichtbaar roze teint) er doorheen geverfd. Kozijnen uiteraard wel wit en een lichte houten vloer.



Kamer van zoontje is heel klein (nog geen 2x2) en daar twijfelde ik, maar ben heel blij dat ik uiteindelijk toch de gok heb genomen en alles zachtgroen heb gemaakt. Ik vind het er heel mooi uitzien en rustig, als alle muren dezelfde kleur hebben.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet iets voor die muur zetten?

Een kast, kamerscherm of ander meubelstuk? Een kapstokje misschien.

Of een hele grote teddybeer voor de papvlek zetten.



Een grote ingelijste poster is ook een idee.



Of een groot magneetbord of prikbord waar je leuke plaatjes op kunt hangen.



Of een afbeelding op de muur schilderen (kan gewoon met goedkope kinderwaterverf). Een voorbeeld kun je eventueel op de muur projecteren of sjablonen gebruiken.



Als de papspetters erg verdeeld zitten, kun je bijvoorbeeld ook kleine dingetjes eroverheen verven; kattepootjes of bloemetjes ofzo.



Of kleine decoratiedingen; bijvoorbeeld houten letters (van haar naam)
Alle reacties Link kopieren
quote:odi schreef op 26 augustus 2013 @ 13:06:

Je kunt de muren prima allemaal schilderen. Ik heb de muren van dochters (grote) kamer allemaal donker-muisgrijs met een drupje rood (voor een bijna onzichtbaar roze teint) er doorheen geverfd. Kozijnen uiteraard wel wit en een lichte houten vloer.



Kamer van zoontje is heel klein (nog geen 2x2) en daar twijfelde ik, maar ben heel blij dat ik uiteindelijk toch de gok heb genomen en alles zachtgroen heb gemaakt. Ik vind het er heel mooi uitzien en rustig, als alle muren dezelfde kleur hebben.Terwijl ik juist het idee krijg dat ik een in blokkendoos zit, wanneer alle muren dezelfde kleur hebben, op het plafond en de vloer na.
Alle reacties Link kopieren
Een vlak magneetverf op de muur? Paar leuke magneten erbij...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lifeforever schreef op 26 augustus 2013 @ 13:21:

[...]





Terwijl ik juist het idee krijg dat ik een in blokkendoos zit, wanneer alle muren dezelfde kleur hebben, op het plafond en de vloer na.Snap ik, en daar was ik ook bang voor. Maar mss omdat het hele rustige kleuren zijn en de rest van de kamers ook niet knallen, vind ik het juist wel 'chic'. Nu hebben we ook wel een oud huis met mooie grote kozijnen en vensterbanken.
Alle reacties Link kopieren
Whoow wat een ideeen en tips.. THANKS !!



Komen dingen voorbij waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Top
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik 1 muur paars ga doen , vanmiddag bij de Gamma geweest voor kleur staaltjes.

Tsjah er zijn geloof ik 350 kleuren paars te krijgen grrrr dus nu 10 stuks mee genomen waarvan ik denk dat ze wel leuk zijn.

Zowel lichte als donkere kleurstaaltjes mee genomen.





Wel zit ik te denken aan OF 1 of 2 panelen met daarop een leuk behang met bv bloemetjes ala Pip behang..

Of wat iemand hier al typte om canvaspaneeltjes met behang of stof te bekleden.



Heb in iedergeval wat meer ideeen hier gekregen..



Nogmaals bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven